Oireita...

Tämä ylitsepääsemätön väsymys ei vain ota loppuakseen.. hetken tuntui että alkoi helpottaa mutta tänään otettiin taas takapakkia runsaasti :rolleyes: työteho on aivan olematon ja tekis vain mieli torkkua pöydän ääressä :D pahoinvointi on selkeästi vähentynyt mutta ei kokonaan loppunut sekään, aamupäivät on toisinaan aika raskaita.

Koskakohan tähän väsymykseen on odotettavissa helpotusta? Nyt 11+2, kovaa vauhtia mennään kohti toista kolmannesta ♡

Ehkä sit kun vauva täyttää 18 :-D :p

Mut siis mulla aivan sama, viime viikko olo oli jo hiukan pirteämpi, mut nyt taas nukuttaa vaan. Toisaalta oon pärjännyt nyt yksillä päikkäreillä ku pahimmillaan tulin töistä ja nukuin, sit olin tunnin hereillä ja nukahdin sohvalle ja sit taas hetken hereillä ja kympiltä yöunille :p
 
Tää mamma sai tänään ruokaa alas.. Jeee :joyful: mutta nyt illasta nousi kuume 38.5. Olo on, ku jyrän alle olis jääny.
 
Ei tehnyt aamulla mieli ruokaa, niin nappasin sitten lasten hedelmäsoseen (olen ostanut niitä naposteluja varten, kun ne on helppoja ja okn makuisia, eikä lihottavia) ja menin sohvalle makaamaan hetkeksi, sitten vähän aika siitä join veden ja nappasin monivitamiinin. No eipä mennyt kauaakaan kun alkoi yököttää, menin keittiöön laittaan itselleni leipää vaikkei sitä mieli tehnytkään... ja oksennus.

Great. Ei auta, mun on vaan pakko syödä jotain kunnollista ennen monivitamiinia. Oksettaako tuo Mama-monivita ketään muuta?
Tai sitten mun pitäis siirtää sen ottaminen iltaan, kun vatsassa on enemmän ruokaa.
Ja toisekseen en ole ihan varma oksensinko tuon monivitamiinin pois vai en, pitäisikö mun nyt ottaa uusi? Unohdin nimittäin eilen ottaa, kun oli taas niin huono olo tai tuo monivitamiini ei sitä ainakaan paranna. Eli jos nyt puklasin sen pihalle, niin sitten on kaksi vitamiinitonta päivää, ehkä. Kumpi parempi, että ottaa liikaa vai liian vähän?

Hei tuosta mama monivitamiinista joo se aiheuttaa pahaaoloa, itse lopetin sen syömisen ja olo vähän helpottui vaikkakin vieläkin on etova olo.kaveri antoi myös pahoinvointi rannekkeet lainaan mutta vielä en ole huomannut apua niistä .
 
Jee hyvä Iita, josko se siitä [emoji106]
Kuume onki sit tylsempi uutinen, pikaista paranemista!
 
Eilisillan palelin peittojen alla. Palelua on ollut oireena, joten ajattelin olevan vain sitä. Tänään heräsin kurkku kipeänä ja olo on kurja eli olikin ilmeisesti flunssan oire tällä kertaa... Pientä toivoa elättelen, että olisi siitepölyallergiaa, kun vasta pari viikkoa ehdin olla terveenä edellisestä flunssasta. Toisaalta minulla on huono vastustuskyky muutenkin ja alkuraskaudesta täysin onneton. Sama oli esikoista odottaessa ja viime kesänä.

Ei tässä muuten mitään, mutta lepo tuon 2,5-vuotiaan kanssa on kaukainen haave vain. Onneksi puolisolla viikonloppu vapaata niin pääsen lepäilemään.
 
Täällä ei oo menny sen paremmaksi. :shifty: murr... Tulin tänään jakkaralta alas, mutta ei onneksi käyny kuinkaan. Huippas päässä ja sit vaan sumeni silmissä. :sad001 onneksi ei ole kipuja tai mitään. Neiti ollu tänään todella hankala. Vissiin alkaa uhma kunnolla. :confused:
 
Mä oon lopettanut Mama monivitamiinin oton nyt aamulla ja aamupahoinvointi on hellittänyt huomattavasti! Siis voiko olla että suurimmalta osin mun aamupahoinvointi johtu siitä juukelin vitamiinista? Ihan järkyttävää!
 
Ai kauhee... iltapala railakkaasti ympäri vessaa. :hungover: ihana neiti.. Tuli mun viereen ja sano, et "oksenna vaan, kaikki on hyvin. Kyllä se siitä äiti. Anna tullavaan kaikki." :hilarious: sitten, ku vedin pöntön, ni neiti "Hei hei oksennukset" :hilarious: ihana :Heartpink pieni siivoaminen, ku meni vähän ohi.. En ymmärrä mistä niin huono olo tuli, ku en ollu ottanu vielä sitä vitamiinia.

Mä luulen kans, että siin vitamiinissa on se vika. Edellisessä raskaudessa söin niitä toisia. En muista nimeä. Nyt ottanut ton juuri nukkumaan mennessä ni ei oo ollu hätää.
 
Mä jouduin edellisessä raskaudessa lopettamaan noiden mama vitamiinien syönnin, kun aiheutti niin pahaa oloa, nyt en ole edes viitsinyt aloittaa, kun muutenkin sata kertaa pahempaa pahoinvointia ollut, kuin esikoisen raskaudessa, foolihappo+d vitamiini linjalla ollaan menty...
 
Mä itse tekisin kans noin, että d+foolihappo, mutta kun kokeilin sitä aiemmin, ennen kuin raskaus oli edes alkanut, niin huhhuh mitkä kivut se foolihappo aiheutti mulle. En päässy ylös pariin tuntiin sen ottamisen jälkeen ja tulihan siinä testailtua muuan päivä ottaa pelkkää d:tä tai foolihappo eriaikaan päivästä, mutta ei aina tuli ne kivut.
 
Täällä etova olo on selvästi vähentynyt tällä viikolla ja tilalle on nyt tullut vähän menkkamaista juilimista alavatsalle. Myös alaselkää tuntuu nyt vihlovan. Pari päivää on myös ihan vähän tullut tuhrua, joten mielikuvitus laukkaa taas omissa sfääreissään :android:. Tiedän että pieni verinen vuoto voi olla ihan normaalia raskauden aikana (itsellä on edellisissä vuodellut paljonkin välillä) mutta tässä raskaudessa ei ollut tätä ennen tullut vielä tipan tippaa. Rinnatkaan ei ole läheskään niin arat kuin aikaisemmin. Np-ultra on vasta reilun 3 viikon kuluttua :nailbiting:. Täytyy vain kestää mielen myllerrykset ja toivoa, että oireiden väheneminen + tuhru kuuluu tähän raskauteen. kääk.
 
Täällä tänään pakko tehdä kaikki kotityöt mitä on jääny rastiin päivä. Aamulla oksensin mahanesteet pellolle ja sen jälkeen pakotin itseni syömään kaurapuuroa vähän. Sitten koko porukka pellolle varastoa siivoamaan, ku saatiin vihdoin siivottua ni tultiin syömään. Pakotin itseni taas syömään puuroa ja se pysy sisällä. Ei sitä paljon menny mut hyvä et ees vähän. :p sitten koitti päivän ihanin hetki päikkärit pikku murun kanssa. :grin herättyä menty taas koko loppu päivä pää kolmantena jakana. Tunnen itseni niin voittajaksi, ku mittari näytti äsken 37.5. Olo aika järkky edelleen, ku koskee aivan joka paikkaan.
 
9. viikko menossa ja ihan hirveä pahoinvointi. Mitä te saatte syötyä tällaisessa olossa?
 
Mä söin juuri sitä mikä vaan ees hieman maistu. Saatoin laittaa miehen kauppaan hakee jos tuli mieliteko. :hilarious: karjalanpiirakka oli hyvä, hapankorppu, banaani ja rypäleet.
 
Minulla etova olo rajoittaa voimakkaasti syömisiä ja tekemisiä edelleen ja hyvin valittuja ruoka-aineita yritän edes suuhuni laittaa. Kuitenkin ehkä hivenen helpotusta olisi aistittavissa. Aika väsynyt alan olla tähän oloon, joka pahimmillaan on herättänyt myös öisin.

Huomenna ultran mukaan 10. viikko alkamassa. Voisikohan pahoinvointi todella jo pikku hiljaa helpottaa? Energiaa tarvitsisin kyllä kovasti kaikkeen muuhun kuin huonon olon sietämiseen.

Tsemppiä kaikille muillekin väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa pärjäämiseen!
 
Mulla keskiviikkona alkaa 10.raskausviikko ja pahoinvointi on vähentynyt reippaasti. Viikon verran olo ollu suht hyvä. Viikko sitten oksensin vielä päivittäin ja olo oli ihan kauhea. Eli kai se voi jo alkaa helpottamaan :) Viimeksi pahoinvointi helpotti rv 13
 
Mulla alkoi helpottaa 11. viikolla. Oon joitain kertoja oksentanu aamulla, mutta se on ollu ihan yksittäinen oksennus, ei mitään etovaa olo pitkään tms. Su alkoi 13. viikko.
 
Mulla on alusta asti ollut lievää iltapahoinvointia joka on nyt 12 viikolla pahentunut aika paljon [emoji17]
 
Itsellä viikko 9-10 oireet helpotti todella paljon, kunnes potti räjähti kun pääsin 11viikolle ja tuli oireet kolminkertaisella voimalla takaisin. Luulin jo, että jes nyt voin alkaa taas ulkoilemaan ja olemaan oma itseni. Viikonloppu meni kokonaan sängyn pohjalla kivuista itkien ja oksentaen.
 
Takaisin
Top