Oireita

Näköjään ferritiini-arvo olikin tullut jo OmaKantaan, arvo 12 :eek: Se selittänee aika paljonkin mun oireista
 
Ruokapuolikin pitäisi olla ihan kunnossa, joten en usko, että se ainakaan suoraan vaikuttaisi tuohon väsymyksen määrään. Eilen huomasin, että telkkaria katsoessa en nähnyt kuin puolet tekstityksistä selkeästi. Tämäkin kuulemma on ihan normaalia raskauteen kuuluvaa oireilua, vaikkei ehkä sitä tyypillisintä oireistoa.. Mutta ehkä nämä näön sumenemiset vaikuttavat myös tuohon väsymykseen?
 
Muita joilla kipeytyy/puutuu pikkurillit? Mulla koko ajan pahentunut molemmissa käsissä ja tänään tekee mieli ottaa särkylääkettä (pinnistelee vielä). Luin juuri että voi olla ulnaris hermo, samaan tapaan kuin karpaali...Voi ei. Mulla on jo ennestään turvotus trauman takia vasemmassa kyynärpäässä, joka tosin on ollut ihan ok jo pidemmän aikaan. Mutta tiedän että sitä hermoa auttaa jos kädet pitää suorina, mites päätetyössä? :eek: Joo, täytyy se fyssari buukata häntäluuta ja sormia varten...Nyt iskee kaikki tylsät vaivat kerralla. :( Onneksi vauva liikkuu paljon ja ne liikkeet on ihania. :)
 
Onko teillä ollut minkä verran harjoitussupistuksia? Mistä määrästä kannattaisi olla huolissaan?
Itsellä työvuoron aikana ja sen jälkeisenä päivänä on nyt vaivannut. Yöaikaan ovat valvottaneet ja joutunut ottamaan Parasetamolia ja eilen illalla maha kovettui kolmeen otteeseen alle vartin kuluessa ja jotkut noista aiheuttavat sellaista paineen tunnetta että pissalle on päästävä vaikka olisi vasta käynyt. Tänään soittelin neuvolaan ja yritin kysellä onko vaarallisia ja uskaltaako huomenna töihin mutta vastaus oli ympäripyöreä 'oman voinnin mukaan'
 
En osaa minäkään tuohon muuta sanoa. Mutta jos ne huolettaa, niin voidaan tarkistaa, että ne ei ole avaavia supistuksia ja se, että ne ei johdu emätintulehduksesta eikä pissatulehduksesta. Jos kaikki on ok, ne ei oo vaarallisia ja voi tietääkseni mennä ihan voinnin mukaan. Mä en oo ees laskenu montako harkkasupparia mulla tulee päivässä. Aika monta. :)
 
Yleensä ne ei tee mitään, kunhan eivät oo kipeitä, vaan vain epämiellyttäviä. Harkkareilla on oma tarkoituksensa, ne vahvistaa kohtua, joka on lihas ja tarvitsee voimaa synnytystä varten.

Mulla on ollut supistusherkkä kohtu joka raskaudessa. Esikoista odottaessa jo tuli jopa minuutin mittaisia harkkareita, muttei ne mitään ikinä tehny.

Niin kuin neuvolasta neuvoivat niin omaa kehoa kannattaa opetella kuuntelemaan. Jos tuntuu liian raskaalta niin sit lepoa, omia voimiaan ei kannata turhaan viedä raskausaikana äärirajoille. Ja jos on suuri huoli niin neuvolaan tai lääkärille. Mut tosiaan useimmiten harkkarit on vaarattomia eikä niistä tarvi huolestua. Jos joku tietty tekeminen selvästi lisää supistelua niin se kannattaa lopettaa, ihan jo vaikka siksi, ettei kiusaa ja rasita itseään.
 
Mä olen välillä vähän liikaa rehkinyt (iso muutto ja työ) ja iltaisin tuntuu vatsa kovalta mutta kun menee makoileen niin melko nopeaa tuntuu rauhottuvan. En tiedä on tuo nyt sitä harjoitussupistelua mutta uskoisin niin.
Se mitä olen tuntenut paljon on potkut! Erityisesti illalla ja yön aikana. Ultrassakin on ollut vaikea saada kuvia kun niin liikkuva tapaus on ollut. Mutta rauhoittaa omaa mieltäkin et siellä potkitaan.
 
Kutiiko kellään muulla tissit? Voisin vasenta tissiä raapia koko ajan, inhottavaa!
 
Annii, sama :’D tissit ja maha ja selkä ja kaikki . Ei kuulemma vielä hälyttävää näillä viikoilla ja jos ei sietämättömäksi käy

Sama! Varsinkin selkä iltaisin kun ottaa vaatteet pois, selässä ihan hullu kutiaminen :D
 
Mulla on kutissu joka paikka jo pitkään, en oo uskaltanu enää sheivatakkaan kun sen jälkeen kutiaa iho viikon vielä enemmän. Lisäks vasemmassa rinnassa on ihan älyttömän kipeitä mustapäitä/näppyjä ja vasemmassa kainalossa samoin kipeä näppyrykelmä. Kasvojen iho on kuitenkin siisti niin ihmetyttää :D rasvaa on kyllä menny hirveesti!
 
Muita joilla jo turvonneet jalat? Olin parin päivän työreissulla Brysselissä ja siellä oli melkein 30 astetta lämmintä ja vaikka koko ajan oikeastaan sisätiloissa kokouksissa ja hotellilla missä AC niin silti oli ihan järkyttävän turvonneet jalat, erityisesti eilen illalla! Siis ballerina kengät jätti järkyt jäljet jalkoihin. Ihan muodottomaksi jalat. Iski ihan paniikki että miten pärjään pitkän kesän? Ekassa raskaudessa ei ollut oikeastaan ollenkaan ja tokassakin vaan ihan vikoilla viikoilla (myös syntynyt elokuussa). Tänäänkin teki tiukkaa kun laitoin lentosukat jalkaan kokouksen jälkeen. :(
 
Vielä ei ole tässä raskaudessa raajat turvonneet kuten edeltävissä odotuksissa mutta niissä jalan koko kasvoi kengännumerosta 36 ja on ollut sittemmin 38 :)
 
Lämpimän ammekylvyn jälkeen jalat ovat aika pallot, eli jos on vähänkin lämpimämpää niin jalat lähtevät helposti turpoamaan. Ulkolämpötilankaan ei tarvitse paljoa nousta kun se jo lämmittää talon sisältä mukavaa tukalammaksi, ja se näkyy heti jalkojen ja lantion turvotuksessa. Kunhan kesään päästään, niin olen varmaan vaihtanut pukeutumiseni trikoomekkoihin ja saa olla aika julkinen tilaisuus että viitsin vetää legginssit jalkaan. Puutarhakengissä tulee varmasti kuljettua koko kesä, ne saa jalkaan kyykistymättä ja leveä lesti antaa paljon turvotusta anteeksi, puhumattakaan pehmeydestä,..
 
Pahoinvointi riesana ja harkkasupistuksia ollut viime aikoina päivittäin, vauvan liikkeet tuntuu onneksi tavalliseen tapaan
 
Paljon muilla tulee harkkasupistuksia päivässä? Eilen laskeskelin huvikseni mut kymmenennen jälkeen lopetin etten stressaannu enempää- hyvinkin saattoi saman verran tulla vielä sen jälkeenkin. Jotkut ei tunnu miltään, kädellä kun kokeilee niin huomaa et maha onkin aivan kivikova. Jotkut taas huomaa selvästi et nyt muuten kiristyy maha ja pakko lopettaa mitä onkaan tekemässä hetkeksi. Vaikka miten koittanut kuulostella ni kipeiksi mie en noita sano, ilkeitä on vaan.
 
Mä en oikein tiiä onko mulla edes ollu noita harkkasupistuksia :D kai ne huomais? Vatsassa on kyllä kaikenlaisia tuntemuksia esim. Jos rakko on täynnä niin koko vatsaa kipristelee ja joskus työpäivän tai kävelylenkin jälkeen vatsa on kovan tuntuinen mutta muuten ei tunnu mitenkään erilaiselta.
 
Takaisin
Top