Oireita...

Vaapukka_, mullakin tuli ruskeeta vuotoa esikoisen alkuraskaudessa ja myöhemminkin. Tässä viimeksi viime viikolla tuli ihan verta, kun olis (toisten) menkkojen pitäny tulla. Ekassa raskaudessa tuli verta pitkin raskautta, koska istukka oli kohdunsuun päällä osittain. Vuodot on yleensä normaaleja, jos ei liity kipua eikä tule suuria määriä.
 
Kiitos viestistä Tazzy, vertaistuki ja muiden kokemukset on täällä niin arvokkaita. Ei tosiaan ole ollut semmoista pahantuntuista kipua. Tuntemuksia mahalla kyllä on, mutta ne tuntuu siltä kuin kuuluisivat asiaan. :D ja ruskeeta vuotoa on tullut kerralla noin pikkurillinpään verran. Eli tuskin siis huolta!
 
Siis liittyykö hikoilukin raskauteen! Aivan! Yleensä en käytä dödöä, mutta nyt on viikon verran ollut niin kamalat tuoksut, että ihmisten ilmoilla pakko käyttää. :eek:
 
Mulla ainakin ollut tavallista enemmän hikoilua. Viime yönäkin heräsin kesken unien ihan hiestä märkänä :confused:
 
Mulla myös töissä paita oikein värjäytyi märäksi, kun hikoilin niin paljon... Huoh! Ei mukava juttu.. pitää alkaa siis jo miettimään minkä värisiä vaatteita laittaa päälle, ettei kainalot paista. Lenkkien jälkeen kans huomaa, että sekä pissattaa enemmän, että hikoiluttaa.
 
Siiiiis apua. Se oksentelu on tosiaan pois jäänyt. Mutta etova olo on.
Himo KAHVIIN! Jota en ole varmaan 6 kk edes juonut. Ja jos join, niin mustana. No nyt sitten kahvi maidolla ja sokerilla !!! Taivas...

Tänään päätti maha ottaa ja turvota. Näytän siltä että voisi lähteä jo synnärille :D
 
Mulla tuli myös esikoisen raskaudessa silloin kun menkkojen piti alkaa, niin siteeseen asti ohut ruskea viiru. Luulinkin että menkat alkoi, aamullapa ei vaan ollut tullut yhtään mitään ja silloin olin jo aika varma että raskaana ollaan.

Mä hikoilen yleensäkin paljon mutten haise! Etenkään puhtaiden vaatteiden ja dödön läpi. Nytpä vaan haisen, ja ihan kamalalle!! Niinku olis suihkun jättänyt viikon verran välistä. Ja se mistä mulla huomaa heti että on hormonaalista, niin vaan toinen kainalo haisee ja toinen ei. Hävetti töissä niin että :facepalm:

Tänään ei oo ollut kipuja mutta painetta iltaa kohden ja oikea puoli nippaillut. Haistan makkaraa joka paikassa ja kaikki vahvat tuoksut käy särkemään päätä. Ekaa kertaa aamulla olin väsynyt ja virkistyin iltapäivää kohden ja taas illaksi väsyin. Nyt oon jo ihan valmis unille. Vähän ollut huimaava olo, en tiiä johtuuko siitä ettei oikein ruoka tänään maistunut :wtf:
 
Siis toi aamupala ei kyllä meinaa mennä milläänn. En kyllä muista et multa olis ruokahalu lähteny kahdessa aikasemmassa..
 
Minäkään en niin paniikissa olisi yksinomaan rusehtavasta vuodosta, mutta lisäksi viime päivinä on kaikki raskausoireetkin vähentyneet... :sad001 Vuoto on kyllä niukkaa eikä joka wc-käynnillä edes huomaa. Nyt vasta 4+5 menkoista laskettuna. Jos ei vuoto vuolastu, ajattelin parin viikon päästä katsotuttaa varhaisultran yksityisellä (julkiselle tässä tuskin pääsee). Silloin näkyisi sykekin, jos on, mitä näkyä...
 
Mangusti mä aattelin tehdä saman, me mennään melkein samoissa päivissä. Jos menen varhaisultraan ni ajattelin että vasta silloin kun sykkeenkin voi nähdä. Tsemppiä ajan kulumiseen :Heartred

Jaa.a... Mitenkä sitä saisikaan ittensä takasin unten maille pissareissun jälkeen??
 
Voi Mangusti :sad001 noi on kyllä stressaavia jos esiintyy alkuraskaudesta vuotoa. Jospa se olisi täysin normaalia.
 
Voi pylly! Tänään alkoi rusehtava vuoto.. näinkö jäälleen kuvittelin kaiken :/ noo ei vielä heitetä kirvestä kaivoon josko tää olis vaan muuta..
 
Mangusti: mulla oli ekan kanssa myös vuotoa, välillä aika runsastakin. Se oli muistaakseni rv7 tienoilla. Myös muut raskausoireet hävisivät kuin seinään. Kävin terkkarissa, ja sielläkin sanottiin että valitettavasti kuulostaa siltä että on mennyt kesken. Sain kuitenkin saman tien ajan ultraan, ja siellä se pieni sydän vielä sykki. Ja ihan terve lapsonen syntyi. Älä siis vielä lannistu. Ota yhteyttä lääkäriin niin pääset tutkittavaksi ja saat mielenrauhan :)
 
Täällä oksennettu tänään eka kerran.... suihkussa tuli ihan yllättäen. :eek: On kyllä muutenki ihan järkky huono olo.
Onko teillä muilla lämmöt 37? Mulla pyörii ne siinä hujakoissa ja välillä oon ihan jäässä... ja välillä järkky hiki.
 
Mulla on lämmöt 36,2-36,5 ja mun normaali lämpö on siinä 35,2-35,5. Eli asteen lämpösempänä ollut "koko raskauden ajan", kylmä on ja yhtäkkiä törkeä kuumuus
 
Täällä alkanut tänään etova olo.. Ja heti kun ruokailusta oli pidempi aika kuin normaalisti, niin oli vaikea enään syödä kun etoi.. Sanoin jo miehellekin, että tästäkö tää nyt sit alkaa :D Ja parina päivänä maha on ennen nukkumaanmenoa ollut selvästi turvonnut, aamulla kyllä ihan normaali. :D
 
Täällä oksennettu tänään eka kerran.... suihkussa tuli ihan yllättäen. :eek: On kyllä muutenki ihan järkky huono olo.
Onko teillä muilla lämmöt 37? Mulla pyörii ne siinä hujakoissa ja välillä oon ihan jäässä... ja välillä järkky hiki.
on lämpöilyy ja mä palelen joka päivä. Nytkin sohvalla kahen peiton alla
 
Voi tätä hikoilun määrää.. Aineenvaihdunta on kiihtyny siinä määrin, että kyllä huomaa :p Ja se paha olo on ja pysyy sekä ruokahaluttomuus. Paitsi ihme mielitekoja.. Esikoisen aikana olin mehujäiden suurkuluttaja, koska mikään ei pysyny oikein sisällä.. Tokassa raskaudessa ei ollu (tai sit en vaan muista, kun esikoinen oli pieni ja olin aika väsynyt valvoskelusta) mitään mielitekoja.. Tänään on tehny mieli mämmiä kermalla ja sokerilla. Tässä ollaankin jo 8.viikolla, voi hitsi :) Jokohan ens viikolla varailis neuvolan? ??
 
Takaisin
Top