Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullon täyteen lastattu äp laatikko vaatetta ja muutama haalari.nää riittää minkä riittää ja vauvan kans on ihan jees lähtee ihmisten ilmoille kaupoille ostamaan lisää.

Meillä myös äp-laatikollinen täynnä Vauvan vaatteita. Koot on 50-62 cm about. (tarkkaan en ole laskenut miten paljon mitäkin) mut vähän niinku päätin että nuo saa riittää.. En nyt välttämättä kotona vaihtaisi bodyä pienestä puklusta jne mut jos on ihan märkä tai kakassa vaatteet niin sit tietty vaihtaa..

Tosin olen varautunut myös siihen että pesen pyykkiä sit vaikka päivittäin kun kuitenkin tarkoitus käyttää kestoja niin tuleehan siinäkin sit vaippa pyykkiä vähintään joka toinen päivä..

Lindexillä baby mallisto -20% :) mukaan tarttui ihana metsäneläinkuosinen tumma body ja vaalea samanhenkinen yöppäri. Isompia kokoja (62 ja 74) kun pikkuvaatetta mielestäni ihan riittävästi. Mitään kovin suuria määriä meillä ei mielestäni ole :) ostan tarvittaessa lisää

Mä jouduin esikoisen aikana vaihtamaan pahimmillaan vaatteet joka syötön jälkeen, ku puklaili niin paljon ja se puklun haju on vaan niin ... noh.. oksettava suoraan sanottuna, etten kestäny sitä.. :p siinä ei paljoa harsot eikä suojat auttanu, ku maidot lensi kaarella :(

Lidlissä oli torstaina tarjouksessa vaatteita ym. Eilen oli vielä jäljellä vaikka mitä, hillitsin itseni ja ostin vain huppupyyhkeen ja sukkahousut...

Taas tultiin mun vanhempien luota ison vauvanvaatepusson kera :D isosisko oli jättänyt valkattavaksi mitä halutaan ottaa ennen ku vie kirppikselle ja mun äiti oli käyny Lidlistä ostaan bodyja, sukkahousut, housuja ja sukkia, vaikka sanoin että ainoastaan housuja tarttetaan mutta... Kun niin söpöjä! :D ja mulla kävi huippu mäihä taas kun kävin lähetys torilla, löytyi 7€:lla Baby Björnin säädettävä sitteri. Semmoista olin etsinyt ja facebookissakin ryhmissä kysellyt kun esikoisen sitteri ollaan laitettu kiertoon. Aivan huippua! Nyt tuohon vielä teen uuden päällisen <3 Vauvan pinniskin ollaan tuotu makkariin. Nyt ei puutu enää mitään pakollisia vaan saa keskittyä ompelemaan mitä olot antaa myöten :)

Mulle kans vissiin iski todellisuus tajuntaan, ei mitään tyttövauvan vaatteita oo tallella, ja toppapuku ja yhet leggarit oon kirpparilta ostanu. Toki aika paljo neutraaleja vaatteita kuopukselta on tallella mut tykkään et on myös tyttöjuttuja. Päivällä kävin kirppiksellä, ostin yhen yökkärin ja bodyn. Äskön kävin vielä kauppakeskuksessa aleissa, mukaan tarttui kaks bodyä lindexiltä (niin ihania, ja käteviä ku kahet nepparit ja pitkät resorit käsissä) ja yökkärin. Saan kuulemma siskolta vauvan vaatteita sitte ku heidän prinsessa kasvanu niistä yli, ni mitä haluan. Ja meillä täysin sama maku lastenvaatteissa, ni aika paljo voin jättää sen varaan. Mut on se kiva jotain uuttaki ostaa uudelle tulokkaalle <3

Mulla on varmaan 20kpl bodeja kokoja 50 ja 56 molempia kokoja siis.. 50cm housuja ehkä 6-7kpl.. muutamia mekkoja.. 56cm housuja sit jo enemmän.. ja sit isompia on jonkin verran vähän kaikkea.. bodyt tosiaan on meillä ollu sellaiset mitä saa vaihtaa, tää keskimmäinen oli sellainen puklu.. aina syötön jälkeen lähes kaikki ulos.. siinä sai vaatetta vaihtaa

Mä ajattelin käydä huomenna lastentarvikekirppiksellä, mutta huomasin just, että se olikin jo tänään :D Jostain syystä olin ihan varma, että 1.10. on huomenna, vaikka tiesin, että perjantai oli syyskuun vika päivä.

Mulle on kerääntyny kaikilta tutuilta pari kolme kassia vaatteita jotka odottaa pesua eli mun äitiysloman alkua. Ainoa mitä ite oon uutena ostanut on pari harmaata verkkaripukua kun ite tykkään neutraalista väristä ja noi kassit on täynnä röyhelöitä :D

Just pistin tilaukseen törkeän kalliin patjan ja sijauspatjan mutta mä en halua mitään vaahtomuovi-höttöä edes pinnikseen. Doomon sitteri meni myös tilaukseen.

tässä kuussa tilaan vauvakulmasta vaunut+turvakaukalon ellen taas muuta mieltäni. Loppu kuukausi syödään sit kaurapuuroa..
Sit ois ns isoimmat hankinnat hankittu, että voi vain odottaa syntyväksi. Koska jos masukki päättäisikin syntyä etukäteen, niin tullaan pärjäämään.

Juu sama täällä, kaikki muu olis valmiina millä pärjäillään jos ja kun vauva päättäis syntyä mut tosiaan vaunut ja tärkein, turvakaukalo pitäis tilata/ostaa :)

Mä ostin tänään just turvakaukalon kun oli alessa, tuli BeSafe Izi Go joka kustansi 129 euroa ja telakka sit vielä vajaa 200 päälle. Kesti iäisyys päättää väriä ja lopulta valinta oli persoonallinen harmaa. :rolleyes: Sit haluaisin untuvapussin kaukaloon mutta tulevat kuulemma vasta marraskuun alussa. Eipä tuo toisaalta haittaa kun ei sillä ole käyttöäkään ennen joulukuuta - jos pikkuinen haluaisikin syntyä etuajassa niin eihän sieltä sairaalasta kuitenkaan pääse kotiin ennenkuin lähellä laskettua aikaa...

mä en vain enää osaa päättää noista vaunumalleista.. alan mennä jo sekaisin.. 3 mallia ja lukee lukemistaan.. mutta ei vain saa yksiselitteistä päätöstä..

Meillä on Mutsyn vaunut ja niihin pitäis ilmeisesti mennä tuolla Maxi-Cosin adapterilla. Myyvät ulkomailla tasan saman näköistä adapteria BeSafe/Maxi-Cosi/Aton yhteensopivana, mutta mulle sanottiin vaunuja ja adapteria ostaessa vaan Maxi-Cosi ja Aton (ehkä siksi että kyseinen liike myy vaan niitä) ja adapterin paketissa puhutaan vaan Maxi-Cosista. :wideyed: Pitää vielä huomenna testaa. Lupasivat tuolla kaukaloliikkeessä, että jos ei menekään niin saan palauttaa. He eivät puolestaan myy Mutsya niin eivät uskaltaneet 100% varmaksi sanoa.

Mun mielestä BeSafe on kivan näköinen ja tykkään myös siitä että on 5-pistevyöt, niin halusin sitten ehdottomasti ostaa vaikka tämä pikkuinen yhteensopivuusepävarmuus olikin. :)

Mä sain työkaverilta tosi siistin besafen turvaistuimen kolmen kahvipaketin hinnalla. Eli nyt on matkustushommat turvattu parille vuodelle, kun aiemmin meillä oli jo vauvelin turvakaukalo.

Takaisin