Pyysin neuvolassa lähetteen labraan ja sain. Se ferritiini mitataan verinäytteestä ja niitä ei ainakaan meillä neuvolassa oteta.Onko teillä, Nepeta ja Rosalina, tutkittu se ferritiiniarvo neuvolan kautta?
Pyysin neuvolassa lähetteen labraan ja sain. Se ferritiini mitataan verinäytteestä ja niitä ei ainakaan meillä neuvolassa oteta.Onko teillä, Nepeta ja Rosalina, tutkittu se ferritiiniarvo neuvolan kautta?
Keskusneuvolan kautta sain lähetteen, näytehän otetaan larbassa, jonne ajat eriksene sitten. Olen keskusneuvolassa seurannassa, ja lääkäri halusi otattaa pienen verenkuvan osana tutkimuksia, joten ujutin siihen mukaan sitten ferritiinin mittauksenkin, kun sanoin olevani väsynyt.Onko teillä, Nepeta ja Rosalina, tutkittu se ferritiiniarvo neuvolan kautta?
Mulla oli viimeksi 103 ja tiedän että ei ole ainakaan noussut. Olo vaan heikentynyt. Maanantaina neuvola niin saa nähdä mitä ne sanoo. Saan nyt päivittäin sellaisen heikon olon mihin liittyy se että on tosi vaikea hengittää. Pojan mittarilla mittasin niin saturaatio pyörii silloin siellä 94%, näin käy nyt myös jos laittaa makuulteen. Eli se hb vaikuttaa hapenottokykyyn ihan selkeästi. Mä aion kysyä jos on mahdollista saada rautapiikki. Oon syönyt rautaa ja b12 vitamiinia kun mulla on myös ferritiini ja b12 alhaalla, mutta tuntuu ettei auta...Te keillä on matala hemoglobiini, ootteko jaksaneet olla töissä? Ja kuinka matalia hb-arvoja on ollut?
Mulla hb kolmisen viikkoa sitten 98 ja siitä asti syönyt rautalisää, ekan viikon 100mg/vrk ja sen jälkeen 200mg/vrk. Välillä tuntuu ettei saa riittävästi happea, ja muutenkin on aika väsynyt olo. Mies sanoi että mun hengitys on öisin jotenkin kovaäänisempää kuin aiemmin :D