Ostokset ja hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja titem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tänään sit lankesin, kirpparilta koon 62 potkuhousut. Esikoisen aikaan tykästyin sellaisiin, joissa on nepit haaroissa, et vaippa helppo vaihtaa, niitä on nyt hamstrattava pari lisää. Kunhan sais muuten tavaroita muutettua, vois käydä läpi esikoisen ekan vaatelaatikon, et mitä muuta pientä vaatetta tarvittiin lisää, en yhtään muista, vaikka ehkä 1v kun ne kaapista tuonne laatikkoon siirrettiin.

Meillä pitää olla sellanen turvakaukalo, joka menee adaptereilla kiinni Mutsyn rattaiden runkoon - eli ilmeisesti Maxi-Cosi tai Cybex. Harmi, koska jotenkin innostuin 5-pistevöistä, tuntuu jotenkin turvallisemmalta kun 3-pistevyöt, mutta eiköhän noikin ole ihan turvalliset tai tuskin sais ainakaan Suomessa myydä. :)

Kaverilta saatiin kokoontaitettava hoitopöytä ja sit sellanen pöydän/tason päälle kiinnitettävä hoitotaso jossa on pehmuste ja laidat putoomista ehkäisemään. Lisäksi tuli mammavaatteita ja muuta pikkusälää mm. sellanen vauvan virikematto. Kannatti selvästi lisääntyä kaveripiirin viimeisten joukossa. :grin

Meilläkin Mutsyn vaunut, joten niihin sopiva kaukalo tarvittiin myös. Hankittiin Cybexin aton 2 -kaukalo telakalla, sitä ainakin kehuttiin turvalliseksi :D oli saanut hyvät arvostelut jossakin autoliiton testissäkin! Ja vaikuttaa siis tosi näppärältä käyttää, esimerkiksi kiinnitys telakkaan hyvin simppeli, niin että tällainen ensikertalainenkin sen ymmärsi.. :)

Mutsyn ulkomaisilla kotisivuilla tais lukea, että Igon runkoon sopii kanssa BeSafen kaukalot joissa ainakin osassa on 5-pistevyö, mutta ykskään löytämäni kotimainen lastentarvikekauppa ei sano mitään tosta nettisivuillaan. Siellä mistä ostin rattaat puhuttiin vaan Cybexistä ja Maxi-Cosista, mutta he myy molempia eikä myy BeSafea joten se voi selittää. :grin Täytyy vielä jostain paikan päältä kysyä ja jos ei onnaa niin sit toi Cybex Aton on varmasti kans oikein loistava vaihtoehto. :)

Meillä on cybex aton kaukalo :) ostettiin esikoiselle 01/15 ja menee nyt toisellakin. Esikoinen istuu besafen turvaistuimessa. Kannattaa tutustua noihin autoliiton testeihin yms. Ja käydä liikkeissä tutustumassa. Osa kaukaloista esim. hirmu painavia.

Hui, eilen haettiin jo pinnasänky ku saatiin ja siihen tuli hoitotaso päälle, haluun kyl si myöhemmin kunnonki hoitotason. Sanoin et ollaan vähä aikasessa näitten hankintojen kanssa, johon sen rouvan mies totes et kiire tulee kumminki :D

3a3b2a7d3b1b48f52e673d2980488f41

Enää en voinu vastustaa vaan kävin kirpparilla... 13€

Voi kuinka ihania Caarina! Kyllä tästä pitää itsekin pian mennä koluamaan kirppareita :)

Mä oon kans kirpparilta haalinu pieniävaatteita, suht neutraaleja, tosin huomaan kattelevani sinertäviä enemmän, vaik oon varma et tyttö tulee :D Tänää tarttu mukaan myös dopleri ;) Kävin jo apteekista kyselemässä sitä geeliä, onneks ei ollu ku kotona googlailin niin vesipohjanen rasvakin käy ja niiin sain sykkeen kuuluviin melki heti <3

50 koosta ylöspäin. Koko 50 tosin menee varmaan viikon kaks. 56-64 akselilta haalinut itse vaatteita. Mun poika oli syntyessään 54cm ja tyttö 50,5cm

Joo siis ihan pieniä ei välttämättä kannata kauheasti hamstrata kun menee tosiaan viikossa parissa Joo pieneksi.. Ite ajattelin varmaan myöhemmin vasta ostaa nyt ku tuli se radi tuomion ja yleensä kait radi vauvat on isompia eli ihan ne pienimmät ei varmaankaan kauaa tosiaan mene jos ollenkaan.

Qaakkeli, tosiaan niin kuin Caarina sanoikin, niin 50 koosta ylöspäin. Kannattaa tosin vertailla myös eri merkkien samaa kokoa, koska niissä voi olla aikamoisia eroja. Esimerkiksi meillä oli ekat kaksi viikkoa käytössä H&M koon 56 potkupuvut ja sit olisko ollu Lindexltä pari juttua, jotka oli kokoa 50. Ja yleisesti kai äitiyspakkauksen vaatteet on väljimmästä päästä, sieltäkin meillä oli käytössä koko 50.

Fuji, mulla oli radi myös ekan kanssa ja pojan mitat oli 53 cm ja 4,125 kg ja silti meni myös koon 50 vaatteet. Ei siis kauaa, mutta kuitenkin. Se on niin paljon mallista kiinni.

Se on totta, että ihan pienimmät vaatteet saattaa mennä vaan pari ekaa viikkoa, mutta mä ainakin koin silti tosi tarpeelliseksi, että niitä oli. Meillä ainakin oli sen verran säätöä erinäisten ruumiin eritteiden kanssa, että vaikka kaikkein pienimpiä asukokonaisuuksia oli tyyliin 5, niin silti pyykättiin melkein joka päivä :D Ja isommat vaateet oli sit ihan hassun näköisiä pikkuisen päällä omasta mielestä. Onneksi on olemassa noi kirpparit ni saa tosi edullisesti vaatteita ainakin muutamalle ekalle kuukaudelle!

meillä koko 50 meni suunnilleen viikon, et niitä en aio hankkia lisää ollekaan, paitsi jos tää vauva selkeesti ultrassa isoveljeä pienempi. Ja siis poika syntyessään reilu 4kg ja 50cm, tosin varmaan ois ollut pidempi, mutta perätilan takia littana pää.

Kirppareilta kun ostaa, niin kannataa myös kokolapun ja merkin lisäksi vertailla vaatteita ihan vastakkain, pesu ja materiaalit vaikuttaa, meillä oli yhtäaikaa käytössä koon 62 ja 86 bodyt, mutta siis kooltaan ihan identtiset.

Mä aion kyllä hankkia mahd. Paljo. Kirpparilta. Varsinkin ensimmäisten kuukausien koot ovat niin hyväkuntoisia, kun vähällä käytöllä että ei häpeä uusille. Sitten koosta 74 ylöspäin alkaa vaatteet olla jo varsinkin resoreista virttyneitä, että tarkemmin saa syynätä kirpparilla ellei uutena osta.

Viimekerralla lahjoitin pienet vaatteet paikallisen lapsiperhetyön kotipalvelun toimistolle, josta pääsi lahjoituksena varmasti niitä tarvitseville.

Tilasin nyt sitte dopplerin, vähän harmittaa kun muut tuntee jo liikkeitä eikä itellä oo vielä mitään.. Niin jos sit ainakin niitä sykkeitä sais kuuluviin <3

Mieskään ei pahemmin enää nikotellut asiasta, myönsi että oishan niitä sykkeitä kiva kuulla :)

Tilasin nyt sitte dopplerin, vähän harmittaa kun muut tuntee jo liikkeitä eikä itellä oo vielä mitään.. Niin jos sit ainakin niitä sykkeitä sais kuuluviin <3
Jos yhtään lohduttaa niin mä en tunne liikkeitä enkä saa ääntä kuuluviin dopplerilla :) napanuoran suhina on ainoa mitä kuulen...

Täälläkään ei vielä tunnu liikkeitä, joten dopplerilla tulee kuunneltua sydänääniä. Kuinka usein kotidoppleria käyttävät kuuntelette sillä? Itse olen välillä kuunnellut päivittäin, mutta nyt luin, että siitä voisi olla haittaa sikiölle, ts kuuntelu häiritsisi sikiötä ja aiheuttaisi sille stressiä. Luin netistä muutamia keskusteluja aiheesta, mutta en nyt sitten tiedä mihin uskoa. Onko kellään tarkempaa tietoa asiasta?

Takaisin