Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä missasin lidlin vartalotyynyn! Kävin tänään katsomassa ja ne oli loppu :( alkaa vaivaamaan lonkat, eli tarvis jonkun. Toisaalta esikoinen nukkuu vieressä suurimman osan yötä ja hyväkun mä mahdun sänkyyn :D
Mun piti kans kahdessa lidlissä pyörähtää ennen kuin omat tyynyni löysin. Ja tyynyliinat oli tietty loppu. Pöh. Käyn tänään vielä piipahtamassa, jos olisivat täydentäneet hyllyjä. Muuten pitää lainata anopin ompelukonetta ja uhrata joku lakana, että saa ite väsättyä..

En kestä. Käytiin tänään ekaa kertaa katsomassa vaunuja kahdessa eri liikkeessä ja tietysti molemmat rakastuttiin kaikkein kalleimpaan malliin mitä löytyi putiikeista :/ (emmaljunga). ei nyt ostettu vielä, mutta apua kun mulle alkaa nyt vasta hahmottumaan miten kallista kaikki on! Hui!

Mun vinkki et vaippoja ei kannata haalia etukäteen pakettia enempää (jos vauvan vaipoista oli kyse :D ) kannattaa testata eri merkkejä, meille vastasyntyneellä pampersit ei pysyny ollenkaan päällä, muumit valskas, liberot oli hyviä. Myöhemmäsä vaiheesa muumit oli kans hyviä, mut liberot edelleen parhaita. Yhellä 1 koon paketilla pärjäs, sitte piti jo siirtyä 2 kokoon. Itessään ostin varmaaan kuopukselle suoraan 2 kokoa, ykköset on tosi pieniä. Pieni vaippainfo olkaa hyvä :smiley-bounce013

Meille oli onneks anoppi hankkinu vartalotyynyt jo jokunen aika sitten, molemmilla käytössä :D Mulla on kans lonkat alkanut kipeytyy ja asentoa tarvii säännölliseen kyllä vaihtaa. Vaunuihin tutustuminen on alkanu ja aikamoinen suo tää on käydä läpi...

Me ostettiin reissusta sellainen sininen pörröhaalari missä on jalkapohjissa tassukuvio ja hupussa nallenkorvat. Oli eka meidän ostama vaate. :happy: Sukupuoli selviää vasta huomisessa rakenneultrassa - jos selviää - mutta mun mielestä sininen menee kummalle vaan.

Heips, en ole ihan varma onko tätä keskustelua vielä käyty niin kysynkin teiltä, joilla on jo kokemusta ja toinen tai kolmas lapsi tulossa: minkälaiset vaunut ihan oikeasti kannattaa hankkia jos on ensimmäinen lapsi tulossa ja haaveena olisi saada toinen lapsi pienellä ikäerolla myöhemmin? Aikeissamme on hankkia Emmaljungan Super Nitrot kevyellä kantokopalla, mutta sitten alkoikin super viking houkuttelee. Ne ovat tavallisen näköiset yhden vauvan vaunut, mutta pystyy tarpeen vaatiessa muuttaa myös kahdelle. Toisaalta jos nyt hankkii super nitrot kantokopalla, niin voihan mahdollisen seuraavan tulokkaan laittaa vaunuihin ja esikoisen istuttavaan seisomalautaan? (Näin Emmaljungalla sellaisia myynnissä, onkohan kannattavat?)

Täydellisiä ei varmasti ikinä löydä, mutta haluaisi olla kaukaa viisas ja ennakoida. :) Super nitrot miellyttää kaikin puolin muuten. Asumme hissittömässä kerrostalossa varmaan vielä ainakin vähintään vuoden.

Tammikuisista huutelen, että voit ostaa super viking rungon ja siihen ton istuimen ja kantokopan jotka super nitrossa on :) Tosin niitä istumia ei taideta uutena myydä erikseen :confused: Myöhemmin sitten voi käyttää kahdella istuimella/kopalla ja istuimella, tosin sillon täytyy olla super vikingin istuimet (joita saa uutenakin ostettua erikseen) :)

Tammikuisista huutelen, että voit ostaa super viking rungon ja siihen ton istuimen ja kantokopan jotka super nitrossa on :) Tosin niitä istumia ei taideta uutena myydä erikseen :confused: Myöhemmin sitten voi käyttää kahdella istuimella/kopalla ja istuimella, tosin sillon täytyy olla super vikingin istuimet (joita saa uutenakin ostettua erikseen) :)

Kiitos vinkeistä syksyinen ja matkalla. Käytiin itseasiassa uudestaan liikkeessä juttelemassa. Myyjä sanoi, että siihen meidän ostamaan super nitro runkoon käy itseasiassa myös Viking koppa ja istuin. Jos tuntuu myöhemmin siltä, että haluaakin ne Vikingin kopat niin voi ostaa ne lisäksi vaikka uutena tai käytettynä. Super nitron istuin on kuulemma mukavampi lapselle. Mene ja tiedä. Päädyttiin super nitroon, super nitro yhdistelmävaunuun ja quadrolift kantokoppaan. Myyjältä hyvä vinkki oli, että kannattaa hankkia vaunut nii että ne sopivat juuri tämän hetkiseen tarpeeseen. Emmaljungalla vaihtuu kuulemma tarjonta parin vuoden sykleissä, niin ei tiedä mitä olisiki tarjolla kun toinen lapsi tulisi. Jos vaikka sisaristuimia taas myisivät. :)

Me ostettiin uusi sohva :woot:. Sellanen iso ja mukava jossa mahdutaan lököilemään vauvan kanssa. Eli vieläkään ei olla ostettu mitään varsinaista vauvatavaraa, keskitytään uuden kämpän remontin viimeistelyyn ja sisustamiseen ensin. Sisustan sitten viimeistään äitiyslomalla vauvan huoneen ja lyllerrän vaunukaupoille...

Tajusin tässä just aamukahvilla, notta kiire tulee.. 4kk aikaa enää! Pienenpienen listan päätin kirjoitaa ja aattelin et vaan ne tärkeimmät, lottovoittoa odotellessa...

Niin ja ennenku kukaan huomauttaa, sitteriä ei meille tuu. Mielestäni estää lihasten normaalin kehityksen. Meillä maataan peitolla lattialla.

Enkä osta tutteja, pulloja rintapumppuakaan koska en halua niitä kiusaukseksi. Mies saa lähteä abclle sitten tarvittaessa hakemaan vaikka keskellä yötä :D

Liitteet

• WP_20160810_10_34_57_Pro.jpg
    WP_20160810_10_34_57_Pro.jpg
    525.6 KB · Katsottu: 60
Aamutorkku, ei varmaan jos ilma sen sallii. Ettei tuule yhtään eikä lunta tai mitään muutakaan sada. Eikä oo liian kylmä... Mää en kyllä varmaan kovin pientä uskaltas laittaa pulkkaan, koska ei saa suojattua juuri ollenkaan. Tuuli on todella paha jos yhtään pääsee vauvaan, siksi pulkka on aika riskialtis.. tää on mun mielipide. :)

Mä on vetänyt pulkassa 6kk+ vauvaa, kun siinä puolen vuoden iässä opitaan istumaan. Makaamaan en välttämättä pulkkaan laittais näitä meidän joulutonttuja... Mut nyt meneekin nii että puolivuotiaana onkin kesä kukkeimmillaan joten menee pulkkailu meillä vasta vuoden ikään :) aikasemmat lapsukaiset mulla syntyi elokuussa joten vauvapulkkailu oli mahdollista.

Mutta kukin tekee miten parhaaksi näkee :)

Jos on iso pulkka ja saa esim taljan päälle tms niin ehkä voisin harkita.. Tosin toi tuuli asia on kans otettava huomioon. Eli ehkä jos saa vaunukopan irti ja laittaisin sen pulkan päälle? Se koppahan on aika suojaisa..

Ite en kyl vauvaa laittais pulkkaan. Just kuten muut sanoi: on turhan avoin ja altistuu.. Noh.. Kaikelle. Ja ulkoillessa haluun pitää vauvan mun edessä, jotta näen sen koko ajan. Jos se on takana pulkassa, ni ei välttämättä huomaa, jos sillä ei olekaan kaikki kunnossa.

Teidän kommenttien perusteella tuli kyllä mieleen toi, että jos olis niin iso pulkka, että siihen sais kopan. Mietin vaan, että pulkaa vois vetää umpihangessakin toisin kuin vaunuja. Kantovehkeet voi olla noin pienen kanssa vielä hankalia talvivarustuksessa tai sit pitäis olla joku teltta, että vauva mahtuis sen alle.
Näkemisestä en oo niin huolissani, koska voihan se nukkua ulkona muutenkin, jos ei oo liian kylmä, jos laittaa itkuhälyttimen. Mutta toi tuuli pitää kyllä ottaa huomioon. Pitänee miettiä mitä virityksiä sitä kehittäis. Kaveri joskus viritteli vaunuihin sukset ja työnteli niitä sitten hangessa. :joyful:
Mä todellakin toivon, että ei tuu kovin kovia, pitkiä pakkasia, että päästään ulkoilee. Multa lähtee järki, jos joudun kökkimään sisällä viikkotolkulla.

Takaisin