Oireita

Mulla pahoinvointi vaan jatkuu. Vähän vaihtelee päivittäin mutta ilman lääkettä en pärjää. Nyt haisee melkein kaikki pahalta, mun mies haisee tosi pahalta mun nenään. Illalla oli vaikea mennä samaan huoneeseen nukkumaan! :wtf: Aamulla jouduin kunnolla tuulettamaan meidän makkarin pakkasesta huolimatta. Sitten on ollut vatsa sekaisin sunnuntaista alkaen, ei kivaa yhdessä pahoinvoinnin kanssa. :sad001 Ei oikein mitään tee mieli tai ei uskalla syödä... Sitten on iskenyt kauhee päänsärky aamuisin, en tiedä liittyykö nenään vai tähän muuhun oloon. Viikonloppuna oli myös verenpaine noussut sellaisiin lukemiin että on mulle korkea. Täytyy kait soitella neuvolaan ja kysellä mitä tässä vois tehdä. Milloin se ihana toinen kolmas alkaa??
 
Muilla ihan pieniä vaaleanpunaisia viiruja vessapaperissa? Aikaisemmin oli ja silloin totesin että pieni haava aiheutti sen. Jotenkin tosi herkät limakalvot. Tänä aamuna tuli taas ihan hentoinen ja uudestaan nyt. En näe mitään haavaa mutta epäilen sen johtuvan sellaisesta. Kuitenkin vähän huoli nostaa päätä. Voisikohan hiiva aiheuttaa sellaista vai vaan raskauteen liittyvää?
 
Muilla ihan pieniä vaaleanpunaisia viiruja vessapaperissa? Aikaisemmin oli ja silloin totesin että pieni haava aiheutti sen. Jotenkin tosi herkät limakalvot. Tänä aamuna tuli taas ihan hentoinen ja uudestaan nyt. En näe mitään haavaa mutta epäilen sen johtuvan sellaisesta. Kuitenkin vähän huoli nostaa päätä. Voisikohan hiiva aiheuttaa sellaista vai vaan raskauteen liittyvää?

Kopioin tän tännekin...

Ei sitten onnistunut papa-seula, limakalvot mulla vuotaneet koko ajan herkästi ja nyt tuntuu että entistä verekkäämmät (rv 18). Esim. useamman kerran seksin jälkeen ollut pientä vuotoa. Labrassa ei siis saatu puhdasta näytettä ja ehdotettiin, että osallistun seulontaan ens joulukuussa, kutsu on vuoden loppuun saakka voimassa. Viimeisin papa tosiaan otettu kesällä 2017 ja oli puhdas.

Vuotaako jollain muulla limakalvot herkästi verta? En ole osannut huolestua asiasta kun on vähäistä eikä liity mitään kipuja. Maanantaina tosiaan lääkärineuvola, siellä jos selviäis tämäkin, et onko ihan perusjuttuja niin kuin oletan.
 
Soitin neuvolan kätilölle ja se sanoi että seurailla ja jos tulee vähänkin enemmän niin tarkistuttamaan ja ymmärsin että gyne ensiapu on paikka. Hm, miltä muuten ne kivuttomat supistukset tuntuivatkaan? Niin monta vuotta viime raskaudesta että meinaa unohtua... :) Välillä on sellainen epämukava olo mutta ei kipeä. Nyt mietin myös että vauvan liikkeet ei enää tunnu siellä missä ennen eli voisko olla niin että istukka valahtanut sinne alaspäin ja vauva hieman ylös (niiden liikkeiden perusteella) ja sittenhän vois olla että ne viirut vois liittyä siihen istukan paikkaan? Tai sitten vaan kasvaa kohtu/vauva ja liikkeet muuttaneet paikkaa...
 
Hyh miksei tää pahoinvointi mee jo pois... 17+5 viikkoja tänään ja esikoista nukuttaessa lensi laatta hienosti sänkyyn.. kiva siivousurakka ennen unia, onneks meni vaan omat lakanat eikä osunut pikkuiseen.
 
Mukavan unettomia öitä ollut kun vatsallaan nukkuminen alkanut tuntua epämukavalta. Nyt täytyy vaan opetella nukkumaan kyljellään :wtf: Ei oo helppo tehtävä ku oon aina nukkunut vatsallani.
 
Mulla taas selällään olo on alkanut tuntua hankalalta, mutta silti herään jossain vaiheessa selältäni. Vatsallaan en ole pystynyt nukkumaan varmaan pariin kuukauteen. Nyt mulla on vartalotyyny, jota halaillen nukahdan kyljelleen, mutta herään keskeltä outoja unia selältään. Joogatessa oon huomannut, ettei selällään olo enää meinaa onnistua ja vatsamakuuliikkeistä oon joutunut jo jonkin aikaa kieltäytymään.
 
Mä pystyn kyllä olee selällään ilman mitää ongelmaa, mutta herkästi harkkasupistaa selällään ollessa. Ei se sillee haittaa kyllä mitään.
 
Mulla on oikeestaan ainoona oireena enää vatsan järkyttävä turvottelu iltaisin. Alkaa iltapäivällä ja lisääntyy iltaa kohden. Pahoinvoinneista ja ällötyksistä pääsin eroon pari viikkoa sitten, nyt maistuu kaikki ruoka ehkä liiankin hyvin :D Töissä jo joku huomauttikin että taasko mä syön jotain.. Eivät töissä vielä raskaudesta tiedä :)
 
Mä pystyn ainakin vielä nukkumaan missä asennossa vaan. Ainoastaan jos hereillä ollessa käännyn vatsalleen, on tissit aseteltava ikäänkuin parempaan asentoon, ettei paina patjaan :)
 
Mulla on tullut (aamu)pahoinvointi tällä viikolla takaisin, toivottavasti vain jokin hetkellinen häiriö.
Limakalvot olleet pidempään todella kuivat, niistänkin pelkkää verta jatkuvasti. :confused:
 
Onko muilla ollut vielä neljännelle kuulla järkyttävää väsymystä? Mulla viikkoja 15+5 ja tuntuu, että väsymys vain pahenee. Hemoglobiini oli viime viikolla 116 ja siihen aloitin raudan syönnin, mutta vielä ei ole tullut helpotusta..
 
Onko muilla ollut vielä neljännelle kuulla järkyttävää väsymystä? Mulla viikkoja 15+5 ja tuntuu, että väsymys vain pahenee. Hemoglobiini oli viime viikolla 116 ja siihen aloitin raudan syönnin, mutta vielä ei ole tullut helpotusta..
Minkä verran otat lisärautaa päivässä??
 
Ehkä tiesitkin jo, mutta c-vitamiini auttaa rautaa imeytymään, joten sitä kannattaa ottaa samaan aikaan. Esim appelsiinimehua. :)
 
Huomatkaa selällänukkujat, että se on kuulemma harhakäsitys, että sen aina huomaisi jos sikiöllä olisi joku huonosti. Kuulemma (tässä oli joku tosi pätevä puhuja ollut) rv 16 jälkeen olisi hyvä vältellä selinmakuuta. Mä ryhdyin välttelemään, koska kohtua supisti selälleen eli selkeästi ei ollut kaikki hyvin.

Nyt tää nukkuminen onkin ollut ihan arsesta viikon, kun sattuu ja repii joka paikkaan. Asennon vaihtamisesta yöllä tulee sellainen rumba kääntöineen ja tyynyjen asetteluineen, että meinaa tulla itku! Alaselkä on niin sökö, ettei pysty lenkkiä tekemään ja jalat meinaa lähteä koko ajan alta. :/
 
Takaisin
Top