Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Qaakkeli, ainakin isot eturenkaat jos kulkee pehmeässä maastossa. Makukysymys taitaa olla et haluaako kääntyvät vai ei. Yhdistelmävaunuissa on erikseen lisäosana isomman istuin, eli kopan lisäksi. Kovasta kantokopasta pidän minäki enemmän, pehmeän kantokopan idea on varmaan et saa helposti kannettua paikasta toiseen jos vauva kyydissä. ? Emmaljunga taitaa olla pitemmän päälle järkevin(kestävät, helppo myydä eteenpäin..) , siksi niillä on hintaa..

Mä taisin noita gessleinejä jollekin suositella :) meillä on ne, hieman on kalliimmat mutta vinkkinä että jos ostaa enemmän nukutus vaunuiksi soveltuvat kankeat vaunut aktiiviseen käyttöön niin vatuttaa enemmän :grin pehmeä koppa tosiaan hyvä jos tykkää esim vauvan lenkin jälkeen siirtää vaikka toiseen huoneeseen nukkumaan (jos ei vaunuja tuo sisälle asti). Saksasta tilattuna saa edullisemmin kokonaisuuden. Kannattaa käydä kokeilemassa :)

gessuissa on isot ilmakumirenkaat (eli huoltovapaat) ja kulkee monttuisellakin tiellä hyvin (hyvä jousitus) :) jos menty esim kaupoille niin niihin voi vaihtaa kääntyvät pienet etupyörät.

Hei mites sit toi koko? Meillä on uudessa talossa aika pieni hissi (4hlö mahtuu kun tiivistää) niin mietin että täytyy olla ainakin taitettava aisa sit ku täytyy sinne ite kans mahtua..

Eiku mietin sitä että onko ne pienet pitkäikäiset kuitenkin vai vaihteleeko sekin? Hyvä idea kyllä mitata.. Onneks pääsee parin viikon päästä sit mittaamaan ja kattomaan uutta kämppää :)

Vaihtelee sekin, esim emmaljungia on isoja sekä pieniä, ovat kestäviä. Ja esim briot on kans kohtuu kestäviä ja pitkäikäsiä mut pienempiä mitä jotkut emmaljungat... :)

Mullakin katseet etsiytyy kaupoissa väkisinkin poikien vaatteiden puoleen.. ei kyllä enää oo oikeen kumpaakaan "oloa", mies on ihan varma että poika tulee.

Mulla on hankittuna vasta vauvanvaatteita, lähinnä valkoista kun vielä ei tiedä kumpi tulossa.. 28.7 olis rakenneultra , sitte ostan ensikuun alussa sängyn vauvalle ja varmasti niitä vaatteitakin, värillä :) korillisen ostin kirpparilta tosi hyväkuntoisia vaatteita vauvalle.. Eikä maksanut paljon, 20€. Lisäksi jonkun verran on tarjottu vaatteita, kunhan nyt se sukupuoli selviää ni tietää mitä tarvii.. Ja sit varmaan syyskuussa jos hankkis vielä ne vaunut ja turvaistuimen. Onneksi jo ne merkit ja mallit on tiedossa. Jotenkin huomaan itse katsovani tyttöjen vaatteita.. Mahtaakohan tämä kolmas olla myös tyttö.., :love017
Nyt rv18+3

Meille on kelvannut väristä riippumatta kaikki mitä on tutuilta saatu. Meidän mielestä kummankin sukupuolen edustaja voi käyttää mitä vaan värejä.

Munkin mielestä voi käyttää mitä värejä vaan, etenkin kaikkia ihania retrokuosillisia <3 mutta kaikki hameelliset bodyt eivät pääse mukaan, ellei toisin todisteta :)

Mulla kaveri kun sai kuulla, että oon raskaana, hihkaisi ilosta kun saa antaa kaikki vaatteet meille. Paitsi, että kun kerroin, että meille tulee tyttö niin perui sanansa kun kaikki heidän vauvavaatteet on poikien vaatteita. Mä olin ihan, että mitvit mutta kun ei ole niin hyvä kaveri niin pidin suuni kiinni. Pitäköön poikavauvavaatteensa :grin

Voithan sä Qaakkeli nätisti hälle sanoa, että mielellään katot kamppeet kuitenkin läpi. Joillekin se tytön vaate/pojan vaate erottelu on niin automaattista, etteivät hoksaa ettei kaikki samoin ajattele. Ite oon tarkka vaatteista, siis malli/väri..mut niin, että sopii _mun lapselle_ ..esikoinen on esim.tumma hiuksiltaan ja ruskeasilmäinen, niin normi-synkkä-poikavaatteet ei sovi mun mielestä. Pinkki käy törkeän hyvin ja muutenkin kirkkaat värit. Kun oli pienempi, surutta ostin tyttöjen osastolta kuviottomia paitoja, kun värit oli kerran hälle kivempia. :) Samoin kävi usein niin, että joku hyvää hyvyyttään antoi poikien vaatteita, mutta jouduin viemään kierrätykseen ison osan kun värit oli mitä oli. Nirso mamma täällä. :P

Ääh, nyt kun on käyty rakenneultrassa ja ohitettu asettamani raja, jota ennen ei saa ostaa mitään, tekisi yhtäkkiä mieli ostaa kaikki. Pinnasängyn varasin jo huuto.netistä, lähistöllä olisi kivan näköinen hoitopöytä ja vaunut ja vaatteita ja... Ongelma vaan on siinä, että todennäköisesti päästään muuttamaan kuukauden päästä, joten nyt ei ole mitään järkeä raahata niitä kotiin ja rahatkin ovat vähissä. Mutta silti tekisi mieli, kun hyviä juttuja olisi törkeän edullisesti tarjolla.

Kävin rakenneultran jälkeen tsekkaamassa paikalliset lastenkirppikset ja aika paljon pikkuvaatetta tarttui jo matkaan :happy: kun näki, että pikkuisella on kaikki hyvin, tuli saman tien kauhea tarve alkaa tehdä hankintoja. Mies jo joutui vähän toppuuttelemaankin. Täytyy toivoa, että sukupuoliennuste pitää, sillä suurin osa vaatehankinnoista meni sen mukaan :grin
Olen ihastunut brion smile -yhdistelmiin ja kyllä ketutti kun tänään missasin todella hyvähintaiset vaunut torissa! Otin yhteyttä muutaman tunnin sisällä ilmoituksen jättämisestä ja edelleni oli ehtinyt jo kaksi jonottajaa :shifty: ei tässä toki vaunujen kanssa vielä ole kiirettä, mutta en usko, että toista yhtä hyvää hintaa tulee vastaan.

Joo toi vaunujen kanssa pähkäily! No toisaalta kans ite meen sillä ajatuksella että on aikaa vielä ja parit vaunut (olis ilmaiseksi saanut) annoin jo mennä seuraavalle jonottajalle koska itellä ei oo niin kiire vielä.

Takaisin