Heipsan piiiitkästä aikaa :)
Pahoitteluni "plussansa" menettäneille.
Kävin tänään ekassa neuvolassa, kun aikastettiin aikaa tuon istukkanäytteen takia.
Neuvolassa katottiin vaan pituus, paino, hemppa, verenpaineet ja pissanäyte, kaikki ok.
Painoa on liikaa, joten toiveissa ja tavotteena on ettei tulis tässä raskaudessa kuin maks 6kg lisää. Esikoista odottaessa tuli maltillisesti vain 10kg, johon oon tosi tyytyväinen. Ja nekin lähti puolessa vuodessa pois.
Meillä siis otetaan istukkanäyte, kun kannamme molemmat perinnöllistä sairautta. Itse olemme siis vain kantajia, emme sairasta. Esikoisemme siis on perinyt tämän meiltä, ja nyt haluamme selvittää ennen lapsen syntymää onko uusi tulokas erinyt sairauden. Riski on siis 25% per raskaus. Aborttia emme aio, oli tulokas sitten sairas tai ei. Kyseessä ei ole kehitysvamma, esikoisella siis vain aistivamma, ei muuta.
Saa nähdä tuleeko äippäpolilta mun lähete bumerangina takasin(lähete istukkanäytteeseen), kun vaativat varhaisultraa, jossa selvitettäisiin sikiön oikea ikä. Mutta sinne en sitten saanut lähetettä, eli nyt sit odotellaan niskapoimu-ultraa.. Istukkanäyte otetaan viikoilla 12-13.
Ja plussana myös tuo sukupuolen selviäminen 100%.
Normi niskapoimu ultra on maanantaina 12.11. ja eka neuvolalääkäri 5.11.
Hankinnoista: Täällä on koluttu monet nettisivut läpi, etsien juuri meille sopivia tuplarattaita. Nyt oon miettinyt myös pyörään laitettavaa kärryä, jota vois käyttää myös lenkillä työntäen. Olis monikäytösempi kuin normi tuplat. Onkos täällä kokemuksia noista?
Ja tulevalle isosiskolle olen jo katsonut uutta sänkyä, mutta se hankitaan sit ens keväänä. Kun esikoisen pinnis sit siirtyy tulokkaalle.
Kirppareita kierrellessä on tullut hamstrattu ylisöpöjä, huippukuntoisia ja edukkaita vaatteita tulokkaalle, suht sukupuolineutraaleja. Tytölle onkin paljon valmiina, mutta pojalle ei niinkään.
Ja oireita, niitä on nyt tullut. Väsyttää ja viluttaa, ja muutamia kertoja viikossa on tullut kuvottava olo, mutten oo oksentanut. Hmm.. Kumpikohan tuolla masussa majailee ? :D