Oireita...

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mimmy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Terksu, itse myös laitan tuon kohdun kasvun piikkiin nuo oudot tuntemukset, mut keskiviikkona se sit vielä varmistuu ku saa näytteen vietyä :-)
 
Nyt pahoinvointi räjähti käsiin... lääkärissä käyty ja lepoa. Mikään pysy sisällä ja päässä vaan sihisee. :sad001
 
Tsemppiä Iita_, ihan kamalaa. Saitko Primperan-reseptiä? Se kuulemma toisilla toimii ihan hyvin. Mulla on tänään ollut eka paljon parempi päivää pitkästä aikaa, avattiin sen kunniaksi grillikausi. :)
 
Ei se lääkäri kirjoittanut. Mietin pitäiskö tilata se pahoinvointi ranneke nyt sit kuitenkin. No pitää katsoa miten huomenna menee ni jos sit. :) olis se lääkäri kirjoittanut kuukauden saikkua mut en ottanut. Jos tässä kaksi viikkoa olis ja lepäsi. :) nyt ei ole tullu oksennusta mutta en ole pahemmin syönytkään. Olo on edelleen aivan kauhea ja alas tullu aivan jäätäviä repäsyjä. Vetää ihan kaksinkerroin.

Mekin avattiin grillikausi. Yks miehen kaveri oli meillä kylässä ja syötiin sit porukalla. Tai siis muut söi ja mä katsoin vierestä. :shifty: murrrr... Että ärsytti.. Meidän neiti on ihan tän miehen kaverin perään. :hilarious: tykkää siitä kovasti ja menee aina ihan sekaisin ku se tulee kylään. Joulunakin odotti tätä enemmän käymään ku pukkia.:hilarious:
 
Ei tehnyt aamulla mieli ruokaa, niin nappasin sitten lasten hedelmäsoseen (olen ostanut niitä naposteluja varten, kun ne on helppoja ja okn makuisia, eikä lihottavia) ja menin sohvalle makaamaan hetkeksi, sitten vähän aika siitä join veden ja nappasin monivitamiinin. No eipä mennyt kauaakaan kun alkoi yököttää, menin keittiöön laittaan itselleni leipää vaikkei sitä mieli tehnytkään... ja oksennus.

Great. Ei auta, mun on vaan pakko syödä jotain kunnollista ennen monivitamiinia. Oksettaako tuo Mama-monivita ketään muuta?
Tai sitten mun pitäis siirtää sen ottaminen iltaan, kun vatsassa on enemmän ruokaa.
Ja toisekseen en ole ihan varma oksensinko tuon monivitamiinin pois vai en, pitäisikö mun nyt ottaa uusi? Unohdin nimittäin eilen ottaa, kun oli taas niin huono olo tai tuo monivitamiini ei sitä ainakaan paranna. Eli jos nyt puklasin sen pihalle, niin sitten on kaksi vitamiinitonta päivää, ehkä. Kumpi parempi, että ottaa liikaa vai liian vähän?
 
Cara itsellä kanssa noi kaikki monivitamiini valmisteet on aiheuttaneet todella voimakasta pahoinvointia joka raskaudessa. Nyt tässä raskaudessa oon kokeillut jo todella monet vitamiinit läpi ja olen päätynyt minisunin mamaan. Mulla ei ole puhettakaan, että voisin ottaa niitä aamulla vaan suosiolla illalla. Siinä on vain se huono puoli, etten sitten koskaan muista illalla oonko jo ottanut sen. Jos siis saat vastausta siihen onko liioista vitamiineista haittaa, niin kerro mullekin :angel4
Itse unohdin kysyä sitä neuvolasta :oops:
 
Hemi, joo, mulla on kanssa tuo Minisunin mama, sitä ne suositteli neuvolassakin. Mulla ei vielä silloin ollut ollenkaan pahoinvointia (mutta se itseasiassa alkoi melkein heti ekan neuvolan jälkeen o_O), eikä se nytkään moneen muuhun verrattuna ole mitään hirveen pahaa. Mua vaan yököttää ihan hirveesti jos mulle tulee nälkä, pakko syödä jotain melkein koko ajan. Siks nuo vauvanruoka hedelmäsoseet ovat olleet hyviä. :) Pahin mulle on aamu ja juurikin monivitamiinin ottaminen. Monivita saa helposti oikeesti oksentaan, olen yrittänyt syödä ennen, mutta kun sekin oksettaa aamulla. Siirrän tuon monivitamiinin oton iltaan, ei siinä muu auta, mutta ongelma on varmaan ihan sama kun sullakin, olenko ottanut sen vai en. Pitäis alkaa laittaa kalenteriin ruksi tai jotain aina kun on ottanut, niin sitten muistaa onko sen ottanut.
Taidan jättää monivitamiini ottamatta tänään, syön vaan extra-paljon salaattia, siinähän on foolihappoa, joka varmaan D-vitamiinin ohella on se tärkein vitamiinilisä mitä tarvitaan. Täytyy kyllä kysyä tuosta neuvolassa ensi kerralla.
 
Mulle terkka suositteli d:tä ja foolihappoa ja sanoi että monivitamiineille ei ole tarvetta. Näin olin itekin aatellu ja sillä mennään...
 
Mä otan monivitan yötä vasten, koska muuten alkaa närästää tai oksettaa. Jotenkin sitten yölllä se menee paremmin :) Mulla tuo vitamiini purkki yöpöydällä vesilasin kanssa, niin ei pääse unohtumaan. Multivitassa on niin vähän d-vitamiinia, että syön sen lisäksi erikseen d-vitskua.
 
Mulla kans minisun mama oksettaa, jos en syö tarpeeksi ennen sitä. Kun ottaa pari leipää tai puuroa, pärjään, eikä okseta :) Toki mulla on pahoinvointi muutenki helpottanu :)
 
11+4 ja nyt etova/krapulaolo ei ole ihan joka sekuntti! Tuntuu siltä, että viimeinen kuukausi on ollut mun elämäni fyysisesti ja henkisesti kauheinta aikaa. Tämä on toinen raskauteni ja voin sanoa, että ensimmäisessä raskaudessa ei ollut mitään oireita (suonenvetoa ja pientä väsymystä lukuunottamatta ja niitä ei voi edes laskea). En olisi ikinä uskonut, että voisin olla raskauden vuoksi näin huonossa kunnossa. Jatkuvan etovan olon vuoksi, vatsa on turvoksissa ja toimimaton, päänsärky, mielettömät mielialanvaihtelut, unettomuus ja toisaalta nukun kokoajan ja järjetön väsymys ja tekemisen jaksamattomuus. Olen ihan järkyttynyt, että miten kukaan on voinut näin hirveän olon jälkeen hankkiutua enää ikinä raskaaksi. Anteeksi avautuminen, mutta näin erilaisten raskauksien jälkeen tulee kyllä suuri ymmärrys naisia kohtaan, joilla voi olla niin erilaiset raskausajat. Suosittelen, ettei kukaan ala vähättälemään toisen raskausoireita, koska oma raskaus on voinut olla täysin erilainen.
 
Täällä 10+5, luulin jo yhdessä vaiheessa että pahoinvointi helpottaa mutta ei. Toissapäivän vietin oikeastaan koko ajan oksentaessa ja syötyä en saanut oikeastaan yhtään. Eilen sit alkoi kamala toispuoleinen päänsärky joka jatkuu vieläkin. Viikonloppuna on sentään mies auttamassa mutta viikolla tekee töissä pitkää päivää ja pitäisi jaksaa yksin tuon taaperon kanssa. Ja viikonlopuksi pitäisi ajaa 5 tuntia häihin, maalaan jo päässäni valmiiksi kauhuskenaarioita kuinka oksennan morsiamen päälle :woot:
 
Mä otan vitamiinit aina iltaruoalla, niin muistaa. :)

Oltiin pääsiäinen reissussa ja nyt mua oikeesti pelottaa, miten jaksan ens viikon töissä. Kylässä ei nimittäin tullu levättyä tarpeeksi, normaalisti kun makaan illat sohvalla... onneksi on nelipäivänen työviikko.
 
Ai että tää raskaana oleminen on järkyttävää kun jännittää koko ajan. Muutamana päivänä tullu hento veriviiru kun pyykiny. Ja nekin satunnaisesti mutta silti kauhee huoli että onko kaikki hyvin. Nyt viikkoja 8+2
 
Kääks, täällä olen kauhuissani lukenut teidän pahoinvoinneistanne..ja nyt, epäilen suuresti että kärsin siitä itse. Pääsiäinen meni niin, että to-pe välisenä yönä ylävatsaa poltteli, vatsan kipuilu ja vähän heikohko olo jatkui pe ja la, la illalla ja yötä kohden olo huononi vain entisestään ja yöllä meni vatsa aivan kuralle ja kuudelta aamulla oksensin useamman kerran putkeen. Oksentelua ei sen koommin ollut tuon jälkeen, vatsa tosin ihan sekaisin iltapäivään asti jonka jälkeen alkoi ruoka pysyä sisällä. Ajattelin ilman muuta, että olin saanut vatsataudin jostain..ajattelin jo silloin to-pe välisen yön jälkeen, että onko jotain vatsapöpöä puskemassa. Tosin ihmettelen, että joku vatsatauti tekisi noin pitkään tuloaan? Nukuin koko sunnuntain ja melkoisesti myös eilen, mutta eilen piti jo olla suht terve päivä, mutta iltaa kohti tuli niin järkyttävän huono olo taas ja se kesti melkein läpi yön. Aamulla en tiennyt pystynkö lähtemään töihin, väkisin laitoin itseni kuntoon, ja väkisin myös söin ruisleipää...täällä sitä ollaan töissä, olo hitusen parempi kuin aamulla mutta jatkuva oksetus olo. Silti oksennus ei tule ja mä kun vähän sitä pelkäänkin niin en pysty laittamaan sormia kurkkuun. Tulis varmaan vaan parempi olo kun oksentaisi. Mistä tätä nyt sitten tietää, että mitä on, johtuuko raskaudesta vai jostain pöpöstä :nailbiting: Mutta siis ihan kamalaa, eihän tässä pysty keskittymään mihinkään muuhun kuin tähän huonoon oloon. Rukoilen ettei tämä ainakaan kestäisi mitään viikkotolkulla, meillä kun alkaa muuttohommatkin tässä ensi viikonloppuna.

En muista koska olisin viimeksi ollut kipeänä ja nyt alkuraskauden aikana olen sairastanut jo kovan räkätaudin ja nyt tämä...

..........................

Tänään keskiviikkona olot varsin normaalit. Kyllä se nyt sitä vatsatautia sitten varmaan vaan oli mutta oli ilmeisesti sitkeämpää laatua kun teki tuloaan pitkään ja samaten lähtöä..En vissiin olis ollut vielä eilen oikein työkuntoinen. Pääasia ettei tuota jatkuvaa oksetusta enää ole. Mutta suurensuuret sympatiat teille kaikille siitä kärsiville :/
 
Muokattu viimeksi:
Mulla kanssa se minisan-mama ja otan sen illalla omega-3 kanssa. Ei tuu niin kamala olo. :) mulle suositteli tuota neuvolassa ja kävin hakee. :) ehkä mulla ainakin hyvä saada purkista ees noi vitamiinit, ku en saa syötyy ni saa vaavi mitä tarvitsee ni ees jostain. :rolleyes: ei olis varmaan ainakaan musta niin tärkee jos saisin syötyy.

Pitää käydä kysyy onko täällä sitä ranneketta. Meidän apteekki ku on aika pieni.
 
Tämä ylitsepääsemätön väsymys ei vain ota loppuakseen.. hetken tuntui että alkoi helpottaa mutta tänään otettiin taas takapakkia runsaasti :rolleyes: työteho on aivan olematon ja tekis vain mieli torkkua pöydän ääressä :D pahoinvointi on selkeästi vähentynyt mutta ei kokonaan loppunut sekään, aamupäivät on toisinaan aika raskaita.

Koskakohan tähän väsymykseen on odotettavissa helpotusta? Nyt 11+2, kovaa vauhtia mennään kohti toista kolmannesta ♡
 
Takaisin
Top