Oireita...

Mulla ei ole missään vaiheessa ollut vielä repäisykipuja ja tänään 10+1. Kaikesta sitä osaa ihminen stressata, että onko tääkään nyt ok.. Välillä sellaista pientä juilimista enemmän jossain virtsarakon alueella, oletan, että kasvanut kohtu painaa vähän, mitään infektio-oireita ei ole. Tuntemukset on jännästi jossain kohdun alaosassa, ei kuitenkaan tuntemuksia kohdun suulla.. Toivottavasti nämäkin ihan normaalia ja ok..
 
Niin hirveä pahoinvointi, miten tässä pitäisi pystyä hoitamaan mitään asioita :dead:
 
Tänään aamu ollu outo... Ei koske rintoihi ja sain pestyy hampaat. Normaalisti rinnat todella arat ja hampaita ei tatvitse haaveillakkaan pesevänsä. Maha on ollu kipeä ja ikäviä vihlaisuja tullu. :confused:
 
Iita toivottavasti kaikki on hyvin. Itselläni suurinpiirtein se eka tunti hereillä on kaikkein helpoin, mutta kyllä ne kaikki tuntemukset siinä pikku hiljaa aina hiipii päälle ja ennen kuin tajuankaan olen taas oksentamassa.
Eilinen oli taas kamala, illalla taisin torkahtaakin vessaan, kun vähän väliä vaan oksensin, niin ei viitsinyt edes lähteä sieltä. Olin kyllä, niin onnellinen lattialämmityksestä :hilarious:
 
Mulla nyt menossa rv 9+2 ja sillon tällön tulee just noita repäisykipuja. Oli niitä noista kahdesta muustakin, mut nyt ne vetää kaksin kerroin lattialle, kun sattuu niin paljon. Aikamoista. Onneks niitä tulee vaan harvoin! Nyt on selkeesti maha ottanut kasvupyrähdyksen, kun saa jättää nappia auki joistain housuista. Vielä pitäis muutama viikko yrittää pitää salassa, sit ultran jälkeen kerrotaan. :)
 
Jestas tätä väsymystä :eek:
Tää viikko on mennyt aivan unessa, joka päivä oon nukkunut päikkärit ja keskiviikkona jopa kahdet :-D Hah, nauroin et miten on ees mahdollista nukkuu kahdet päikkärit ku on töissäkin ollut, mut tulin kotiin ja menin nukkumaan, sit olin tunnin hereillä ja nukahdin uudelleen sohvalle ja sit about 1,5 hereillä ja yöunille :p
 
Tulen tuolta lokakuisista kurkkimaan :D Iita tuo kuulostaa kyllä ihan normaalilta. Hormoonit alkaa tasaantumaan viikoilla 9-13, jokaisella yksilöllisesti. Etova olo voi väistyä ja rinnat voi olla vaikka vaan välillä hetken arat tai pelkät nännit, tai ei ollenkaan. Kipu liittyy kohdun kasvuun ja nousuun, vihlaisut taas kuulostaa liitos- tai repäisykivuilta. Varsinkin jos nousee liian nopeaa jostain ylös tai kääntää kylkeä liian nopeaa tms. Kaikki kyllä kuulostais sun kohdalla että raskauteen kuuluu :) Nautit nyt vaan, sillä voi käydä niin et etova olo pysyy vaikka viikon poissa ja sitten jatkuu taas. Näin kävi itselleni aiemmilla viikoilla. Sitten se paha olo palasi, mutta oksentelut jäikin vain iltaan, kun aiemmin oli aamusta iltaan -ja yöhön :)
Tsemppiä sinne ja toivotaan et hyvä olo pysyy :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei oo noita repäisykipuja ollu missään raskaudessa, eikä muutenkaan juuri alapäätuntemuksia varsinkaan näin alkuviikoilla. :)
 
Iita toivottavasti kaikki on hyvin. Itselläni suurinpiirtein se eka tunti hereillä on kaikkein helpoin, mutta kyllä ne kaikki tuntemukset siinä pikku hiljaa aina hiipii päälle ja ennen kuin tajuankaan olen taas oksentamassa.
Eilinen oli taas kamala, illalla taisin torkahtaakin vessaan, kun vähän väliä vaan oksensin, niin ei viitsinyt edes lähteä sieltä. Olin kyllä, niin onnellinen lattialämmityksestä :hilarious:

No tää päivä ei menny enää sit ollenkaan niin kivasti... kirjoitinkin aiemmin mitä edellisessä raskaudessa tapahtu ja olen sellaisessa salaisessa ryhmässä joka liittyy siihen.

Sain tietää, että se voi mulla hyvin olla edessä uudestaan vaikka lääkäri sano mulle muuta. No ei auta, ku toivoo kaiken olevan hyvin.

Tänään nää alavatsa kivut on vaan pahentunut iltaa kohden ja nää on nyt aivan järkyttävät. Polttaa aivan hitosti ja viiltää kohtua. Kohtu kosketus arka ja pienikin liike sattuu. En pääse ilman apua mihinkään ja oksennan rajusti kaiken ulos. Panadoli ei auta.
 
Hui kauhea Iita :confused:
Toivottavasti kaikki menisi parhain päin :Heartred
 
Vihdoin närästys helpottaa, aloin nukkumaan yöt viiden tyynyn kanssa istuvassa asennossa ja nyt närästys on poissa! Sekä yöllä että päivällä. Neljä viikkoa kärsinyt todella voimakkaasta närästyksestä, ihan kuin ampiaiset pistelisi koko päivän ja yön ylävatsaan.
Nyt ilmennyt uusi oire: kainalot haisee ihan kissanpissalle :hungover:
 
Mullakin alkanut ilmenemään noita repäisykipuja.
Just niin kuin Suviii sanoi, että en muista kahdesta ekasta, että olisivat olleet näin kovia, mutta niitähän nämä varmasti on.
 
Mullakin alkanut ilmenemään noita repäisykipuja.
Just niin kuin Suviii sanoi, että en muista kahdesta ekasta, että olisivat olleet näin kovia, mutta niitähän nämä varmasti on.

Mulla Hemi autto se reseptillä saatava lääke. Oliko se nyt omeprazol tai vastaava. :p pyysin neuvolasta ja se autto.
 
Yö oli kamala, mutta onneksi ei vielä ole kipuja. Katsotaan jos ne tulee takaisin ni olen yhteydessä. :rolleyes:
Onneksi tänne pääsee kirjoittaa, ni saa purettua huolia ja se helpottaa. :)
 
Vihdoin närästys helpottaa, aloin nukkumaan yöt viiden tyynyn kanssa istuvassa asennossa ja nyt närästys on poissa! Sekä yöllä että päivällä. Neljä viikkoa kärsinyt todella voimakkaasta närästyksestä, ihan kuin ampiaiset pistelisi koko päivän ja yön ylävatsaan.
Nyt ilmennyt uusi oire: kainalot haisee ihan kissanpissalle :hungover:

Mulla on kans nyt viikon aikana ollu ihan järkyttävää hikoilua ilman että oon urheillut! Normaalisti palelen lähes aina mut nyt en muista montako viikkoa siitä on kun on paleltanut. Sen sijaan alkuvaiheessa ollut hiusten nopea rasvoittuminen on vähän nyt väistynyt.
 
Täälä on jatkuva etova olo loppunut, mutta tilalle on tullut yhtäkkiset yökkäykset.
 
Yrjösin sittten tossa lauantaina ekan kerran. Oltiin pihalla, esikoinen pelkäsi lakaisijaa. Pidin sitten tyttöä kädestä kiinni, yrjöilin puskan juurella ja esikko oli ihan hämmentynyt. Onneksi hän sitten rauhottui sen lakaisukoneen suhteen, mutta katteli mun ''touhuja'' ja tokaisi että ''ooo, mamma pipi!''. Oon vähän jännittänyt, että miten esikoinen sitten reagoi mun oksenteluun, mutta hyvin tuo tuntui menevän vaikka oli pelottava konekkin vieressä ja kaikkea. :nailbiting::p

Väsymys on aivan kauheaa. Saa nähdä helpottaako nyt kun tuo antibioottikuuri loppu :)
 
Minä kanssa oksensin tänään ensimmäisen kerran. Tein sen virheen, että ennen aamupalan syömistä join lasin vettä ja otin monivitamiinin. En tiedä mitä ajattelin, kun olen jo aiemmin huomannut että ensin pitää syödä jotain kunnollista ja sitten vasta vesi ja pilleri. Yritin levätä kyllä, kun alkoi etomaan, mutta sitten kun nousin ylös niin tuli niin paha olo että ei muuta kuin vessaan. :sad001 Mulla alkaa heti tekemään pahaa jos on vähänkin nälkä, pakko napostella. Toisaalta mun ei sitten taas tee hirveesti mieli napostella mitään, mieluummin syön kunnon ruokaa ja juon piimää. Piimä on muuten parempi mun vatsalle kun vesi. Vesi tuppaa helpommin ärsyttämään. Hedelmät on kanssa ok mutta karkit ja jokku sipsit, pähkinät tai suolakeksit ei herätä mitään mielenkiintoa.
 
Takaisin
Top