Ostokset/Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Giu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo oli aika kiva yllätys! :p Tuo oli semmonen "varma" juttu ettei voi mennä pieleen, ehkä se sen takia uskaltautu! En kyllä vois kuvitella että se mitään vaatteita lähtis vaaville osteleen. :D

Meillä on vähän jo ongelmanakin, kun halutaan ostaa kaikki yhdessä :D ei meinaa aina löytyä yhteistä shoppailuaikaa.. Kaksi vaatetta ja tuttipullon tuttipään olen uskaltautunut yksin valitsemaan, kun olin äitin kanssa kaupoilla, ja pinnasängyn reunuksen, kun osui halvalla kohdalle kirpparilta, ja sitäkin pohdin ikuisuuden, voinko yksin ostaa :D Mies on askarrellut mobilea ja sen tarvikkeet valitsi yksin. Jossain kohti on uskallettava alkaa tehdä hankintoja myös ilman toista, ettei olla ihan pulassa jatkossa!

Tiedättekö kun nyt on hirveesti semmosia "viirilippuja" tms. sisustuksessa? Mä niin haluisin semmosta tuonne tyypin tulevaan huoneeseen! Käsityöihminen en ole, mutta pitäisköhän koittaa ite värkkäillä jotain :D

LMK mä oon kans katellu et olis kiva semmonen viiri, mutta voi olla et askartelen vasta sitten kun on nimi annettu niin voi sitten pitää seinällä esillä :)

Mä en oo kauhee askartelija, mutta jostain netistä sai tilattua nimen kera semmosen viirilippunauhan mikä onkaan. :D Täytyy sitten jossain vaiheessa hommata sellanen. :)

Voi vitsi kun osasis itekki ommella! Mulla on selkee visio siitä, minkälaisen haluaisin :D Anoppilasta onneks löytyy ompelukone, josko mä sielä harjottelisin tätä :D

Aikoinaan kun odotimme esikoista tein hankinta-listan kaikesta tarvittavasta. Ajoimme silloin Porvoosta Tampereen Babystyleen ja voitte kuvitelle kuin täysi auto oli ja laskun loppusumma oli todella suuri. Pelkät vuoden 2011 Gesslein-vaunut maksoivat vajaa 900€. Ja meillä ei siis ollut siihen mennessä vielä mitään hankittuna, onneksi olimme säästäneet rahaa useamman vuoden siihen mennessä juuri siihen tarkoitukseen. Ja onneksi appiukko osti meille vaunut, mitkä on vieläkin käytössä. :p

No mä ajattelin ostaa suurimman osan muualta kuin lastentarvikeliikkeistä :D

Esikoisen vaunuihin saatiin meidän äitiltä avustusta sillon 150e (vaunut maksoi muistaakseni 399) ja appiukko maksoi 50e niistä. Noh, ne vaunut ovat kyllä tulleet toisella käyttäjällään (siis lapsen serkulla) jo tiensä päähän eikä niistä enää tälle kaverille saa kunnon menopeliä. Paitsi ehkä varavaunuiksi mummolakäyttöön, mutta ovat edelleen käytössä tällä lapsen serkulla joten olkoot siellä :D Ostettiinkin jo vaunut hyvästä tarjouksesta ja odottelen että päästään noita kolmipyöräisiä koeajamaan :D

Kylvetysasia meillä on vielä ratkaisematta. Meillä ei varsinaisesti ole tilaa kunnolliselle vauvan ammeelle ja lavuaari on vessassa niin pieni et siinä lapsen kylvetys ei ole vaihtoehto. Onko jollain siis kokemusta kohtuammeesta vauvalle? Siis se ämpäri ;'D

Ollaan siis tosiaan suunniteltu kohtuammeen hankkimista, koska tilankäytöllisesti se on ainoa mahdollisuus meidän kääpiökylppäriin. Serkku kanssa kehui et oli kiva, yks kaveri taas sanoi että ei koskaan saanut sitä toimimaan kunnolla (en ymmärtänyt) ja heillä se oli siis aivan turha.. Mene ja tiedä sitten :D

Me saatiin mun äidiltä lahjaksi stokken flexibath ja vauvatuki siihen. Jotkut on sanoneet, että se vauvatuki jää nopeasti turhakkeeksi, mutta musta on kiva, että ekoilla kerroilla on jotain helpotusta, kun varmaan muuten ollaan aika paniikissa :) Meidän minikylppäriin toi vaikuttaa kivalta ratkaisulta.

Tos kohtuammeessa (tai ämpärissä kuten meillä sitä nimitetää) on se etu tietenkin et sen voi tunkea vaikka hyllyn päälle (jos oon arvioinu sen korkeuden oikein) tai vaikka siivouskaappiin jos niikseen tulee. Meillä amme jäi esikoisen kanssa tosi pian turhaksi kun lapsiraukka oli niin kuivaihoinen et otettiin suihkutukset ja rasvapesut käyttöön ku likka oli pari-kolme kuinen.. saa nähdä miten tämän kanssa käy..

Mulla on kokemus kohtuammeesta ja oli ihan toimiva. Esikoinen viihtyi siinä tosi hyvin. Vähän jäi lyhkäseksi käyttöikä kuopuksen vauvaiässä. En voinut oikein koskaan keskittyä vauvan kanssa kylvettämiseen kun oli taapero lisävahdittava. Siirryttiin nopeasti suihkutteluun.

Mutta jäi mulle se maku, että vatsavaivoihin auttoi Tummy Tub. Vauva on vastasyntyneestä asti siinä omien jalkojensa päällä tavallaan ja koska askellusrefleksi toimii, vauva samalla omalla liikkeellään hoivaa myös suolistoa. En kokenut vauvan kylvettämistä kohtuammeessa vaikeana. Olihan se erilaista, hauskaakin.

Kohtuammeelle tarvitsee laskutilaa kuitenkin, että se on vakaa. Pöytätasolla ollessaan amme on liian korkealla ellet ole amatsoni. Saunan lauteet sopi parhaiten kohtuammeiluun.

Toisaalta, tarvitseeko sitäkään kohtuammetta välttämättä? Sullakin on nennaemilia vauvanhoidosta kokemusta ja etenkin jos nyt alatiesynnytys eikä sektio niin äkkiäkös sinä suihkuttelet vauva sylissä. Pienessä käsienpesualtaassa onnistuu vastasyntyneen kylvetyskin ihmeen hyvin.

Tavallinen vauvan amme kannattaa muuten ostaa sellainen, jossa on tyhjennysmahdollisuus pohjan tulpan kautta. Ettei tarvitse kaataa vettä pois vaan saa valutettua. Etenkin jos tietää edessä olevan sektion on tulpallinen amme must. Painaa yllättävän paljon pienikin amme vaikkei paljoa olisi vettä.

Kohtuamme on kamala sana!!! Meillä kans on tuo flexibath minikylppärissä :) Mahtuu pesukoneen viereen taitettuna jemmaan.

muoks. Okei, tyhmä kysymys, mut miksei ihan normaali siivousämpäri ajaisi samaa asiaa kuin tuo kohtuamme?

Muokattu viimeksi:
Guang Xi, meil on siis lavuaari silleen tyhmästi että hana on kiinteenä siinä päällä ja siin ei todellakaan pysty pesemään mitään nyrkkipyykkiä kummempaa käsien huuhtelemisen lisäksi :D Mietittiin jo et tulee oleen ongelma kun vauvan pyllyä pitäis pestä et mitenkähän mahtaa onnistua kun se vähän kasvaa :D Ihan pienen kanssa se vielä onnistuu. Toivon nyt kuitenkin että meidän ei tartte täällä kauaa mädäntyä. Etsitään kuitenkin koko ajan sitä THE taloa :)

Mies hoiti meillä vauvan kylvetykset esikoisen aikana, hänel on isot ja vakaat kädet ni vauva viihtyi hyvin isin tukevien käsien turvassa. Mun kädet on vissii sen verran pienemmät et esikoinen ainaki huus aina ku koitin kylvettää sitä :'D Onneks suihkussa viihtyi minun kans ihan hyvin ;) Yleensä ratkaisut löytyy ajanmyötä ihan hyvin. Ja saa sen ämpärin laitettuu lattialle ja itse voi hyvin istua vieressä. Aika näyttää.

Elättelen toiveita että ehtisin tänään käväsemään kirpparilla taas vilkaisemassa onko sinne tullut mitään uutta sopivaa vauvalle. Olen vaan pöyristellyt pienessä mielessäni, että kuinka kukaan kehtaa pyytää 4-6e todella kulahtaneesta, vaikkakin kivakuosisesta, lindexin bodysta?!?!? Mä en ainakaa kehtais pyytää semmosia hintoja niin nuhjuisista vaatteista. Oli sit kuin lindexiä tahansa.

Samaa miettiny, että miten ihmisistä on tullut niin ahneita, että ihan loppuun asti käytetyistä vaatteista pitäis saada melkein uuden hinta! Monta kertaa kans löytäny jonku kulahtaneen, joka kuitenkin meille vielä kelpaisi, mutta hinta on hiponut kattoa! Ostan mieluummin uuden kuin tuen moista ahneutta, vaikka kierrätykseen uskonkin henkeen ja vereen.

Se perus hymynaamajuliste. Tuleeko se äitiyspakkauksessa? Muistelisin saaneeni neuvolasta sellaisen silloin kun en ottanut ä-pakkausta. Mistähän niitä voisi katsella? Vai oliko se jonkun Bonan mainos....? Se on niin klassikko, että pakko saada.

Takaisin