Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pepusta jos otetaan on se pehmeä ja taittuvakärkinen mittari siihen ideaali varsinkin jos vauva venkoilee ja on levoton. Ei satuta ja tuu haavereita. Mutta tosiaan saa lämmön myös kainalosta jos vauva pysyy paikalla :) tähän voin sanoo et mun esikoinen on nii luinen 10 v että lämmön mittaus kainalosta on vieläkin haastavaa...

Me kokeiltiin cuplatonia ja lisäs vain vatsanväänteitä; ettei sekään kaikille sovi. D-vitamiineista kävi meille vain sellainen jossa oli maitohappobakteeri mukana. Se d-vitamiinien testailu oli kyllä tuskaisaa, neljäs merkki taisi toimia... ei osteta valmiiksi sen voi hankkia myöhemmin kun aloituskin kai aikaisintaan 2viikkoiselle? Aion kyllä siitäkin lykätä, koska esikoisen vatsanväänteet hyvin muistissa. Syön itse enemmän niin eiköhän siitä osa siirry maitoonkin.

Meillä oli kans d-vitamiinit melko hakusessa. Jekovit oli ainoa mikä kävi lapsukaisille. En aio kyllä itekään vielä ostaa niitä, kyllä ne ehtii myöhemminki.

Ostin viime viikolla Lindexistä kankaiset imetysliivit tulevaa ajatellen, mutta nyt oon käyttänyt niitä päivittäin siitä lähtien. Käytän tosiaan kestoimetyssuojien kanssa, jonka ansiosta nännit peittyy. Liivit on ihanan pehmeät ja huomaamattomat, vähän niin kuin olisi urheiluliivit päällä. Tähän mennessä oon käyttänyt vielä kaarituellisia liivejä, mutta nämä kyllä nyt selkeästi miellyttävämmät tässä kohtaa, vaikka en edes koe tissejäni ja nännejäni aroiksi yhtään. Minulla pienet rinnat, liivit valitsin kokoa M ja nämä ovat sopivat, mutta kuppikoosta valitsisin B80 ilmeisimmin tässä hetkessä, kun kokeilin toisenlaisia liivejä Lindexissä. Näillä pääsee imetyksessä hyvin alkuun ja voi sitten ostaa vauvan synnyttyä toisenlaisia liivejä, kun tietää millaisiksi nämä rinnat tästä muotoutuu. Ja nämä liivit tukeekin ihmeen hyvin silti rintoja, hämmennyin oikein! Samanlaiset H&M-malliston liivit oli aivan kaameat päällä ja maksoi vain muutaman euron vähemmän, joten itse ainakin henkillökohtaisesti suosittelen kaikille mieluummin Lindexin laadukkaampia kankaisia imetysliivejä kuin Hennesin. :)

Esikoisella käytettiin luontaistuotekaupasta saatavia bioteekin D-vitamiinitippoja ja ne sopi tosi hyvin. Meilläkin cuplaton vaan pahensi vatsavaivoja. Muistaakseni särkylääkettä ei saa antaa ilman lääkärin lupaa alle 3kk eli sitäkään ei ole kiire hankkia. :)

Mä en oo vieläkään löytänyt hoitopöytää, täytyy ehkä sit veronpalautuksilla käydä ikeassa shoppailemassa jos ei muuten löydy...

Saako vauvalle edes antaa semmosta cuplatonin pilleriä? Vahingossa löysin apteekista vuosia sitten, eikä enää oo päivääkään, etteikö semmosta purkkia löytyis kaapista. Ja raskauden aikana saa kuulemma käyttää :)
Mulla on jossain vaiheessa hankintalistalla (tai sit toivon pukilta) korvakuumemittari. On paljon helpompi, ku perinteinen :) Ja saa näppärästi mitattu, vaik vaavi nukkuis.

Joo cuplatonia vauvalle voi antas tippoina ja meillä ei korvakuumemittarilla saanut mittattua vauvalta, kun oli liian pienet korvat. Mutta voi toki riippua mallista. :)

Jahas, kaikki noi hankkimatta. Taidan ostaa vauvalle jotain ohuehkoa perusvoidetta, ettei heti aloita liian rasvaisilla. Toivottavasti nyt ei ihan heti tule edes tarvetta rasvailla.

Vius Joo ei mullakaan ole mitään tommosia varsinaisesti hankittuna.. Jos jotain on niin saatu äp:sta..

Eikös bepantenia ole kahta eri versiota? Toinen vähän rasvaisempaa ja paksumpaa? Sit on tietty noi perus erisan tai aqualan mistä ainakin löytyy eri paksuudella ja rasvaisuudella :)

Bepanthenia on kahta versiota, toinen rasvaisempaa ja paksumpaa, toinen emulsiovoidetta. Kysyin apteekista sitä ostaessani, että kumpaa suositellaan vastasyntyneelle, ja minulle ainakin vastattiin, että sitä paksumpaa salvaa eli vaaleanpunaisella raidalla olevaa.

Me satsattiin esikoisen kanssa heti korvakuumemittariin ja ollaan kyllä oltu tosi tyytyväisiä. Kuumetta voi mitata vaikka ihan varmuuden vuoksi vaikka kuinka usein ilman sen laajempaa operaatiota. Supot skipattiin kanssa ku pojulle maistui nestemäinen Panadol. Saa sitä peppua nuohota muutenkin ihan tarpeeksi :D

Mut saako sitä nestemäistä antaa ihan pienelle? Mietittiin just miehen kanssa että se nestemäinen olis kyllä kaikkein helpoin joka tapauksessa..

Fuji, vitsi kun mä en muista milloin annettiin ekan kerran sitä nestemäistä. Lääkeputelissa lukee, että alle 3kk ikäiselle vain lääkärin ohjeistuksella. Mut en sit tiedä, et lukeeko suppopakkauksessa toi sama.

Todennäköisesti.. Mut joo toi on varmaan semmonen asia että kannattaa kysyä neuvolassa :)

Luulen, että alle 3kk ikäiselle ei saa antaa mitään juuri sen takia, että sen ikäisellä kipulääkkeen tarve voi johtua jostain vakavammasta ja pitäisi aina tarkistaa lekurilla.

Ostin tänään tuollaiset yleis liikuntahousut. Pitää paremmin tuulta kuin trikoot, mutta joustaa kuitenkin. Vyötärö on tuollainen hyvin raskausvatsan kanssa asettuva. Juokstrikoiden vyötärö tuntuu kiristävän vaikka laskisi tuohon lantiolle. To pitäisi mennä kattomaan yhtä takkia. Syksytakit alkaa käydä pieniksi.

Takaisin