Oireita...

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mimmy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie kyl nukunkin onneksi hyvin. Viime viikolla kun minulla oli aikaiset aamut töissä siis piti kuudelta olla jo töissä niin tuli muutamana päivänä nukuttua myös päiväunet ja illalla tuli ihan hyvin uni jo ysin jälkeen. Normaalisti en voisi nukkua päiväunia sillä yöunet siirtyy tunnilla tai kahdella vaikka nukkuisi vaan viisitoista minuuttia. En osannut vielä siintäkään ajatella et oisin raskaana.. tällein jälkikäteen ajateltuna selväähän se oli, en ehkä uskaltanut ajatella että olisin :D
 
Täällä ei mitään oireilua ole ollut.. en osannu yhtään oottaa että olisin raskaana kun aikasemmista olen oksentanut jokainen aamu ja iskias vaivannu alusta asti ja muutenkin olen tiennyt oottavani ennen testiä.. paitsi alussahan tämä vasta on että kyllä ne varmasti tässä vielä tulee.. toivottavasti ei ollenkaan..o_O toki nyt kun lukenut teidän oireita niin itselläkin illalla armoton väsy ja aamulla herää viimestään seiskalta..
 
Täällä kans oireena väsymystä ja heräilyy aamusin. Edellisyönä nukuin yli 10 tuntia ja silti nukuin päivälllä kahdet päikkärit yht 3 tuntia (oli vieläpä vapaapv!!). Nyt tänä aamuna heräsin vessaan ku poikaystävällä soi herätyskello ja en saanu sen jälkeen nukuttuu... Tuli tänään sit herättyä 5:40 vaikka työt alkaa vasta 10:30 :/

Herään muutenkin joka yö vessaan ainakin kerran. Ja illalla on kauhee vessarumba ennen ku nukahdan, eilen illallakin varmaan 5 kertaa nousin vessaan...

Tissit tääl myös todella kipeet. Ja mahaa nippailee/jomottelee päivittäin ja yskiessä välillä vihlasee. Ja mielialat heittelee. Siinäpä noita mun oireita :D
 
Mä olin ihan Sitä mieltä, että ei oireen oiretta mut voi terve tätä mahaa!! :'D jäätävä pallo, Ei Mulla viimeks tällästä ollu edes vielä rv 20 :'D

Iltaisin ei oo tullu oikeen uni, vaikka oon ihan rätti. Toivottavasti ei tuu pahoinvointia ja närästyski sais kiitos odottaa. Ihan oksettaa ajatuskin Gaviscolista!! Vaik se on kyl ihan tosi toimivaa.

Viikkoja kai 3-4
 
Mulla oli viikon verran menkkamaiset kivut, jotka ovat nyt hellittäneet. Välillä tosin tulee ajoittaisia nippailuja alamahaan. Lisäksi tissit on kipeet, palelee varsinkin iltaisin, hajuaisti on parantunut ja on vatsa turvoksissa kun koko päivän töissä istuu koneen ääressä. Niin ja mieletön jano kokoajan! Mulla on myös toi aikaisin aamulla heräily alkanut. Toivottavasti se menee ohi ettei ala väsymään. Nyt herään klo 4-6 välillä pirteänä kuin peipponen :happy: Kiukkuisuutta ei ole näkynyt, päinvastoin! Oon kokoajan mielettömän hyvällä tuulella :happy:

5+0 tällä hetkellä
 
Feel You, Tellus11! Mä heräsin eilen aamulla seiskalta, ja yhdeltätoista piti mennä päikkäreille. Torkuin kolme tuntia ja illalla olin seiskalta ihan kuollut :p Tää väsymys on kamalaa!
 
Nyt laskurin mukaan 3+3, edellisten kuukautisien mukaan laskettuna. Varasin tänää neuvolaan ensimmäistä aikaa ja puhelimessa terveydenhoitaja ihmetteli kuinka olen äkännyt odottavani näin aikaisin:joyful: Oireina mulla oli päällimmäisenä se tunne, että raskaana ollaan. Näin joka yö unia positiivisista testeistä ja raskaudesta. Jotenkin omituisesti näin jo tämän vauvan. Unet on vieläkin tosi eläviä ja villejä. Vatsa meni yhtenä päivänä pari kertaa sekaisin ja samana päivänä huimasi ihan hirvittävästi. Yhtenä päivänä iski sellainen närästys että tuntui että se poltti reijän ruokatorveen. Se oikeastaan oli se, miksi testasin ensimmäisen kerran niin aikaisin. Väsymystä ja etovaa oloa, vaikka pahoinvointia ei pitäisi olla kun vasta 6vkolla o_O. Rinnoissa ollut nipistelyjä ja kudos tuntunut hiukan kipeältä. Tänään ekaa kertaa tuntuu molemmissa sellasta painon tunnetta. Jano koko ajan ja sellanen mässäilyn halu muttei kuitenkaan tee mieli mitään :grin
 
  • Tykkään
Reaktiot: N30
Ja tosiaan toi että tosi aikaisin alkaa väsyttää mutta ennen seitsemää ku tikka ylhäällä, ja aamu-unisuus tipotiessään.
 
Tänään on ollut tosi huono päivä.. Eilen sai sentään päikyttää, mut tässä ei ookaan moiseen mahkuja seuraavaan viikkoon, niin oma olo on aika kamala. Oksentanu oon tänään neljästi :( Ei maistu ruoka, vaikka nälkä kyllä oikeastaan on. Aamulla erehdyin juomaan kahvia puoli kuppia. Väsymys ja pahoinvointi on mulle vastenmielisimmät oireet, kaikki kolotukset ja näppylätkin siedän ihan hyvin :) En jaksanu edes kaikkia pyykkejä viikata, ku tuntuu että voimat loppuu. Onneks taaperot suostuivat kylpyyn, niin saan itse huilata. Ja kohtahan sitä pääsee nukkumaan :p
En muista aiemmista raskauksista tällaista oloa, mut ehkä se on ollu ???
 
Hei miten te ootte laskeneet millä viikolla ootte? Mulla on edellisistä kuukautisista laskettuna se 3+3, mikä vähän ihmetyttää oireiden paljouden ja selvyyden vuoksi. Seki että testissä näkyy niin selvä viiva viikkoon nähden. Sitten jos lasketaan hedelmöittymis ajankohdan perusteella niin oon 4+0? Joka taas on ihan järkeen käyvää oireitten ja testien puolesta.. viimeistään ultrassahan se selviää mutta tässä itsekseen mietin ja jälleen seikkailen lukemassa mitä tapahtuu milläkin viikolla :)
 
Mä oon laskenu ovispäivästä, koska mulla ei oo malliesimerkkikierto, vaan ovis on normaalia myöhemmin. :)
 
Mä oon laskenu viimeisimmistä kuukatisista, joiden mukaan nyt 6+2, ovulaatio ajankohta ei ole tarkkaan tiedossa, mutta jos siitä epäillystä lasken olisi nyt 5+6, ei siis paljoa heittoa.. Mutta ultrassa sitten saa tarkan tiedon 12 viikoilla. Veikkaan että vähän siirtyy laskettuaika pidemmälle..

Onko kellään muuten kokemusta kotidopplerista? Ystävällä on ja sovittiin, että saan lainaan, mutta sovittiin myös etten ota lainaan ennen 10 viikkoa, etten aiheuta itselleni järkyttävää stressiä ja ahditusta, kun äänet ei vielä välttis kovin ajoissa kuulu, varsinkin jos istukka olisi kohdun takaseinässä..

Mulla nyt rintojen arkuus ja pahoinvointi ja menkkakipumainen ajoittainen jomotus selkeimpänä mutta eilen ja tänään huomasin myös hirveen väsymyksen. Meinas töissä haukotella ihan kokoajan :happy:. Nii ja ilmavaivoja ihan älyttömästi :confused:
 
  • Tykkään
Reaktiot: N30
Mua mietityttää just tää haukottelu ja väsähtäneisyys, jos tähän päälle tulee ihan kamala pahoinvointi, niin töissä en taida kauaa pysyä salassa. Kun sais pidettyä vielä 2-3kk, ni hyvä olis
 
Terksu, mulla oli esikoisen aikaan doppler :) Oli aika hauska lelu, muutenkin kun kaikki oli uutta ja outoa, niin kyllä sillä sai hermonsa rauhoitettua :)

Ja kierrosta mulla ei oikeesti ole hajuakaan saati oviksesta.. Ja kun meillä se peittojen heiluttelukin oli..kröhöm..no, ei-niin-tiheää, niin mä lasken edellisistä kuukautisia muistuttavista vuodoista. Ultrassa varmaan selviää tarkemmin, voi olla pienemmät viikot kuin mitä itse lasken. Enkä oo ees neuvolaan soittanu vielä :p
 
Mulla oli ekassa raskaudessa kotidoppler ahkerassa käytössä ja oli kyllä tosi tarpeellinen mulle, aloin tuntemaan liikkeitä melko myöhäisillä viikoilla, joten doppler rauhoitti monesti mielen :)
 
Mä oon ymmärtänyt et lääkäri ainakin laskee sen edellisten kuukautisten ekasta päivästä :)
 
Täällä on oireita vaikka muille jakaa, ollut jo ties kuinka kauan! :D Väsymystä päivällä ja illalla, mutta aamuisin pirteyttä jo klo 4-5 (saisi nukkua klo 6 asti, mutta kun ei, niin ei). Todella pahaa oloa on, muutamia kertoja on käyty ihan oksentamassakin ja jotkut asiat etoo, mm. maksalaatikon haju, hyi. Kahvi on pahaa, hajuaisti herkistynyt, paleltaa iltapäivisin-alkuillasta luihin ja ytimiin asti. Pissattaa ihan jatkuvasti. Alavatsanippailuja ja kunnon kipuja on ollut, ja lähes koko ajan alaselkä kipeä. Rinnat nyt todella kosketusarat, ja viime yönä itseasiassa heräsinkin joko siihen järkyttävään tissikipuun tai pissahätään n. 01 aikaan, eikä millään meinannut unta enää saada. Mielialavaiteluita ei niin paljoa ole, mutta itkettää normaalia enemmän. Oireita on todella runsaasti viikkoihin nähden.

Nyt vasta 5+0.
 
Mua ahdistaa tää oireiden puute, jotenkin odotan samoja mitä tytöstä silloin. Pariin päivään ei oo ollut muutakun paineen tunnetta alavatsalla ja selässä :sad001
Onneks viikon päästä saa sit asiaan selvyyden..
 
Takaisin
Top