Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viimeisin hankinta rakenneultra kakkosen jälkeen. <3 Kauppareissulla löytyi myös alesta 56cm harmaat collegehousut. Aika paljon on tullut jo vaatteita hankittua alesta ja kirppareilta mutta paljon vielä puuttuukin. Kaikki isommat hankinnat on myöskin edelleen ostamatta.

152752eca4b0f3c437e51fba66211e26

Meille on nyt alkanut tätä vauvakamaa kertyä, suurin osa bongailua hyvällä hinnalla torista ja hyväkuntoisia vaatteita kivoilla kuoseilla kirpparilta. Keskiviikkoon asti ainakin unisexvärejä vielä :) eilen kotiutettiin Brio smilet <3 kaupungissa vei voiton hapyista kun on ne lukittavat etupyörät! Oli hyvä hinta, yhdellä lapsella olleet, väri harmaa-musta. :love2 itseltä meni *Onneksi* parit hyvän hinnan Brio Happyt ohi kunnes tajusin että Smilet on ehkä kuitenkin paremmat meille. :joyful: Hoitopöytä tuli tänään torin kautta..

Mä en oo ostanut/saanut vielä yhen yhtä vauvaan liittyvää :wideyed: en edes äitiysvaatteita.. Oon varmaan ainut :anyone ja huomenna alkaa 19 vko, no enköhän mä vielä kerkee :D jotenkin ei oo halunnut ennen rakenneultraa ostella mitään ennenkun tietää osviittaa sukupuolesta.. Nii ja mahakaan oo vielä niin iso että tarvisin äitiysvaatteita..

En määkää oo tässä raskaudessa vielä mitään ostanu, itelle enkä vauvalle :) tosin tyttö ja poika aikasemmat joten vaatetta kyllä on.. mut aijon silti ostella tällekki uutta vaatetta , pitää jotakin tällekki saaha ostaa :D mitään suurempaa ei tarvikkaan ostaa. Tai suurin hankinta taitaa olla kaukalopussi, sen haluan talveksi vauvalle. Muuten, onko kellään vinkkiä antaa et minkä merkkinen on hyvä?:)

Muoks. Vaunuihin/rattaisiin mulla on semmonen iso toppapussi, mutta turvakaukaloon tarkotettu pussi ois hankinnassa.

Muokattu viimeksi:
Täällä alkoi vko 20 (vai oliko se jo 21, sitäkään en muista :nailbiting:) emmekä ole hankkineet vauvalle vielä yhtään mitään. Ensimmäinen lapsi kyseessä joten mitään ei myöskään ole omasta takaa.

Vaunut pitää varmaan hankkia etukäteen, ja turvaistuin autoon. tarvitseeko sitä edes muuta :grin? Vaatteita tulee äitiyspakkauksessa ja varmaan saadaan lahjaksi ja lahjoituksena muiltakin.

Mä ostin tutulta lampaantaljan, jonka ajattelisin olevan hyvä vaunuihin talvivauvalle.

Tänään bongasin facen ilmaisryhmästä kestovaippoja. Vaunut uskalletaan varmaan hankkia vasta rakenneultran jälkeen, mutta ens viikonloppuna olis tarkoitus käydä hakemassa pinnasänky. Bongasin myös vanhemmilla käydessä varastosta vanhan kaapin, jonka ajattelin sijoittaa tulevaan lastenhuoneeseen.

Minullakin on lampaantalja odottamassa talvivaunuilua. Lampaantaljalla nukuttaminen on hyväksi vastustuskyvylle. :)
Saadaan syksyllä ilmainen pinnasänky ja hyvään hintaan emmaljungavaunut+turvakaukalo adaptereineen ja telakoineen.
Viikonloppuna osteltiin miehen kanssa kirpparilta unipussi, bodyja, slipoveri :D, yökkäri, hyttyssuoja ja vastasyntyneen potkuhousut, joihin oon aivan rakastunut. Tekis mieli jo pakata ne synnärikassiin :D ...vaikka mittään en oo vielä pakannut.
Ihmeellisesti sitä valkkas kirpparilta kaikkee poikamaista, vaikka tänään vasta kuultiin sukupuoli.

En ole minäkään hommannut vielä mitään :D. Joitakin vaatteita on vielä jäljellä isommilta ipanoilta, että en ole kaikkea eteenpäin laittanut. Vaunuja katsellut sekä turvakaukaloa.. Mutta odotan rakenneultran eka. Pinnasänky onneksi löytyy..

Mä en oo ostanut vielä mitään eikä edellisiä lapsia ole joten mitään varastoja ei myöskään ole :) Kyllähän tässä ehtii... Ahistaa vähän kun ei oikeasti oo mitään tietoa, että mitä pitäisi olla, mistä ostaa, pelkästään tutteja on tuhansia erilaisia. Tsiisuskraist. Tää vauvan vaatetus ajaa ihmisen hulluuden partaalle.

Kannattaa kyllä selvästi kysyä kokeneemmilta.. Ei esim tullu itelle mieleenkään että eri valmistajien vaatteet saattaa olla eri kokoisia ja esim voi olla tosi väljä leveys mutta pituus on pieni nopeasti.. Ja sit tosiaan toi tutti juttu.. Se menee kyllä ihan testaamalla.. Ite oon kuulemma pienenä halunnu vaan luonnonkumisen ja pienipäisen tutin siinä missä oikeastaan muille kelpaisi tutti kuin tutti..
Eli ite ainakin sillä periaatteella että ensin katon että tarvitaanko lainkaan tuttia ja jos tarttee niin sitten vasta testaa että mikä on sopiva (turha ostaa varastoon jos ei lapsi sitäkään sit lopulta haluakaan)

Kannattaa kyllä selvästi kysyä kokeneemmilta.. Ei esim tullu itelle mieleenkään että eri valmistajien vaatteet saattaa olla eri kokoisia ja esim voi olla tosi väljä leveys mutta pituus on pieni nopeasti.. Ja sit tosiaan toi tutti juttu.. Se menee kyllä ihan testaamalla.. Ite oon kuulemma pienenä halunnu vaan luonnonkumisen ja pienipäisen tutin siinä missä oikeastaan muille kelpaisi tutti kuin tutti..
Eli ite ainakin sillä periaatteella että ensin katon että tarvitaanko lainkaan tuttia ja jos tarttee niin sitten vasta testaa että mikä on sopiva (turha ostaa varastoon jos ei lapsi sitäkään sit lopulta haluakaan)

Kieltämättä ihan turhaa ostaa tutteja varastoon, jos vauva ei niitä käytäkään :D. Tämän koin kuopuksen kohdalla :laughing025

Vaatteissa sit taas ihan sama vaikka on hieman liikaakin kun sit voi pistää eteenpäin tutuille tai säästää itse seuraavaa varten :) mullakin itellä on niin paljon nuoria serkkuja että varmasti jossain vaiheessa tarvitsevat vaatetta omille pienillä. Eikä tiedä vaikka oma sisko päästäis kuitenkin pyöräyttää yhden tai kaksi vauvaa tässä lähitulevaisuudessa :D

Jotain vaatteita oon jo hommannut. Tänään käytiin brion pinnasänky ☺ löyty torista tosi edullisesti (40e) ja kauppaan kuulu patja, peitto, tyyny ja iso pino lakanoita ☺

Mulla ei ole tuttavapiirissä kavereita joilla olisi lapsia tai ainakaan niin nuoria, että muistaisivat mitä kannattaa ostaa. Mä oon siis aika yksin tän homman kanssa :D No, kai mä jossain vaiheessa jotain ostan tai meen kirpparille. Ja ehtiihän sitä mies vaikka käydä synnytyksen jälkeen ostoksilla. Ei stressiä.

Ite luin erilaisia listoja mitä ihmiset on tehny tavaroista :) osa semmosia mitä ei välttämättä ite tartte esim joku sitteri jne mut sit saa halvalla ostettua käytettynä jos tarvii :) mut joo vaikeeta on ku kaikilla ei ole samat jutut ollu käytössä ja osa vannoa just jonkun tietyn jutun nimeen ja toisen mielestä se on ihan turha..

Mä sain torin kautta ilmaseks hyväkuntosen yhdellä lapsella olleen brion pinnäsängyn niin pakko oli käydä hakemassa vaikka eihän vielä mikään kiire olisikaan :p siskolta sain kassillisen tyttövauvan vaatteita ja jos tämä pojaksi osottautuu niin on seassa neutaalejakin vaatteita kivasti :) sit vaan tytönvaattet eteenpä johonki :)

Kunhan on vaatteet, joissa vauva tulee sairaalasta kotiin ja kaukalo sekä kotona joku paikka vauvalle nukkua, on päässyt hyvään alkuun! :joyful: En mäkään esikoisen kanssa tiennyt mitä kaikkea tarvii, niin sit oli paljon ylimääräistä kamaa, joita sai muualta. Eikä sitä tiennyt mitä vaatteita haluaa käyttää, en esim käyttänyt potkuhousuja kuin ihan pari kertaa. Ei vaan tuntunut omalta. Et sitten sen näkee :)

Tosta kaukalosta tulikin mieleen, että onko mitään hyviä vinkkejä antaa turvakaukalon ostamisessa?Ja kumpi parempi, telakkakiinnitys vai turvavyö?

Takaisin