Oireita...

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mimmy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kamomilla, jo pelkästään tuo rakentaminen saa unettomaksi, siihen vielä raskaus päälle, hui. Koita levätä aina, kun hetkenkään pystyt. Viiden minuutin lepokin auttaa ainakin vähän. Voimia!
 
Mulla on viikkoja nyt 6+0 ja oireet oli alussa voimakkaat, todella kova väsymys, pahoinvointi, nippailut ja rintojen turvotus. Nyt parin päivän aikana oireet ovat hiipuneet lähes kokonaan! Pelottaa kovasti että jokin on vialla. Enää jäljellä lievää väsymystä ja kohdun kipuilua, välillä on tunne että vuoto alkaa ihan just... :( ultraan pääsen reilun viikon päästä, pakko vaan odottaa ja toivoa parasta (ja pelätä pahinta...)
 
Karoliina. Mun mielestä monille käy just noin et oireet katoaa mut kaikki on kuitenkin hyvin ja toivottavasti on sunkin masussa, tsemppiä ultran odottamiseen ja muutenkin.
 
Ja nyt kun selailin ketjua pidemmälle, huomasin että tosi monilla on samaa oireiden vaihtelua :) ehkä tämä on ihan normaalia, pitää yrittää pitää pää kasassa vaan :D
 
Täällä viikkoja vasta 3+5 mutta pahoinvointi näyttää saapuneen. Koko matkan sai oksennusta pidätellä kun aamulla vein lapsia päiväkotiin ja itse töihin. Meni sitten onneksi ohi.. Esikoisesta ei ollut pahoinvointia ollenkaan, kakkosesta aika lievää ja oksentanut en kertaakaan. Saa nähdä tästä nyt sitten :confused:

Rinnat on aivan turvoksissa mutta se nyt ei haittaa kun normaalisti niitä ei juurikaan ole :D
 
Täällä hermot olleet ihan riekaleina..ei tarvii paljon härnätä ku tämä tyttö karjasee. Töissä kiva yrittää pitää itteensä kasassa :grin

Tisseissä ei niin paljon kipua, mutta kipeät painaessa. Turvottaa, ei mee napit kunnolla kiinni. Alavatsassa vähän, siis tosi vähän nippailuja. Väsymys vähän helpottanut niin ettei päivällä vahingossa nukahda töihin mutta illalla jo 8 aikaan ihan tööt.

Oireettomuus vaivaa, tai ehkä paremmin kivuttomuus... Tuskin esikoisestakaan oli näillä viikoilla mutta.....

5+0
 
Kamomilla, mulla oli kans tuota unettomuutta viikolla 5. Tän viikon oon jo nukkunut paremmin mut silloin oli ihan pirteenä ylhäällä 04:30 ja päivällä sit kun haamu. Nyt alkanu repäisykivut kun venyttelee tai yskäsee.
 
Onko täällä muita täysin oireettomia? Mulla tuntuu kaikki täysin normaalilta mitä nyt tissit vähän turvonneet [emoji16] mutta muuten kaiken puolin aivan täysin normaali olo. Kaikki tuntuu niin epätodelliselta!
Viikkoja nyt 6+2
 
Odotatko Nauris esikoista? Mulla ei ainaakaan ollut esikoisesta oireen oiretta ja sainkin tietää raskaudesta melko myöhään, kun mulla normaalistikin menkat saattoi jättää väliin yhden kierron. Oireet tuli vasta joskus rv 22 supistelujen muodossa, muuten ei mitään. :grin

Täällä menossa vissiin rv 6+0 tai jotain sinne päin. Tänään heräsin aamulla, kun nukuin vatsalla ja kyllähän siellä selkeesti tuntuu jo painetta kohdun tienoilla. Ehkä saa jo vähän huokaista helpostuksesta, et joku siellä kasvaa. Ellei jopa jotkut... :rolleyes: Millään ei malttais ekaan neuvolaan asti, jossa kyllä aattelin pyytää, jos löytyis sydänääniä. Se helpottais niin kovasti mieltä. :Heartred
 
Joo esikoista odottelen. Kai ne pahoinvoinnit voi tässä vielä muutaman viikon aikana alkaa [emoji51] toivotaan kuitenkin että ei!
 
Nauris, toivottavasti pysyt pahoinvoimattomana :p Itellä alko pahoinvointi 5+2 ja 5+4 edes testasin ja totesin olevani raskaana. Aamut on pahimpia, mutta onneksi oksentanut olen vain parina päivänä. Toisaalta tällä viikolla tiistaina oksensinkin 9 kertaa..

Yritän pysyä pahoinvoinnin osalta positiivisena, odotus palkitaan..
 
Jep, minäkin toivon, että Nauris saa olla voimatta pahoin :) Nimimerkillä Tänäänkin oksennettu :p
 
Mää nykyään pystyn syömään vasta puolelta päivin, nyt 7+1 ainut mikä helpottaa on ananas light limsa. Ei sekään varmaan hyvä oo mut se vie vähän pahaa oloa pois. Rinnat yhä kipeet.
 
Mä taas jos en syö, niin yrjö lentää.... Jatkuvasti pitää napsia jotain ja ennen aamupalaakin hyökätä jääkaapille pikkutomaattien toivossa. Töissä on pakko olla saatavilla jotain pientä koko ajan.
Huonot yöunet jatkuu myös.

7+4
 
Täällä ei kyl kans ole oikeastaan yhtään huonoa oloa, ellen sit ole syömättä kunnolla. Toivotaan, että täältäkin se pysyy poissa, vaikka ehtii varmasti vielä tulla jos tullakseen.

Olen normaalisti varsinainen viilipytty, mutta tänään huomasin, että tiuskin ja näsäviisastelin miehelle kaupassa ja kotona... mikä ei todellakaan ole minulle tyypillistä. Jotenkin hän kävi vain hermoilleni, vaikka ei tehnyt yhtään mitään.. Huoh! Piti pyytää myöhemmin anteeksi tommosta käytöstä. :s Tuntuipa oudolta kokea semmosia tunteita, mitä ei normaalisti tunne.

Täällä iltaturvotus parina iltana ollut aikamoista, maha on kuin pallo. Aamulla aivan normaalin näköinen.
 
Mulla pahin oire on unettomuus. Herään pari kertaa yössä vessaan ja juomaan, enkä sitten saa aina enää uudestaan unta. Viimeyönäkin heräsin toisen kerran klo 4.20 enkä saanut enää unenpäästä kiinni. Nyt sitten koitan töissä jaksaa vaikka silmiä kirvelee ja väsyttää ihan sairaasti. En tiedä onko raskausoire vai raskauden tuoma oire. Mä nimittäin reagoin aina kaikkeen uuteen just unettomuudella. Meillä on tämän esikoisen lisäksi käynnistymässä vielä rakennusprojekti, joten päässä riittää ajatuksia.


Mä olen kans herännyt aamuisin nyt puoli kuusi. Enkä saa unta. Todella ärsyttävää. Ja täällä myös rakennusprojekti alkamassa pikkuhiljaa!
 
Täällä kans aikasin heräilyä... mieliala alhaalla kun on niin väsynyt, mulla vaikuttaa ihan suoraan siihen aina. Oksentelut alkanu niin et joka aamu ja tänään myös illalla :(
 
Täällä eka raskaus ikinä, mutta selviä oireita tuli jo ennen kuin sai plussaa tikkuun. Etovaa oloa, närästystä, nännien arkuutta, alavatsatuntemuksia. Sitten tuli kova flunssa, joka tuntui vievän oireet kokonaan pois, mutta nyt oireet tuntuvat palaavan, mistä olen vain tyytyväinen. <3 Pahoinvointi kyllä nytkin lievempää kuin oli alkuun, mutta tissit niin herkät/painavan tuntuiset, että pakko pitää koko hereilläoloaika rintsikoita. 5+1 vasta, että kyllähän tässä ehtii vaikka mitä vielä tulla.
 
Takaisin
Top