Oireita...

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mimmy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on alkanu valkovuotoa tulemaan paljon. Pitää välillä käydä wcssä käydä kattomassa ettei vaan ole verta. Ruskeaa vuotoa ei ole ollut enää viikkoon. :)
 
Saattoi hyvin olla :joyful: ne auttoi mua tosiaan ja ei närästäny enää. Ne oli niin pelastus :p jos nyt tulee yhtään samanlaista tuntemusta ni haluan niitä.
 
Pitääpä kysellä neuvolassa noista närästyslääkkeistä. Mä oon kans joskus saanu lääkäriltä ylävatsakipuihin happosalpaajia eli jotain närästyslääkettä ja ne oli ihan perus pillereitä mut en muista mitä enkä tiiä sopivuudesta raskaana.
 
Toivottavasti poppareissa ei oo mitään kiellettyä... Nyt saanu niitä suolaisena ees vähän ala... Jospa ees vähän auttaisi. :rolleyes:
 
Täällä on tissikipu iskenyt oikein urakalla! Ovat olleet nyt pari päivää tosi kipeät, pakko pitää enemmän rintsikoita kun mitä olen tottunut. Selkä on kanssa kipeä. Sitten mua myös turvottaa. Joku tuossa aiemmin kirjoitti vähän samaa, mutta mua nolottaa vieläkin kun viime viikolla avasin farkkujen napin ja vetskarin salaa työpöydän äärellä istuessani ja sitten unohdin täysin että ne on auki, kun lähdin lounastauolle. :bag: Mulla oli semmonen lannepituinen pusero päällä, joten en ole ihan varma kuinka hyvin se peitti... ei ainakaan kukaan sanonut mitään. Jotain varmaan tuosta turvotuksesta sanoo, kun kerran housut pysyy päällä no problemos vaikka nappi ja vetskarikin melkein kokonaan auki. Pakko investoida kohta joko isompiin housuihin tai raskaushousuihin. Pelkään vaan että manaan huonoa onnea jos menen ostelemaan jotain raskausvaatteita.

Varmaan oire tämäkin, mutta mun ei tee niin hirveesti enää mieli kahvia. Juon mun aamukahvin, mutta olen aika hyvin pystynyt olemaan muuten juomatta. Kahvi ei kuiteskaan ällötä mua, ei vaan yksinkertaisesti tee mieli. Ihme juttu, kun alunperin arvelin että sen osittainen luopuminen olisi mulle kaikkein vaikeinta. Ilmeisesti vaikeimmat ovatkin salmiakki & feta. Ha, ei sitä ikinä tiedä miten kroppa reagoi.
 
Keskiviikosta lähtien oon oksentanut. Ihanaa! Tää on sellainen oire joka rauhoittaa mua, mutta oon oksentanut nyt joka päivä kaiken mitä oon syönyt, jopa vesi tulee ylös. Yölläkin jos erehdyin juomaan vettä, niin saan juosta oksentamaan. Tuntuu kuin mun koko ruokatorvi olis ihan arka. Nyt on ihan sama meneekö ruoka ylös vai alas niin ai, että tuntuu ilkeälle. Mulla on paino nyt viidessä päivässä tipahtanut neljä kiloa, mikä nyt mun mielestä on ehkä vähän liikaa. Toisekseen se mitä en oksenna tulee kyllä toisesta päästä vauhdilla ulos. Kaikki hajut ja maut saa mut oksentamaan.
Mulla on molemmissa onnistuneissa raskauksissa ollut rajua pahoinvointia, mutta tää alkaa viedä jo voiton. Ja siis mies mietti jo mitä, jos mulla on noro, mutta mulla ei oo ns. sairas olo ollenkaan, vaikka olo alkaa olla aika voimaton.
Oon miettinyt nyt miten uskallan mennä huomenna töihin. Ennenkaikkea miten jaksan siellä, hajuja on PALJON ja viime viikon oksentelin jo siellä ja kerran paniikki oksennus bioskaan, kun vessa oli varattu. Eli töissä on varmaan jo pian selvää, että oon raskaana. Silti en haluaisi vielä jäädä saikulle, jos tämä meneekin kesken. Kuitenkin sitä miettii, että tällä olo tilalla mun työpanos ei kyllä ole mikään paras mahdollinen ja pelkään, että tehotkin jää puoleen.
Enkä muista enään yhtään mitään :excited001
 
Tsemppiä Hemi. :Heartpink

Itsellä oli esikoisesta samaa jossain vaiheessa ja tippaan jouduin. :oops: se onneksi sitten auttoi. Kannattaa sun miettiä omaa parasta. Jos vaan oksennat ni onko susta töihin. Mutta tsemppiä tosi paljon :Heartpink
 
Ihan kauheaa lukea noista teidän oireista, tsemppiä ja jaksamista kaikille, hyvän asian puolesta oirehditte <3 Mulla ei oo ollu käytännössä mitään muita oireita ku pientä turvotusta alavatsalla (joutunut vaihtaa työhousut toisen mallisiin) ja rintojen kipuilua. Alkaa vaan ahdistaa myös mua tää oireettomuus, onneks ensimmäinen neuvola ens viikolla tulossa :) Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
Melkoinen turvotus, huh huh! Nyt viikkoja ilmeisesti 5+?. Onneksi mun vaatetyyli on joka tapauksessa väljyyttä suosiva, joten saanen pidettyä tämän piilossa nt-ultraan saakka. Nyt on kyllä odottaville äideille sopivaa vaatetta tarjolla ihan normivaatteina - väljyys on in!
 
Mäkin vaihdoin tänään töissä jalkaa sellaiset löysähköt joustavat housut ja oli hyvä. :grin vielä menee onneksi maha piiloon vaikka turvottaa kovasti. :hilarious:
 
Moikka
Täällä kans vähän turhan oireeton raskaus menossa ja kyllä meinaa huolettaa, että onko siellä mahassa elämää edes :( Vaikka tiedän, että jokainen raskaus on yksilöllinen.. Pelottaa.. Edellinen raskaus päättyi vajaa vuosi sitten keskeytyneeseen keskenmenoon rv9 eikä silloinkaan ollut oireita paitsi rintojen arkuus. Nyt ei ole sitäkään vähää :( Nyt viikkoja 6+0. Alussa oli vähän mahanippailua, mutta sekin on hävinnyt oikeastaan kokonaan. Huoh... Kumpa siellä olisi kaikki silti hyvin...
 
Tsemppiä Höyhen! Eiköhän siellä kaikki ole kunnossa :smiley-angelic003

Minulla on aika voimakkaat oireet; etova/oksettava olo on pitänyt öisinkin välillä hereillä, vatsassa juilii ja repii nivusiin kun vaihdan asentoa ja mielialan vaihtelut ovat jotain aivan järkyttävää. Tämä on ollut jo varmaan raskasta miehellenikin, kun yhtäkkiä käyn hyvin tunnepitoisia asioita läpi ja itku on todella herkässä.
Muistan kyllä edellisessä raskaudessa, että tein surutyötä esikoisen "menettämisestä" eli osa varmaan ihan normaalia prosessia on.

Tsemppiä kaikille oireiden (tai oireettomuuden) kanssa kärvisteleville!
 
Jaahas, eka oksu kävi kylässä :/
Tänään 8+4
 
Muokattu viimeksi:
Mulla lääkäri määräsi foolihappovalmistetta, missä on myös B6 vitamiinia jonka pitäisi auttaa raskauspahoinvointiin ja mun olo onkin parantunut hurjasti. Eilen oksensin kun valkosipulin haju kävi niin pahasti nenään mut muuten etova olo on kadonnut, jes :)

Eilein nauroin hauskalle jutulle niin paljon et lopussa aloin itkemään ihan hysteerisesti ilman mitään syytä eikä itkulle meinannut tulla loppua. Tein samaa esikoisen raskaudessa vähän väliä ihan ihme juttujen takia ja miehen ilme oli sellainen et ei kai taas, vaimo sekosi :grin
 
Mä itkin viime raskaudessa kun mies oli viikonlopun kavereiden kanssa matkalla koska oli niin kova ikävä :p

Nyt on meinannut oksu lehtää kun avaan esim jääkaapin oven tai laitan jotain roskikseen :yuck: Näillä viikoilla se oksentelu alkoi esikonkin kanssa, joten ihan odotettavissa :) kivasti rauhottaa mieltä että on oireita, vaikka tämä pahoinvointi on kauheaa. Tosi ikävää esikoiselle kun itse olen poissa pelistä ja toinen hyppii täällä seinille tylsyydestä. Tänään menee isoisälle hoitoon useammaksi tunniksi, niin kivasti saa kaikkea kivaa tekemistä :)
 
Mulla taas pahoinvointi on hävinnyt kokonaan :confused: en ole oksentanut kertaakaan mutta hyvin voimakas etova olo on ollut toisinaan koko raskauden ajan. Eilen aamupäivällä oli vielä lievästi paha olo, tänään ei mitään. Nyt 9+0, toivottavasti pikkuisella on kuitenkin kaikki hyvin.. onneksi ylihuomenna pääsen taas ultraan kurkkaamaan vauvelia <3 Neuvolakäynti oli tänään mutta eipä siellä edes yritetty kuunnella vielä sydänääniä.

Tsemppiä teille pahoinvoiville, eipä se kivaa ole sekään :rolleyes:
 
Hemi, toivottavasti auttaa oloon vaikka tietty ikävää joutua tiputukseen! :confused::)
 
Tsemppiä Hemi. :Heartpink hyvä että saat apua. Ei se kivaa ole, mutta mulla se kyllä autto. :)

Töissä on välillä ihan kamalia hetkiä ja meinaa oksennus tulla väkisin. :wtf: kaikki hajut on vaan niin pahoja ja siellä niitä riittää... Tänään jouduin valikoimaan töitä vaikka en sitä tee yleensä. Nyt en vaan olis pystyny. Enkä halua, et tää raskaus tulee vielä ilmi. Vasta, kun tiiän et kaikki on hyvin.
 
Täälläkin pahoinvointi jatkuu.. aamulla ei pysty mitään syömään kun kaikki tulee ylös. :o
 
Takaisin
Top