Kiitos,
@VäriSointu ja
@Nepeta Cataria!
Meitä ensimmäistä odottavia 4-kymppisiä äitejä ei ole paljon, joten ihana että olen tervetullut tänne joukkoon. Ja tosi kurja kuulla, että sinullakin on menetyksiä takana useampia,
@Nepeta Cataria.
Minä olin pitkään parisuhteessa ennen nykyistä kumppania, mutta eksän kanssa ei koskaan pystynyt puhumaan tulevaisuudesta tai oikeastaan mistään mikä olisi ollut minulle tärkeää. Oli ihan painajaismaista huomata elävänsä suhteessa, jossa oli päällisin puolin kaikki todella hyvin, mutta oikeasti ajatus lapsettomaksi jäämisestä oli minulle henkisesti aivan murskaavaa. Onneksi tein päätöksen lähteä (juuri ennen kuin täytin 39) ja löysinkin nykyisen kumppanin nopeasti sen jälkeen. Tein ensimmäisen positiivisen raskaustestin vain päivälleen 7 kuukautta meidän ensitapaamisesta, joten kukaan ei voi ainakaan väittää, että olisimme kovasti odotelleet perheen perustamisen suhteen.
Raskaaksi tuleminen oli paljon helpompaa kun olin koskaan kuvitellut tässä iässä, ja gynekologikin oli jossakin vaiheessa varoitellut erinäisistä syistä että ei välttämättä tulisi tapahtumaan spontaanisti, mutta niin vaan onnistuin raskautumaan 3 kertaa 9 kuukauden aikana ja nyt odotin aluksi kaksosia
Toinen meni kesken 8. viikolla, mutta totta puhuen en tiedä kuinka kroppa olisi kestänyt kahden kanssa, kun kaikenlaiset riskit on korkeammat tässä iässä jo yhtäkin odottaessa. Mutta ehdimme saada ultraäänikuvia siitä toisesta, ja voimme sitten ehkä joku päivä kertoa minille että hänellä oli alun perin sisko tai veli äidin vatsassa