Oireita

Ja milloinkohan sen ns. "Energisen ja pirteän vaiheen raskaudessa" pitäis alkaa? Mulla jatkuu vaan iltaväsymys viikosta toiseen. Jäseniä painaa ja silmiä zzzzzz....:dead:
 
Mulla kans tuo väsymys edelleen. Olin varmaan energisempi yhden viikon ja nyt alkaa klo 19 aikaan silmät luppaamaan ja klo 20 aivan valmis nukkuu.
Ja sit nämä nälkäetomiset jatkuu. Salamana nälkä ja paha olo. Onneks vähän edes kantaa mukana välipaloja.
 
Täällä myös iltaväsymys! Jotenkin tuntuu, että energia menee työpäivissä ja illalla jaksaa just ehkä perus ruoanlaitot, pyykkäykset ja olla lasten kans, mut sit iskee väsy, kun on tilaisuus istua sohvassa ja uni tulee heti, kun sängyn näen. Mulla iski pari yötä sitten kramppi pohkeeseen ja eilenkin joogatessa tuntui, että kramppaa. Pitää lisätä veden juontia.
 
Mulla oli noin kuukausi suht pirteää aikaa, nyt taas väsyttää ihan tajuttomasti. Maha alkaa tuntua jo isolta ja ihan rappujen nousu hengästyttää tajuttomasti.

Mulla alkaa nyt selällään makaaminen tehdä pahaa, esikoisesta muistan miten ihan parissa sekunnissa tuli jo tosi huono olo. Mulla on myös alhainen verenpaine ja mietin, voisiko nämä liittyä toisiinsa.
 
Odotan innolla milloin se hehkeys ja energia saapuu..
Lähinnä ulkonäköä voisi kuvailla kävelevä zombi tai haamu. Heinien jako hevosille on mielenkiintoista nyt kun tuntuu että pienimmästäkin alkaa hengästyttämään. Kaverin kanssa puhuttiin puhelimessa ja nauroi että ihanko naisten kuumalinjalle soittaisi. Hirveä huohotus :D
 
Täällä kans on toi hengästyminen oireena.. niin raivostuttavaa jopa välillä :D lisäks nukun jotenki huonosti, selällää tulee outoja tuntemuksia vatsaan ja välillä mahaa kivistää/sattuu.. päätäkin särkee.. nyt on mahakin pompsahtanu jo näkyviin ♡ ja ruoka ei oikee maistu.. ainut mitä tekis koko ajan mieli on joku mäkki- ja heseruoka :D

Nyt rv 17+0♡
 
Mun kaveri on kätilö ja se sanoi että hengityksestä kyllä kuulee että oon raskaana. Mitä kummaa!? Mitenhän kauheesti mä kävellessäni oikein läähätän...
 
Mun kaveri on kätilö ja se sanoi että hengityksestä kyllä kuulee että oon raskaana. Mitä kummaa!? Mitenhän kauheesti mä kävellessäni oikein läähätän...

Musta tuntuu että voin jopa uskoo ton. :D itse hengästyn ihan pienestäkin. Eilen kävelin pitkät portaat ylös ja tuntui että ”loppus jo portaat, kun happi loppuu”.. ennen ois menny portaat ihan normaalin sen suurempia. Sen lisäksi nenä tunnissa kokoajan niin hengistys kuulostaa varmaan just siltä ettei happi kulje. :D
 
Joo tuo hengästyminen on kyl niin tuttua ollu jo hetken aikaa! Varsinkin portaat tekee ihan tuskaa :D
 
Kuulemma näytän jo vähän paremmalta, en enää järkyttävältä haamulta. Pahoinvointi helpottaa. :grin
Hengästyminen on tullut täälläkin, pienikin "urheilu" ja puuskutus alkaa..
 
Täällä puolestaan pahoinvointi palasi puoli viikkoa sitten ja oksennellut nyt päivittäin. Eilenkin illalla sen verran rajusti että sänkykin meni yrjöön kun pikkuämpäri lainehti yli, toivottavasti pahoinvointiriesa päättyy pian!
 
"Mukava" kuulla, etten ole ainut läähättäjä :D Nauroin jo miehelle, että varo ku sotanorsu tulee heinäsaavin kanssa. *Läähpuhlääh* Isäntä vaan nauro ja totes että nainenhan on kauneimmillaan raskaana. Saako miehelle mököttää kauankin? :)
 
Täälläkin on välillä hirveen raskas olo ja hengitän hirveen raskaasti :D eilen säikähdin kun rinnoista tuli jo jotain nestettä suihkun jälkeen, en oottanu että se ois edes mahdollista vielä tässä vaiheessa mutta ilmeisesti ihan normaalia. Päänsärkyjä lukuunottamatta ollu kyllä hyvä olo ja mahakin on kasvanu ihan mukavasti :)
 
Supisteleeko muilla? Mulla on parina päivänä tuntunut sellaista vetämistä ja tänään sitten kun käytiin kunnon kävelylenkillä niin sain todeta että supistuksia ne on. Eli loppu matkan sai kävellä tosi hiljalleen ja vähän nippaili tuolla vatsan sivuilla. Piti istua kunnon hetki auringossa ennen kuin rauhoittui. Nyt kun alkoi taas pyykkiä ripustamaan niin tuntuu. Ei ihme kun kolmas mutta jotenkin kuitenkin yllätyin että jo nyt tuntuu. Täytyy mainita keskiviikkona ultrassa niin tarkistaa että kaikki ok. Eihän se harvinaista oo mutta just kun ei aikaisemmissa oo vielä näillä viikoilla tuntunut. Ja vauvan liikkeet tuntuu tosi selkeästi. Nyt tiedostaa olevansa raskaana. :)
 
Tuntuu niitä, ekat tuli jo ennen 10+. Joka kerta alkanu varhain, mutta ei oo mitään tehneet alakerrassa. Viime raskaudessa tuli kipeitä supistuksia jo rv 27-28, mutta lääkäri tsekkasi ja silloinkin paikat vaan hieman pehmeni supistusten takia.
 
Takaisin
Top