vatukka ja
puapru, mulle sanottiin sairaalassa heti ekana iltana, että kielijänne vaikuttaa kireältä. Sitten 2-päiväisenä lastenlääkäri sanoi, että se kannattaa leikata. Sitten kun se piti leikata seuraavana päivänä, se (eri) lääkäri sanoikin ettei kannatakaan, ja olivat kysyneet ylilääkäriltäkin. Oli ilmeisesti rajatapaus... Ja sanoivat, että "jäädään seuraamaan, koska imetys sujuu". Ahahahaa :D Vaikka ei saatu otetta ilman rintakumia, paitsi välillä. No, ei siinä mitään, mutta yritin neuvolasta sitten kysellä, että mitä tuo "seuraaminen" tarkoittaa, mutta ne ei tienneet yhtään mitään. Jos olisi ajatellut vähän tarkemmin, oltaisiin menty jo aiemmin imetyspolille, jossa se sitten leikattiin. 2-viikon sisällä olisi kuulemma paras leikata. Mä en vaan yhtään tajunnut sitten enää kun ongelmia alkoi tulla, että ne johtui tosta. Tai mulla oli kyllä koko ajan epävarma olo siitä, mutta kun toin tätä epävarmuutta esiin niin kukaan ei osannut auttaa. Olis taas pitänyt itse sanoa miten tehdään.
Pahoittelut
vatukka, että teillä jäi imetys vajaaksi
mutta minkäpä tuolle voi. Tsemppiä jatkoon! Ainakin meillä on nyt ne vauvat niin ollaan niistä iloisia eikös :)
Me ei olla vielä saatu juuri ollenkaan noita lisämaitoja sisään vauvaan. Eilen ehkä 50 ml mutta tänään jotain 10 vasta. Ja 2dl piti päivässä antaa. Tänään käytiin ostamassa sellanen medelan rintaa matkiva tuttipullonsuu, mutta vauva ei tietysti suostunut syömään siitäkään. Sen enempää kuin hörpytyskupista tai imetysapulaitteesta. Ehkä normaali tuttipullo on sitten se viimeinen oljenkorsi. Vauva kuitenkin vaikuttaa ihan tyytyväiseltä (kunhan vanhemmat ei koko ajan olisi tuputtamassa ja pakkosyöttämässä tavoilla joista se ei tykkää). Pelottaa, että vauva ei huolikaan enää tissiä sitten, kun se tajuaa, miten kiva pullosta on syödä :S