Onko muita 40+ iltatähden yrittäjiä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hei123
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään on POKS 21. viikko. Onhan tämä varsin jännittävää ja pelottavaakin odottaa esikoista tässä iässä. Raskausoireet ovat mielestäni olleet melko lieviä ja helppoja. Ensimmäinen kolmannes järkky väsy ja kuvotus. Siitä on nyt päästy vähän normaalimpaan oloon, mutta tarmokkuutta vie liitoskivut- toki lievät, mutta ulkoilusta nauttivalle olemista rajoittava. Uskaltaakohan sitä jo luottaa, että pieni poika kovasti luokseni olisi tulossa 😀
Hyvä että olo on normaalimpi, vaikka liitoskivut vaivaavatkin. Monenlaiset riskit kyllä voivat pyöriä mielessä, mutta haluan rohkaista luottavaisuuteen, mulla meni sun ikäisenä esikoisen raskaus hyvin 🌈🥰

Täällä huomenna 27+0. Uskomatonta, että ollaan jo näin pitkällä. Meillä siis kolme peräkkäistä keskenmenoa ennen tätä raskautta. Ikää 41v. ja kolmas lapsi tulossa.
Olo on ihan hyvä. Alhainen ferritiini väsyttää vain. Se jo nousi vähän, mutta laski uudestaan, arvasin sen jo ennen labrakontrollia kun olo meni uudestaan ihan uupuneeksi. Hyvänä uutisena oli, että sokerirasitus normaali. Olin jo jostain syystä varautunut, että tulisi tuomio. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Nuorimmaiseni synnytin 41-vuotiaana ja kaikki meni oikein hyvin! Ikä ei ole este hyvälle raskaudelle ja synnytykselle. Hän on tosiaan 5. lapseni, joten alatiesynnytys onnistui helposti ja jopa vauhdikkaasti.

Nyt toivon että onnistuisin tekemään saman tempun vielä kerran, 2-vee enemmän mittarissa. Saapa nähdä. Tuntuu että rima on taas hitusen korkeammalla. 🌈

Täällä jo rv 32 ja risat ja raskaus on edennyt todella hyvin, äitipoliseurannoissa kaikki kunnossa ja seuraava arvio vasta viikolla 36. 43-vuotiaaksi odottajaksi jaksan fyysisesti ihmeen hyvin. Vielä en kuitenkaan pysty nauttimaan siitä ajatuksesta, että kohta meillä on vauva, kun parisuhteessa on pahemman kerran ns tilanne päällä. Mies ei ole koko raskausaikana ymmärtänyt miksi pitää valittaa esim pahoinvointia tai muita raskausvaivoja ja on tuskastunut ja turhautunut siihen, että odotus on "näin vaikeaa". Hän ei ole mitenkään huomioinut sitä että olen raskaana. Esim kaikki vauvatarvikkeet ym olen ihan yksin hommannut. Nyt on meidän parisuhde todella heikossa jamassa ja huolettaa miten tässä käy.

Täällä jo rv 32 ja risat ja raskaus on edennyt todella hyvin, äitipoliseurannoissa kaikki kunnossa ja seuraava arvio vasta viikolla 36. 43-vuotiaaksi odottajaksi jaksan fyysisesti ihmeen hyvin. Vielä en kuitenkaan pysty nauttimaan siitä ajatuksesta, että kohta meillä on vauva, kun parisuhteessa on pahemman kerran ns tilanne päällä. Mies ei ole koko raskausaikana ymmärtänyt miksi pitää valittaa esim pahoinvointia tai muita raskausvaivoja ja on tuskastunut ja turhautunut siihen, että odotus on "näin vaikeaa". Hän ei ole mitenkään huomioinut sitä että olen raskaana. Esim kaikki vauvatarvikkeet ym olen ihan yksin hommannut. Nyt on meidän parisuhde todella heikossa jamassa ja huolettaa miten tässä käy.
Ihanaa että raskaus on edennyt jo pitkälle turvallisesti! Mutta ikävää että parisuhteessa tilanne on hankala. Olisko teillä mahdollisuus päästä (ja suostuisiko mies) keskustelemaan jonkun ulkopuolisen kanssa? Vauvan tulo on niin mullistava tilanne, jospa saisit miehenkin siihen vielä hyvässä hengessä mukaan :red-heart:

Ihanaa että raskaus on edennyt jo pitkälle turvallisesti! Mutta ikävää että parisuhteessa tilanne on hankala. Olisko teillä mahdollisuus päästä (ja suostuisiko mies) keskustelemaan jonkun ulkopuolisen kanssa? Vauvan tulo on niin mullistava tilanne, jospa saisit miehenkin siihen vielä hyvässä hengessä mukaan :red-heart:
Hurjasti sympatiaa. ❤️ Kävi suhteen miten kävi, sinulla on tulossa ihana vauva maailmaan ja hän on prioriteetti 1. Odotusaika on isoa myllerrystä sekä keholle että mielelle ja äiti ansaitsisi empatiaa ja myötätuntoa. Ikävä, että sinun mies ei ole sitä kyenneet antamaan tai osallistumaan odotukseen ja valmistautumiseen. Syitä voi olla monia, kuulostaa aika tunnekylmältä, mutta voihan ehkä taustalla olla ahdistusta tms. Ehkä terapia auttaisi. Joko yksin sinulle tai yhdessä miehen kanssa. Voimia loppuodotukseen. Toivottavasti saat itse nautittua ajasta ja olet onnellinen tulevasta vauvasta vaikka mies ei osaisi osallistua siihen.

Ja piti siis toki lainata @Ann1kkia.

Tosi ikävää kuulla! ❤️ Itsellä jollakin tapaa jotain saman sukuista meneillään, enkä ole pystynyt laskeutumaan ajatukseen, että meille tulee vauva. Koen edelleen pelkoa vanhana odottajana ja toisaalta parisuhde vaikuttaa olevan sellaisessa kriisissä, että ero on todennäköinen. Se stressaa minua todella paljon, mutta meillä toimii kunnossa neuvolapalvelut todella hyvin. Olen päässyt neuvolapsykologille käsittelemään asioita ja terveydenhoitajakin pitää tiiviisti yhteyttä.

Tosi ikävää kuulla! ❤️ Itsellä jollakin tapaa jotain saman sukuista meneillään, enkä ole pystynyt laskeutumaan ajatukseen, että meille tulee vauva. Koen edelleen pelkoa vanhana odottajana ja toisaalta parisuhde vaikuttaa olevan sellaisessa kriisissä, että ero on todennäköinen. Se stressaa minua todella paljon, mutta meillä toimii kunnossa neuvolapalvelut todella hyvin. Olen päässyt neuvolapsykologille käsittelemään asioita ja terveydenhoitajakin pitää tiiviisti yhteyttä.

Se piti vielä sanomani @Ann1kki ja @Niinakee että myös yksin vauvan kanssa on ihanaa. Itsellisenä äitinä olin toki siihen asennoitunut hoitoihin lähtiessä ja vauvaa odottaessa, mutta jos ero tulee niin haluan vaan sanoa ja kannustaa, että kyllä se 4-kymppisenä esikoisen saannin onni on kaiken sen vaivan ja väsymyksen arvoista. Voimia kummallekin.

Kiitos kysymästä ❤️ En oikein tiedä miten voin, on varmaan ollut niin kiire taas ettei ole ehtinyt ajattelemaan oikein. Helpottavaa tavallaan että keskenmenovuoto on nyt sitten lääkkeiden avulla alkanut. Mutta luulen, että täytyy soittaa päivystykseen lähipäivinä koska vuoto on ollut yllättävän vähäistä eikä mitään isompaa ole tullut vuodon mukana. 😔 Viimeksi oli aika raju vuoto ja tuntui että kaikki tuli kerralla ulos, mutta silti joku pieni palanen olikin jäänyt kohtuun ja piti palata sairaalaan ja ottaa lääkkeet uudelleen. Nyt on niin kuin ois kuukautiset. Ei varmaan ole normaalia?
Mulla on nyt ekat kuukautiset kkm:n jälkeen. Ensin tipahti isohko ruskea hyytymä, ihan säikähdin kun tunsin sen, ja luulinkin että se oli vain osa tiputteluvuotoa koska lääkkeiden otosta on vain viitisen viikkoa, mutta saman päivän illalla alkoi verinen vuoto jota lopulta ihan hulahteli vain siteeseen. Koko ajan piti ravata vaihtamassa sidettä, ja tätä kesti reilun vuorokauden. Nyt on jo normaalin kuukautisvuodon oloista onneksi. Tuntuu jännältä, että kkm:n vuoto oli niin niukkaa ja silti kohtu näytti tyhjältä ultrassa kun epäilin ettei kaikki ole voinut tulla ulos, mutta niin vain raskaustestikin näytti negaa kolmisen viikkoa lääkkeistä. Ja nyt sitten näin runsaat kuukautiset. Helpottavaa kyllä, että nyt kuukautiset ovat vihdoin alkaneet ja olo on fyysisesti normaali.

Moikka! Ilmoittaudun uutena tähän ketjuun. :Smiling Face With Smiling Eyes: Olen siis melkein 43-vuotias iltatähdestä haaveilija. Kolme lasta ennestään, nuorin heistä täyttää loppukesällä 10 vuotta. Jo tuon nuorimman syntymän aikaan oli tunne, että lapsiluku ei ole täynnä, mutta oli tarkoitus odotella muutama vuosi, sillä siinä vaiheessa meillä oli kolme lyhyillä ikäeroilla syntynyttä, pientä lasta. Kun sitten muutama vuosi sitten aloin neljännestä lapsesta miehelle puhumaan, hän ei enää lisää lapsia halunnutkaan. Nyt hänkin viimein haluaa, joten toivotaan ettei ole vielä myöhäistä. Pari kiertoa vasta yritystä takana.

Moikka! Ilmoittaudun uutena tähän ketjuun. :Smiling Face With Smiling Eyes: Olen siis melkein 43-vuotias iltatähdestä haaveilija. Kolme lasta ennestään, nuorin heistä täyttää loppukesällä 10 vuotta. Jo tuon nuorimman syntymän aikaan oli tunne, että lapsiluku ei ole täynnä, mutta oli tarkoitus odotella muutama vuosi, sillä siinä vaiheessa meillä oli kolme lyhyillä ikäeroilla syntynyttä, pientä lasta. Kun sitten muutama vuosi sitten aloin neljännestä lapsesta miehelle puhumaan, hän ei enää lisää lapsia halunnutkaan. Nyt hänkin viimein haluaa, joten toivotaan ettei ole vielä myöhäistä. Pari kiertoa vasta yritystä takana.
Tervetuloa! :smiling-eyes:

Nuorimmaiseni synnytin 41-vuotiaana ja kaikki meni oikein hyvin! Ikä ei ole este hyvälle raskaudelle ja synnytykselle. Hän on tosiaan 5. lapseni, joten alatiesynnytys onnistui helposti ja jopa vauhdikkaasti.

Nyt toivon että onnistuisin tekemään saman tempun vielä kerran, 2-vee enemmän mittarissa. Saapa nähdä. Tuntuu että rima on taas hitusen korkeammalla. 🌈
Mulla oli kolmas raskaus ja synnytys heittämällä helpoimmat kaikista, ikää oli 40v. Aiemmissa raskauksissa olin niin kipeä (liitoskivut, si-nivel ym) koko ajan ja ikää oli vain noin 30v.

Meillä on nyt "yritetty" muutama kierto, eli heti kun kierto taas synnytyksen jälkeen palautui. Yritys on lainausmerkeissä, koska emme varsinaisesti jaksa yrittämällä yrittää 😄 hyvä jos kerran osutaan suunnilleen ovulaation nurkille ja siinäpä se. En myöskään tikuta ovista. Kierto palautui melkein samantien normaaliksi, vaikka imetän edelleen noin 7-8 kertaa päivässä tuota kohta 10kk poikaa.

Uskon vahvasti, että alkionsiirron kautta mennään alkuvuodesta, jos oikeasti halutaan yrittää. Enhän raskautunut 38-vuotiaanakaan luomusti, vaikka silloin ihan oikeasti yritimme yli vuoden eikä kummassakaan ole mitään vikaa (paitsi ikä).

Muokattu viimeksi:
Saako keskusteluun liittyä, vaikka olisi 4-kymppinen ensiodottaja? :Smiling Face With Smiling Eyes: Minullakin takana pari keskeytynyttä keskenmenoa vuoden 2022 toisella puoliskolla. Aiempia yrityksiä ei ole takana, sillä tapasin miehen vasta 39 täytettyäni. Toiveissa olisi 2 lasta, mutta toki edelleen on vähän epävarma olo siitä, että saadaanko nyt tämä ensimmäinenkään kotiin asti.

Saako keskusteluun liittyä, vaikka olisi 4-kymppinen ensiodottaja? :Smiling Face With Smiling Eyes: Minullakin takana pari keskeytynyttä keskenmenoa vuoden 2022 toisella puoliskolla. Aiempia yrityksiä ei ole takana, sillä tapasin miehen vasta 39 täytettyäni. Toiveissa olisi 2 lasta, mutta toki edelleen on vähän epävarma olo siitä, että saadaanko nyt tämä ensimmäinenkään kotiin asti.
Tervetuloa @Clara82 ! Pidetään kovasti peukkuja että joulukuisesi pysyisi kyydissä, olet jo hyvillä viikoilla. Onhan tämä +40-veenä odottaminen ja vauvoista unelmoiminen aina tällä iällä aina vähän jännää. Ei ole takeita oikein mistään. Ja varsinkin jos on tunne että on kiire saada lapsiluku täyteen ennen kuin luonto päättää sen puolesta.

Elämä on tosiaan jännää, minullakin tuli vasta oikean miehen tavattuani fiilis et haluan lapsia, ja yhden jälkeen tuli aina fiilis et kyllähän mahtuisi vielä yksi tänne. Meillä mennään taas toiveikkaissa tunnelmissa ja toivotaan tärppiä. :smiling-eyes:

Tervetuloa!
Kuten Nepeta sanoi, olet jo hyvillä viikoilla, joten jospa tämä pieni pääsisi teillä syliin asti. :thumbs-up:
Minulla vasta puolenvälin jälkeen alkoi keskenmenopelko helpottamaan. Meillä siis takana 4 keskenmenoa, joista kolme peräkkäin ennen tätä syyskuussa tulossa olevaa.

Kiitos, @VäriSointu ja @Nepeta Cataria! :Heavy Black Heart: Meitä ensimmäistä odottavia 4-kymppisiä äitejä ei ole paljon, joten ihana että olen tervetullut tänne joukkoon. Ja tosi kurja kuulla, että sinullakin on menetyksiä takana useampia, @Nepeta Cataria.

Minä olin pitkään parisuhteessa ennen nykyistä kumppania, mutta eksän kanssa ei koskaan pystynyt puhumaan tulevaisuudesta tai oikeastaan mistään mikä olisi ollut minulle tärkeää. Oli ihan painajaismaista huomata elävänsä suhteessa, jossa oli päällisin puolin kaikki todella hyvin, mutta oikeasti ajatus lapsettomaksi jäämisestä oli minulle henkisesti aivan murskaavaa. Onneksi tein päätöksen lähteä (juuri ennen kuin täytin 39) ja löysinkin nykyisen kumppanin nopeasti sen jälkeen. Tein ensimmäisen positiivisen raskaustestin vain päivälleen 7 kuukautta meidän ensitapaamisesta, joten kukaan ei voi ainakaan väittää, että olisimme kovasti odotelleet perheen perustamisen suhteen. 😅

Raskaaksi tuleminen oli paljon helpompaa kun olin koskaan kuvitellut tässä iässä, ja gynekologikin oli jossakin vaiheessa varoitellut erinäisistä syistä että ei välttämättä tulisi tapahtumaan spontaanisti, mutta niin vaan onnistuin raskautumaan 3 kertaa 9 kuukauden aikana ja nyt odotin aluksi kaksosia 😮 Toinen meni kesken 8. viikolla, mutta totta puhuen en tiedä kuinka kroppa olisi kestänyt kahden kanssa, kun kaikenlaiset riskit on korkeammat tässä iässä jo yhtäkin odottaessa. Mutta ehdimme saada ultraäänikuvia siitä toisesta, ja voimme sitten ehkä joku päivä kertoa minille että hänellä oli alun perin sisko tai veli äidin vatsassa :Two-hearts:

Kiitos, @VäriSointu ja @Nepeta Cataria! :Heavy Black Heart: Meitä ensimmäistä odottavia 4-kymppisiä äitejä ei ole paljon, joten ihana että olen tervetullut tänne joukkoon. Ja tosi kurja kuulla, että sinullakin on menetyksiä takana useampia, @Nepeta Cataria.

Minä olin pitkään parisuhteessa ennen nykyistä kumppania, mutta eksän kanssa ei koskaan pystynyt puhumaan tulevaisuudesta tai oikeastaan mistään mikä olisi ollut minulle tärkeää. Oli ihan painajaismaista huomata elävänsä suhteessa, jossa oli päällisin puolin kaikki todella hyvin, mutta oikeasti ajatus lapsettomaksi jäämisestä oli minulle henkisesti aivan murskaavaa. Onneksi tein päätöksen lähteä (juuri ennen kuin täytin 39) ja löysinkin nykyisen kumppanin nopeasti sen jälkeen. Tein ensimmäisen positiivisen raskaustestin vain päivälleen 7 kuukautta meidän ensitapaamisesta, joten kukaan ei voi ainakaan väittää, että olisimme kovasti odotelleet perheen perustamisen suhteen. 😅

Raskaaksi tuleminen oli paljon helpompaa kun olin koskaan kuvitellut tässä iässä, ja gynekologikin oli jossakin vaiheessa varoitellut erinäisistä syistä että ei välttämättä tulisi tapahtumaan spontaanisti, mutta niin vaan onnistuin raskautumaan 3 kertaa 9 kuukauden aikana ja nyt odotin aluksi kaksosia 😮 Toinen meni kesken 8. viikolla, mutta totta puhuen en tiedä kuinka kroppa olisi kestänyt kahden kanssa, kun kaikenlaiset riskit on korkeammat tässä iässä jo yhtäkin odottaessa. Mutta ehdimme saada ultraäänikuvia siitä toisesta, ja voimme sitten ehkä joku päivä kertoa minille että hänellä oli alun perin sisko tai veli äidin vatsassa :Two-hearts:
Tervetuloa mukaan! Mä sain esikoisen hieman ennen kuin täytin 41 vuotta ja kuopuksen vähän ennen kuin täytin 42 vuotta. Mulla ei fysiikan puolesta ollut mitään vaikeuksia, en usko että voisi edes olla enää yhtään helpompaa raskausaikaa. Synnytykset meni hyvin ja palautumisen nopeus tuntui olevan muidenkin mielestä hämmästyttävää. Lapsilla onkin sitten vaan vuosi ikäeroa :Smiling Face With Smiling Eyes:

Täytän nyt pian 43 vuotta ja on miehen kanssa puhuttu, jos kokeiltaisiin vielä kolmosta. Riskit toki on jonkin verran koholla erilaisten kromosomipoikkeamien jne osalta. Mulla ei ole ollut yhtään keskenmenoa. Näin kun on saanut kaksi tervettä lasta, mietityttää jatkuuko hyvä tuuri vielä. Voihan se olla, ettei raskaaksi enää ikinä tulekaan, mutta ehkä annamme sille vielä mahdollisuuden.

Nuorimmaiseni alkaa pian olemaan sen 1 ½v, ja kuukautiset alkoivat rullaamaan vasta viime keväänä ja silloinkin epäsäännöllisesti, johtuen varmaankin imetyksestä. Nyt on alkanut jotain rytmiä löytyä, mutta... Kiertojen pituudet ovat olleet; 43pv, 13pv, 23pv, 32pv... Siinäpä tän vuoden saldo tähän mennessä ja tosi epäsäännölliset ovat. Ja nyt epäilen että olis taas tulossa tuollainen minikierto.

Kuinkas, oletteko onnistuneet raskautumaan +40v ja heittelevästä kierrosta? Epäilen oikeasti et olisin ovuloinut nyt tässä kierrossa kp4. :shy: Talletteluita oli kyllä just ennen alkua ja jo tuolloin, mutta vähän epäilen et simpoilla on ollut melkoinen kauhominen vastavirtaan jos palkintoa on ollut edes tarjolla.

Nuorimmaiseni alkaa pian olemaan sen 1 ½v, ja kuukautiset alkoivat rullaamaan vasta viime keväänä ja silloinkin epäsäännöllisesti, johtuen varmaankin imetyksestä. Nyt on alkanut jotain rytmiä löytyä, mutta... Kiertojen pituudet ovat olleet; 43pv, 13pv, 23pv, 32pv... Siinäpä tän vuoden saldo tähän mennessä ja tosi epäsäännölliset ovat. Ja nyt epäilen että olis taas tulossa tuollainen minikierto.

Kuinkas, oletteko onnistuneet raskautumaan +40v ja heittelevästä kierrosta? Epäilen oikeasti et olisin ovuloinut nyt tässä kierrossa kp4. :shy: Talletteluita oli kyllä just ennen alkua ja jo tuolloin, mutta vähän epäilen et simpoilla on ollut melkoinen kauhominen vastavirtaan jos palkintoa on ollut edes tarjolla.
Jos et ole vielä kovin paljon päälle 40 vuotias, sun munasolut saattaa vielä olla toimintakykyisiä. Silloin voisit saada ikäsi puolesta keltarauhashormoni tukea, jos kiertojen lyhyys on vain siitä johtuvaa. Minä sain tosiaan nyt kun kierto ekan kerran kunnolla heitti, mutta näillä munasoluilla ei enää raskauduta.

Takaisin