Oireita

Tuntuuko muilla syke välillä tosi voimakkaasti, ihan vaan levossakin? Mulla tuntuu usein, että sydän tulisi kurkusta ylös, vaikka en olisi tehnyt mitään fyysistä, tosi inhottava tunne :( Leposyke 80-90, ennen raskautta ei ollut mitään tälläistä.
 
En usko et mulla syke on korkee mutta välillä sattuu hengittää.. rintaan vihloo/pistää ja nytkin yöllä heräsin siihen.. se menee kyllä ohi mut aluks täytyy aina hengittää varovasti et vihloo vaan kunnolla hengittäessä :/ mulla on kyl ollu aiemmissakin raskauksissa samaa joskus.. :o
 
Ainii sitä piti kysyä että liikkuuko teillä vauvat paljon? Ku musta tuntuu et ei tunnu liikkeitä kun tosi harvoin tai sit en vaan kerkee tuntea niitä ku elämä on niin hektistä nyt.. vaan iltaisin oikeastaan kerkeen kuulostella liikkeitä ja monesti nukahdanki jo ilman et oon sinä päivänä tuntenu yhtään liikettä :/ ehkä stressasn turhaan ja jännitän lähestyvää rakenneultraa :/
 
Mulla on aikoja, kun liikettä tuntuu enemmän, jopa vähän pidempi ajanjakso ja sit taas aikoja, kun ei tunnu mitään. Vähän päivästäkin kiinni, miten on. Hektisempänä päivänä ei välttämättä paljoa tunne liikkeitä.
 
Meil on tosi vauhdikas tapaus.. Liikkuu usein ja pitkiä aikoja. Mut ite oon ainaki osittain jo "turtunu" niil liikkeille, eli en välttämättä ees tajuu et toinen liikkuu..
 
Vaihtelevasti, liikkeellä ollessa ei ees ehdi ajatella. Aamusin ja varsinkin iltasin tosi vilkasta :) toisina päivinä tosissaan enemmän ja toisena vähemmän
 
Ei tunnu liikkeitä.. välillä jompi kumpi on tossa navan alla poikittain, se tuntuu ja erottuu päälle päin. Ovat kumpikin niin et kädet ja jalat on selkään päin. Siellä tulee sit istukka vastaan.
 
Mulla meni pitkään ennenkuin edes tajusin että ne on liikkeitä, eka kun on kyseessä. Luulin että vatsa vaan kuplii :facepalm:
 
Minulla on tuntunut liikkeet vasta +20rvk lähtien. Istukka on edessä, joten liikkeet eivät juuri tunnu. Nyt liikkeet tuntuvat lähinnä alakerrassa, kuten monotukset pissarakkoon. Ihan alavatsalla tuntuu jo myös jotain. Varmaan istukka on noussut jo sieltä kohdin.

Mutta, jos ei liikkeet tunnu niin ei kannata hermostua. Kaikki voi olla hyvin siitä huolimatta.
 
Mä en oo tuntenu mitään selviä liikkeitä ja huomenna on 20 viikkoo täynnä. Mutta perjantaina rakenneultra ja jos istukka on edessä niin eipä tuo ihme jos ei ekaa odottaessa tunnista liikkeitä :) ei vaan malttas oottaa!
 
Viimeksi eilen tuntui, että sydän tai keuhkot räjähtää. Vaikea hengittää ja muutenkin sellainen outo tunne rinnassa, ja myös syke tuntui todella tiheältä.

Nenästäkin vuotaa jatkuvasti verta, vaikka ennen raskautta tästä vaivasta en ole kärsinyt moneen vuoteen.
 
Viimeksi eilen tuntui, että sydän tai keuhkot räjähtää. Vaikea hengittää ja muutenkin sellainen outo tunne rinnassa, ja myös syke tuntui todella tiheältä.

Nenästäkin vuotaa jatkuvasti verta, vaikka ennen raskautta tästä vaivasta en ole kärsinyt moneen vuoteen.

Tunnistan itseni! Hengitys raskasta ja pienstäkin huohotuttaa. Ja nenä! Aiemmissa raskauksissa ei oo verta tullut, en ylipäätään muista milloin viimeksi, mutta tässä raskaudessa on kyllä useamman kerran joutunut tyrehdyttämään verenvuotoa.
 
Onko muilla olllut vielä näillä viikoilla (21+2) pahoinvointia ja oksentelua? Pikkuhiljaa alkaa jo tuntua, ettei tämä lopu ikinä. Kyllä sen toistaiseksi vielä kestää, kunhan alkuraskaudessa vaivannut huimaus pysyy kurissa.
 
Mittailin verenpaineen kun veto taas ihan poissa. 92/57, eli ei ihme että väsyttää. 2 viikon päästä seuraava neuvola mutta mietin että kannattaakohan käydä tarkistamassa hb? Nyt 2 viikkoa syönyt rautaa, mutta nouseeko se näin nopeasti?
 
Onko muilla olllut vielä näillä viikoilla (21+2) pahoinvointia ja oksentelua? Pikkuhiljaa alkaa jo tuntua, ettei tämä lopu ikinä. Kyllä sen toistaiseksi vielä kestää, kunhan alkuraskaudessa vaivannut huimaus pysyy kurissa.
Pahoinvointia on vielä, niin että Lergigan edelleen joinain päivinä käytössä. Onneksi ei oo tarvinnut oksentaa enää samalla tavalla.
 
Mittailin verenpaineen kun veto taas ihan poissa. 92/57, eli ei ihme että väsyttää. 2 viikon päästä seuraava neuvola mutta mietin että kannattaakohan käydä tarkistamassa hb? Nyt 2 viikkoa syönyt rautaa, mutta nouseeko se näin nopeasti?
Hb nousee hitaasti, etenkin jos rautavarastot on päässy hupenemaan kovin. Mutta aina kannattaa olla yhteydessä neuvolaan, jos yhtään tuntuu siltä.
 
Mulla iski uudelleen pari päivää sitten hajuetominen. Ehti olla jo useamman viikon poissa, mutta sitten pari päivää sitten haistoin työpaikan ruokahuoneessa työkaverin paistetun kanan ja oli pakko poistua, kun alkoi haju ällöttää (yleensä kestän hyvin lihan ym. hajun vaikka sitä syötäisiinkin ihan vieressä) ja toinen hetki oli, kun työkaveri söi työhuoneessaan appelsiinin ja kun menin hänen huoneeseen, tuntui että hengitystiet on täynnä sitä appelsiinin hajua.
 
Onko muilla oireina häntäluun kipeytymistä? Itsellä vaivaa SI-nivelet, niitä fyssari kinesioteipannut ja seuraavaksi kokeillaan akupunktiota. Tätä ollut lähes alusta asti ja välillä meinaa varsinkin oikea jalka mennä alta. Nyt uudenpana vaivana tuo häntäluun kipeytyminen. Teen istumatyötä ja töissä häntäluu kipeytyy sekä alaselkä. Sähköpöytä löytyy mut seistessä alkaa huippaamaan kun yläpaine monesti vain 100 tienoilla..
 
Onko muilla oireina häntäluun kipeytymistä? Itsellä vaivaa SI-nivelet, niitä fyssari kinesioteipannut ja seuraavaksi kokeillaan akupunktiota. Tätä ollut lähes alusta asti ja välillä meinaa varsinkin oikea jalka mennä alta. Nyt uudenpana vaivana tuo häntäluun kipeytyminen. Teen istumatyötä ja töissä häntäluu kipeytyy sekä alaselkä. Sähköpöytä löytyy mut seistessä alkaa huippaamaan kun yläpaine monesti vain 100 tienoilla..

Mulla on tuota ihan samaa ongelmaa, ed.raskaudessa oli myös ja silloin siihen auttoi kraniosakraaliterapia, suosittelen kokeilemaan :) nyt en ole vielä käynyt, mutta oon juurikin ajatellut aikaa varailla. Toinen voisi olla osteopaatti/kiropraktikko? Näistä mulla ei ole omakohtaista kokemusta. :)
 
Takaisin
Top