Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En löytänyt asiasta mitään tieteellistä näyttöä googlaamalla, mutta joissain keskusteluissa sanottiin että dopplerointi aiheuttaisi sikiön kudosten lämpenemistä/ laite lähettäisi vatsaan sellaisia aaltoja, joista vauva ei tykkää, vaan alkaa väistellä niitä/ stressaantuu.. en tosiaan tiedä onko näillä väitteillä todellisuuspohjaa, kun luotettavia lähteitä en löytänyt mistään keskustelusta, mutta panivat silti miettimään asiaa..

No, jos vaan spekulointia ilman faktaa, niin jättäisin omaan arvoonsa. Mahdollinen lämmitysvaikutus on sama sinuun kuin vauvaan ja sun liikkuessa vauvaankin kohdistuu jos jonkinlaista tärinää, eli jos tärinä/värinä/liike sitä stressaisi kovasti, niin kaikki maailman vauvat altistuisivat jatkuvasti kohdussa valtavalle stressille.

Sen sijaan siitä ainakin löytyy faktaa, että äidin stressihormonit kulkeutuvat myös sikiöön, mikä näkyy sikiössä myös myöhemmin, joten kannattaa doppleroida sen mukaan, mikä saa itsensä vähiten stressaamaan.

Nämä kotidopplerit on siis aika tehottomia (2-3hz) verrattuna esimerkiksi neuvolan laitteisiin (50hz). Muistelen lukeneeni, että nämä kotilaitteilla tulevat aallot ovat niin olemattomat, ettei niistä kyllä ole vahinkoa vauvalle. Ja tuskin sitä kuitenkaan läpi raskauden tulee päivittäin käytettyä, kun liikkeet alkavat tuntumaan kunnolla, niin dopplerin käyttö yleensä vähenee huomattavasti. Siispä sanoisin, että jos nyt tuntuu siltä, että haluaa kuunnella pientä hieman useammin, niin ihan huoletta voi kuunnella.. :)

Tilasin nyt sitte dopplerin, vähän harmittaa kun muut tuntee jo liikkeitä eikä itellä oo vielä mitään.. Niin jos sit ainakin niitä sykkeitä sais kuuluviin <3

Mieskään ei pahemmin enää nikotellut asiasta, myönsi että oishan niitä sykkeitä kiva kuulla :)

Siellähän ne sykkeet kuuluu vahvana <3 Ja taas vähän itkettää :D

Sain veljenvaimolta rintapumpun. Kaverilta on tullut myös jo potta ja miehen serkulta palli kylpyhuoneeseen. Kovasti alkaa näyttää siltä, että olin oikeassa siitä, että itse kannattaa sortua mahdollisimman vähäisiin hankintoihin, että sukulaisilta ja tutuilta tulee sitä kamaa enemmän kuin oikeasti tarttee. Nyt tuli kyllä sellainen fiilis, että tekis mieli neuloa jotain, ehkä haalari? Yks villapiata projekti on kesken, ohusta langasta, jota alunperin mietin kummitytölle, mutta se on tainnut jo kasvaa yli.

Joo siis meillä ainakin sukulaiset ja pari kaveria on ilmoittanut että meiltä saa sitä ja tätä (varsinkin vaatteita) että niitä ainakaan tuskin kannattaa hankkia meillä kovin paljoa itse. Muista tavaroista myös vähän sillai että en tiiä mitä kaikkea sit oikeesti halutaan edes.. Kuitenkin tulee kauheasti tavaraa joka puolelta..

me ostettiin tänään uus auto :grin piti käydä vaan "katsomassa" ja nyt pihassa uudehko honda crv citymasturi :P entisessäkään autossa mitään vikaa ollut, kätsy scodan sporttifarkku mutta sisätiloilta sen verran ahdas että kun tämä toinen lapsonen siirtyy kaukalosta turvaistuimeen niin kuskilla olisi ollut ahdasta (suosimamme turvaistuin vie paljon tilaa) niin mies sai nyt ostaa haluamansa pelin :grin on ajoissa mies liikkeellä :rolleyes: harmi vaan kun itse tykkäsin edellisestä autostamme, toivottavasti opin tätä uuttakin ajamaan. On automaattivaihteet ja se mulle ihan vierasta. Mies kyllä vakuutti että on helppoa :)

Meille on kyllä hämmentävän paljon tarjottu vaatteita.. No onneks jää rahat sit muuhun ostamiseen kun ei tartte miettiä vaatteiden ostamista :DD onneks on paljon kaikkea muuta listalla mitä lähtee sitten ostamaan elokuun jälkeen jos on jo muutettu :)

Harmittaa ku nyt ois käytettynä hirveesti tutuilla myynnissä vauvakamaa, muttei voida ostaa tähän pikkuasuntoon mitään, ja päästään muuttaan vasta vauvan synnyttyä :( mitään isoja hankintoja ei taaskaan osteta uutena.

Mä ostin kirpparilta pari pientä bodya, kun oli hyvälaatuisia halvalla :) kyllä ne on vaan niiin pieniä! :Heartblue Tekisi mieli kaivaa esikoisen vauvavaatteet esiin, mutten oo vielä raivannut mitään paikkaa niille.

Tuli sitten ostettu yks ohut haalari, vaik päätin, etten osta mitään. Koko 62, ni siin on varmaan hyvä nukuttaa, ku saa vaatetta alle.. Toivottavasti :D En oo liikkeitä tuntenut, ja sain pienen paniikin, ku luin täältä sikiön tän viikon "tapahtumat", ja kuulemma liikkeitten pitäis tuntuu.. Totesin sit, etten enää lue täältä, et miten kehityksen pitäis edetä. prkl!!

Takaisin