Ostokset vauvalle

Minä tilasin juuri tuolta Lekmeristä SkipHopin hoitolaukun, kynsienhoitosetin ja hoitoalustan. Meni juuri yli 100€ tilaus niin ei tarvinut maksaa toimitusmaksua. Olen noita hoitolaukkuja katsellut jo pidempään ja nyt kun sai tuon -20% niin rohkenin ostamaan.

Muoks* Ja nyt tilasin vielä tuolta Lekmeriltä tuplarattaatkin :rolleyes: Enää puuttuu TrippTrapp.
 
Muokattu viimeksi:
Apua! Mä tilasin taas kaikenlaista Lekmeristä, mm myös Skiphopin raidallisen hoitaukun ja kaikkea pientä sälää jota en edes muista enää. Nyt pitää vähän rauhottua vaikka onkin niin kivaa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Lulu mulle kävi vähän samalla tavalla, että innostuin ihan täysin siellä Lekmerin sivuilla kun kaikesta sai vielä extra-alennuksen :rolleyes: Nyt alkaa olemaan onneksi ostokset kasassa.
 
Nyt meiltäkin puuttuu ainoastaan pinnasänky ja vaunut jotka mun vanhemmat ostaa. Ja tietenkin kaikki pikkutuotteet, kuten vaipat, talkki, pesunesteet, pullot jne.
 
Me ei olla käytetty talkkia tai pesunesteitä. Joku öljy oli hyödyllinen ihan alun tahmean kakan kanssa, mutta sitä oli synnäriltä saaduissa Liberon tai Pampersin vaippanäytepakkauksissa.
 
Me ei olla hakittu kun yksi velouripuku, kun oltiin rodoksella matkalla. Saan kyl paljon kavereilta vaatteitä kun toiselle syntynyt tyttö 11/2014, toiselle 5/2015.
 
Mäkään en oo koskaan käyttänyt talkkia, enkä kylpyöljyjä tai rasvannut vauvaa. Pikkusen määrän lorautin kosteusvoidetta kylpyveteen ja sa riitti. En viitsi turhaan voidella, tottakai olisin jos olisi ollut tarvetta, muttei ollut. Meillä pysyi iho kunnossa ilmakylvyllä ja tarpeeksi useilla vaipan vaihdoilla. Iho oli kyllä herkkä vaipoille, vain yksi vaippamerkki oli sopiva, muista kokeiluista tuli ihottumaa.
 
Me tarvittiin rasvaa esikoiselle, kun varsinkin jalkoihin tuli kuivia ihottumia. Peppuun on Bepanthen toiminut parhaiten, yleensä yksi ohut kerros riittää ja iho on taas kunnossa. Kylpyöljyjä tai muita tuotteita ei käytetty.
 
Meillä pojallla atooppinen iho ja ikävä vauppaihottuma niin käytössä oli kaikki mahdolliset rasvat ja talkit mitä vaan löytyi. Vauvaöljyä tuli lähinnä käytettyä pään karstaan ja suht nopeesti sillä se lähtikin sit pois. Varaudun tällekin toimivaksi todetuilla mömmöillä, hyvähän se on jos ei tarvetta tule mitään käyttää.
 
Meillä taas kylpyöljy vieläkin jatkuvassa käytössä, kun ei olla pojan hiuksia millään shampoilla pesty. Rasvoista sinkkivoidetta voin suositella ihon punoitukseen. Muuta ei olla tarvittu.
 
Meillä pestään ihan pelkällä vedellä edelleen... Rasvaa tuli talvella laitettua kuiviin poskiin, ja öljyä vauvana pään karstaan. Bepanthen peppurasvana :)
 
Täälläkin vesipesu ja "atooppiseen" ihottumaan talvella Decubal-rasva (kokeilluista vaihtoehdoista meille paras). Bepanthenia yksittäisiä kertoja pyllyn punoitukseen, toimii toisiaan kerrasta.
 
Meilläkin kohta 4v pestään edelleen vain vedellä, välillä suihkugeelillä jos ei vesi riitä :) kylvyssä oli vaahto silloin pari vuotta sitten kun kylpi mutta nykyään käy vaan suihkussa. Meillä kaikkeen vaivaan käytetään mehiläisvahaa, hyttysenpistoista kuivaan ihoon.
 
Meidän kotiin ilmestyi viime viikon aikana kaikenlaista pientä ja isoa muistuttamaan lähestyvästä ihmeestä :)

Ensinnäkin ostettiin ikeasta vauvalle oma vaatekaappi ja minihenkareita, joista olin haaveillu. Järjestelin sinne kaikki vaatteet ja tavarat söpösti, ja samantien tuli äitiyspakkaus ja makustelin niitä sit innoissani.

Seuraavana päivänä mulle tuotiin siskon kälyltä kassillinen vaatteita, osa tytön, osa neutraaleja. Mukana oli yllätykseks siskon anopin meille vartavasten ostama huippunätti Finlaysonin lakanasetti! Äitiyspakkaushan ei tietty oo ostos, ja siskon kälykin halus vaan yhdestä käyttämättömästä reiman fleecehaalarista kympin, muu kassillinen tuli kaupanpäälle.

Oon vaan niin täpinöissä kun näitä vaatteita ja tavaroita alkaa virrata ja kaappi erityisesti tekee odotuksesta todellisemman tuntuista. Nyt mulla on sit kaikki vaatteet levitettynä olohuoneessa kun en tiedä miten ne järjestäisin. Hypistelen vaan. Yritän isommat koot ainaki laittaa syrjempään vielä.
 
Sellanen vinkki, joka ainakin mulla on ollut toimiva:
Meillä on vauvanvaatteista vaatekaapissa aina sillä hetkellä sopivat vaatteet sekä seuraava koko. Noissa vaatteiden kokomerkinnöissä vs oikeassa koossa on hurjasti eroa, niin aika ajoin aina kattelen sitä seuraavan koon vaatepinoa ja nostelen käyttöön sopivalta näyttäviä. Tää on toiminut tosi hyvin. ei oo siinä kaapissa pyörimässä väärän koon vaatteita sekottamassa (lähinnä isää) eikä myöskään tuu ikäviä ylläreitä, että jää joku vaate pieneksi ennen kuin on ees ehtiny ottaa käyttöön.

Meillä ainakin on eka vuonna noi koot menny sellasta vauhtia, että melkein viikon-parin välein on saanu kattella niitä isompia, jos joku ois muuttunu sopivaksi.

Pienet sitten oon taas sitä mukaa, kun on alkun kinnata pessy ja pakannu laatikoihin pois pyörimästä käyttövaatteiden seasta.

Meillä on myös siitä onnellinen tilanne, että on aika hyvän kokoinen kodinhoitohuone, missä on hoitopiste, raivasin sieltä myös tavaraa vauva-ajaksi muualle säilytykseen, niin vauvan vaate- /varustekaappi on siellä ihan hoitopisteen vieressä, Näin vauvan pukeminen ja pyykkihuolto on ollut iha ylettömän näppärää. Ei tarvi kiikutella vaatteita ees taas vauvan huoneeseen ja pyykkiin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
Kokomerkintöihin ei kannata luottaa suoraan. Mä esikoiselle vertailin erimerkkien kokoja keskenään ja laitoin ne käyttöön sillätavalla. Toisen merkin 56 on isompi kuin toisen merkin 62. Myös vaatteiden malleissa on eroja, meidän poika oli tosi pullukka vauvana ja muutamien merkkien bodyt ei koskaan mahtunut päälle koska en halunnut pukea lasta kiristäjiin vaatteisiin. Meillä myös alaosa meni aina kauemmin kuin bodyt. Ja jos tulee vastaan niitä bodyn jatkopaloja, niillä saa vaatteelle lisää käyttöikää, itse silloin ostin ja tykkäsin!
 
Mä oon kans vertaillut vaatteita toisiinsa ja laittanut sen mukaan käyttöön, kun ei ne kokomerkinnät vastaa eri merkeillä toisiaan (eikä aina samallakaan merkillä).
 
Meillä alkaa olla aikalailla jo kaikki hommattuna valmiiksi. :) Jtn pientä vielä, mitkä ehtii ostaa lähempänä kuten vaipat ja puhdistuspyyhkeet uupuu. Viime tippaan aion jättää myös itselleni imetysliivien ostamisen. :)
 
Kaks viikonloppuu sitten mekin ostettiin uusi vaatekaappi vuokralaiselle ja just kans niitä Ikean minihenkareita keltaisia ja vihreitä, kun ne on niiiiin söpöjä! Awww. Äitiyspakkauksesta tuli eilen ilmoitus, sitä odotellessa. Sain myös käytettyjä vauvan vaatteita, mutta ne ovat vähän liian sinivoittoisia, mikä itseäni ahdistaa..en haluaisin lasta lokeroida mihinkään tiettyyn väriin. Kiva yllätyskin olisi sitten kun tuleekin se tyttö. :wink
Mies oli tänään kasannut pinnasängyn, olin vähän sitämieltä että kannattiko sitä nyt vielä, mutta hän oli niin innoissaan että no olkoon. Senkin sain ilmaiseksi siskolta..oli ystävällisesti säästänyt sitä 9vuotta..että jos kumminkin.
 
Takaisin
Top