Osallistu foorumikilpailuun ja voita Lumenen joulukalenteri!

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Saimme vielä yhden Lumenen joulukalenterin arvottavaksi ja tämä kilpailu on teille foorumin käyttäjille! :) Lue ohjeet ja osallistu arvontaan tässä ketjussa.

Osallistut kalenterin arvontaan osallistumalla tässä ketjussa keskusteluun, joka liittyykin palkintoon. Keskustellaan joulukalentereista: lasten kalentereista, aikuisten kalentereista, omista muistoista joulukalentereihin liittyen. Kaikesta mikä vain liittyy joulukalentereihin.

  • Jokainen tähän ketjuun kirjoitettu (aiheeseen liittyvä) viesti on arpalippu. Voit osallistua niin monta kertaa kuin haluat. Saat siis niin monta arpalippua kuin kirjoitat ketjuun viestejä.
  • Voittaja arvotaan random.org satunnaisgeneraattorin avulla ketjuun tulleiden viestien joukosta.
  • Ylläpitoon kuuluvat voivat osallistua keskuteluun, mutta ei arvontaan.
  • Kilpailuaika alkaa nyt ja päättyy 24.11. klo 23.59.
  • Voittaja arvotaan 25.11. ja häneen otetaan yhteyttä yksityisviestillä.
  • Palkintoa ei lähetetä ulkomailla sijaitsevaan osoitteeseen.
  • Osallistuaksesi kilpailuun sinun tulee olla rekisteröitynyt foorumille. Jos et ole vielä rekisteröitynyt voit tehdä sen täällä.
Lumenekalenterit.jpeg


Palkinnon tarjoaa Lumene.

Onnea kilpailuun! :happy:
 
Aloitetaan. :)

Tänä vuonna ostin lapsille Verkkokauppa.comista sellaisen ison kankaisen kuusikalenterin jossa on pieniä pussukoita. Ajattelin panostaa niihin yhteistä tekemistä. Esim piparin leivontaa, piparkakkutalon koristelua, korttien tekoa ja lähettämistä jne :)
 
Oi, tämähän olisi ihana. Olen sen verran jouluhöppänä, että yleensä tulee hankittua jouluksi vähintään neljä joulukalenteria: perinteinen suklaakalenteri, joku kosmetiikkakalenteri ja kynttiläjoulukalenteri. Karvaisille ystäville hankitaan myös oma joulukalenteri. Onhan se erikoista, kun lapsena se joulukuu tuntui niin pitkältä ja aattoon oli niin pitkä aika. Aikuisena joulukuu hujahtaa silmänräpäyksessä ja kalenteria aukoessa oikein konkretisoituu miten vähän aikaa onkaan enää jouluun. Sitten vähän aiheen vierestä. Parina vuonna olen ostanut joulun aikaan alennusmyynnistä jonkun laadukkaan kosmetiikkajoulukalenterin ja olen alkanut avata luukkuja loppiaisen jälkeen ensimmäisenä arkena, jolloin yleensä palaan töihin. Avattavaa riittää tammikuun loppuun asti ja ainakin itseäni kalenteri piristää kummasti, sillä yleensä tammikuun on niin harmaa ja taustalla leijuu vielä varsinkin kuukauden alkupuolella haikeus siitä, että juhlakausi on taas ohi ja edessä on tiukkaa puurtamista vähintään pääsiäiseen asti. Onko muita kalenteripöhköjä paikalla?
 
Aikuisille on omat kalenterit. Mä ostin itselleni ensimmäisen kerran kalliin kalenterin, sen Karl Fazerin sinisen suklaakalenterin. Mies on joka vuosi ostanut itselleen jonku isomman karkkikalenterin, viime vuonna taisi olla m&m's. Nyt mies otti Kinderin kalenterin. :)
 
Mä oon alesta ostanut niitä lelukalentereita, siis jos on -50% ja käyttänyt niitä esim "palkintoina" jostain reippaudesta tai oikein isosta avusta. :) Kerran ostin -50% Muumi kalenterin mut oli hienoinen pettymys, kun samoja hahmoja tuli tosi paljon. Joku 3 Niiskua, 2 Muumipeikkoa ja 3 pappaa.. :S
 
Oi, tämähän olisi ihana. Olen sen verran jouluhöppänä, että yleensä tulee hankittua jouluksi vähintään neljä joulukalenteria: perinteinen suklaakalenteri, joku kosmetiikkakalenteri ja kynttiläjoulukalenteri. Karvaisille ystäville hankitaan myös oma joulukalenteri. Onhan se erikoista, kun lapsena se joulukuu tuntui niin pitkältä ja aattoon oli niin pitkä aika. Aikuisena joulukuu hujahtaa silmänräpäyksessä ja kalenteria aukoessa oikein konkretisoituu miten vähän aikaa onkaan enää jouluun. Sitten vähän aiheen vierestä. Parina vuonna olen ostanut joulun aikaan alennusmyynnistä jonkun laadukkaan kosmetiikkajoulukalenterin ja olen alkanut avata luukkuja loppiaisen jälkeen ensimmäisenä arkena, jolloin yleensä palaan töihin. Avattavaa riittää tammikuun loppuun asti ja ainakin itseäni kalenteri piristää kummasti, sillä yleensä tammikuun on niin harmaa ja taustalla leijuu vielä varsinkin kuukauden alkupuolella haikeus siitä, että juhlakausi on taas ohi ja edessä on tiukkaa puurtamista vähintään pääsiäiseen asti. Onko muita kalenteripöhköjä paikalla?
Todellakin on kalenteripöhköjä paikalla. :D tollainen tammikuun kalenteri olisikin kiva!
 
Huomasin, että ifolorilta saa tilattua joulukalenterin omalla kuvalla. Ensin mietin tilaisiko vauvan kuvalla, mutta enhän mä sellaista raaskisi avata edes:bag:

Joka vuosi ostan itselleni kalenterin. Yleensä ollut tee-kalenteri ja ehkä myös arpakalenteri. Partiolaisilta olen myös ostanut kuvakalenterin, tänäkin vuonna.

Miehelle yritin metsästää sitä Taffelin sipsikalenteria, muttei sitä mistään saa meillä päin ainakaano_O mies ei kyllä niin kalentereiden perään ole. Aloitan liian aikaisin kuulemma joulun:hilarious:
 
Sain vihdoin kauan himoitsemani Harrodsin kosmetiikkakalenterin! Mies osti sen minulle 30v lahjaksi. Yleensä kerran vuodessa on tullut käytyä Lontoossa, mutta nyt koronan takia tietenkään ei. Hyvinpä tuo kulki DHL:llä kolmessa päivässä Suomeen :)

Yleensä pentuna aina oli sellainen "markan kalenteri", eli niitä halvimpia suklaakalentereita ja ne oli parhaita! Takana oli joku leikkaa-liimaa-askartele tehtävä, joka sitten aattona tehtiin kun kalenteri oli tyhjä :hilarious: Tänä vuonna ei tule suklaakalenteria kun keto kuuri päällä painoa pudotellakseni :angelic:

JOS joskus onnistutaan lapsia saamaan, saavat valita just sen kalenterin kun haluavat.
 
Joka vuosi ostan itselleni perinteisen kuvakalenterin. Parhaita ovat ne, jotka täydentyvät, mutta ne ovat harmillisesti sukupuuttoon kuoleva laji. Partiolaisten joulukalenteri kuitenkin näyttäisi kuvansa ja luukkujensa kohtien perusteella sellaiselta, ja sellaisen hankinkin tänä vuonna. Joskus aikaisemminkin olen partiolaisten kalenterin tilannut ja muistaakseni ne pari olivat ainakin täydentyviä. :)
 
Ja esikoiselle (3v) teen tänä vuonna tonttuovi-joulukalenterin. Saa toki avata kanssani kuvakalenterin, jolloin jäljellä olevien luukkujen määrästä on helpompi hahmottaa kuluva aika ja aika, mikä on jäljellä jouluaattoon. Kovasti hän joulua jo odottaakin.

Mutta tosiaan. Tonttuoven tonttu tuo esikoiselle joka päivä paketin, jonka olen askarrellut tulitikkurasioista. Rasioissa on varmaan yhteistä tekemistä, mutta myös ehkä karkki. Alennuksesta ostin myös pikkulego-pussin, jossa oli 12 rakennusohjeosioon jaettu jeeppi - tämän laitoin satunnaisiin päiviin yhdessä kopioidun asennusohjeen kera. Tulevat palaset ja sen päivän asennusohje (vain se tietty osio) tietenkin vastaavat toisiaan.
 
Meillä olen lapselle ostanut urheiluseuran kalenterin, mielenkiinnolla odotamme mitä sisältö kokonaisuudessa on. :happy:
 
Meillä on punaisen ristin kuvakalenteri, ja lisäksi lapsen kummi on täyttämässä itsetehdyn kalenterin jollain yllätyksillä :) usein on ollut itselle joku suklaakalenteri, mutta en tiedä viitsiikö tänä vuonna ostaa, ettei taaperolle tule kiusausta :hilarious:
 
Aikuisille on omat kalenterit. Mä ostin itselleni ensimmäisen kerran kalliin kalenterin, sen Karl Fazerin sinisen suklaakalenterin. Mies on joka vuosi ostanut itselleen jonku isomman karkkikalenterin, viime vuonna taisi olla m&m's. Nyt mies otti Kinderin kalenterin. :)
Oih, ekaa kertaa varmaan ikinä nyt tekisi mieli SUKLAAkalenteria - just tommoista Fazerin sinisen kalenteria. Allergioista johtuen en kuitenkaan voi syödä kaakaota, joten suklaat jää syömättä. Miksi valkosuklaa ei maistu yhtä hyvältä, ja miksi valkosuklaasta ei edes ole kalentereita? :shifty:
 
Joka vuosi tulee kalrnteri hommattua, vielä on vähän pohdinnassa olisko se jäätelö, kosmetiikka vai ehkä veikkaus. Joku mainitsikin jo markan kalenterit ne on myös tuttuja omasta lapsuudesta mutta se suklaa oli yllättävän hyvää (silloin) :finger002
 
Joulukalenterit oli lapsena kammotus. Se suklaa oli järkyttävän pahaa, jätin syömättä. Ne kuvakalenterit taas tylsiä. Tälleen aikuisena oon testannut salmiakkikalenterin, muuten on ollut aika vähissä kalenterit itsellä. Kosmetiikkakalenteria tekisi mieli kyllä testata!
 
Aikuisille on omat kalenterit. Mä ostin itselleni ensimmäisen kerran kalliin kalenterin, sen Karl Fazerin sinisen suklaakalenterin. Mies on joka vuosi ostanut itselleen jonku isomman karkkikalenterin, viime vuonna taisi olla m&m's. Nyt mies otti Kinderin kalenterin. :)
Miehellä on kanssa tuo Fazerin kalenteri, oon vähän kade, kun en itse voi syödä siitä, kun tarviin laktoositonta. Saapahan tuo pitää omansa :hilarious:
 
Partiolaisten joulukalenteri on perinne. Lapsi saa valita haluamansa suklaakalenterin. :)
Muistan itse, kun olen ollut partiossa lapsena niin tuota kalenteria myytiin 5e/kpl ja nyt hinta taitaa olla jo 10e/kpl. Harmittaa, kun nuo ovat niin kalliitta nykyään, että täytyy miettiä keneltä ostaa. Jos olis sen vitosen niin voisi ostaa partiolaisilta yhden ja toisen vaikka urheiluseuralta.
 
Mä oon vielä aikuisenakin ostanut sellaset edulliset suklaajoulukalenterit, joku taika niissä vaan on joulua odotellessa :grin
Lapsille sitten yhteiseksi kirjakalenteri (Kunnas, Pipsa Possu, Muumi), partiolaisten kalenterit ja yleensä vielä paloautokalenterit tulleet jostain vpk tapahtumasta.
 
Muistan itse, kun olen ollut partiossa lapsena niin tuota kalenteria myytiin 5e/kpl ja nyt hinta taitaa olla jo 10e/kpl. Harmittaa, kun nuo ovat niin kalliitta nykyään, että täytyy miettiä keneltä ostaa. Jos olis sen vitosen niin voisi ostaa partiolaisilta yhden ja toisen vaikka urheiluseuralta.
Mie ostin netistä, jolloin se ohjaa tuoton haluamaan lippukuntaan tai toimitusosoitteen perusteella lähimpään lippukuntaan. 10 euroa on tosiaan aika suolainen hinta joulukalenterista.
 
Takaisin
Top