Otatko sikainfluenssa-rokotteen?

Mun käsittääkseni se adjuvantti on ihan sama aine kuin esim. jäykkäkouristusrokotteessa (tai näin mulle lääkärissä sanottiin) ja ekalla neuvolakerralla kysyttiin että onko rokotukset voimassa ja ne olisi laitettu kuntoon mikäli eivät olisi olleet. [&:]

Rokote otettu, ei ole hyvä mieli.

Toisaalta ei olisi yhtään sen parempi mieli, jos olisin jättänyt ottamatta. En pidä koko tilanteesta, enkä varsinkaan tästä hysteriasta.

Luotan, että tein päätökseni tarkan mietinnän jälkeen fiksusti. Toivotaan, että ratkaisu loppupeleissä osoittautuu oikeastikin fiksuksi [8|]

tavallisessa kausi-influenssarokotteessa ei tätä adjuvanttia ole, se takia kymmenkertaiset haittavaikutukset ja adjuvantista lisä selostusta saa kun painaa tekstissä esim. kohtaa skvaleenia sisältävää adjuvanttia joka on sinisin kirjaimin ja alleviivattu. itse olen tutkinut asian perinpohjaisesti enkä aio rokotetta ottaa tai rokottaa pientä poikaani tuolla rokotteella. ja vielä on toiveissa että suomi vaihtaisi rokotteen raskaanaoleville ja pikkulapsille sopivaksi, sitä odotellen, jos ei, niin sitten ei voi minkään..

Rokote otettu. Ainoa oire toistaiseksi on, että käsi on kipeä. Kun jotain nostaa rokotetulla kädellä, niin pistetty lihas tuntuu... ei oikeastaan ole kipua, mutta tuntuu siten, että kättä vähän varoo. Saas nähdä tuleeko muuta.
Odottavia äitejä oli meidän neuvolassa ihan jonoksi asti eli enemmistö varmaankin on ottamassa rokotetta.

Kävin eilen rokottautumassa ja ei ole muuta tullut kuin kipeä käsi! Eikä se pistäminenkään sattunut. t: piikkikammoinen [;)]

nyt on rokote haettu[:)] ei sattunut yhtään, pää oli kyllä pikkussen kipeä ennen rokotusta ja nyt rokotuksen jälkeen kovemmin.
Kädestä ei huomaa että olis ees rokotettu.

Kai tässä on pakko itsekkin purkautua aiheesta:)
Eli olen päättänyt olla ottamatta rokotetta...Itseäni lähinnä ärsyttää tämä median lietsoma hysteria :) Nyt uutisoidaan, kuinka tauti on nyt levinnyt jo Etelä-Suomeen..Niin,siis sehän on ollut täällä jo monta kuukautta! Ja onko ihme, että varuskunnissa "kaikki on saanut sikaflunssan", niissä on kuitenkin iso liuta miehiä tungettu pieniin tiloihin, nehän saa joka talvi ekana flunssa aallon.
Ja jos on ollut pientä nuhaa yms tässä muutaman kuukauden sisään, mistä sitä tietää vaikka olisi tuonkin jo sairastanut...?
Tauti kun ei ole samanvahvuinen kaikille..Ja jos raskaana oleville ei suositella mitään rokotuksia, miksi tämä pitäisi ottaa?
Kun ei tavallistakaan influenssa rokotetta saa jos on raskaana. Ja entäs sitten noi kommentit kaikista maailman raskaana olevista kuolinuhreista? Oliskohan kenties hygienia pikkasen eri käsitys täällä Suomessa kuin tietyissä maissa..? Eli omasta mielestäni tuo väite voidaan ohittaa...Tautiin kuolletkin ovat olleet pitkäaikaissairaita, tai muuten heikossa kunnossa. Ja jos tässä nyt yhtäkkiä kuume nousee ja saa kaikki muut oireet, eiköhän jokainen normaali ihminen käy lääkärissä, varsinkin raskaana ollessaan, joten mahdollinen possuflussa saadaan kyllä hoidettua. Ja tosissaan, ne jälkitaudit voi saada myös ihan normaalin flunssan jälkeenkin..

Toivottavasti jokainen tekee omasta mielestään oikean ratkaisun, aina kun löytyy puolesta ja vastaan ihmisiä :)

Tässä ei sitten todellakaan ollut tarkoitus saada ketään ärsyyntymään, halusin vain purkaa omat tuntoni aiheesta :)

Mä olen niin *kittie sun kanssa samoilla linjoilla! Raivostuttaa kun oma neuvolantäti painostaa rokotetta ottamaan, vaikka alkuun oli jo heti puhetta että en sitä halua!! [>:] 

Tirri Ihmettelen kovasti, Miksi neuvola täti painostaa ottamaan rokotteen! Vaikka mediassakin sitää puhutaan että se on vapaa ehtoinen ja kaikki saa sen jotka vaan haluaa!
Meillä neuvolan täti vain totesi että se on jokaisen oa päätös ottaako vai eikö ota.
Itse rokotteen otin vaikka ensin olin kovasti sitä vastaan, mutta mielestäni ketään ei voi siihen pakottaa. Jokaisella olkoon mielipiteensä!![:)]

Sitähän miekin olen pelännyt, että mitä jos sitä neuvolassa aletaan tuputtamaan seuraavalla kerralla. [:@] Ei siinä muuten mitään, mutta haluaisin neuvoloiden olevan positiivisia kokemuksia, ja tuollaisesta turhasta jos sitten aletaan urputtamaan, niin menee kyllä usko huomiseen. [8|]
Täälläkin koulussa ollut jo monta kuukautta sikalenssutapauksia silloin tällöin, enkä vielä tähänkään päivään mennessä ole sairastunut. Eli ei se sen hysterian arvoista ole todellakaan! Ja vaikka nyt sairastuisinkin, niin mitäs siitä.. Niillä kuolleilla on ollut niin erillainen lähtökohta kuin miulla, että en edes raskauden usko miusta tekevän rampaa joka kupsahtaa heti ensimmäiseen iskevään lenssuun. [&:]

Mä olen kittien  kanssa myös hyvin samoilla linjoilla. Ainoa mikä huolestuttaa on se, että olen kuullut työterveydessä ja muualtakin, että se tekee hyvin kovat hengitystie vaivat! Mietin vaan onko tuo hyvin yleistä siinä taudissa.. Mä alan siis hieman jo olla vähän vähemmän kärkkäällä "EI" kannalla.. [:D] Mutta edelleen painaisin ei-nappia. Tiistaina sais kuulemma neuvolassa rokotteen.
Ja noista neuvolan tädeistä. Anteeksi vain, mutta mulla ei ihan suurin täydellinen luotto heihin ole. Täällä suunnalla ainakin kun on tuttujen kokemuksia kuunnellut, vähän jokaiselle on sanottu erilailla esim ruoka-asioista jne..

Lyydia, se on kyllä totta että ihmisiä ne neuvolatäditkin vain ovat, ja tosiaan ohjeet saattavat olla hyvinkin erillaisia eri paikoissa. [:D] Mutta se, että mieluummin sitä haluaisi sellaisen ymmärtäväisen neuvolahenkilön, kuin sormi pystyssä paasaavan, kun siitäkin kuitenkin jää ne omat muistonsa raskausajasta. [:)]

Arwen, kyllä joo, siis ehdottomasti! Etenkin kun noi neuvolakäynnit on lähes ainoita kertoja kun vauvan tilaa seurataan, sitä aikaa odottaa aina kun kuuta nousevaa, ja sen tosiaan kuuluisi olla mukava hetki aina. Mulla nyt tuli vaan ekana mieleen tossa kohti jostain syystä tuo kommentti neuvolantädeistä! [:D] Toiselle sanottiin graavilohen olevan turvallista syödä normaaleissa rajoin ja toista kiellettiin ehdottomasti..

Osaako kukaan sanoa, oletteko ehka lukeneet jostain, etta minkalaisen suojan rokote antaa possuflunssalle? Voiko sen silti saada vaikka onkin ottanut rokotteen? En ole murehtinut asiasta sen koommin, mutta nyt taytyy sanoa etta huoli iskee kun se on meidan toihin tulossa... oon autistien ryhmakodissa toissa ja heidan toimintakeskuksella sikaflunssa jo on eli he tuovat sen kylla kotioloihinkin. Uskaltaako sita menna toihin rokotuksesta huolimatta? Meidan kavereilla kun tuo hygienian hoito ei parasta mahdollista ja aivastelevat/yskivat pain... En yleensa ota media hossotyksia kuuleviin korviini, mutta kyllahan tuo saattaapi olla vakava flunssa vaikka moni vaitteille nauraakin.. varmaankin oireilu riippuu ihan ihmisesta.[8|]

Olisikohan tuo ollut että antaa 90% suojan tautia vastaan. Varma en ole, mutta muistelen näin kuulleeni. Eli käsihygieniaa ei silti pidä unohtaa vaikka rokotteen ottaakin.

Maikkimai, minä olen käsittänyt että possuflunssa on kauhean muuntautumiskykyinen tauti, jotenka rokotteen hyödystä ei osata loppupeleissä sanoa mitään. Taudin jo sairastaneet saattavat saada sairastua uudelleen sen muuntuneeseen versioon.

Varmaan pitemmällä aikavälillä nähdään, että miten äkkiä sitä immuniteettia väestöön saadaan, vai saadaanko. Siksi ahdistaakin olla ns. pioneeriryhmässä ja ensimmäisenä piikkiä saamassa.

Lyydia: Välillä kyllä tulee mieleen, että voisi olla valtakunnalliset normit, joiden mukaan neuvolasta saisi neuvoa. [:D] On nimittäin rasittavaa, kun on saanut synninpäästön johonkin asiaan (kuten tuohon graavilohen syömiseen), ja sitten joku toinen tuleekin sanomaan ettei ehdottomasti saa syödä, koska hän on kuullut näin jossain toisessa neuvolassa. [&:]

Maikkimai: Kuten onkin jo sanottu, niin n. 90% luokkaa on sen tehon arveltu olevan (tosin siitäkään ei ole varmuutta, kun rokote ja tauti tosiaan ovat vielä niin nuoria), eikä mahdollisista mutaatioista vielä tiedetä.

Kyllä miuta sapettaa, jos Suomessakin rokotus tulee pakolliseksi kaikille! [:@] Parin viikon sisällä se selviää, mutta voisivat päättäjät tajuta ettei tauti ole sen alkuhaloon arvoinen, vaikka kaksi valitettavaa kuolemantapausta onkin ollut.

Työkaveri, jonka kanssa kävin maanantaina lounaalla, on nyt sitten karanteenissa kotonaan possuflunssan takia. O-ou. [:o]

Takaisin