Oireita...

Ainiin, sitten vielä tunneherkkyys. Tässä yksi päivä itkin katsoessani Lystikkäitä eläinvideoita. :wacky: Ja uudestaan kertoessani tästä alkuun huvittuneesti miehelleni...

( Mutta onhan se kamalaa, kun kissalla on pää jumissa jossain nenäliinaboksissa, yrittää paniikissa pyristellä siitä irti perääntyen viimeiseen nurkkaan. Sitten katsoin, että hyvä, kerrankin omistaja on kiva ja tulee auttamaan, mutta ei kun tämä vain piirtää laatikon kylkeen surullisen naaman ja lähtee pois! :shifty: Joo, vähän itkettää nytkin...)
 
Viime raskaudessa mulla tippu tavarat käsistä. Sitä odotellessa, käyn joskus lauantaisin häissä tarjoilemassa :DD tuntuu lasit kaatuilevan väsyneenä herkemmin vielä, ni avot!
 
Mulla kanssa ei pysy tavarat käsissä. Sen vuoksi tein raskaustestinkin, kun useampi lautanen ja lasi oli edellisenä päivänä lennelly miten sattuu, niin siitä tajusin heti, että on tainnut tärppi käydä. Tuntuu melkein mahdottomuudelta saada se kolmekin lautasta nätisti kantoon :eek::hilarious:
 
Mulla on ollut huono olo melkein hedelmöityksestä lähtien, tosin saattaa olla että mulla oli silloin joku vatsapöpö. Nyt ennen plussausta (jonka tuli eilen) on ollut lievää väsymystä, rinnat pikkusen arat ja menkkamaista painon tunnetta alavatsalla. Oireet alkoivat mielestäni aika aikaisin, tämän viikon alussa. Onko se normaalia? Lisäksi mulla on näköjään alkanut valkovuoto! Ei mitenkään paljon, mutta pari päivää on tullut vähän. Mitäs muuta... eilen ei tehnyt mieli iltapäiväkahvia (nimimerkki I :Heartred coffee). :)
Nyt eilen ja tänään on ollut lievää etomisen tunnetta, siis ei oksennuta, mutta jotenkin kaikki ällöttää.

4+2
 
Muokattu viimeksi:
Täällä ihan kaikki oireet loppunut kuin seinään toissapäivänä. Eilen illalla oli n. 1h kestävä kova vatsakipu et ihan itku tuli ja hiki puski päälle... Ultra aikakin vasta reilu viikon päästä, miten tässä jaksaa odotella.
 
Voi ei, valkovuoto on nyt muuttunut hieman ruskean väriseksi :sad001 nyt on kyllä mieli maassa ja pelkään pahinta. Kipuja ei kuitenkaan ole.
 
Immu, mulla kävi ihan samoin siinä 5+3 kohdalla..tosin oireet enemmänkin hiipuivat pois pikkuhiljaa. nyt osa oireista on palannut lievempänä. Mutta kyllä kävi mielessä että enteileekö se nyt jotain pahaa :sad001 ultra mullakin viikon päästä maanantaina, onneksi ei tarvitse kauempaa enää odottaa. Tsemppiä!

Ruusukulta, ruskea vuoto voi olla ihan normaalia, joten toivoa kyllä on! Etenkin silloin kun kuukautisten pitäisi olla, mutta muutenkin sitä voi alkuraskaudessa ilmetä käsittääkseni. Tsemppiä kovasti!

Täälläkin herätty tänään klo 5.15 ekan kerran virkeänä, johtuukohan raskaudesta vai kenties lisääntyneestä valon määrästä? :p
 
Ruusukulta, ruskea veri ei onneksi yleensä tarkoita mitään pahaa, vaikka kamalasti säikäyttää. Tsemppiä.

Immulle kanssa jaksamista, nämä oireet välillä vaihtelee suuresti - toivottavasti tämä oireettomuus on vain väliaika.
 
Mä laitoin tänään hajuvettä kuten sina ennenkin, mut nyt se haisee koko ajan mun nenään aivan liian vahvasti, yök... Tais hajuveden käyttö jäädä tähän!
Kuvotusta ollu tosiaan maanantaista asti, siihen helpottanut heti kun syönyt mut tänään ollut ekaa kertaa todella vaikeaa saada mitään alas, oksentelua ei onneks edelleenkään oo ollu :p
Muuten tutut oireet jatkuu, kuten pienet alamahatuntemukset, jäätävä tissikipu ja tolkuton väsymys
 
Tällä hetkellä 5+1, oireena etova olo, finnit, jalkojen särky (seisomatyö) ja jäätävä väsy. Kauhulla ootan iskeekö hypermeesis tässäkin raskaudesa..
 
Mulla ollu nyt n.5pvää iltaisin kamalia menkkamaisia kipuja, karmee palelu ja vessassa saa ravata yötä myöten. Maha on turvonnut niin ettei toppahousujen nappi pysy kiinni. Eka "oire" mistä aloin arveleen olenko raskaana oli viime viikon ke kun oltiin mökillä kavereiden kanssa. Illalla iski aivan järkyttävä närästys ja mua ei ole närästänyt ikinä kun pari kertaa ihan vähän. Närästys kesti ja kesti eikä auttanut kun mennä nukkumaan kesken kivan illan. Kaveri heittikin läppää et oot raskaana, miten oikeessa olikaan. :D

4+4

Mulla myös menkkamaisia kipuja ollut koko ajan, tosin nyt hiukan hellittäneet. Palelu alkaa joka lta. Yöt menee erittäin heikosti, käyn vessassa ja en vaan saa unta aamuyöstä, maha turvoksissa, tissit niin kauhean kipeät, pallean seudulla inhottava olotila päivittäin. Ei osaa oikein rentoutua ja nauttia kun koko ajan pelkään pahinta, että menisi kesken tai että jos kohdussa ei olisikaan mitään elämän alkua! rv5 lopuillaan
 
Nyt täällä ei nukuta enää yli seitsemään. Eilen aamulla heräsin ennen seiskaa ja tänään kanssa, vessaan oli ihan pakko noussa kumpanakin aamuna ja tänään koski tai no koskee vieläkin alaselkään ihan todella kovin. Missään asennossa ei oo hyvä. Pahoinvointia en ole vielä saanut vieraaksi ja toivottavasti en saakkaan mutta eilen tajusin että miuta närästää ilman että polttaa siis ekana en tajunnut kun ei miuta oo koskaan närästänyt.. :yuck:
 
Mulla on normaalisti pahoja univaikeuksia, ja etenkin nukahtamisvaikeuksia, mutta nyt oon nukkunut ihan hyvin. :)

Kuiva atooppinen iho on nyt normaaliakin kuivempi etenkin kasvoista, mutta sen lisäks saan pikkuruisia finnejä poskille ja leukaan :sad001 Normaalisti en juuri koskaan saa finnejä, ees teininä niitä ei paljon ollut. Tietäisköhän tää tyttöä ("poika vie terveyden, tyttö kauneuden")? :) :Heartred

Tänään sitten kärsin koko päivän "menkkakivuista" vatsassa. Vois sanoa, että tänään kärsin ekaa päivää raskausoireista, koska en jotenkin osaa laskea palelua, janoa ja hiusten rasvaisuutta jne. "oikeiksi" oireiksi. Ne on kuitenkin sen verran "pientä" ja helppo kestää. Ja eilen noi "menkkamaiset olot" oli vaan hetkellisiä ja lieviä.

Tästä kai tää sitten lähtee... 6+4

itellä kahessa ekassa raskaudessa ei muuta ollut kun väsymys ja tissit kipeet. Nyt kolmannessa palelu, menkkamaiset kivut, etova olo pallean seudulla, Tunteet pinnassa, yöt olen valvonut jo viikon ajan, pissalla käytättää ja sitten aamuyöstä nälkä.
 
Täällä on oireita vaikka muille jakaa, ollut jo ties kuinka kauan! :D Väsymystä päivällä ja illalla, mutta aamuisin pirteyttä jo klo 4-5 (saisi nukkua klo 6 asti, mutta kun ei, niin ei). Todella pahaa oloa on, muutamia kertoja on käyty ihan oksentamassakin ja jotkut asiat etoo, mm. maksalaatikon haju, hyi. Kahvi on pahaa, hajuaisti herkistynyt, paleltaa iltapäivisin-alkuillasta luihin ja ytimiin asti. Pissattaa ihan jatkuvasti. Alavatsanippailuja ja kunnon kipuja on ollut, ja lähes koko ajan alaselkä kipeä. Rinnat nyt todella kosketusarat, ja viime yönä itseasiassa heräsinkin joko siihen järkyttävään tissikipuun tai pissahätään n. 01 aikaan, eikä millään meinannut unta enää saada. Mielialavaiteluita ei niin paljoa ole, mutta itkettää normaalia enemmän. Oireita on todella runsaasti viikkoihin nähden.

Nyt vasta 5+0.
sama juttu täällä
 
Mä oon nyt ruvennu nukkumaan vähän paremmin, onneksi.

Mutta, huolestuin todella, kun eilen illalla ja tänäänkin vielä on tuntunut pistävää kipua kohdunsuulla/alapäässä. Muissa raskauksissa ei oo tuntunu tätä kun vasta ihan loppuraskaudessa. Onko muilla ollu tämmöstä?

Rv 7+6
 
Takaisin
Top