Oloja ja oireita

Kovasti olen odottanut, että taakale alkaisi laskeutumaan. Tänään kuitenkin koko päivän ollut mieletön paineen tunne ylävatsassa, ei voi oikeastaan kumartua yhtään kun tuntuu että maha menee sijoiltaan.. :D Onkohan herra erehtynyt suunnasta, vai onko normaalia, että kylkiluut tuntuu työntyvän ulospäin?

Tumelo, mulla toisinaan kanssa sellaista painetta, ja jos koittaa yhtään kumartua (tai vaikka nojata eteenpäin, kun istuu), niin ihan kuin olisi semmoinen "lankku" työntämässä kylkiluita ylöspäin (ja mitään muuta lankunomaista ei mun vatsassa tällä hetkellä olekaan laughing7 ). Välillä tuntuu joku jalkaterää muistuttava mötikkä heti kylkiluiden alla, joten olen tulkinnut, että mukula siellä venyttelisi jalkojaan :)

Siis mistä tämä järkyttävä väsymys/krapulaolo oikein tulee?? 4h työpäivät tuntuu siltä kun olisi normaalitilassa tehnyt väh 12h. Töiden jälkeen lounas ja sit simahdan väh 2 tunniksi. Ja herään entistä väsyneempänä ja koko kroppa tuntuu siltä ettei ole yhtään energiaa, siis jalatkin melkein tunnottomat kun ei vaan jaksa... Ja just kun on pääsemässä unenpäähän kiinni niin toi pikkumonsteri alkaa hiertää kantapäällä kylkiluiden väliin ja ruuvaamaan päätään virstarakoa vasten.

Joo, tänään on iso valivalipäivä o_O

Tänään 32+6 ja eilen tuli ekat kivuliaat supparit ja siitä sitten päivystykseen, missä olin ollut 15min. sydän/supistuskäyrillä niin tuli sitten lapsivedet. Sitten tökättiin kortisonipiikkiä ja kohta olinkin ambulanssilla menossa naistenklinikalle. Suppareita on saatu nyt harvennettua ja saas nähdä, milloin herra päättää syntyä. 34 vkosta ei nähtävästi enää estellä. Kyllä pelottaa, kun poika on vielä kuitenkin niin pieni, mutta toisaalta onneksu ollaan jo näin turvallisilla viikoilla..

Inkkukinkku: tsemppiä ja jaksamista kovasti täältä! Ollaan kuitenkin jo turvallisilla vesillä, joten kaikki menee ihan varmasti hyvin!

Voi sentään inkkukinkku! Tsemppiä ja toivotaan että hiukan aikaan jaksaisi vauveli kasvaa masussa. <3 mutta onneksi sentään jo yli 30 viikkoa on kasassa!

Tsemppiä! Olette vauvan kanssa hyvässä paikassa hoidossa, ei varmasti mitään hätää. Onnea matkaan!

Hui!! Täällä myös pidetään peukkuja!!! Eiköhän kaikki suju hyvin nyt kun pääset parhaaseen mahdolliseen hoitoon!! Hurjasti tsemppiä :)

Mulla on alkanu iskiashermo kipuilemaan kun on joutunut puristuksiin, jokaisella askeleella sattuu tosi kipeästi.. :sad001

Väsymys, jatkuva nälkä ja pissahätä. Harjoitussupistuksia tulee, nyt tullut jo muutama pienellä kivulla maustettuna. Tosi lyhyitä, joten en ole niistä huolestunut. Maha tuntuu napakammalta, kasvaa myös kovasti, vaatteista huomaa. Olo on onnellinen, toki hormonimyrskyt aiheuttaa sekavuutta ajatteluun ja ylimääräistä huolta. En enää edes muista millaista on olla normaali!

Inkkukinkulle ja pikkaselle tsempit täältäkin! Taitaapi olla eka lokakuinen sitten kohta täällä! :)

Joo meidän Keke ei näköjään halunnutkaan syntyä sitten lokakuussa vaan haluu ulos syyskuun puolella :P. Kohta saan taas kortisonipiikin ja aamu 9 jälkeen ei suppareita ole tullut...huh kun jänskättää. Ja aikamoista, kun ei äitiyslomakaan nyt sitten näillä näkymin ehdi alkaa, kun on jo poika maailmassa..Kohta voinkin laittaa tänne sitten synnytyskertomusta :P

Hurjaa, kohta me lokakuiset tosiaan aletaan jakautumaan! :) Inkkukinkulle tsempit! Melkein samat viikot itsellä (32 + 3) ja ajattelin vielä viikonvaihteessa lähteä pariksi viikoksi mökkeilemään. Nyt vähän kyllä jännittää... :eek:

Niin ja vielä Sophie82: Mulle ei oo tullut sellaista ihan aamupahoinvoinnin kaltaista, mutta jotain muuta pahoinvointia kyllä, välillä tulee sellaisia huonovointisuuden aaltoja jotka menee sitten ohi, osuvat usein iltaan tai yöhön (mutta mulla oli kyllä aamupahoinvointikin voimakkaimmillaan iltaisin).

Täällä lähes täys päivänen öllötys on tullu takas jo muuta viikko sitten. Olo huipentuu aina iltasin, kun ei pysty olla makuu asennossa ilman, että ruoat meinaa nousta ylös. Vähän hankaloittaa nukkumista kun puoli istualtaan on hankalaa nukkua ja takapuoli puutuu nopeesti...
Alussa vaivasi kova närästys, mutta närästyslääkkeet sain jo joskus puolessa välissä, niin ei oo enään pahemmin närästänyt. Nyt vähän aamusta närästänyt, mutta menee vielä renniellä helposti ohi.
Harjoitus supistuksia oon havainnu vaan muutamia koko raskauden aikana. En tiedä oonko niin tyhmä etten erota niitä, vai eikö niitä vaan tule :D
Olo välillä aika tukala ja raskas, mutta kuuluu vissiin ihan asiaan :)
Vauva liikkuu todella paljon ja potkii välillä niin, että sattuu oikeen todenteolla. On ainakin pikkusella kaikki hyvin :)
Nyt on jaksanutkin paljon paremmin, kun kesälomille pääsi jo elokuun puolivälissä ja tänään ensimmäinen äitiysloma päivä!
Tässä siis mun valitus lista, joka on onneks vielä aika siedettävissä. Välillä kyllä tuntuu siltä, että tulis nyt jo pihalle! Huomenna viimeinen neuvolalääkäri ja nyt siis rv 25+0.

Oli punkki jalassa alle pari viikkoa sitten ja täällä päin voi raskaana saada estoantibiootit borrelioosiin, jos katsotaan aiheelliseksi. Poika on sairastanu borrelioosiin näistä miedän pihapiirin punkeista, että oli ihan järkevää ne ottaa. Nyt sitten alko eilen koskea nilkkoja ja illaltapäivällä alkoi päänsärky ja niskan koskeminen. Nenä on hieman tukossa, että en tiedä onko nyt jotain normiflunssaa vai sitä borrelioosin oiretta. Kun luin noita oireita netistä, niin muistin, että eilen ihmettelin lehteä lukiessani, että onkohan näkö huonontunut, kun ei tahtonut tekstiä nähdä. Iltapäivällä menen lääkäriin asiaa selvittämään...

Alkuraskauden ruokahaluttomuus on tullu..olen jättäny välillä ihan aterioita väliin, kun ei vaan tee mieli. Hedelmiä ja puuroa olen syönyt tilalla. Liha-inhotusta on....ei oikein pihvit yms. lihat nappaa...jauheliha menee kyllä. Voisin elää hedelmillä, marjoilla ja puurolla ja leivällä. Appelsiinimehu maistuu taas ihanan raikkaalta.
Supistuksiin on tullu viime päivinä potkua lisää, tosin niitä tulee harvakseltaan. Alapää pullistelee vauvan liikkuessa ja kohdun suulla tuntuu milloin minkänkinlaista venytystä ja tuikkimista. Hieman turvoksissahan tuo värkki on ja limakalvot kutisevat.
Yöunet on parantuneet hieman, paitsi nyt viime yö meni päänsärkyä ja niskasärkyä kärsiessä ja unet oli yht. 2 tuntia.
Särkyjä ei muuten juuri ole ja nyt on välillä tuntunut siltä, että vatsa olisi takaisin oma, littana, että on ihan pitänyt katsoa alas, ettei se ole siitä mihinkään hävinnyt. Eli välillä sellainen raskastunne on ollut kokonaan poissa ja olen muistanut mille tuntuu normivatsa....aika jännä tuntemus! :happy118

Koko vartalon puutuminen.. Särkee joka paikkaa. Mutta jäbällä on vauhtia, ei taas saanut ehjää käyrää kun niin riehutaan. Viikko ja kaks päivää olis jäljellä.. Kun vaan tää pää nyt kestäis, kotona täysi kaaos. Rakkaat teinit yrittävät vallankaappausta kun ei ole kissa paikalla niin hiiret hyppivät pöydällä :P

Voi plääh noita punkkeja!!!! Toivottavasti ei ole tartunta kuitenkaan, Cool Mama! Täällä ruotsissa on ihan KAMALASTI punkkeja, ja koira niitä kantaa aina aika ajoin kotiin eli meillä pitää syynätä jokaisen lenkin jälkeen etteivät ajaudu sisälle saakka.

Mulla on tullut kuvotus takaisin, ja aamuisin on tosi vaikeaa syödä mitään vaikka aiemmin herätessä oli aina ihan kamala nälkä. Muutenkin on kronkeli olo ruoan suhteen, mikä tahansa ei mee ja hajut on alkaneet TAAS ällöttämään.
Liitoskivut ovat pahentuneet eli vaikeuttaa kävelyä, samoin painava maha. Nyt on vko34+3 ja pieni paniikki jo siitä että aika loppuu kesken enkä ehdi nukkua tarpeeksi. iiik. nukkumisen tarve on ihan valtava!!!!

Töihin ei todellakaan enää huvittaisi matkustaa, mutta onneksi sain tälle päivälle lääkäriajan, jos vaikka heruisi sitä saikkua tälle ja ens viikolle. Sit alkaakin jo virallisesti äitiysloma. Mutta kun öisin ei saa nukkua, eikä päivälläkään (koska on töissä) niin olo on kyllä aika nuutunut. Iltaisin supistelee ja pari kertaa on tullut vähän kivuliaampiakin, eli ei mitään herkkua. Tosin ei tässä nyt niin kamalasti valittamista ole, pieniä juttujahan nää on kun muuten vointi on hyvä.

Toivottavasti lääkäri kattoo tänään myös onko vauva jo kääntynyt pää alaspäin. Se on kyllä ollut viime viikkojen aikana "pienesti" mielessä - mitä jos ei ehdikkään tai mahdu kääntymään? Jos tulee maailmaan sektiolla niin se onkin jo lokakuun ekalla viikolla eli IHAN KOHTA!!!! a-p-u-a!

Takaisin