Ostokset/Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Giu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mahtaakohan mulle tulla jossain vaiheessa ahdistus kun en oo viekään mitään hommannu muksulle..Saatika alkanu peseen esikoisen vauvavaatteita valmiiks pikkuselle..No katellaan.... :) Enemmän mua ahistaa ettei meillä oo toi esikoisen huone viekään kunnos...

Me saatiin eilen tän tulevan tyypin kummitädiltä kassikaupalla tavaraa :D Oli vaatteita ja pesunesteitä ja hoitovoiteita ym (libero, tuskin tulee meillä käyttöön edes, mut ajatus on tärkein). sit tuli tommone ikean puinen lelukaari joka me on heidän nuorimmaiselleen ostettu pari vuotta sitten. Sit tuli tolle esikoiselle heidän esikoiselta pieneks jääneitä vaatteita ja hiiiirrrvee määrä lankaa(jonka olin tosin ostanut itse). Ihan jees kun alkaa tota tavaraa pikkuhiljaa kertymään. Kaikkia pieniä hankintoja toki tarttee vielä tehdä, kuten yks pieni tuttipullo ja rintapumppu, kantoliina ja hoitolaukku, mut ne on aikalailla hoidossa kyllä jo...

Pieniä hankintoja enää täälläkin, tai hoitolaukku on varmaan kallein mikä pitäs viel hommata. Mä en oikein tosta kantoliinasta tiedä, kun ei oo kellään tutuilla ollut ikinä käytössä.. Kerkiäähän senkin sit myöhemmin hankkiin jos siltä näyttää.

Emppuliina, isommilla paikoilla toimii myös kantovälinelainaamoja, joissa voisi käydä kokeilemassa ja lainata testiin kantoliina :)

Mä yritin eilen katsella hoitolaukkua, mut ei löytynyt mitään edes melkein sopivaa. Hyviä vinkkejä?

Aijaa, en oo tommosesta kuullukkaan! Kiitos vinkistä. :) Tosiaan kun ei oo tutuilla ollut niin ei sellaisen käytöstä minkään näköisiä käyttökokemuksia. Mä katselin eilen zalandolta ihan perus isompia laukkuja missä sitten semmonen kunnon hihna minkä saa pään yli. U know... :D Niin ei tarvis itelle erikseen mitää laukkua et sais omatkin kamat sinne tungettua sit!

Ajattelin hoitolaukku asian ratkaista menemällä laukkukauppaan. Sieltä voi valita sopivan kokoisen ja todennäköisesti nahkainen kestäisi päivittäisessä käytössä pitkään siistinä. Käsilaukuissa on erikseen monta lokeroa ja taskua ...

Ostin vaunulasta (huuto.netin ti torin kautta kylläkin) tällasen hoitolaukun. Miellyttää silmää ja lompsaa. Käytettävyydestä tietenki vähän vaikee sanoo ku tositoimiin ei päästä vielä vähään aikaan. Vaikuttaa kyllä hyvältä kun on tilava ja mukana myös hoitoalusta.

babyono_style_punharm.jpg

amanita, aikas hieno on tuo laukku! Mä hankin meille tämmösen Baggun Duck Bagin, saas nähdä kuinka hyvin toimii :) Jos ei toimi, niin onpahan yksi nätti laukku lisää :joyful:NewDuck_Indigo_Enlarge.jpg

Mä sai Amanita samanlaisen joululahjaksi kaverilta, vaikuttaa tosi hyvältä, vaikkei viel olla sitä täytetty :)

Me ollaan varmaan päätymässä sellaiseen nahkaiseen "koululaukkutyyppiseen", mitä vaiks Adidaksella on. Ovat varmaan aika hyvän kokoisia, ja tosiaan pitkä hihna, kestävä materiaali ja pysyy pystyssä yksinään (helppo poimia tavaroita vaikka vaippoja vaihtaessa), ja ennen kaikkea sukupuolineutraaleja. Mun mies ei ehkä hirveesti tahtoisi kulkea tuollaisen laukun kanssa ku amanitalla, vaikka mun silmiin nätti onkin :D helpompi mun mielestä kuitenkin, että yksi ja sama laukku käy eikä tarvi aina tavaroita purkaa ja pakata riippuen siitä, kumpi on liikkeessä..

Hellis mulla löytyy toi sama keltaisena, en kyllä ajatellu et vois toimia hoitolaukkuna, tiiä vaikka innostus tosta :D

Serkku laittoi eilen kuvaviestiä ja kyseli osoitetta. Laittaa koko "täyslaidallisen kerralla" heidän pieniä vauvan vaatteita tulemaan meille :D Eli helpottaa taas tää mystinen vaatetilanne mikä meillä täällä on :D Oon kyl tosi iloinen ja otettu tästä <3

Mä oon siis muutaman kerran vuoteen laittanut heidän esikoiselleen aina meidän likan vaatteita kun ovat jääneet pieniksi, mutta nyt meidän tytöt on niin samankokoisia ettei oikein mee enää silleen eteenpäin. Oon sitten laittanut niitä mitkä menis viel tolle meidän likalle, mut joita hän ei suostu syystä X käyttämään ollenkaan. Hyvin toimii eikä tartte hirveesti miettiä et mitä niil kaikil oikeen tekis :)

Eilen käytiin tonkimassa kellaria et oisko toi esikoisen vanha hoitoalusta vielä tallessa, mut ei se kyllä kellarissa ainakaan ollut. Täytynee vielä kiipeillä tuolla vaatehuoneessa lähipäivinä ja katsoa olisko johonkin ylähyllylle jäänyt marinoitumaan. Ne ei onneksi ihan hirveitä maksa kuitenkaan ;)

JMT, mää aattelin, että kun on tommonen syvä ja kapee malli, niin vois aika kivasti ja kätevästi saada pakattua tavarat sinne :) Käytäntö sen sitten näyttää tietty, mutta luotto on luja :joyful:

Totta :) Ja sitten kun meillä on tosiaan sellaiset viininpunaiset retrovaunut, niin jotenkin soveltuu yksinkertaisuudessaan niihinkin hirveen kivasti! Ja mun silmää vielä hiveli tuo väriyhdistelmä, sininen ja viininpunanen :)

Meiltä puuttuu UV-säteilyn suojat. Vaunut on vanhat joten ei niissä enää suojaa juuri ole. Ajattelin perus varjon ja sen nykyaikaisen lipan ostaa, niitä säätämällä sitten suojata.

Oi, limenvihreet vaunut ois kyllä myös aikas ihanat :) On ihan lempivärejäni, vaikka muut vihreän sävyt ei hirmuisesti miellytä. Poju saakin huoneeseensa limenvihreät seinät :joyful:

Päädyttiin limenvihreisiin koska värivaihtoehtoina tuossa mallissa oli muistaakseni oranssi (ei yhtään mun juttu) ja turkoosi ja lime.. Olisin turkoosin ottanut jos tehosteväri olis ollu musta eikä harmaa, nois limeissä on tosiaan mustat tehosteet ni tykkäsin enemmän. Turkoosi ja semmone likasen harmaa oli jotenkin niin persoonaton.

Takaisin