Oireita...

Mulla on mennyt nyt paremmin oksetuksen kanssa kuin mitä meni esikon odotusaikana. Olen paremmin muistanut syödä ja panostanut erityisesti hitaisiin hiilareihin ja proskuihin. Pitää paremmin nälkää kuin nopeat hiilarit, mitä enemmän tuli syötyä esikoista odottaessa. Nyt kun imettää esikoista ja on raskaana, niin nälkäkin on helpommin, niin syön oikeastaan koko ajan. Tunnin parin tauko tekee jo pahaa. Täytyy toivoa, että mulla on edes pari hammasta jäljellä raskauden jälkeen. Toisaalta, ehkä tää napostelu on parempi kuin oksentelu :confused:
 
Onko muilla päänsärkyä? Mulla ollut jo monta päivää ja mikään ei auta :sad001 en muista että viimeks ois ollu ainakaan näin paha..
 
Hellou!

Täällä ollut päänsärkyä nyt perjantaista asti [emoji58] Välillä Panadol auttaa ja välillä ei Tosi tuskaista on olla töissä, ja lauantai meni ihan kokonaan peiton alla sängyssä :sad001

Ja tänään aivastaessa tuntui kova viiltävä kipu aivan alavatsalla.... - nämä on kai niitä repäisykipuja/kasvukipuja(?)

Rinnat ollut kipeet ovulaatiosta asti. Nyt vähän helpottaa. :D

Närästystä ja huonoa oloa vähintään parina päivänä viikossa!

Navettaan (meillä kanoja ja lampaita siellä) menin toissa viikolla ja ikinä ei oo haju tehnyt pahaa mut oksennus tuli niin nopeasti etten ehtinyt mitenkään reagoida siihen Nyt oon ovelta aina ensin tunnustellut fiiliksiä ennenkuin oon painellut sisään :D :D

On tää erikoista aikaa!!
Tsemppiä kaikille!
 
Uusi palstalainen ilmoittautuu!

On ollut sen verran huimia raskausoireita jo heti tähän alkuun, että ajattelin tulla katsomaan, löytyisikö täältä vertaistukea. :D

Odotan toista lastani ja en muista, että ensimmäisestä olisi ollut vielä näin alussa vastaavaa. Aamupahoinvointia toki kesti alusta yli puolen välin, mutta nyt on ollut kaikkea muutakin. Ihan jo siinä määrin, että oon alkanut miettimään, että voikohan tämä raskaus olla jo pidemmällä. :D

7+4 pitäisi olla siis nyt viimeisistä menkoista laskien.

Mutta mulla on tammikuun puolivälistä asti ollut aivan järkyttävää väsymystä. Se oli viimeksi vahva raskausoire ja tein tosiaan tammikuun puolivälissä (menkoista huolimatta) raskaustestin, mutta näytti negatiivista ja helmikuussa tuli menkat (toki viikon "liian aikaisin", mutta kuitenkin). Lisäksi sellainen turvonnut "kivi vatsassa" -olo on ollut alkuvuodesta jo aiemminkin, mutta plussan jälkeen siitä on tullut jokapäiväinen olotila.

Nyt plussan jälkeen tässä parin viikon aikana on sitten tullut alaselkäkipuja, lisää väsymystä, turvotusta, huimausta (tänään jopa istuessa!) jne. Ja toki se ihana aamupahoinvointi; joka aamu alkaa oksennuksella ja välillä oksettava olo jatkuu pidemmälle päivään. Eli siinä mielessä joo, oireet ovat lisääntyneet nyt raskauden kunnolla alkaessa - mutta niitä oireita on vaan huomattavasti paljon enemmän kuin mitä esikoisesta oli tässä kohtaa.

Lisäksi vatsa on aivan pallo - ei voi pitää mitään tiukkoja vaatteita päällä, kun haluan kuitenkin vielä pitää tämän salassa... Esikoista odottaessa pääsin viikoille 14-16 ilman äitiysvaatteita, mutta nyt ei enää tässä kohtaa (rv 6-8) meinaa mahtua vanhat vaatteet päälle. :D Vatsa ei kuitenkaan ole mikään kova pallo, etenkin alaosasta sellaista löysää. Voiko se vatsa oikeasti turvota jo tässä kohtaa näin paljon?

Neuvola-ajan sain vasta parin viikon päähän, vaikka puhelussakin jo ääneen pohdin, että voikohan raskaus olla jo pidemmällä. Varhaisultraan en ainakaan vielä ole ajatellut meneväni - täytyy vaan toivoa, että saisi neuvolakäynnin jälkeen nopeasti ultra-ajan, niin selviäisi sitten, että kuinka pitkällä tässä oikein ollaan.

Mutta onko muilla ollut tällaista? Valtava raskausvatsa jo heti alkuviikoilla ja raskausoireita vaikka muille jakaa heti alusta saakka? Huolestuneita ajatuksia siitä, että jospa tämä onkin jo pidemmällä? Kohtalontovereita?
 
Täällä samat kivut vaan jatkuu ja huomenna näytille. Katsotaan miten ilta menee töissä, ku ei saa alas mitään :oops:
 
Mulla ainakin nyt tässä toisessa raskaudessa pahoinvointi alkoi jo reilu kolme päivää ennen kun kuukautisten pitialkaa ja maha turvonnut joka ilta kunnolla. Tavalliset housut ahdistanut jo pitkään. Et kyllä voi olla ihan vaan tällä kierroksella oreet nopeempaa. Nuo raskaudet ei ikina ole samanlaisia.
 
Mulla uutena oireena tänään ja eilen jännä kipu kohdun alueella... Tuntuu ihan kuin joku painaisi kipeästi rakkoa, mut sit kun käy pissalla ni tajuu et ei se oo rakko joka siellä kipuilee vaan todennäköisesti siis kohtu. Koko ajan on sellainen olo ku olis rakko täynnä vaik ei oo.
Onko muilla ollu tällaista? Ilkeen tuntusta...
Tänään siis 9+3
 
Viikkoja nyt kasassa 8+6 palelu, jäätävä väsy, vihlovia lihaskipuja vatsassa, huono olo.
Pitäis saada jotain työjuttujakin tehtyä, mutta minä se vaan nukun
 
Zeni86 mulla on ollu vähä samaa pari päivää, vähän niinku virtsarakon tulehduksen ja menkkakipujen sekasta tunnetta alavatsalla.
 
Just sellaista Nipsukka... Kai nää on kasvukipuja? Aiemmin oli ihan vasn kevyttä menkkamaista jomotusta, nyt tää on uutta ja taas mietityttää onks ihan ok..
 
Mun huulet haljeilee. Koko ajan sais laittaa huulirasvaa. Ei ole siitä että en ole juonu liian vähän. Oli viime raskaudessa sama oire. Todella ärsyttävää.
 
Siis niin jäätävää tämä pahaolo! Koko ajan muka maistuu oksennus suussa, närästää. Ja mitään ei kestä syyä ku alkaa turvotus ylämahassa! Alamaha kyllä saa olla rauhassa, paitsi alkanut jo hieman pyöristyä. Edellis raskaudessa pahoinvointi loppu synnärillä vasta. :facepalm::rolleyes: ihan järkkyjä oloja kyllä!

Kuinka moni on kokeillu/käyttää pahoinvointi rannekkeita? Mulla ne auttaa sen verran ettei ole tarvinnu oksentaa eli piettää sen pahimman olon pois. Suosittelen kokeileen jos vaikka apua olisi!

Onko täälä kukaan karkkilakossa?? Minä olen niin hullu että oon :sick009 puolivuotta ollu lakossa ja aion pysyä(tai ainakin koittaa olla) irti karkista, nimittäin jos menen syömään niin se lähtee lapasesta että heilahtaa.
 
Ja tosiaan aivastelu loppu ku seinään silloin! En oo ees flunssaan sairastunu tai mitään:D ehkä se jonkinlainen oire on kans :flower
 
Mulla on laskettu aika ihan marraskuun lopussa, eli tulen perässä pienellä viiveellä verrattuna valtaosaan teistä. Rinnat ovat olleet arat jo pitkään ja eilen oli ensimmäinen selkeä aamupahoinvointi. En tajua miten jengi kestää joka-aamuista ja rajua pahoinvointia, sympatiat teille! Toivon ettei itselleni tule, sehän on tuskaista :-O Tänä aamuna söin omenan sängyssä 45min ennen kuin nousin, eikä tullut huono olo. Tiedä sitten oliko sattumaa vai toimiko tuo.

Tänään tein töitä kotoa käsin, ja niin kaamea väsymys valtasi että pakko oli mennä vartiksi nokosille. Heh, lupaan olla tuplatehokas joku toinen päivä :-)

Tänään 6+5
 
Tänään tuli jo toinen oksennus. Tällä kertaa ihan happoja vaan :yuck::depressed: Muuten olen saanut aika hyvin pidettyä etovan olon aisoissa :) Tässä uskaltaa jopa toivoa, että olisi helpompi raskaus pahoinvoinnin osalta tällä kertaa :shy: Ja sitten nousee kanssa huoli, että onko kaikki hyvin, mutta pitää nyt vaan yrittää luottaa! :nailbiting:
 
Takaisin
Top