Oireita...

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mimmy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä ihan jäätävä turvotus, oon hoikka ruumiinrakenteeltani ja oon nyt joutunut jo turvotuksen takia kiinnittämään huomiota siihen miten pukeudun töihin. Aamulla ei oikein vielä turvota mutta jo puolenpäivän jälkeen näytän siltä kuin olisin jo yli puolenvälin Muistan että kahdessa aiemmassa raskaudessa turvotus myös ihan mahdottomasti ja jälkimisessä etsittiin ultrassa kaksosten mahdollisuutta kun kohtu ja vatsa oli niin valtava mutta yksi sielä vain oli
Aamulla herätessä on etova olo mutta muuten en ole vielä pahoin voinut vaikkakin aiempien raskauksien aikana olen sen 4kk oksennellut ja käynyt tklla tipassakin kun mikään ei pysynyt sisällä.. Normi närästystä on muutamana päivänä ollut ja pääkipua johon oon ottanut sit Panadolia.
Voisikohan oireiksi luetella myös tupakoinnin lopettamisen, se loppui kuin seinään viikko ennen plussaa ja nyt kuvottaa ajatuskin tupakasta :yuck:
Nyt kun tarkemmin miettii ni on mulla näitä oireita vaikka tossa eilen pohdin että liekkö oireen oiretta. Nyt viikkoja huimat 4+5
 
Onko täällä muilla vaippaikäisiä lapsia? kakkavaipan vaihto on nyt jotain ihan kauheeta, oksennus lentää, eikä vaipan vaihdosta meinaa tulla mitään ja lapsi nauraa, kun äiti yökkii :D
 
Meillä 1v lapsi. Täällä kans vaipanvaihto yhtä yökkimistä, aina saa toivoa et mies kerkee tulla töistä ennenku pasat housussa:grin
 
Täällä on yksi vaippaa käyttävä vielä, ei ole kyllä ruvennut mitenkään vaipanvaihto olemaan vaikeampaa.. mikä on ihan hyvä kun mies on niin paljon töissä.
Muutenkin tuntuu että oireet on hävinnyt johonkin.. tisseissä saattaa olla jokin tunne.. mutta ei ne ole edes arat.. noh, viikkonäytöllinen testi näytti 2-3, viikolla joku päivä se näytti vielä 1-2.. joten kai siellä jotain edes tapahtuu.. 30.3 on ar-ultra
 
Niin ne asiat vain muuttuu eilen kirjoittelin että voisin nukkua aamusta iltaan niin viime yö meni heräillen monta kertaa ja vessaankin piti noussa :eek: kuuden aikaa aattelin et joko pitää nousta ylös sängystä mut sain väkisin nukuttuu viel hetken. Täältä kun lueskelin teidän muiden juttuja aattelin et ihanaa kun itse nukkuu yöt heräämättä mut kuinkas kävikään:grin miulla ei vielä pahoinvointia toivottavasti ei tulekkaan esikoista odottaessa ei ollut mutta nyt tosiaan vasta 4+3 et vielähän se pahoinvointi voi olla edessä päin.
 
Aamu-unisuus on kyllä loppunut ku seinään. Viimeistään 7 herään ihan täysin unihiekat poissa silmistä. Kieriskelin väkisillä 8 levotonta koiranunta nähden. Piimää tekee mieli ihan älyttömästi, vesi kielellä :wacky: oli tyyliin ensimmäinen ajatus kun heräsin :hilarious:
Aamulämmöt oli 36,3 eli reilu aste normiin lämpöön nähden. Aivastuttaa ja nenä tukossa. Mun ei ihme kyllä tarvi pissalla juosta koko aikaa.
 
Unohdin tuosta aiemmasta viestistä, että kuumia aaltoja tulee välillä.

Yleensä palvelen jatkuvasti, mutta nyt ensin kylmä ja yhtäkkiä pitää riisua pitkähihaista pois.

Vielä ei pahoinvointia tai muuta kummempaa ole.

Toki ei edes menkat vielä myöhässä, niin ei kunnon oireitakaan vielä.
 
Meillä on kans yks vaippahousu vielä. Se ei onneks aiheuta mitään kyökkimistä, mut voi luoja, kun eilen paistoin nakkeja nakkikastikkeeseen. En voinut viime kerrallakaan sietää paistettua makkaraa tai nakkia ja nytkin tuli olo, että oksu lentää. Onneks ei lentänyt ja paha olo meni hetkessä ohi, kun sai nakit kastikkeen sekaan. :grin Toivottavasti toi paha olo pysyy muutenkin poissa.
 
Mä oon nyt useampana yönä heränny yöllä kahden jälkeen eikä oo enää unta saanut, muita oireita tosi vähän :)
 
Mä ihmettelin aiemmin kun moni mainitsi pahan maun suussa, että en oo ennen semmoisesta raskausoireesta kuullut, mutta nyt on sama oire täälläkin :meh:. Tekis mieli koko ajan juoda jotain mehua että sais sen maun pois.
 
Mulla päiväväsymys otti askeleen eteenpäin, nukuttiin 2v:n kanssa kolmen tunnin päikkärit ja olisin nukkunut pidempäänkin. :eek:
Paha olo on, mutta en ole oksentanut. Tähän asti olikin aika laimeat oireet.
6+1
 
Muokattu viimeksi:
^ Siitä ne oireet lähtee, mullakin tää 7.viikko on ollu aika hirveä :p
 
Tää väsymys on kyl ihan hirveetä. Oon käyttäny miehen sukkia pari päivää ku omat loppu jo ja en oo jaksanu konetta pyörittää :D kohta pakko ku miehenkin sukat loppuu.

Onko joku keksinyt millä piristyis? Pakko lenkkeily tms?

6+2
 
Vinkkejä otetaan täälläkin vastaan! Kahvi ei käy, en saata juoda kupillistakaan eikä se kyl muutenkaan oo piristäny. Ulkoiltua tulee muksujen kanssa 3-4 h päivässä eikä sekään oikein auta, haukotuttaa sielläkin. Mulla on puhtaat pyykit vieläkin korissa viikkaamatta kaappiin, kun en oo moneen päivään jaksanu moista tehä. Nyt tosin parina päivänä on ollu niin, et oon piristyny iltaa kohden, nytkin olis virtaa vaikka muina iltoina oon ollu jo ysiltä peiton olla unten mailla.

Meillä mies ei taida ees tajuta, miten voi väsyttää. Aamulla on ihan ok, sit jostain klo 12-16 oon aivan tööt ja pakko olis edes hetkeks ummistaa silmät.. Ei se vaan tajua. :p
 
Mulla on aamut tosi virkeitä ja jaksaa, mut sitte sen 12 jälkeen alkaa hiipumaan :hilarious:
ja kolmelta onki jo ihan taju veks.
 
Tänään eka raskausyrjö, jee. Just paranin siitä oksennustaudista ja eilisestä migreenistä.

Mulla olotilaan auttaa kunnon liikunta, jossa syke nousee kunnolla. Se auttaa sekä fyysiseen että psyykkiseen jaksamiseen. Just arvelin lähteä kävelylenkille, kun juoksu ei enää hotsita.

Rv 6+6
 
Ei oo oireita täällä kamalasti, turvottaa vaan aika lailla mut eipä muuta. Vaikea sanoa, onko väsymys uudesta tulokkaasta vai tuosta jo olemassa olevasta lapsukaisesta johtuvaa :D oon ollu tasasesti väsynyt kyllä.. Levottomat jalat vaivas yks yö ja mietin jo, et ei hitto jos tätä tulee olee seuraavat kuukaudet! Ei oo ikinä ennen ollut, sehän on ihan kamalaa!
 
Esikoisesta mä en oksentanut kertaakaan, toivon etten tästäkään. Jotenki ei oo ihan hirvee luotto siihen, että kävisi niin kätevästi molempina raskauksina:joyful: Mietin että miten ihmeessä mä sitten saan salattua töissä tän jos laattaan vähän väliä vessassa? Mua ei vielä turvota, mutta en tykkää pitää jalkoja enää koukussa silleen että painaa alavatsaa, se tuntuu epämukavalta. Piimää jos saisi heti kun herää niin hyvä olisi :hilarious: Tänäänkin ennen 8 ylös ja aloin jynssäämään taloa. Olisipa aina tällänen into ja halu siivoukseen :woot:
 
Nää huonot heräily-yöt muuten jatkuu yhä. :( Viime yönä heräsin puolen tunnin päästä nukahtamisesta ja kuvittelin kuopuksen huutavan äitiä omassa huoneessa. Mun sydän hakkas tuhatta ja sataa. Varsinkin kun olin ite siinä mahataudissa just, niin yöt oon valmiustilassa alkavien yrjöhommien vuoksi. :/ Saapa siinä sitte heti unta. Muutenkin heräilin pitkin yötä. En muista aiemmista raskauksista tämmöstä. :o No jos jotain positiivista, niin päivässä ehtii tehä enemmän jos herääkin viikonloppuna reilusti ennen kasia entisen ysin sijaan.
 
Takaisin
Top