Oireita...

Mulla ei oo nyt oikeestaan mitään muita oireita kun vaan oksetusolo, jos en syö tarpeeksi usein. No se yöheräily toki... :D Viikonloppusin mun oireet jostain syystä pahenee, ärsyttävää, joten sitä odotellessa. :sad001

7+2
 
Ihanaa ku muutki on olleet väsyneitä ja viluisia, lohdullista! Täällä nimittäin kanssa. Vähemmän sattunut nyt alavatsaan onneksi, se ei tunnu mukavalta. Väsymys on ehkä järkyttävintä, ja tissikipu :D

6+4/(oikeasti tyylii 5+6, ovis oli 5 pv myöhässä)
 
Milloin teillä on kipeytynyt rinnat? Mulla vieläkin vain nännit kosketusherkät, vaikka rinnat nyt selvästi turvonneet normaalista.

omien laskujen mukaan 4+6, menkoista 5+3.
 
Vaapukka_, mulla on kahdessa aiemmassa raskaudessa kipeytyneet rinnat vasta synnärillä, ku maito on noussu :p Ounastelen tässä samaa, ei oikein mitään oloja tisseissä.
 
Mulla Vaapukka kipeytyi jo reilusti ennen plussaa ja sen jälkeen sit kipeytyi todenteolla. Herään joka yö ainaki kerran siihen asentoa vaihtaessa, tuntuu et rinnat painaa aivan tolkuttoman paljon (ja siis mulla tosi pienet rinnat) :eek: Nännit sit taas mulla ei juurikaan oo reagoinu.
Tänään 5+5
 
Mulla oli tässä raskaudessa vähän aikaa rinnat arat plussan aikaan, aiemmissa raskauksissa ei muistaakseni ollenkaan. :)
 
Mulla alkoi nyt koko aikainen vasemman munasarjan juilinta. :angry1
Pelkään, että tää raskaus menee kuten edellinenkin. Enkä voi käsittää tätä kipua, kun tää on just sillä operoidulla puolella!
Mutta se ero tässä on vielä edelliseen nähden, etten vuoda verta ainakaan vielä. Panadol ei auta tähän kipuun yhtään mitään.
 
Löytyy varmaan yhtä monta oiretarinaa kuin raskauttakin :D Kuulun sit ilmeisesti samanlaiseen kastiin kuin Tazzy :D Vaikka vielä ehtii tilanne muuttua monesti. Olisin kyllä ihan tyytyväinen jos jäis jäätävä tissikipu pois.

Hemi, toivotaan et pieni pysyy matkassa! Voi hyvin olla ihan normaalia, vaikka varmasti huoli helposti herää.
 
Mulla on niiiiiin huono olo. Joka päivä aamusta iltaan mutta en oksenna ja välillä syöminen auttaa. Mutta on tämä hermoja raastavaa kun on tyyliin puolikuntoinen :/ Illalla nukkumaan laitto sellaista ärsyttävää pyörimistä olon takia.
 
Mulla meni eilen yöllä rinnat niin kipeeksi ettei mahallaan voinu nukkua ku siihen kipuun heräs. Tänään ollu sellaset kipeähköt ehkä laajemmalta alueelta ja pistelee tuntuvasti. Mahassa ei taas oikeen mitää eikä niin selässäkää. Paineen tunnetta muttei sitäkään kunnolla. Hengästyn tyyliin puhumisestakin ja väsymys on nyt kyllä ihan kellon ympäri riittävää, ei enää edes virkkuja aamuja, vaan taistella saa itsensä ylös. Muistaisin jotenki esikoisen raskaudesta sellasen että maha ja selkä oireili enemmän aina "menkkojen" aikaan, eli sillon kun menkkojen ois pitänyt olla.. En haista niinkään mitää epämääräistä, mut hajut tuntuu nokkaan tarkemmin. Vahvat tuoksut on ihan kamalaa. Pää menee heti kipeeksi ja alkaa ällöttää
 
Vaapukka_, mä ainakin oon hyvin kiitollinen oireettomista tisseistä, kun muiden juttuja lueskelee :) Esikoisen synnytyksen jälkeen se kipu oli kyllä jotain aika jäätävää, kun maito nous yhdellä rysäyksellä ja rinnat oli kivikovat jalkapallot. Suihkussa käyminenkin sattui silloin :)
 
Onko muilla sellasta että ku oireita ei yhtenä päivänä ookkaan ni tulee sellanen "no ei tää kuitenkaan pääty siihen että mulla olis vauva sylissä"? Mulla meinaan on pari päivää ollu sellanen epäuskonen olo.. ahdistaa :sad001
 
JanieL, täällä! Heti jos oireet häviää/lievenee/helpottaa, kuvittelee, että joku on nyt vialla. Sit taas ku purjoat tuolla pusikossa, niin on olo, että ehkä jotain kuitenkin siellä masussa on ja voi kun tää paha olo loppuis :p Itsellä tekee myös se, kun ei oo käyny neuvolassa tahi ultrassa saati aloittanut mitään raskausvitskuja, niin ei oo mukamas konkretisoitunu tää asia???
 
JanieL, foorumeita kun on seurannut, niin oon törmännyt tuohon tunteeseen tosi tosi monella. Oireet kun on alkuraskaudessa se ainut merkki tänne meille "ulkomaailmaan", että masussa tapahtuu. Eli tuo olo on varmasti aivan normaalia. Itsellekin tuli tänään mieleen ajatuksia, että mitä jos tää tyssääkin nyt tähän kun ei oo mitkään kaikista kamalimmat ja voimakkaimmat oireet. Mutta täällä hyvin huomaa, että kaikilla erilaisia oireita eri vaiheessa raskautta. :)
 
En mäkään oo käynyt ultrassa tai neuvolassa ja panikoin jo valmiiksi ekaa käyntiä. Se ois viikolla 8+6, eikös sillon yritetä ettiä sydänääniä? Ajattelin että jos menis siihen varhaisultraan, mut toisaalta en menis näillä viikoilla kuitenkaan niin tässähän kieriskelen ja mietin ahdistuksissani kaikenlaista. Ja se eniten mua vaivaa, että ennen plussaa oli ihan sellainen varma plussa-olo, tiesin että oon raskaana ja nyt mullei oo sellainen olo
 
JanieL, yleensä vasta H14 neuvolassa kuunnellaan sydänäänet, ei vielä tuossa ekassa. Jotkut terkkarit suostuvat kokeilemaan jos kovasti toivot, mut takeita niiden löytymisestä ei ole ja siks yleensä ei kuunnella vielä tuollon ettei aiheuteta turhaa huolta
 
Kiitos rohkaisuista, ihanaiset. :Heartred Nyt menossa 4+6, eli vielä kovin aikaista lähteä mitään tarkistuttamaan, kun ultrassakin näkyisi vain raskauden sijainti (toki senkin tietäminen olisi jo paljon..). Mutta tosiaan 6+ ajateltiin varhaisultra teettää, kun syke mahdollista nähdä.

Nyt vuoto tuntuu ehkä asettuneen, viimeksi vessakäynnillä ainakin oli ihan puhdasta. :) Ja tämänaamuinen raskaustestin viiva tummempi kuin koskaan. :Heartred Että kyllä siellä edelleen jotain yrittää tapahtua.

JanieL, ihan samanlaisia ajatuksia ja tuntemuksia täälläkin! Kun raskautumisesta "tiesi" jo monta päivää ennen plussaa, mutta sitten olot katoavat... Mitä olen näitä foorumeita selaillut, niin yleinen ongelma on ja monelle on ammatti-ihminen sanonut, että ihan normaalia on eikä välttämättä ole merkki mistään pahasta. Mutta eipä tässä voi muuta kuin odotella. :bag:
 
Ihanaa, kun muillakin iskee vainoharhainen olo oireiden/oireettomuuden kanssa. Oon nyt vaan yrittänyt koko ajan kuullostella rintojani, että tuntuuhan niissä vielä jotain. Viimeksi rinnoista hävisi oireet heti, kun kovat kivut alkoi. Nyt mä luulen, että rinnoissa on vielä jotain tuntemuksia :grin
 
Takaisin
Top