Oireita

Unohdin työkiireiltä ottaa toisen tabletin (Lergigan) tänään ja se kostautui tossa kun käytin lapset kampaajalla. Oksu lensi kivasti siinä parkkipaikalla, onneksi lapset olin juuri saanut autoon, niille kun ei vielä olla kerrottu. :yuck: Ja, olin kuvitellut että pahoinvointi vähentynyt, mutta en tosiaan vielä lopeta noita lääkkeitä...
 
Täällä pahoinvointi pikkuhiljaa alkanut vähenemään, mutta eilen alkoi liitoskivut. En ees ensin tiennyt mikä on, kun en yhtään ollut tajunnut mitä liitoskivut voi olla. Töissä teen istualtaan hommia ja yhtäkkiä tuli olo aivan kuin eilen olisi käynyt 40 km pyöräilylenkin. Häpyluussa jomottaa edelleen ja ankkakävelyllä mennään. Viikonloppuna oli lonkassa jumi ja luulin että se johtui aiemmin tapahtuneesta polven tapaturmasta, kun kävely on ollut vähän toispuoleista. Mutta taisi sekin juiliminen liittyä liitoskipuihin. [emoji58]
 
Täälläkin (15+3) alkaneet jo liitoskivut, normaalistikin yliliikkuvat nivelet varmaan osasyynä. Etenkin pitkään istuminen tekee huonoa...

Onko muilla ollut iltaa kohden pahenevaa alavatsakipua? Esimerkiksi eilen elokuvista poislähtiessä vatsaa vihloi joka askelella ja alavatsa tuntui jotenkin erityisen painavalta kävellessä. Teki mieli tukea vielä olematonta vauvavatsaa kädellä sen painontunteen takia :bored:
 
Maustekurkku, mulla maha ottaa heti itteensä jos vähänki puristaa housut liikaa mahan kohdalta. Onks sulla mammahousut jo käytössä vai normihousut?
 
Ei oo virallisia mammahousuja mutta vyötäröltä todella hyvin venyvät pöksyt oli eilenkin jalassa. Huomasin saman itsekin että pienikin puristus tuntuu tosi pahalta enkä normaaleja farkkujani tai muita tiukkoja housuja ole useampaan viikkoon pystynyt pitämään.
 
No eipä ne tartte viralliset mammahousut ollakaan kunhan on löysät päällä :) toivottavasti tuon rosalinan vinkki auttais!! Mulla ei oo itellä tukivöistä kokemusta yhtään niin niistä en osaa sanoa :)
 
Mulla tulee tuo painontunne mahalle jo tällein päiväseltään. Kävin nyt taas laittamassa tukivyön päälle ja eron huomaa olossa HETI. Tosi paljon parempi olo!!
 
Huoh, jälleen kerran raskaudessa ihottuma pahentunut. Normaalisti pelkkä taiveihottuma atoopikkona riesana mutta joka raskaudessa vatsa mennyt ihottuman peittoon, mistä lie hormonimuutoksista johtuu. Muutoin vointi nyt suht hyvä, huomenna sokerirasituskokeeseen kun aiemmassa odotuksessa ollut raskausdiabetes
 
Muokattu viimeksi:
Anitan tukivyö. Niitä näkee nettikirppiksillä käytettyinä paljon, 10-15€ hintaan, joskus alle kympinkin.:) Mulla on ollut tämä saman merkin vyö jo 3/4 raskaudessa, voin suositella!
 
Mulla toi tukivyö lisäsi viime raskaudessa harkkasuppareita ja vauvan "tyytymättömyyttä" tai ainakin kovasti potkiskeli jos oli joku painamassa alavatsaa. Onneks kohta tulee lämpimämpi, niin voi siirtyä näistä farkuista kokonaan :wink
 
Vatsatuntemukset ja liitoskivut riivaa edelleen ja huomenna olisi edessä 24h työvuoro ensihoidossa :hungover: päivä kerrallaan vai miten se meni?
 
Itellä viikkoja 15+4. Ei mitään tuntemuksia. Välillä oikeasti mietityttää että onkohan tuolla enää ees kukaan elossa. Onko kellään samanlaista tilannetta?
 
Agmel, mulla on ollu koko raskausaika hyvin oireeton, jos en tietäisi että oon raskaana niin eipä voisi tuntemuksista juuri arvata. Kuitenkin dopplerilla löytyy sykkeet niin oon pystyny rauhoittamaan mieleni. Jospa sinäkin vaan kuulut niihin onnekkaisiin joilla ei raskausoireita juuri ole :)
 
Täällä myös hyyyyyyvin oireetonta. Ei pahoinvointia, ei enää väsymystä. Kohtuakaan ei kiristele eikä repäisykivut vaivaa niinkuin esikoista odottaessa. En kyllä löydä kotidopplerilla sykettäkään, mutta mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja Reilusti läskiä päällä.
Ainoa mitä tää on nyt tehnyt on sen että kropan painopiste on muuttunut sen verran että nyt on sitten molemmilla puolilla iskias ja vasemman jalan jalkaterään alkaa vaivasenluu kehittyä.
 
Tänään tuli ensimmäistä kertaa aamulla pahoinvointia. Rinnat on edelleenkin todella kipeät, mutta muuten melko oireetonta.
 
Takaisin
Top