Oireita...

Mulla on ollut rinnat kipeet ja vähän huono olo vaihtelevasti. Onneks vaan kerran oon oksentanut. Mua on kans väsyttänyt ja paleltanu tosi paljon iltaisin. Eilen ja tänään suurin osa noista oireista on ollu poissa. Heti tietty oon huolissani, että raskaus on menny kesken, kun ei tunnu miltään. 8 päivää seuraavaan ultraan.

Mulla oli kanssa ekassa ultrassa kaksi pussia, joista toisesta löyty alkio ja syke näkyi. Toinen pussi jäi arvoitukseksi.
 
Voi kuolema menin sitten tänään päivällä juomaan kupin kahvia kun en tienny miten sanon että en juo kahvia kertomatta raskaudesta. Ja nyt sit saa kärsiä siitä voimalla todella pahoin.
 
Onko teillä ollut lämmöt koholla? Itsellä normaalilämpö jotain 35,5 ja nyt on useana iltana noussut yli 37. Lisäksi kamala pääkipu, palelu ja voimattomuus.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on ollu tänään tosi hyvä päivä, oireiden suhteen. Pari tosi äkäistä repäisy kipua vaan ja vähän ällöttävä olo, mutta vain kolme oksennusta! Oon niin onnellinen, kun tänään on ollu jo ihan inhimillinen olo :happy:
 
Apua, voiko näillä viikoilla jo supistaa? Siivoilin tuolla muuttokamoja vartin verran, ja alkoi tuntumaan paineen tunnetta mahassa. Oli pakko lopettaa touhuilu niiltä osin kuin pystyi. Tai no, 1,5-vuotiaan iltatoimet oli siinä vielä tehtävänä, eli ei päässyt rentoutumaan. Sen jälkeen yritin nukuttaa lasta, enkä pystynyt edes istumaan siinä sängyn reunalla saati sitten nostelemaan lasta takaisin sänkyyn kun hän karkaili. Tuntuuko supistukset tältä? Itse en enää muista, kun viime raskaudessa ei supistanut ollenkaan muuta kuin vasta synnytyksessä, ja siitä tilanteesta ei kovin tarkkoja muistikuvia.

Jostain luin että harjoitussupistukset voivat tulla jo aikaisinkin varsinkin jos on jo yksi synnytys taustalla. Nyt jo puoli tuntia maannut sohvalla mutta tuntuu että ei uskalla vieläkään nousta tästä.

Kohtalotovereita?? Ekaa kertaa tässä raskaudessa tunne että kaikki ei ehkä ookaan hyvin :sad001
 
Heips,

huhhuh mitä oireita teillä osalla. Olenpa päässyt vähällä. Viimeisistä kuukautisista laskettuna nyt rv 7+3 ja tässä viimeisen viikon sisällä alkanut esiintyä ajoittaista etovaa oloa. Myös alavatsa on ajoittain melkoisen kipeä, vähän sellaisia kuukautiskipuja, liittynee kohdun kasvuun. Mä voin yhtäkkiä alkaa miettiä mitä esim. söin edellisenä päivänä ja seuraavaksi tuntuu siltä, että voisi oksentaa pelkästä ajatuksesta. Tämä on jäänyt vain tähän eli oksentamaan en ole alkanut...Jännä miten pelkällä ajatuksen voimalla voi saada niin huonon olon aikaan.

Mä oon väsynyt ihminen muutenkin, mutta täytyy sanoa että tämä väsymys on kasvanut aivan älyttömäksi tässä alkuraskaudessa. Olen viime päivinä nukkunut työpäivän jälkeen reilun tunnin päikkärit ja sitten rupean nukkumaan illalla jo 21 aikaan ja nukun sikeästi 9 h yöunet, tosin joka yö käyn vähintään kerran pissalla mutta ei se mun unia katkaise.

Mulla oli VTI noin viikko ennen kuin plussasin ja sen hoidatin ab:lla. Plussan jälkeen alkoi karmea flunssa, ei kuumetta mutta kauhee räkis ja veto pois, töissä silti olin. No nyt mulla on jatkunut nenän tukkoisuutta 3 viikkoa (!) ja olen alkanut epäillä työpaikan sisäilmaongelmia...mutta samaan aikaan pohdin, että voiko liittyä jotenkin tähän raskauteen..? Flunssakin voi toki kestää viikkoja, mutta en oikein siihen usko.

Rinnat ovat arat nännien kohdalta ja vatsaa turvottaa. Mulle ei mahdu enää farkut, mitkä on ollut käytössä ennen raskautta, aika säälittävää näillä viikoilla laughing7 Olen legginseillä ja tunikoilla koittanut selvitä, mutta harkitsen jo vakavasti äitiyshousujen ostamista...

Ekaan neuvolaan vielä 2 vko ja 1 pv, sitä odotan innolla!
 
Onko teillä ollut lämmöt koholla? Itsellä normaalilämpö jotain 35,5 ja nyt on useana iltana noussut yli 37. Lisäksi kamala pääkipu, palelu ja voimattomuus.

Mä oon kaks vuotta mittaillu aamulämpöjä, kun oon tehny kuukautiskiertojen kartoitusta. Ovulaatiosta lähtien, eli noin viiden viikon ajan, on ollu aamulämpö 36,8-37,1. Normaalisti se on 36,3-36,6. Illalla on varmaan yli 37, kun oon ihan jäässä.

Sekin on mielenkiintosta, että liikuntasuorituksissa teen jatkuvasti "ennätyksiä" kalorinkulutuksessa. Syke on normaalia korkeammalla.
 
Onko täälä muita joilla on rytmihäiriöitä? Nyt pari päivää tuntunu että nuo välilyönnit lähtee käsistä..
 
Kävitkö nipsukka muuten poissulkemassa sen vti:n?
Jatkuuko sulla se outo kipu alavatsalla?
Mulla meni ohi sen jälkeen kun siitä tänne kirjoittelin, mut tänään se palasi... Jäälleen tuntuu siltä ku virtsarakko olis aivan ääriään myöten täynnä ja tuntuu esim. kävellessä tosi ilkeeltä, mut tuntuu samalta vaik olis just käyny pissalla... Muutenkaan mitään pissaamiseen liittyvää vaivaa ei oo, hyvin outoa.
 
Onko täälä muita joilla on rytmihäiriöitä? Nyt pari päivää tuntunu että nuo välilyönnit lähtee käsistä..

Mulla oli esikoisesta alussa ja kuopuksesta ihan lopussa. Olin viimeks vähällä joutua holter -seurantaan, kun en oikein mitään pystynyt tekemään, kun ahdisti noi rytmihäiriöt, mut sitten meidän poika syntyi. Nyt ei oo ainakaan vielä tullut tässä raskaudessa ja jos tulee, niin kyllä varmaan hakeudun johonkin tutkimuksiin, kun kerran esikoisella on perinnölliseksi luokiteltu sydänvika ja sitä esiintyy siis mun puolella suvussa. :nailbiting:
 
Mulla poksui tänään rv 10+0, mutta en tosiaankaan enää tiedä voinko muka olla vasta näillä viikoilla. Mulla on tuntunut jo siis pitkään kohtu möykkynä tuolla ja nyt viikon? verran tuntunut selkeitä liikkeitä silloin tällöin. Vatsa on kyllä kans nyt ihan yllättäen pullahtanut esiin, eikä sitä enää piilotella. Vielä olis reilu viikko ultraan, että hieman jännittää tässä! Päänsärky on nyt vaivannut muutamia päiviä, mutta muuten olot on tosi hyvät. :)
 
Zeni en käyny ja ihmeellisintä tässä on se että samasta syystä kuin sinä.. ja tänään palasi.. :D Mutta alan aika vahvasti liittään kovaan vatsaan..
 
Suviii mulla on tutkittu ja käyny elfys tutkimuksessakin. Ei oo vaarallisia ollu tähän mennessä ainakaan, ongelmana vain niitten määrä. Mutta tosiaan nyt tuntuu ihan kuin olisi jotain kunnon kohtauksia välillä eikä sydän lyö normaalisti välissä ollenkaan :/ oon ekg seurannassa ollu jo kauan, Mut ny tän raskauden tiimoilta en oo viä käyny tarkastaan tilannetta.. ehkä pitäis..
 
Hassua :p
Tiedätkö nipsukka mä oon miettinyt samaa, meinaan sunnuntaina ja maanantaina mietin et saakohan tässä kohta alkaa pegorionia syömään kun vatsa oli niin kovalla... Sit oli tos välissä jopa hiukan löysällä ja nyt taas alkaa tuntua et koht ei oo kiva käydä vessassa...
 
Mulla pahoinvoinnit senku jatkuu. En saa juuri mitään syötyä ja kaikki etoo. Nyt on normi palelu on muuttunut ihan hirveäksi paleluksi. Nukuin viime yön yövaatteet päällä, villasukat jalassa, fleece takki päällä ja vielä 5 paksua peittoa. Sit mulla oli hyvä olla ja sain nukuttua aamuun saakka. Vihdoin sain nukuttua, ku kärsin unettomuudesta. :shy: töissäkin kaikki ihmetteli, ku hiidin siellä 5 takkia päälläni ja villasukat jalassa. :happy: nyt oon ihan poikki ja mahaa repii kiitettävästi. Alas tulee kanssa sellaisia repäsy kipuja ja palelee aivan hirveästi. :happy: rinnat ajoittain enää aremmat.
 
Mulla on pahoinvointi loistanut tänään poissaolollaan mut sen sijaan iski hirveä närästys. Ja selkää särkee jo nyt. Viimeks selkäkipu ja närästys iskivät vasta loppuraskaudesta, en olis halunnut niitä vielä kavereiksi :shifty:
 
Mulla oli koko edellisen raskauden todella sitkeä vti ja tässä raskaudessakin oli, mutta nyt kontrollinäytteen mukaan olisi mennyt pois. :) Ja se on tosiaan oireeton tai niin vähän oireinen, että sekotan sen raskausoireisiin. Suosittelen lämpimästi käymään testissä. Se ei ole kuin soitto terkkarille ja sitten lähetteellä testiin ja päivän parin päästä soitto että mikä on tulos. Olen vielä reseptinkin saanut terkkarin kautta lääkäriltä ja sähköisenä. :) Helppoa ja suhteellisen vaivatonta. Hoitamaton tulehdus voi olla kumminkin raskauden vaarantava tekija :sad001 Hyvä ystävä synnytti keskosen ja hänelle lääkärit sanoi, että todennäköisesti oireeton tulehdus oli saanut käynnistymisen aikaan. Eivät edes voineet pidätellä vauvaa, koska vauva olisi voinut sitten saada äidiltään tulehduksen myös itselleen :confused:
 
Mä oon menossa viemään ens keskiviikkona pissanäytteen joka tapauksessa kun käyn muutenkin labrassa verinäytteissä :-)
Jotenkin en jaksa uskoa et olis vti, mut tosiaan raskausaikana vissiin voi olla hyvinkin oireeton tai oudolla oireilla joten saas nähdä..
 
Mulla oli kanssa outoja rakko tuntemukisa ja virysaa välillä tuli aika vähän tunteeseen nähden. Viime vko pe olin labrassa ja alkuviikolla katoin kannasta tulokset, joissa kaikki ok ei solujakaan tms. Liitän siis kohdun kasvuun.. Silloin oli 10+0-10+3 ku tuntemuksia oli..
 
Kai munkin täytyy varuiks tiistaina soittaa neuvolaan ja käydä testaan vti.. karpalomehua ny varuks lipittäny ihan huolella :)
 
Takaisin
Top