Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pottis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itsellä on myös tämä, kun sisältää myös koliinia jota ei näyttänyt oikein muissa valmisteissa olevan. Totesin, että voin maksaa vähän enemmän siitä että ei tarvitse ottaa montaa pilleriä.
Ei tosin auta raskauspahoinvointiin lainkaan, mutta muuten hyvin sopinut kyllä.

Sain myös reseptin juuri Bonjestaan. Pahoinvointi oli eilen nimittäin jo aika infernaalista. Alkaa aamupalan jälkeen ja jatkuu myöhään iltaan asti. Totesin tuossa eilen, että ihan turhaan kärsin kun lääkkeitä on olemassa. On vaan aikamoisen suolaisen hintainen, kun maksaa melkein satasen kuukaudelta jos ottaa yhden tabletin päivässä..
Hintaa mäkin kauhistelin, mutta toisaalta olen valmis maksamaan miltei mitä vain saadakseni pahoinvoinnin pois. Mulla pahoinvointi on yleensä kedtänyt kuukauden verran, joten sen ajan voin maksaa. Eri asia olisikin, jos pahoinvointi jatkuisi kuukausitolkulla. Tosin silloin pahoinvointiin saattaa olla niin kypsä, että rahallinen menetys ei tunnu missään 😬

Onko muilla maha pömpöllä ja ilmavaivoja? Mulla ihan sairaasti! Mistähän tuokin johtuu kun elintavoissa tai ruuissa nyt ei mitään ihmeellisiä muutoksia...

Onko muilla maha pömpöllä ja ilmavaivoja? Mulla ihan sairaasti! Mistähän tuokin johtuu kun elintavoissa tai ruuissa nyt ei mitään ihmeellisiä muutoksia...
Jep! Täällä kanssa. Kävin äsken koirien kanssa kävelyllä niin tuntui kuin olisi ilmapallo tuossa mahan kohdalla. Tosi iso pömppis. Muistan lukeneeni jostain joskus että hormonit ne turvottaa alkuraskaudessa.

Mulla on nyt alkanu kunnon pahoinvointi 7+3 menossa.. saas nähä niinkö tää vaan pahenee. Koiria kävelytin aamulla, niin tuntu että laatta lentää tienvarteen. Samoin pitkin päivää saa nieleskellä 😔

Hirveä turvotus täälläkin ja vatsassa jäätävästi ilmaa kokoajan 🫣

Huutelin täällä joku aika sitten, että oireet loppui kuin seinään. Pari päivää oli normaali olo ja pahoinvoinnista ei tietoakaan, mutta takaisinhan se on tullut. Kävin kuitenkin mielenrauhan takia tänään ultrassa (7+6) ja siellä kaikki hyvin!

Jos siis painit oireiden aaltoilun kanssa, niin haluaisin lohduttaa, ettei se tarkoita automaattisesti mitään pahaa. 🩵 Mutta ymmärrän huolen ihan täysin! Itsekin luulin, että tässä tokassa raskaudessa osaisin ottaa rennommin. 🫣 Kätilökin totesi, että oireiden aaltoilu kuuluu asiaan.

Maha tuntuu varsinkin illalla tosi ikävälle, turvottaa. Mietin kanssa että miten nopeesti nää vaivat taas alkoi 🙈 aamulla mulla hyvä olo ja maha ihan ”litteä”. Illalla joka asento tuntuu huonolle

Tänään oli hcg yli 52000. Edelleen siellä ylärajoilla mennään, ja siihen nähden ei ihme että on huono olo 🫠 Bonjesta auttaa aika hyvin vielä toistaiseksi (on huono olo, mutta ihan siedettävissä), mutta vaikutus selvästi loppuu illaksi. Sit yritän aina kärvistellä mahdollisimman myöhälle asti ennen kuin otan seuraavan, että seuraavana päivänä vaikutus kestäisi mahdollisimman kauan. Ei mitenkään raaskisi ottaa kahta päivässä kun tuo hinta on niin suolainen.

Mutta päivä kerrallaan. Eihän tämä toivottavasti ikuisesti kestä, ja onneksi on olemassa edes jotain mikä helpottaa! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Täälläkin pahoinvointia ja montaakaan ruokaa ei tee mieli, mutta silti aivan käsittämätön nälkä. Tuntuu, ettei oikein mikään määrä ruokaa riitä. Mulla on painokin noussut muutaman kilon. 😄

Viikonloppuna oli tosi järkevä raskaushenkinen ällötystilanne.

Mua alkoi lauantaiaamuna kuvottaa äärettömän paljon se, että keittiössä on kaapissa biojäteastia. Se on kannellinen eli ei edes haise tai mitään. Mutta se, että se ylipäätään oli keittiössä, oli niin ällöttävää, etten voinut syödä mitään.

Oli pakko kantaa biojäteastia, vähän siivota ja pestä lattia, että pystyin syömään aamupalaa. 😄

Muuten oireita on ollut aika vähän, paitsi väsymystä. Kun harrastan liikuntaa, se tuntuu aina alavatsassa.

Täälläkin pahoinvointia ja montaakaan ruokaa ei tee mieli, mutta silti aivan käsittämätön nälkä. Tuntuu, ettei oikein mikään määrä ruokaa riitä. Mulla on painokin noussut muutaman kilon. 😄
Mulla oli aiemmassa raskaudessa sama, koko ajan oli hirveä nälkä. Jos en syönyt, tuli nopeasti puörryttävä olo.

Hellou! Ensimmäinen raskaus niin kaikki niin uutta. Aika vähän olen lukenut tai kuullut ALASELKÄKIVUISTA. Onko muilla? Ystäviltäkin kun kysellyt, niin ei ole heillä ollut. :( Mulla on ollut alusta asti, vaihdellen. Nyt taas voimakkaammin. Mitään veristä vuotoa ei ole. Oireet muutenkin vaihtelee päivästä toiseen. Välillä horrosväsymystä ja välillä taas pirteämpi olo. Joskus ruoat etoo enemmän ja nyt tuntuu että ei lainkaan. Onko normaalia että noin vaihtelee ?

Hellou! Ensimmäinen raskaus niin kaikki niin uutta. Aika vähän olen lukenut tai kuullut ALASELKÄKIVUISTA. Onko muilla? Ystäviltäkin kun kysellyt, niin ei ole heillä ollut. :( Mulla on ollut alusta asti, vaihdellen. Nyt taas voimakkaammin. Mitään veristä vuotoa ei ole. Oireet muutenkin vaihtelee päivästä toiseen. Välillä horrosväsymystä ja välillä taas pirteämpi olo. Joskus ruoat etoo enemmän ja nyt tuntuu että ei lainkaan. Onko normaalia että noin vaihtelee ?
On ihan normaalia! Alaselkäkivuista ei ole itsellä kokemusta mutta oon kuullu että sitäkin saattaa olla oireena. Jos oikein huolettaa niin neuvolasta voi aina kysyä. 😊

Minulla oli myös selkäkipua, sitten se vain loppui jossainvaiheessa.

Täällä on taas oltu hereillä aamuneljästä asti, eikä uni vaan tule millään. Herätyskello soi ihan kohta ja täysi työviikko edessä. Tänään menen lääkäriin ja sanon, ettei tästä tule enää mitään.

Täällä on taas oltu hereillä aamuneljästä asti, eikä uni vaan tule millään. Herätyskello soi ihan kohta ja täysi työviikko edessä. Tänään menen lääkäriin ja sanon, ettei tästä tule enää mitään.
Parempi vaatia se lepoaika nyt, kun kroppa sitä selkeästi tarvitsee, eikä tarvi yhtään tuntea huonoa omaatuntoa siitä :red-heart:

• Sympatiaa
Reaktiot: S33
Parempi vaatia se lepoaika nyt, kun kroppa sitä selkeästi tarvitsee, eikä tarvi yhtään tuntea huonoa omaatuntoa siitä :red-heart:
Kiitos. ❤️ Se on jännä, miten vaikea on olla pois töistä ja miten siitä tuntee tunnontuskia, vaikka olisi puolikuollutkin. No, lääkäri onneksi määräsi 2 viikkoa sairaslomaa, että nyt levätään. Kannatti käydä.

Mäkin olen ollut väsyneenä töissä, sairastin vasta myös koronan.. nice.. perjantaina on onneksi neuvola niin näkee onko kaikki ok. Raskausoireita on, silti jännittää mennä. Voi olla että itsekin tarvitsen saikkua, mutta työn puolesta olis kaikkea mistä ei vois jäädä nyt pois, argh

• Sympatiaa
Reaktiot: S33
Monella tuntuu oireita riittävän, vieläkö täällä on lähes oireettomia vielä? Itsellä olo ollut oikein siedettävä enkä voi kyllä oireista valittaa. Vatsaa turvottaa vaihtelevasti, närästystä sillointällöin ja haukotuttaa mutta ei kovasti. Rintoja myös vihloo hyvin satunnaisesti. Palelua unohtamatta, järkyttävä vilu alkaa aina iltasella ja pitää nukkuakkin kaikki maailman villapaidat päällä. Ultrassa kuitenkin oli silloin kaikki mallillaan.

Muokattu viimeksi:
Monella tuntuu oireita riittävän, vieläkö täällä on lähes oireettomia vielä? Itsellä olo ollut oikein siedettävä enkä voi kyllä oireista valittaa. Vatsaa turvottaa vaihtelevasti, närästystä sillointällöin ja haukotuttaa mutta ei kovasti. Rintoja myös vihloo hyvin satunnaisesti. Palelua unohtamatta, järkyttävä vilu alkaa aina iltasella ja pitää nukkuakkin kaikki maailman villapaidat päällä. Ultrassa kuitenkin oli silloin kaikki mallillaan.
Minulla hyvin vähäoireista, mutta se on mun raskauksissa ihan tyypillistä joten asia ei huoleta. Ei tippaakaan pahoinvointia. Närästys loppui kun vähensin/lähes lopetin kahvin juonnin. Rintoja aristaa satunnaisesti öisin niin että kyljen kääntäminen sattuu, mutta ei muutoin häiritse. Palelua on silloin tällöin. Elävä ihmisen alku on kuitenkin todettu varhaisultrassa rv7+4 ja parin viikon päästä on nt-ultra. 🥰 Nyt 10+2.

Minulla hyvin vähäoireista, mutta se on mun raskauksissa ihan tyypillistä joten asia ei huoleta. Ei tippaakaan pahoinvointia. Närästys loppui kun vähensin/lähes lopetin kahvin juonnin. Rintoja aristaa satunnaisesti öisin niin että kyljen kääntäminen sattuu, mutta ei muutoin häiritse. Palelua on silloin tällöin. Elävä ihmisen alku on kuitenkin todettu varhaisultrassa rv7+4 ja parin viikon päästä on nt-ultra. 🥰 Nyt 10+2.
Pitäisi varmaan yrittää rauhoittaa mieltä, kuitenkin jotain pientä on. Meillä myös ultrassa todettiin muutamaa päivää isompi eli vastasi silloin 7+5 ja hienosti sykki sydän. Seuraavaan ultraan pitäisi odotella vielä vähän reilu 3 ja puoli viikkoa 🙏🏼 esikoista odotamme ja siksi kaikki niin mietityttää.

Takaisin