Oireita

Mulla tullut kivuttomia nyt viikon ajan. Monesti yöllä pissalla käydessä kun rakko tyhjenee niin vetäsee mahan ihan kivikovaksi mutta kun pääsee sänkyyn pitkäkseen ja vähän aikaa rentoutuu niin mahakin siitä asettuu.. alkuun säikäytti mutta kun ei tehnyt kipeetä niin kai nuo on ihan normaaleja tuntemuksia :)
 
Aiemmissa raskauksissa supistukset alkanu 14-16 viikolla kipeinä, nyt ensimmäiset harkkasupistukset tuli vasta 17 viikon alussa. Yllättävää et näin päin..
 
Mulla on ollu jo monta viikkoa supistuksia. Etenki yskiessä tai aivastaessa menee kohtu ihan kovaks. Tuskin tekee mitään meikäläisen kohdulle ku sukuvika että kohdunsuu ei aukee edes sillo ku tarttis :grin
 
Mä en muista millon alko, mutta mulla on ollu tässä nyt pidempään koko ajan päivittäistä monta kertaa päivässä harkkasupistusta. Ei varsinaisesti kipeitä, korkeintaan ikävän tuntusia. Mut lääkärineuvolassa tsekattiin kohdunsuu ja kaikki ok. Vaaratonta vaikuttaa siis täysin olevan.
 
Joo, nää on silleen ikävän tuntuisia. Vähän niin kuin jomottaa/nipistää sivuilta. Edellisestä raskaudesta on nyt tasan 6 vuotta niin ei ihan muistu mieleen mutta en muista että ihan näin on pitänyt jarruttaa menoa harkkasuppareiden takia. No täytyy seurailla ja tarkistaa. Tosiaan lepo rauhoittaa hyvin. :)
 
Mulla tuli tänään ekat supistukset, kun esikoista nostelin. Yleensä alkanut kaikissa raskauksissa tässä puolivälin tienoilla, epämukavalta tuntuu mutta ei kipeältä. Ei oo aiemminkaan tehnyt mitään kohdunsuulla joten en ole nytkään huolissani :)
 
Täällä on aivan jäätäviä suonenvetoja. Jalat kramppaa varsinkin öisin. Yritän juoda runsaasti vettä ja olen syönyt magnesiumia purkistakin, mutta laihoin tuloksin. Vinkit tulisivat tarpeeseen!
 
Laitappa seuraavan kerran muutama kide merisuolaa kielen alle kun oikein suontavetää. Tämän neuvon sain aikanaan hierojaltani ja on kyllä ollut apua. Helposti kuulemma nykyään syödään niin maltillisesti suolattua ruokaa että kun isommin juo vettä niin ei tahdo suolat elimistössä pysyä.
 
Eikös lämmön pitäisi auttaa myös? Eli villasukat jalkaan yöksi.
 
Hm, kuuluukohan varsin raskausoireisiin, mutta mulla on ollut nyt jatkuvasti ientulehdus päällä. Näinhän ne sanovat että hormonitoiminnan myötä suussakin tapahtuu muutoksia. Ei mikään iso vaiva, mutta niin toistuva, että kiinnitin huomiota.
 
Helposti vuotaa verta ikenistä kun pesee hampaita ja nenän limakalvot hullun kuivat kun vuotaa verta niin herkästi
 
Mulla on hampaat ihan kunnossa mutta nenästä saa niistää verta joka päivä.
 
Mulla kans toi nenä :( ihan toivotonta. Ikinä tullut kunnolla verta nenästä, ala-asteella joskus. Paitsi nyt raskauden aikana kolme kertaa.
Rasittavaa kyllä on se sitten suu tai nenä.
 
Ikenistä tulee verta, kun pesen manuaaliharjalla. Ei silloin, ku sähköharjalla.

Nenästä on kerran vuotamalla tullu, mut aina, ku niistää, tulee vähän, joko tuoretta tai vanhaa.

Ja normisti ei kummatkaan vuoda, eli raskauden piikkiin :D
 
Mulla kanssa on nenän limakalvot normaalistikin vähän kuivat ja raskauden aikana ihan extrakuivat:rolleyes: jatkuvasti saa niistää verta ja nenä on aina koko raskauden ajan aina ihan tukossa :confused:
 
Meillä on makkarissa käytössä ilmankostutin. Mies oli jostain löytänyt ikivanhan muovipömpelin. Ruma ku mikä, mutta toimii. On helpompi hengittää öisin, mikä on aika tärkeää taaperollekkin. Meillä on kaikilla nyt vähän nuhaa, sellaista että nenään kertyy karstaa ja ärsyttää. Onneksi ei ole nyt niin kovin vuotanut verta nenästä, vaikka sekin on ollut riesana joskus. Hoks, nenän limakalvoja voi vahvistaa a-vitamiininenäsuihkeella (joo, se on sallittu raskauden aikana).
 
Takaisin
Top