Oloja ja oireita

Hei naiset, miltäs kuulostais perjantai 13 syntymäpäivänä? ;) Hoksasin tässä syyskuisten puolella vieraillessani että hittolainen, seki ois tulossa :D Itselläni ollut vuosikausia tuo päivä "onnenpäivä" (ihan oikeasti, ilman ripaustakaan ironiaa), joten olettaa vois että jos kaveri haluaa hyökätä ulos niin se ois just tuo päivä... :DD
Meillä ollaan vissiin aika matalalla jo, eilen tuntu ihan tuolla alhaalla pään pyörittelyä ja nyrkkeilyä, ja kiesus että sattu. Antasin mitä vaan että omistaisin ehjän lantion ilman tuota rautaa, helpottaisi elämää 60-0.....

Vieläkö joku pystyy liikuntaa harrastamaan? Mä kävin eilen vetäisemässä crosstrainerilla 40 minuuttia rauhallisesti ja kyllä tuntui raskaalta. Sykkeet nousee todella nopeesti ja kauhee turvotus "treenin" jälkeen. Normaalisti tekisin tuon treenin alkulämmittelynä tuplasti kovemmilla vastuksilla, joten täytyy vain hyväksyä tämä rajallisuus. Huomaan myös, että kun teen jotakin fyysistä, niin vauva piristyy siitä todella paljon ja riehuu loppupäivän mahassa normaalia enemmän.

Liikuntaa? Ammattitason urheilusuorituksesta käy jo jääkaapille kävely, pesukoneen tyhjennys tai vaikkapa ruuanlaitto, joten ei, en kykene... :DDDD

Jos ne 2-4 km iltalenkit lasketaan, joille puoliso ja koira-kenguru ilkeästi mut raahaa, niin jotenkuten pystyn "harrastaan" liikuntaa.. Mut toi pyykkien laitto pesukoneesta narulle vastaa tosiaan helposti puolentoista tunnin kuntosalitreeniä.. Tänään imuroin koko huushollin, pesin pyykkiä, leivoin vähän ja pyyhin pölyjä, sekä kävin koiran pissattamassa, olen niin ylpeä itsestäni, vaikkakin nyt taas vaakatasossa!! Miehenikin oli melko vaikuttunut. :D Paljon ei multa odoteta enää! Onneks muutettiin (hissittömästä) krstalosta rivariin 1,5 kk sitten, lantion mielestä raput on vihoviimeinen asia! Vähän välillä oon koittanut venytellä ja esim juoksumatolla madella, kun heräsin todellisuuteen, että synnytys on kohta ja sillä kunnolla en tulis saamaan pieruakaan pihalle ilman imukuppia. Joten koitetaan kärsiä hyvän asian puolesta! Sitä paitsi toivon, että liikunta laukaisis supistuksia, kypsyis paikat jo etukäteen, ettei itse pääpiina kestäis ikuisuuksia. ;)

Minun on päästävä kävelemään joka päivä. Hengästyminen on tosi herkässä, mutta tekee vaan niin hyvää käydä marssimassa raittiissa ilmassa edes sen puoli tuntia päivässä. :)

Nauroin ääneen tuolle Lady Murmeliinin pieruakaan pihalle ilman imukuppia :D

Mutta vai liikunta, lasketaanko seksi liikunnaksi? :smiley-ashamed008

Mä en kestä näitä meidän juttuja.. Hahaha.. :laughing001 vauva painaa niin paljon rakkoa että nämä nauruun repeämiset alkaa olemaan vaarallisia...

Mä jouduin jo juoksemaan(!) vessaan vaihtaan koko alaruumiin vaatetuksen tänään kun aivastin, enkä ollut varuillani.. Mies tuli just silloin kotiin ja nauroi mulle, kylläkin hyväntahtoisesti, mut murjotin silti. #####n ponnistusinkotinenssi!!!! Nauraminenkin on vaarallista, se ruokalusikallinen keltaista, jota kerrallaan mahtuu sisään, on tarpeeksi sottaamaan koko ympäristön. Mun suurin pelko on, että vedet menee yllättäen kun oon vaikka kylässä/kaupassa/kaukana varavaatteista kaiken kansan silmissä. :( Aloin jo miettiin pystyiskö vaavin vaippojen kestoimuja käyttään jotenkin, vai meenkö kinuaan mummovainaan jäämistöstä housuvaippoja loppuajaks. Paree vaan pysyä kotona, vakavana kuin haudankaivaja, mieluiten myös aivastelematta. Damn!

Seksistä, meillä ei sitä sanan varsinaisessa merkityksessä oikein oo, mut meitä onkin kaks pallokalaa... :) asettaa siis lieviä teknisiä haasteita. ;)

Saapas nähdä onkos tää vaan kropan joku pömis vai sitä kuuluisaa "tyyntä myrskyn edellä". Viime yön nukuin tosi hyvin ja tänään ollu kauhean pirteä ja virtava olla enkä oo ollu ees kipiä! o_O Nyt sitten tuntuu niinku tuo maha ois tipahtanu monta senttiä alaspäin mutta taijan kuvitella vaan.. :laughing002

Mayday, mayday, onko jollakin kokemusta kohonneista maksa-arvoista raskaudessa? Mulle soitti sairaalasta perään ja käski käymään huomenna uusissa verikokeissa, viime vkolla oli ollu ne koholla. Googletinpa sitten senkin ja nyt vähän paniikkia, jos ois raskaushepatoosi kyseessä. Lupasi soittaa jatkotoimenpiteistä, tiäs vaik pääsis synnyttään jo ajoissa! :) Mua ei kutise muualta kuin alavatsasta huomattavasti, senkin oon pistäny arpien syyks. :'/ Luin myös, että raskaushepatoosissa tumma virtsa on yks oire, sitä on ollut.. Ehdinpä tässä välissä tirauttaan jo pari nenäliinallista kyyneleitä toukkani puolesta, mut toivottavasti kaikki menee hyvin! <3

Liikunta käy kyllä työstä. Nyt on pari päivää ollu iskiashermo kipuilematta, joten eilen päätin että nyt kävelen neuvolaan, kun en kunnon kävelyä oo pitkiin aikoihin harrastanut. Ei tarvinnu kauaa kävellä niin rupesi hengästyttää ja alkoi tulla supisteluja. Neuvolasta lähtiessäni aattelin kokeilla uutta, ''lyhyempää'' reittiä ja loppujen lopuksi löysin itteni toisesta kaupunginosasta minne mun piti mennä. Siinä vaiheessa jo supisteli niin kiitettävästi, että menin istumaan lähellä olevan bussipysäkin penkille ja soitin miehelle, että tuu hakemaan :smiley-ashamed004

Muakin huolestuttaa jo valmiiksi, että milloin ja missä ne lapsivedet tulla hulahtaa. Aattelinki majoittautua kotiin kun laskettu aika on lähellä :thumleft Vaikka luonnollinen asia onkin, ois aika kiusallista jos ne tulis kaupassa tai kyläillessä jonkun sohvalle :sick009

Lady Murmeliini, mulla oli myös vähän koholla ja niitä nyt seurataan tai jotain. Ei ainakaan lähettänyt uusiin testeihin vielä. ALT/GPT 113 (norm. alle 49). Vähän koholla on kuulemma normaalia raskauden aikana kun maksa joutuu tekee niin paljon enemmän töitä, mutta nyt toi arvo on jo vähän liian korkea. Pissa ja muut tulokset kuitenkin ok, eikä oo kutissut kädet tai jalat, ni ei kai pitäisi olla mitään häikkää lääkärin mukaan. Mulla kutisee myös mahasta, mutta ihmekkös tuo kun nahka venyy ja paukkuu. Myös pissa on tummaa varsinkin aamuisin, mutta labran mukaan normaalin väristä. Eli mä en huolestunut noista tuloksista yhtään (itkin tarpeeksi sitä virusta ja sitten RB, ettei jaksa enään huolestua kun vauvalle kaikki hyvin), mutta riippuu toki miten korkealle arvot on mennyt. Toivottavasti sullakaan ei oo mitään sen vakavampaa, tsemppiä!!

Joo, toivotaan. Lääkäri ei sanonut, paljonko ne arvot oli mulla, joten ei vertailukohdetta. Ens kerralla kysyn vähän lisää ja nyt tiedänkin jo enämpi aiheesta. :) Rauhotuin jo! Mulla ei oo tullu viä mitään vastoinkäymisiä, niin siks kuulosti niin kurjalta.. Ja tähän saakka on maksa-arvotkin olleet tosi hyvät, mut tuohan tuleekin näkyviin vasta rv 30 jlk. Perjantaina luulisin saavani tuloksia, sit tietää jatkotoimenpiteetkin. :)

Mulla tuli tänään kirkasta nestettä toisesta nännistä! Miten tämmönenki voi olla nii jännittävää. :) hih.

Takaisin