Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Toivotaan parasta!Täällä taas piinailu meneillään, siirto tehty. Fingers crossed!
Juu no käytännössä kyllä olen päättänyt lopettaa. Ajattelin että en jaksa sitä jatkuvaa ovisten bongailua ja sen miettimistä, saanko miehen kellistettyä otolliseen aikaan. Enkä jaksa katsella niitä haamuviivoja ja vääriä positiivisia. Samalla suhtaudun asiaan kuitenkin myönteisesti että jos ihme tapahtuu (ja lehmät lentää!) niin vauva saa siinä tapauksessa tullaTämä on kyllä ihan mielenkiintoinen lisäravinne. Löysin myös että jopa toistuviin selittämättömiin keskenmenoihin olisi tästä ollut apua
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18983759/
Mutta joo, ei tuosta nyt isoa lovea lompakkoon tule jos kokeilee. Ja raportoin toki tuleeko mitään muutoksia.
Olet siis päättänyt lopettaa yrittämisen? Miksi? Vai ymmärsinkö väärin?
Itsellä tuo on ihan jatkuva juupas-eipäs taistelu. Ja se että hengailee täällä ei auta asiaan
Täällä taas piinailu meneillään, siirto tehty. Fingers crossed!
Parasta lopputulosta toivoenTäällä taas piinailu meneillään, siirto tehty. Fingers crossed!
Täällä taas piinailu meneillään, siirto tehty. Fingers crossed!
Minusta tuo kuulostaa todella lupaavalle, että raskaudet ovat kuitenkin vielä alkaneet. Vaikka onhan keskenmenot todella rankkoja kokemuksia. Se varmaan riippuu niin miten itse asennoituu asiaan jatkossa. Haluaako ottaa riskin useammista keskenmenoista ja samalla antaa mahdollisuuden raskauden onnistumiselle - vai katsooko että on helpompi, jos ei tarvitse enää pettyä. Minä sinun tilanteessa vielä elättelisin toivoa.Moikka. Kiva, että löytyi tällainen ketju. Olen 45-vuotias kahden lapsen äiti. Lapset ovat 2001 ja 2007 syntyneitä ja pitkään ajattelin, että minun lapset on tähän maailmaan jo tehty. Sitten mieli alkoikin muuttua kun tapasin nykyisen puolisoni 4 vuotta sitten, hänellä ei ole omia lapsia. 3 vuotta ollaan oltu ilman ehkäisyä. Pari vuotta sitten käytiin yksityisellä lääkärillä ja tehtiin minulle ja hänelle kaikki tutkimukset, joiden mukaan mitään estettä muuta estettä kuin minun ikä ei ole raskautumiselle. Päätettiin, että lapsi saa tulla jos on tullakseen. Ihme ja kumma olenkin tässä viimeisen 1,5 vuoden aikana ollut 3 kertaa raskaana, mutta kaikki ovat päätyneet spontaaniin keskenmenoon, viimeisin pari päivää sitten, kaikki ovat tapahtuneet viikoilla 5+0-6+5. Nyt tässä pohdin, että olisikohan se nyt niin, että tämä juna meni jo, vai vieläkö sitä uskaltaisi antaa mahdollisuus raskaudelle.
En yleensä haikaile asioissa taakse päin, mutta tässä asiassa olen hieman toivonut, että elämä olisi mennyt eri tavalla ja olisin herännyt lapsihaaveisiin aiemmin. Mutta eipä se niin tietenkään mene, ja kukapa näistä elämän kuvioista tietää.
Tuntuu niin tutulta. Itsekin heräsin tähän asiaan esikoisen (!) kohdalla yli 40-vuotiaana. Hänkin oli pieni ihme, mutta vasta tässä iässä huomasin, miten ihmeellistä äitiys on, kun vihdoin sain ainokaiseni. Ja nyt hänestä kiitollisena ihmettelen, miten elämä menikään näin, ja olisko vielä mahdollisuus yhdelle pienelle. Saanko kysyä, missä iässä olet pienesi saanut ja minkä ikäinen nyt olet?
Ikäkysymyksestä: oma isäni oli 43 kun synnyin ja olen aina lapsena pitänyt häntä ihan ikäloppuna. Äitini oli nuorempi, 33 v, ja aina lapsena vannoin, että hankkisin nuorimmaisen lapseni viimeistään 33 vuotiaana. No, elämäKai _mahdollisuuksia_ on, joten kannustaisin sinua (ja siis itseänikin ) yrittämään, jos haaveita kerta on! Kyllähän yli 40-vuotiaatkin saavat lapsia. Minulla raja taitaa mennä siinä, että jos raskaus ei toteudu luonnostaan, niin olkoon niin. En usko, että lähdetään yrittämään hoitojen kautta.
Täytin 37 kun esikoinen syntyi, 38 toisen saadessa ja nyt pian 41. Ikäkysymyksessä mietityttää mm. lapsien suhtautuminen ikääni. Olisi ikävää, jos siitä muodostuisi heille taakka. Onko sellainen mietityttänyt sinua / muita?
PahoittelutEipä alkanut raskaus tälläkään kertaa...:-(
Minä olin kuopuksen syntyessä vanha, mutta en usko sen olevan lapselle traumaattista. Olen kuitenkin parempi äiti kuin esikoiselle, jonka syntyessä olin nuori ja hän oli harjoituskappale. Tosin esikoinenkin on minuun äitinä tyytyväinen. Kuopuksen kanssa käyn ihan yhtä innokkaasti esimerkiksi liikkumassa kuin ensimmäisten lasten. Toki ketteryys on kärsinyt vuosien varrella ja joistakin harrastuksista sanon, että paras pyytää siskoa mukaan.Kai _mahdollisuuksia_ on, joten kannustaisin sinua (ja siis itseänikin ) yrittämään, jos haaveita kerta on! Kyllähän yli 40-vuotiaatkin saavat lapsia. Minulla raja taitaa mennä siinä, että jos raskaus ei toteudu luonnostaan, niin olkoon niin. En usko, että lähdetään yrittämään hoitojen kautta.
Täytin 37 kun esikoinen syntyi, 38 toisen saadessa ja nyt pian 41. Ikäkysymyksessä mietityttää mm. lapsien suhtautuminen ikääni. Olisi ikävää, jos siitä muodostuisi heille taakka. Onko sellainen mietityttänyt sinua / muita?