Ostokset/Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Giu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kannattaa konsultoida kantoliina-tukihenkilöä. Hän osaa opastaa reppujen ja liinojen kanssa.

Me ollaan Manduca meinattu sitten hommata kun sen aika koittaa :) tuttavaperheellä on ollut käytössä ja sivusta katsottuna on ollu tosi näppärän näkönen käyttää :)

Googlettelemalla äitiyspakkaus 2015 löyty just se että vanha jaetaan aina ensin loppuun. Mä en kyllä malta oottaa, huomenna kelaneuvola josta saa kaikki paperit ni laitan ne kyllä heti menemään :grin

Mullakin oli tänään mutta maltan vielä odottaa. Ystävä sai kaksoset marraskuussa ja uskon että kaikki pakkauksen vaatteet päätyvät meille kiertoon :)

Meillä on jo kaikki isommat tavarat hankittu. Emme vaan malttaneet odottaa. :grin
Vaunut/rattaat/turvaistuin tuli maanantaina, kehto/pinnasänky tuli jo vähän ennen joulua. Sängyn valinnassa ei ollut epäselvyyksiä kun päätettiin yhdessä että tilaamme Stokke minin ja lisäosat Sleepiin. Aivan ihana se kyllä on ja jokaisen sentin arvoinen.
Vaunut ja Stokke tilattiin Saksasta, eli säästettiin kyllä pitkä penni niissä. Stokke oli jo rahteineen yli 200€ halvempi kuin vastaava Suomesta. 3in1 vaunut maksoivat reilu 300€. Nyt olisi vkl tarkoitus maalata pikkuisen huone että saadaan tavarat paikoilleen.

Meille ei muuta tulekaan kun stokkea :) tripp trapp, crusit saksasta ja myös sleepi. Voinko udella mitä kautta Bubbles tilasit sleepin?

Tilattiin Stokke baby online shopista. Sieltä saa kaikki härpäkät myös ja juuri oikean värisenä. Siitä syystä tilattiin sieltä. :)

Herätellääs tämäkin keskustelu takaisin henkiin :D

Me tilattiin 3 in 1 -vaunut. Kyseessä on Tutek -merkki. Ensi vaikutelma on ollut positiivinen, mutta kunhan käyttöön ne saadaan niin osaa sanoa enemmän.
Sijotettiin äitiyspakkauksen sijasta rahat vaunuihin, joten esikoista odottaessa kaikki on hankittava itse. Onneksemme asumme Lahden suosituimman kirpputorin lähettyvillä ja olen sieltä tehnyt huippulöytöjä ja olemme nyt jo saaneet lahjaksi vaatteita jne :) Oston jälkeen suoraan pesukoneen ja silitysraudan kautta kaappiin! En malta odottaa <3

Me ostettiin Brion Smile -vaunut. Olin vähän vakoillut niitä jo netistä ja tykkäsin niistä ajatuksena, ja liikkeessä käydessä mieskin oli aikalailla heti myyty (ennen kuin mitään sanoinkaan). Tuntuivat sopivan niin täydellisesti meidän tarpeisiin, ihan selvästi "meidän vaunut"! Ja hintakin oikeastaan yllätti, oltiin päätetty et tahdotaan ostaa uutena ja "merkkivaunut" ja esim emmaljungaan verrattuna nuo olivat lopulta "pilkkahintaiset" :D Toivottavasti ollaan tositoimissa yhtä tyytyväisiä!

Jee vaunut hankittu! :) Bongattiin Verkkokaupan alesta Brion happyt ja väijyttiin niitä netistä heti aamulla 9 kun ne tuli myyntiin, sekunti meni ja koko nettivarasto oli mennyt eikä tärpännyt. Mentiin sitten verkkikseen "katselemaan muita vaihtoehtoja" ja siellähän niitä happyjä vielä oli rivissä odottamassa. Hirveesti ei ennakkotutkimusta siis tehty, mutta mitä nyt niitä siinä vähän työnneltiin ja ihmeteltiin niin tuntuivat kevyiltä ja näppäriltä. Luulen kyllä et mulla palaa käämi vaunujen kanssa jokatapauksessa jossain vaiheessa, ihan sama mitkä ois otettu.. :D

Pinnis ostettiin jo ennen joulua huuto.netistä ja jotain vaatteita ollaan shoppailtu alennusmyynneistä, muuten sit tehdään hankintoja sitä mukaa kun tarvetta ilmenee. Hoitopöytää ei aiota hommata, hoitoalusta pesukoneen päällä toimii ihan hyvin.

Me löydettiin jo joululomalla vaunut käytettynä. Teutonia Prestiget. Ja myös kaukalo+telakka on hommattu (Britax baby safe +). Otettiin, kun saatiin halvalla ja oli pärjännyt testeissä hyvin.

Täällä on vaunut (Ora Jovit ) käytettynä haettiin rakenne ultra reissulla,pinnis tulee oleen mun vanha joka pitäs hakee vara papalta :), kaukalo on brio ja vaatetta löytyy jonku verran ja tutit oli pakko ostaa ku vastaan tuli kivat :) sitteri myös löytyy :) Me on aateltu ostaa kyllä hyvin pitkälti kaikki käytettynä kun kuitenki löytyy todella siistejä tavaroita silläkin tapaa ja hintakin on hyvä :)

Muokattu viimeksi:
Meille tulee aidot retrovaunut :Heartred Äiti on säästänyt vaunut, joilla hän on vaunuttanut mut ja kaksi veljeäni. Sanoin jo kauan sitten, että jos joskus lapsen saan, niin tahdon nuo vaunut :love2 Renkaat varmaan vaihdetaan uusiin, mutta muuten pysyvät alkuperäisinä! Ootan jo innoissani, että pääsen niillä vaunutteleen pikkuisen kanssa!

Aww ihanaa Hellis <3 Kyllä olis voinu itekki ottaa omat vanhat mutta ne on hävitetty aikanaan johki :)

Meillä ollu kokoajan hankinnat ihan jäissä. Ennen oli brio happy, mutta ei ollut uudessa asunnossa vaatehuonetta niin ei voitu säästää. Jotain ideoita on välillä tullut ja ne on sitte jäänyt vaan.. Tänään saatiin kunnostettua meijän aijemmat tubla rattaat (koelstra) ja niistä ollaan kyllä tykätty. No nyt kun sai ne taas puhtaaksi niin ei tee muita niitten lisäksi hankkia. Vauva saa lahjana niihin kovankantokopan niin on sitten uudet puhtaat pinnat pötköttää jonkunlaista UV-säteilyn suojaa niihin voisi lisätä, esim. lisä lippa.

Ilmeisesti viikonlopun mummolla ja sukulais reissulla on tarttumassa matkaan joitakin käytettyjä vaatteita. Muut varmaan ostan sitten vasta kesällä.

Ai niin ja manducasta piti sanoa että se on ollut kovalla käytöllä aina. Säilytetty autossa koska liikenteessä sitä eniten tarvii. Olen hyvin jaksanut kaksivuotiastakin kantaa samalla kun työntänyt vaunuja puistosta.

Mulla on ollut aijemminkin semmoinen tapa että olen kirjoittanut kaksi ostos listaa niitä pienempiä hankintoja varten.
Apteekista hankittavat ja perus ruokakauppatavarat.

Apteekista olen etukäteen varannut D-vitamiiniputelin, pienen bepanthen voiteen ja pikkunenän tukkoisuuteen keittosuolatippoja. Keittiksiä oon välillä pitänyt toisen hoitolaukussa ja toista kotona. Ja nenäimuri on myös ollut aina tarpeen.

Marketista sitten on ollut vaippoja, tutti, (varulta tuttipulloja 2 ja ykkös korviketta pari), vanulappuja, vanupuikkoja, talkkia, pesuöljyä, ainu pesunestettä ja kerttis hoitoalustoja reissuun. Ja itselleni olen hankkinut nännivoidetta/bepanthenia ja jääkaappikylmän kaalin, niiden lehdet on parantanut imetyksestä aiheutuvaa kipua, loppu kevennys!

Tosta kaalista oon monilta kuullut, että se on hyvä varata etukäteen jääkaappiin :)

Mä en vaan saanu missään välissä aikaseks ostaa niitä tuplarattaita ja nyt tein ratkasun että niitä ei tulekaan. Ostin meiän käytettyihin vaunuihin vaan seisomalaudan, saa taapero opetella kävelemään ja laudalla seisomaan, ikääkin on vauvan syntyessä jo 2 ja puoli vuotta.

Ostin kasan tutteja (tämä vauva saa luvan oppia syömään niistä jotakin) ja paketin pikkuvaippoja. Siinäpä ne :) Vaatteita oon toki hamstrannu kun esikoinen on tyttö ja nyt tulossa poika. Koska hukutaan jo tavaraan niin otan sittenkin äitiysavustuksen rahana. Ei yksinkertasesti tarvita yhtään vaatetta enää, hiusharja pitää ostaa kun se on hukassa. Mut muuten on kyllä lakanaa, vaatetta, kynsisaksia, lämpömittareita, haalareita ja kenkiä jo ihan tarpeeks. Ja viime pakkauksen kortsutkin on käyttämättä :p

Takaisin