Osallistu foorumikilpailuun ja voita Lumenen joulukalenteri!

Minä ostin 4 vuotta täyttävälle ja 5,5-vuotiaalle yhteiseks oppi-ja ilo kalenterin. Itelläkin ollu 5 tai 6 vuotissynttäreitten jälkeisenä jouluna tehtäväkalenteri ja oli varmaan mieluisa kun muistan yli 30 vuotta myöhemmin.
Tota Oppi&Ilon kalenteria miekin pohdin jo, mutta jätin vielä kauppaan ajatellen, että ensi vuonna saadaan ehkä vähän paremmin irti siitä. Esikoinen on siis nyt 3v ja risat.
 
Mulla on semmonen veikkauskalenteri ollu varmaan reilu 10 vuotena. Joskus on tullu pienimpiä voittoja eli oisko 2,5-15€ summia :grin:) mutta ei siis mitään suurta. Nyt oli joku 25 v juhlapainos ja enemmän voittoja.

Toi onkin taas paha jos joku kalenteri alkaa jo 29.11 ja toisen kalenteri vasta 1.12 pitänee vuoroaamuin alkuun avata ja toinen saa sit ekana avata tehtäväkalenterin.
Juhlapainos? :eek: Oijjoi, näinkö se kuitenkin pitäisi isännälle ja itelle käydä hankkimassa. :woot: Alkaa olla kohta tupa täynnä erilaisia joulukalentereja, mutta mitä vaan joulumielen saavuttamiseksi, eikö? :hilarious:
 
Tuli muuten mieleen, kun tuttavaperheessä kuulema aikuiset yritti lasta ensimmäisenä suklaakalenteri vuonna huijata, että se suklaa on vaan täytettä ja että sen voi heittää roskiin. Ei ollut poika kuulema viikon jälkeen enää uskonut, kun oli mennyt maistamaan roskaa. :hilarious:

Olisko ollu sama perhe, joka vuosia sai lapset uskomaan että konvehtirasiassa on vain yksi kerros. :hilarious: Jäi alapuoli aikuisille.
 
Oispa hauska kalenteri. Itelleni en oo kyllä vuosiin edes harkinnu kalenteria kun hinnat on usein aika karseita. Neljälle lapsellekin kalenterien ostaminen tekee jo ison loven lompakkoon, kun maitosuklaa ei kuulu ruokavalioon.
 
Mitä puuhailuja teette?
Eipä ois paha hommata oppi-ja ilo kortteja ohan joku muu kun jouluaiheisia tehtäviä ja siihen saa muunkin ikäsille kun 4-6 vuotiaille tehtävää niitähän löytyu korttipakkoja myös 3-vuotiaille
 
Minä meinasin esikoiselle ostaa ihan tavallisen suklaakalenterin. On vielä niin pieni, että ei ymmärrä hienouksien päälle, mutta äitinsä tavoin rakastaa suklaata. Itselläni ei ole vuosiin ollut kalenteria, just joku kosmetiikkakalenteri ois ihana, mutta koskaan en ole raaskinut ostaa.
 
Selailin ketjua taaksepäin ja sain ihan mahtavan (mun mielestä :grin) idean! Kun tuolla oli puhe noista seksikalentereista, niin mietin, jos ehdottais miehelle semmosta versiota, että sovitaan, että joka päivä jouluun asti harrastetaan seksiä! Ei mitään erikoisuuksia, jos ei halua, mut kunhan joka päivä peitto heiluu, eikä maksa mitään :rolleyes: En usko, että pistää vastaan, täs on ollu nyt vähä hiljasta, kun on ollu kaikenlaista vastoinkäymistä viime aikoina.
 
Selailin ketjua taaksepäin ja sain ihan mahtavan (mun mielestä :grin) idean! Kun tuolla oli puhe noista seksikalentereista, niin mietin, jos ehdottais miehelle semmosta versiota, että sovitaan, että joka päivä jouluun asti harrastetaan seksiä! Ei mitään erikoisuuksia, jos ei halua, mut kunhan joka päivä peitto heiluu, eikä maksa mitään :rolleyes: En usko, että pistää vastaan, täs on ollu nyt vähä hiljasta, kun on ollu kaikenlaista vastoinkäymistä viime aikoina.
On hyvä idea kyllä. Mut koska itellä on nyt miehelle herne nenässä niin ei pysty sellaisia ehdottaa :D
 
Selailin ketjua taaksepäin ja sain ihan mahtavan (mun mielestä :grin) idean! Kun tuolla oli puhe noista seksikalentereista, niin mietin, jos ehdottais miehelle semmosta versiota, että sovitaan, että joka päivä jouluun asti harrastetaan seksiä! Ei mitään erikoisuuksia, jos ei halua, mut kunhan joka päivä peitto heiluu, eikä maksa mitään :rolleyes: En usko, että pistää vastaan, täs on ollu nyt vähä hiljasta, kun on ollu kaikenlaista vastoinkäymistä viime aikoina.

Mikäjottei:grin ei kyllä toimisi meillä, mies ei pystyis suoriutumaan joka päivä:angelic:
 
Mikäjottei:grin ei kyllä toimisi meillä, mies ei pystyis suoriutumaan joka päivä:angelic:

Meillä ollut lähinnä musta kiinni, kun on joutunu erinäisistä syistä pitämään taukoa ja ei oo niin huvittanutkaan, niin vois joulukuussa kokeilla sit siitäkin edestä, vähän valoa pimeyteen :rolleyes:
 
Mutta ettei mene nyt ihan sivuraiteille tämä ketju, niin onko kellään kokemusta siitä muumi - satujoulukalenterista? Jostain blogista bongasin, mut suositus kai 3-6 vuotiaille. Kannattaako reilu 1,5v muumi-fanille ostaa? Meillä luetaan yhtä muumi-kirjaa monta kertaa päivässä parhaimmillaan tällä hetkellä, niin aattelin, jos se tois vähän vaihtelua :rolleyes:
 
Kun olin pieni niin meidän äiti teki itse mulle ja veljelle joulukalenterin, sellainen seinälle ripustettava ikään kuin kankainen joulutaulu minkä reunoille on ommeltu 24 sydäntä ja tähteä joissa kussakin on rengas. Joulukuun ensimmäisenä päivänä kalenteri oli aina ilmestynyt olohuoneen seinälle, jokaisessa renkaassa pieni paketti roikkuen. Niitä paketteja sitten tietty hiplailtiin jo etukäteenkin ja yritettiin arvata mitä minäkin päivänä saataisi... Paketissa saattoi sitten paljastua kyniä, karkkia, tarroja, joku pienen pieni lelu tai mitä nyt milloinkin, kun me oltiin jotain 10+ molemmat niin saattoi olla joskus jotain kissoille tai koirallekin ja meidän koira sitten oppi istumaan aamulla innoissaan kalenterin edessä ja muistutti asiasta jos veljen kanssa kiireaamuina unohdettiin. :grin

Nyt, yli 30 vuotta debyyttinsä jälkeen, se sama kalenteri on mulla tuolla kaapissa odottamassa että teen siihen pienet paketit joka päivä omille lapsille. :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Minä en muista, että lapsena olisi ikinä ollut muita, kuin niitä perus suklaakalentereita tai kuvakalentereita. Kateellinen sai olla niille, jotka sai Kinderin kalenterin :grin.
 
Joku oli eilen tuonut meidän postilaatikkoon partiolaisten joulukalenterin. Sanoin lapsille ennen harrastamaan lähtöä, että tätä ei sitten avata etukäteen ja kun tulin kotiin, kaikki luukut oli auki :rolleyes:.
 
Selailin ketjua taaksepäin ja sain ihan mahtavan (mun mielestä :grin) idean! Kun tuolla oli puhe noista seksikalentereista, niin mietin, jos ehdottais miehelle semmosta versiota, että sovitaan, että joka päivä jouluun asti harrastetaan seksiä! Ei mitään erikoisuuksia, jos ei halua, mut kunhan joka päivä peitto heiluu, eikä maksa mitään :rolleyes: En usko, että pistää vastaan, täs on ollu nyt vähä hiljasta, kun on ollu kaikenlaista vastoinkäymistä viime aikoina.
Muuten voisi vaikka kokeilla, mutta mulla on niin aikaiset aamuherätykset töihin, että jaksaisin ehkä kaksi päivää :sleep011.
 
Joskus kuulin yhdeltä tutulta, että heillä oli lapsille liikuntakalenteri joulukuuksi. Se kuulosti kivalle, päivän tehtävä oli tyyliin koiralenkki tai tietty määrä jotain lihaskuntoliikkeitä :). Lapset oli jotain alakoulun ja yläkoulun väliltä siinä vaiheessa.
 
Mutta ettei mene nyt ihan sivuraiteille tämä ketju, niin onko kellään kokemusta siitä muumi - satujoulukalenterista? Jostain blogista bongasin, mut suositus kai 3-6 vuotiaille. Kannattaako reilu 1,5v muumi-fanille ostaa? Meillä luetaan yhtä muumi-kirjaa monta kertaa päivässä parhaimmillaan tällä hetkellä, niin aattelin, jos se tois vähän vaihtelua :rolleyes:
Ooii vitsi, meijän tyttö on kans maailman suurin muumi fani :hilarious: pakko alkaa heti googlettaa jos jonkun muumi joulukalenterin jostain vielä saisi toiseksi kalenteriksi hälle:p
 
Ja nyt on kyllä niin moni mainostanut tota veikkauksen joulukalenteria, että kai se on pakko itellekkin hankkia :grin vaikka niin taas viime vuonna itelleni väitin, etten enää koskaan tuhlaa rahojani siihen laughing7
 
Takaisin
Top