Oireita

Harjoitussupistuksia tulee silloin tällöin, erityisesti on tullut käveltyä paljon päivän aikana, niin sitten levossa kohtu muistuttaa itsestään. Onneksi ei ole nyt ollut kipua matkassa, vatsa vain kovettuu hetkeksi ja se siitä.
 
Tuntuu niitä tulevan. Kaks päivää oon hormonicoctaileissani kotona järjestellyt yhtä huonetta kuin vimmattu ja järkännyt tytölle parvelle oman huoneen. Huomaa, että pistää supistamaan heti kovemmin. :D
Mutta ihmettelen, jos mun kohdalla jotain kohdunsuulle tekevät tälläkään kertaa. Omia voimiahan ne kyllä verottaa.
 
Kiitos kokemuksista! Ekaa odotellaan ja säikäytti kun jossain käypähoitosuosituksessa luki että on normaalia että tulee 4-5 päivän aikana. Itsellä luku oikeasti on lähellä 20 :nailbiting: Ulkomaanmatkakin olisi tulossa niin jännittää että onko nämä nyt mitä muutoksia saaneet aikaan. Jos eivät niin sama kai se on missä sitä supistelee:angelic:
 
Voiks niitä tulla levossa/selällään maatessa? Koska eilen kun makasin ripsihuollossa niin 2 kertaa tuntui vatsa oudolta ja kovalta, mutta voihan se olla että vauva vaihtoi asentoa koska potki ja nyrkkeili samaan aikaan lähes koko sen huollon ajan :D
 
Voi tulla. Mulle tulee aamuisin supistus aina sängyssä herätessä kun vähän vaihtaa asentoa. :D
 
Mul tulee kans useamman kerran päivässä. Sekä levossa, istuen, kävellen, seisten.. ja sit se kunnon paineen tunne alapäähän vielä samalla :/
 
Tänään tullut varmaankin lähemmäs kolmekymmentä harkkasupistusta, eilen tuli kans monta ja muutama niistä sellaisia että oli epämukava olla joka asennossa. Pari oli niin kipeetä että teki pahaa. Ei tarvi kuin seistä 10-15min niin alkaa supistaa... Koko päivän neuvolan jälkeen oon vaan maannut että olo pysyis siedettävänä. Toivottavasti huomenna olis parempi päivä :)
 
Hyvä tietää, ei oo kuitenkaan millään tavalla kipeitä eikä oikeestaan tunnu miltään :)
 
Mun kätilö neuvoi että jos supistukset ei rauhoitu levossa niin sitten pitää tarkistuttaa. Mulla voi tulla joinain päivinä tosi paljon kun liikun ja on stressipäivä mutta kun lepää kunnolla sohvalla niin rauhoittuvat.
Tänä aamuna oksensin pitkästä aikaa... :(
 
Niin ja on rauhoittunut nyt tosi paljon kun aloitin kuurin hiivaan, eli se hiiivatulehdus mulla pahensi tosi paljon. Kannattaa tarkistaa ettei mikään tulehdus aiheuta supistuksia.
 
Voi P. Olin tytön kanssa tallilla ja tuli siellä liikuttua ihan liikaa... juoksin hevosen vierellä jne. Alkoi supistelee autossa kotimatkalla ja nyt tulee n.5 välein kipeitä supistuksia. Yritän tässä ulkosohvalla nyt levätä. Kuinkakohan kauan nää on ok? Siis ihan sattuu kunnolla tuossa alavatsalla ja selässä...
 
Soita äitiyspolille, todnäk haluavat sut näytille!
Kipeät supistukset näillä viikoilla ei oo koskaan ihan "ok". :/
 
Nyt tuntuu välit pidemmiltä eli taitaa alkaa rauhoittumaan...meen lounaan jälkeen suihkuun jos vielä jatkuu. Tunnin ajan tuli tosi tiheästi. Kyllä säikäyttää, mulla ei oo ollut tällaista aikaisemmista raskauksista. Joo, täytyy siis ihan oikeesti vaan olla varovaisempi. Niin ja täytyy soittaa synnärille (täällä Ruotsissa se on se minne soitettava näillä viikoilla) jos tulee uudestaan tällä tavalla.
 
Ja muista sanoa neuvolassa niin antavat lääkärille ajan, jos katsovat tarpeelliseksi tarkistaa kohdunsuun tilanteen.
 
Onko muilla jo otettu käyttöön rautalisä? Mun vatsa ei sit pidä niistä ollenkaan ja mietin et mitkä keinot auttaisi ummetukseen ja närästykseen jotka niistä seuras.
 
Onko muilla jo otettu käyttöön rautalisä? Mun vatsa ei sit pidä niistä ollenkaan ja mietin et mitkä keinot auttaisi ummetukseen ja närästykseen jotka niistä seuras.

Kaveri vinkkas et tuoretta persiljaa ku syö ni rautaarvot pysy hänel ainaki raskausajan hyvänä!
 
Ja muista sanoa neuvolassa niin antavat lääkärille ajan, jos katsovat tarpeelliseksi tarkistaa kohdunsuun tilanteen.
Soitan heti huomenaamuna neuvolaan ja aattelin just pyytää lääkärille ajan. Tai synnärille tänään jos tulee niin kuin eilen. Kävin illalla matelu lenkin koiran kanssa ja silloin supisteli koko ajan. Ei kipeitä mutta niin että piti pysähtyä aina välillä. Sitten illalla tuli televisiota katsoessa taas kipeä. :(
 
Persiljasta liikkuu ainakin huhu että se voisi aiheuttaa myöhäisen keskenmenon.
 
Takaisin
Top