Onko muita 40+ iltatähden yrittäjiä?

Kiitos teille vastaamisesta ❤️

Ihana kuulla että teillä @Suski75 onnistui molempien lasten kohdalla hoidot 💕

Juuri tänään juttelin biologin kanssa. Meidän 4 alkiosta vain yksi kehittyi varmuudella blastoksi ja toinen voisi huonenna olla blasto. Soittaa huomenna uudelleen. Siinä sitten käytiin pitkä keskustelu, että en halua tuoresiirtoa koska juuri nämä riskit mitä sanoitkin @Suski75. Ja tämä fine, sovittiin että tutkitaan ainakin tämä yksi ja jos huomenna toinenkin on kehittynyt niin sitten molemmat tutkitaan.

Toivottavasti saa jutella lääkärin kanssa huomenna, sillä juurikin haluaisin heti uuden hoidon tähän perään. Lohduttavaa kuulla että teillä @MarchDream 2. IVF toi odotetun lapsen ❤️ ja juuri tämä ajatus itselläkin että nyt olis varmaan hyvä ottaa heti uusi roundi perään. Ellei sitten ensin odota näiden 1-2 alkion diagnostiikan tuloksia.

Henkisesti raastavaa.

Kiitos kun jaksoitte kirjoitella 😊
 
Kiitos teille vastaamisesta ❤️

Ihana kuulla että teillä @Suski75 onnistui molempien lasten kohdalla hoidot 💕

Juuri tänään juttelin biologin kanssa. Meidän 4 alkiosta vain yksi kehittyi varmuudella blastoksi ja toinen voisi huonenna olla blasto. Soittaa huomenna uudelleen. Siinä sitten käytiin pitkä keskustelu, että en halua tuoresiirtoa koska juuri nämä riskit mitä sanoitkin @Suski75. Ja tämä fine, sovittiin että tutkitaan ainakin tämä yksi ja jos huomenna toinenkin on kehittynyt niin sitten molemmat tutkitaan.

Toivottavasti saa jutella lääkärin kanssa huomenna, sillä juurikin haluaisin heti uuden hoidon tähän perään. Lohduttavaa kuulla että teillä @MarchDream 2. IVF toi odotetun lapsen ❤️ ja juuri tämä ajatus itselläkin että nyt olis varmaan hyvä ottaa heti uusi roundi perään. Ellei sitten ensin odota näiden 1-2 alkion diagnostiikan tuloksia.

Henkisesti raastavaa.

Kiitos kun jaksoitte kirjoitella 😊

Selvennän vähän meidän hoitoja:
1.IVF: menopur 300IU, fyremadel, ovitrelle irrotuspiikki,
(Ikä 41)
14 solua
12 kypsää
10 hedelmöittyi
3 päivän viljelyn jälkeen oli 8 hyvänlaatuista jäljellä, pakkaseen kaikki 3-päiväisinä
3 turhaa siirtoa negoilla, sitten jatkokasvattelu lopuilla 5:llä ja tuloksena 1 blasto: tästä raskaus ja kkm
Tästä lievä hyper. Eli määrä ei korvannut laatua.

2.IVF Elonva ihan hoidon alkuun, ja en muista nyt mikä oli myös stimu lääkkeenä, mutta lähdettiin 150IU ja sit nostettiin "vain" 225IU muistaakseni. Eli ei niin korkeita annoksia kun ekassa. Fyremadel ja ovitrelle. Voin koittaa kaivaa sulle mikä se stimu oli, kun kaivan hoitopaperit varastosta. 3 stimu samoilla lääkkeillä.
(ikä 42)
n.12 munasolua
9 kypsää
9 hedelmöittyi
6 blastoa
(tähän kierrokseen söin etukäteen n.4kk Ubiqinonia joka päivä ja uskon sen parantaneen solutasolla asioita koska alkioista tullut Q10 aloittamisen jälkeen huomattavasti paremmin blastoja)
Noille 6:lle blastolle tehtiin kromosomitutkimukset ja 2 oli terveitä, muut hyvin sairaita. Molemmista raskaus, toisesta kkm ja toisesta poika :Heartred
Tämä keräys kaikkein helpoin oloissa.

3.IVF (ikä 42) Täytin kuukausi tämän jälkeen 43.
2. & 3. IVF peräkkäisinä hoitoina ettei ikä kartu. Siirrot vasta seuraavana vuonna, koska kkm + komplikaatiot vei 7kk.
n.10 munasolua
7 kypsää
6 hedelmöittyi
4 blastoa
Tästä satsista 1 terve, joka odottaa pakkasessa.
Tästä keräyksestä olot 1. & 2. punktioiden välistä.

Kyllä itse kans peräänkuulutan laatua. Mulla nuorempana ollut PCOS tyyppiset munasarjat eli munia riittää edelleen, mutta se ei tarkoita että kannattaa ottaa täpöt lääkkeet. Ja keräykset kaikki peräkkäin yli 40vee koska jos olisin miettinyt että kerään vasta myöhemmin lisää, mulla olis voinut siirtyä seuraava stimu melkein vuodella komplikaatioiden vuoksi. Eli nuorimpana vaan keräykset :Smiling Face With Smiling Eyes: Toivotaan että saatte noista 2 tervettä alkiota :Heartred Se on jo hyvä saalis ja korkeilla prossilla jo onnistuu! Pidän sormet ristissä sulle!
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos @CherryRed kun kerroit tarkemmin. Mulla ihan saa protokolla kuin sulla 1.IVF. Taidan hakea myös ton Q10 apteekista 😊

Tänään saatiin kuulla että tämän toisen alkion kehitys oli hidastunut/pysähtynyt 😔 eli yksi blasto saatiin. Odottaa nyt pakkasessa alkiodiagnostiikan tuloksia.

Nyt ruvetaan suunnittelemaan seuraavaa IVF koska niinkuin jo todettu parempi kerätä munasoluja aiemmin kuin myöhemmin. Pohditaan myös lääkityksiä, vaikka vaste oli kuulemma kuitenkin hyvä tällä protokollalla (9 munasolua, 8 kypsää). Pohditaan myös pitkää kaavaa lyhyen sijaan.

Ihanaa kun voi purkaa täällä näitä asioita ja saada vertaistukea - kiitos! ❤️
 
Moikka! Tilannepäivitys taisi jäädä viimeksi hieman vaiheeseen, enkä koskaan tullut kertoneeksi keskenmenosta. Raskaus loppuvuodesta olikin tuulimuna 😔 Nyt on kuitenkin mukava palata taas hyvillä uutisilla - uusi tyyppi on ilmeisesti saanut taas alkunsa ja testi näytti plussaa. 🤭 Aika avoimin mielin täytyy olla ja seurata etenemistä rauhassa, mut toistaiseksi näyttää hyvältä! Josko sittenkin! ❤
 
Kiitos @CherryRed kun kerroit tarkemmin. Mulla ihan saa protokolla kuin sulla 1.IVF. Taidan hakea myös ton Q10 apteekista 😊

Tänään saatiin kuulla että tämän toisen alkion kehitys oli hidastunut/pysähtynyt 😔 eli yksi blasto saatiin. Odottaa nyt pakkasessa alkiodiagnostiikan tuloksia.

Nyt ruvetaan suunnittelemaan seuraavaa IVF koska niinkuin jo todettu parempi kerätä munasoluja aiemmin kuin myöhemmin. Pohditaan myös lääkityksiä, vaikka vaste oli kuulemma kuitenkin hyvä tällä protokollalla (9 munasolua, 8 kypsää). Pohditaan myös pitkää kaavaa lyhyen sijaan.

Ihanaa kun voi purkaa täällä näitä asioita ja saada vertaistukea - kiitos! ❤️

Katsoin mun 2. & 3. IVF:n stimu lääkkeet ja molemmissa Elonva ensin ja sitten oli se kuitenkin Menopur. Menopur on aloitettu 100IU sitten ultran jälkeen nostettu 225 ja taas ultran jälkeen laskettu 150IU varmaan ettei tule liikaa munia vaan koittivat saada laadukkaita samankokoisia mahdollisimman paljon.
 
Hei! Löysin tänne etsiessäni 40+ äitien keskusteluja, ja historiallisesti aktivoiduin luomaan itselleni profiilin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: - aiemmin tullut vain seurailtua joitain IVF-keskusteluja taustalla. Mulla ja puolisolla vielä toiveissa sisarus muutama vuosi sitten syntyneelle esikoiselle, ja hoidoilla nyt 1.kertaa raskaana esikoisen jälkeen. Ihan alussa vasta, 4+6, saa nähdä mitä tulevat viikot ja kuukaudet tuovat tullessaan.

Olisko täällä muita 40+ odottajia, joilla on laskettu aika v.2023 tai yritys ajankohtainen?
 
Muokattu viimeksi:
Hei! Löysin tänne etsiessäni 40+ äitien keskusteluja, ja historiallisesti aktivoiduin luomaan itselleni profiilin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: - aiemmin tullut vain seurailtua joitain IVF-keskusteluja taustalla. Mulla ja puolisolla vielä toiveissa sisarus v.2018 syntyneelle esikoiselle, ja hoidoilla nyt 1.kertaa raskaana tuon 2018 jälkeen. Ihan alussa vasta, 4+6, saa nähdä mitä tulevat viikot ja kuukaudet tuovat tullessaan.

Olisko täällä muita 40+ odottajia, joilla on laskettu aika v.2023 tai yritys ajankohtainen?

Moikka!
Täällä yksi 41v. odottaja. Laskettu aika syyskuussa. Kolme peräkkäistä keskenmenoa ja yksi aiempi onnistuneiden raskauksien välissä. Lapset v. 2015 ja 2018. Saa nähdä, koska sitä pystyy luottamaan siihen, että kaikki menee tällä kertaa hyvin. keskenmenot jättäneet jälkensä.
 
Moi @VäriSointu, voimia odotukseen! Varmasti useampi keskenmeno varjostaa tilannetta. Monenlaisia fiiliksiä raskaus herättää itselläkin. Etenkin nyt kun pahoinvointi ja väsymys tulleet kunnolla päälle - voishan ne herättää toiveikkuuttakin, kun todella tuntee olevansa raskaana, mutta tämä ei kyllä ole se vaihe jota vuosia on kaivattu. Arjen pakollisista jutuistakin selviytyminen on tämän olotilan kanssa ollut vähän haastavaa, mutta nyt vihdoin sain taas kirjauduttua tänne. Ilahduttavia kaikki kannustavat reaktiot!
 
Kiitos @Sparkle23
Minulla kaksi aiempaa raskautta olleet helppoja tähän verrattuna. Ensimmäisessä etovaa oloa alussa ja lopussa tietty omat hankaluutensa, mutta kaikenkaikkiaan helppo raskaus. Toinen hieman raskaampi, mutta ei merkittävästi. Tässä ollut pissaongelmia, närästystä (ilman korvennusta) ja isoimpana haasteena alhainen ferritiini. Se yhdistettynä normaaliin raskausväsymykseen on ollut ihan lamauttavaa. Välillä on päiviä, että sängyn ja keittiön väli tuntuu jo pitkältä…

Kysymyskin minulla oli kaikille, jotka sattuvat tänne lukemaan ja joilla kokemusta asiasta:
Meillä 2 poikaa, joiden raskaudet olivat hyvin samanlaiset. Välissä 5 vuotta ja tämä raskaus monella tapaa erilainen. Onko teillä erilainen raskaus tarkoittanut eri sukupuolta? Joku sanoi, että närästys oli jollain ollut vain tyttöraskauksissa. Vai onko vain kyse siitä, että olen yli nelikymppinen eikä fyysinen kuntokaan ole tällä hetkellä sama kuin nuorempana.
 
Kysymyskin minulla oli kaikille, jotka sattuvat tänne lukemaan ja joilla kokemusta asiasta:
Meillä 2 poikaa, joiden raskaudet olivat hyvin samanlaiset. Välissä 5 vuotta ja tämä raskaus monella tapaa erilainen. Onko teillä erilainen raskaus tarkoittanut eri sukupuolta? Joku sanoi, että närästys oli jollain ollut vain tyttöraskauksissa. Vai onko vain kyse siitä, että olen yli nelikymppinen eikä fyysinen kuntokaan ole tällä hetkellä sama kuin nuorempana.
Mulla oli nyt 11vuotta aiemmasta raskaudesta ja aiemmin siis kaksi poikaa. Olisin voinut vaikka vannoa, että tyttöä odotan, koska pahoinvointi oli paljon pahempaa ja muutenkin erilaiset oireet kuin aiemmin. Kolmas poika tuli. 😁
 
Mulla oli nyt 11vuotta aiemmasta raskaudesta ja aiemmin siis kaksi poikaa. Olisin voinut vaikka vannoa, että tyttöä odotan, koska pahoinvointi oli paljon pahempaa ja muutenkin erilaiset oireet kuin aiemmin. Kolmas poika tuli. 😁
Mulla taas oli niin, että eka oli tyttö ja toinen poika. Tytöstä järkyttävä pahoinvointi ja oksentelu monia viikkoja, pojasta ei yhtään mitään pahoinvointia. Sen jälkeen tiesin aina oireiden perusteella hyvin varhain, milloin on tulossa tyttö ja milloin poika, koska jostain syystä vain tyttöraskauksissa ollut pahoinvointia ja oksentelua ja poikaraskauksissa ei 😅
 
Mulla oli nyt 11vuotta aiemmasta raskaudesta ja aiemmin siis kaksi poikaa. Olisin voinut vaikka vannoa, että tyttöä odotan, koska pahoinvointi oli paljon pahempaa ja muutenkin erilaiset oireet kuin aiemmin. Kolmas poika tuli. 😁

Minä olin ihan asennoitunut siihen, että tulee kolmas poika. Nyt olin alkanut miettimään, että tämähän on erilainen raskaus, onko sittenkään poika. :Grinning Face:
Kiva kuulla kokemuksia kummallakin tavalla menneistä raskauksista. :thumbs-up:
 
Kiitos @Sparkle23
Minulla kaksi aiempaa raskautta olleet helppoja tähän verrattuna. Ensimmäisessä etovaa oloa alussa ja lopussa tietty omat hankaluutensa, mutta kaikenkaikkiaan helppo raskaus. Toinen hieman raskaampi, mutta ei merkittävästi. Tässä ollut pissaongelmia, närästystä (ilman korvennusta) ja isoimpana haasteena alhainen ferritiini. Se yhdistettynä normaaliin raskausväsymykseen on ollut ihan lamauttavaa. Välillä on päiviä, että sängyn ja keittiön väli tuntuu jo pitkältä…

Kysymyskin minulla oli kaikille, jotka sattuvat tänne lukemaan ja joilla kokemusta asiasta:
Meillä 2 poikaa, joiden raskaudet olivat hyvin samanlaiset. Välissä 5 vuotta ja tämä raskaus monella tapaa erilainen. Onko teillä erilainen raskaus tarkoittanut eri sukupuolta? Joku sanoi, että närästys oli jollain ollut vain tyttöraskauksissa. Vai onko vain kyse siitä, että olen yli nelikymppinen eikä fyysinen kuntokaan ole tällä hetkellä sama kuin nuorempana.
Mulla on 2 tyttöraskautta kymmenen vuoden takaa kolmekymppisenä ja yksi poikaraskaus nyt nelikymppisenä. Molemmista tytöistä oli paljon kipuja ja kolotuksia sekä isot turvotukset lopussa. Pojasta olin elämäni kunnossa ja liikuin ja lenkkeilin loppuun asti, turvotusta ei ollut yhtään.

Se mikä kaikissa raskauksissa oli yhteistä, oli närästyksen määrä ja intensiivisyys 😄 pahoinvoinnin laatu ja kesto sekä linea negran pituus. Näistä ei olisi siis voinut tehdä eroa vauvan sukupuolen perusteella.
 
Mulla on 2 tyttöraskautta kymmenen vuoden takaa kolmekymppisenä ja yksi poikaraskaus nyt nelikymppisenä. Molemmista tytöistä oli paljon kipuja ja kolotuksia sekä isot turvotukset lopussa. Pojasta olin elämäni kunnossa ja liikuin ja lenkkeilin loppuun asti, turvotusta ei ollut yhtään.

Se mikä kaikissa raskauksissa oli yhteistä, oli närästyksen määrä ja intensiivisyys 😄 pahoinvoinnin laatu ja kesto sekä linea negran pituus. Näistä ei olisi siis voinut tehdä eroa vauvan sukupuolen perusteella.
Mulla kaksi raskautta, esikoista aloin odottamaan 40 vuotta täytettyäni ja kuopusta 41 vuotta täytettyäni. Esikoinen on tyttö ja raskaudessa ei ollut mitään pahoinvointia ei kolotuksia eikä kipuja. Olo oli koko raskauden seesteinen, ei itkuisuutta, ei ärsytystä vaan koko ajan ihan zen. Hiukset voi tosi hyvin ja oli sellainen raskaushehku päällä. Lenkkeilin ja urheilin päivittäin ihan synnytykseen asti. Ei turvotuksia ja vatsa loppuun asti pieni.
Kuopus on poika ja alkuraskaudesta oli kuvotusta, karmea närästys. Iho meni huonoon kuntoon, naamaan puski finnejä enemmän kuin ikinä ennen yhteensä. Tunteet heitteli, hiukset oheni ja olin jotenkin tosi nuutuneen näköinen. Vatsa kasvoi isommaksi ja loppuajasta oli myös turvotusta. Osan toki teki liikuntakielto ja pakkolepo, joilla ei tosin ollut mitään tekemistä sukupuolen kanssa, vaan johtuivat vuotavasta etisestä istukasta ja vasa praevia:sta. Heti kun raskausoireita tuli kakkosesta, sanoin miehelle että nyt tulee poika ja niinhän sieltä tuli.
 
Meillä huomenna varhaisultra ja perjantaina heti perään ensimmäinen neuvola. Pitäkää peukkuja! (8+3-9+3 menossa nyt, se tarkentuu huomenna). Viimeksi ultrassa ei löytynyt ketään, joten vähän tietenkin jännittää. Häilyvää pahoinvointia on kyllä ollut ja monenlaista oiretta, joten ehkä kaikki on hyvin. Aiemmat raskaudet on minulla olleet pahoinvoinnin kannalta samantyyppisiä, vaikka lapset olivat eri sukupuolta. Olojen perusteella en siis olisi tiennyt, kumpi sieltä oli tulollaan.
 
Ei mennyt suunnitellusti, ei. Ultrassa alkio oli ~2vkoa odotettua pienempi eikä sykettä löytynyt. Tänään polilla tilanne vahvistui - mitat jäivät n.7+1 eikä sykettä. 💔 Kyseessä siis keskeytynyt km. Otan huomenna valmistelevan lääkkeen ja maanantaina osastolle kohdun tyhjennykseen. Nyt vaan toivon, että asia saatais pian päätökseen, joten tällaiset lisäpäivät kuvioissa lähinnä ärsyttää. Aika suuri pettymys on omaan kroppaan; aluksi tietenkin siitä, että jokin on mennyt taas vikaan alkion kehityksessä (tämä ajatus sentään vähän lohduttaakin - siitähän siinä on kyse, että lapsi ei ollut elinkelpoinen) ja lisäksi siitä, ettei se luonnostaan hoida asiaa kuntoon loppuun saakka.
 
Hei! Löysin tänne etsiessäni 40+ äitien keskusteluja, ja historiallisesti aktivoiduin luomaan itselleni profiilin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: - aiemmin tullut vain seurailtua joitain IVF-keskusteluja taustalla. Mulla ja puolisolla vielä toiveissa sisarus v.2018 syntyneelle esikoiselle, ja hoidoilla nyt 1.kertaa raskaana tuon 2018 jälkeen. Ihan alussa vasta, 4+6, saa nähdä mitä tulevat viikot ja kuukaudet tuovat tullessaan.

Olisko täällä muita 40+ odottajia, joilla on laskettu aika v.2023 tai yritys ajankohtainen?
Moi, täällä 42-vuotias kahden teinin äiti, jolla laskettu aika elokuussa!

Tämän tulokkaan sukupuoli ei ole tiedossa, mutta raskausoireet ovat olleet hyvin samanlaiset kuin aiemminkin, eikä minun kohdallani niistä ole ennenkään voinut päätellä oikein mitään. Väsyttää ja oksettaa vieläkin, vaikka puoliväli jo ylitetty.. Mutta niin se oli myös yli 10 vuotta sitten edellisissä raskauksissa.
 
Moi @Ann1kki , kiva kuulla muista 40+ odottajista! Pahoittelut että kommentointi on viipynyt, edelleen on pahoinvoinnin myötä ollut kovin vähän jaksamista mihinkään muuhun kuin ihan pakollisiin juttuihin. Kurjaa, että sulla väsymys ja oksetus on jatkuneet vielä puolenvälin jälkeenkin. Mulla nyt 10+6, ja välillä tuntuu että ällöttävä olo olis jo aavistuksen vähentynyt - mikä sitten toisaalta tietty saa miettimään, että toivottavasti raskaus kuitenkin jatkuu hyvin. Reilu viikko pitää vielä odotella nt-ultraa. Muistelen, että aiemmassa raskaudessa pahoinvointi lakkasi jossain viikon 16 tienoilla, kunnes sitten synnytyksessä aloin ihmetyksekseni oksennella. Kätilö totesi vaan että "joo, jotkut oksentaa", mutta en tosiaan muistanut koskaan kuulleeni että sekin voi synnytykseen liittyä (silloin kun ei ole kyse läpi raskauden jatkuneesta pahoinvoinnista). Onko muilla tietoa miten yleistä pahoinvointi synnytyksen aikana on? Toivottavasti sulla @Ann1kki odotuksen pahoinvointi jossain kohtaa helpottaa!
 
@Sparkle23 Mulla tuli oksennus synnytyksessä sen jälkeen kun otin hetken ilokaasua. Rupes heittään päässä ja oksu tuli. Kätilö totesi että jotkut oksentaa ilokaasusta.
 
Pahoinvoinnin helpottaminen olikin valitettavasti huono merkki: nt-ultrassa todettiin kkm, joka sikiön mittojen mukaan tapahtunut 11+4. Juuri kun oli jo mielessä että kohta ollaan ohitettu kriittisimmät viikot :crying-face: Saa nähdä päästäänkö vielä uuteen yritykseen.
 
Takaisin
Top