Oireita

Supistukset, kaikenlaiset kivut ja säryt... Depis, hormoni hulluus. Jee. En malta oottaa jakautumista.

Vähän kevennystä perjantai-iltaan...

...oon alkanut kärsimään ilmavaivoista. Piereskelen kokoajan. Maha kuitenkin toimii normaalisti, enkä siis ole muuttanut ruokavalio tai mitään. Kaasut vaan ilmaantuneet. Enkä siis enen raskautta juuri koskaan kärsinyt kyseisestä ongelmasta, eli tosi harvoin kaasuttelin. Voiskohan tää johtuu vaan et suolisto ois jotenkin mutkalla tms.

On tää raskaus varsin mielenkiintoista aikaa.

Ccix, hirveen kiva on seistä kassajonossa, kun monoa tulee peräsuolen suuntaan.... Ei paljo sulkijalihakset auta!

Elkääpä mitä,kesken lenkkipolun tunsin potkun mahassa ja sen seurauksena alko pakottaa peräsuolta, yritin ajatella että ei kovin pitkä matka kotiin, ja tietenkin just sillon koira se olis halunnu haistella joka havunneulasen kun kokoajan lisääntyvä ulostamisen tunne lisäänty..
tuskanhiki sai jo kattelee kivenkoloja että pitäskö mennä mutta otta rytyssä ja perse pinkeenä yritin kipittää kotiin äs suun äs possible!! Ei jääny kuulkaas kanssasiskot monestä metristä kiinni kengät jalassa ja takkipällä ja koira talutushihnaan sotkeutuneena istuin voittajafiilis naamalla pytyllä! :laughing005
Jotenki tuntuu et paskon varmaan kätilönki naamalle tällämenolla,ei paljo ummetus oo painanu.. o_O:grin

Voi lupu! Jälkikäteen voi hymyilyttää, mutta tuolla hetkellä tuskin! ;)

Mikä pesänrakennusvietti? Joka päivä pitää saada jotain tehdyksi ja pitää kämppä siistinä. Eilen tein kinkkukiusausta, laitoin puolet pakkaseen. Tänään sitten haudutin kunnon padan possusta uunissa ja nyt siellä on vielä kaalilaatikko muhimassa.. :D Ja taas osa molemmista matkalla pakkaseen. Eilen jopa hetken harkitsin lakanoiden silittämistä, kun olivat pyykkinarulla niin ryppyisen näköisinä..kuinkahan tässä vielä käy, jos kuukaudenkin joutuu vielä odottelemaan.. :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

ccix: Mullakin nyt ne raskausvaivat sitten iski kerralla. Kaasuttelu on alkanut kun siltäkin taisin välttyä koko aiemman raskauden. Ilmeisesti poika siellä laittaa motskaria käyntiin :) Ja lisäksi pesänrakennusvietti on myös iskenyt tajuntaan. Pesen pyykkiä ja nuohoan joka nurkan tässä talossa :)

Siivousvimmaa mulle kiitos! Kyllä mä jotain pientä koko ajan tuherran, mutta tää huusholli kaipaisi kyllä melkoisen paljon perusteellisempaa puunausta. Mutta vastahan tämä äippäloma on alkamassa, niin ehkä se tästä vielä lähtee...

Eilen illalla sain pienen slaagin, kun ensin iski koko lantion alueelle sarky, sitten alavatsakipu ja siihen paalle viela sellainen tarina, en osaa sita muuten kuvata. Se oli vahan kuin olisi vilusta tarissyt, muttei ollut yhtaan vilu. Kesti pari minuuttia ja meni ohi. Sitten kuulin, etta nama ovat todella varhaisia oireita, kun kroppa valmistautuu synnytykseen. En varmaan olisi ollut laheskaan niin pollamystynyt, jos en olisi ollut yksin kotona. Tama paiva siis meni lepaillessa ja harjoitussupistusten parissa. Tuolilla on turha yrittaa istua, jumppapallo on paras. :) Pikkuinen selvasi sovittelee itseaan niin, etta selkaranka on tuossa navan paikkeilla - ja paa painaa tooooosi kivasti tuonne lantioon. Sain silti vaaputtua korttelin ympari pari kertaa ja laitettua sangyn valmiiksi.

Toivon vain, ettei tata jatku paivakausia tai viikkotolkulla, koska siina menee kylla hermo!

En halua Libra masentaa, mutta minulla kesti esikoisesta kolme viikkoa tuollaista ennen kun hän päätti tulla ulos. Nyt olen henkisesti varautunut samaan, tosin tällä kertaa supistukset on alkanut jo rv 15, joten en nyt tiedä miten pitäisi suhtautua :)

S1N1, no, sita ma tassa nyt pelkaankin, etta menee kituessa seuraavat kolme viikkoa. Paatin jo, etta talla viikolla laitan kovat piippuun ja otan kaikki keinot kayttoon, jos ei ala tapahtua. Nuo ikkunat pitaa muutenkin pesta... ;)

Äsken tiskasin kauhean läjän ja siivosin keittiötä, muutama sukkapuikkovihlaisu tuntui, nyt istuttuani alas
tuntuu vaimeaa menkkamaista jomotusta vasemmalla puolella alavatsaa ja selkää. Ensimmäistä kertaa tunnen raskauden aikana vanhoja tuttuja jomotuksia kuukautisten ajalta..
Olen kans ollut vähän ahdistunut parin päivän aikana ja vatsa löysänä, suklaa on himottanut.
Ihan kuin olisi kuukautiset tulossa!

Onkos kellään muulla sellaista oiretta, että pissa "tuoksuu" voimakkaalta? Mulla ollu nyt jonkin aikaa. Otin kyllä puheeksi viimeksi neuvolassa mutta koska ei ole muita virtsatulehduksen oireita niin ei otettu näytettä. Sanoi että valkovuoto voi lisätä hajua... Varsinkin silloin tuoksu on pistävää kun pissaa tulee vähän tai on ollut rakossa pitkään.

Ihania nämä oirelistat mutta onneksi edes täällä pystyy kertomaan ja kyselemään kanssasiskoilta :)

Villivadelma, mulle tulee tuota oiretta kun pissa on liian vahvaa eli olen juonut liian vähän. Tosin mulla liittynyt siihen myös ajoittain kipuja, jonka vuoksi olen käynyt sitten kokeessa. Tulehdusta ei ole ollut vaan ketoaineet koholla eli liian vähän nesteytystä ja ravintoa.

En ole huomannut, etta virtsa olisi erityisesti voimakkaampaa nyt raskausaikana. Tosin jos vessassa kaymisesta on pitka aika ja/tai ei ole juonut riittavasti, tuo lienee normaalia, koska virtsa on silloin "vakevampaa". :) Sen olen huomannut, etta (anteeksi jos on liikaa informaatiota) valkovuotoa on enemman kuin normaalisti ja se on hieman normaalia voimakkaamman hajuista, mika on kuulemma normaalia raskausaikana. Voi kai sekin vaikuttaa hajuun, varsinkin hormonien herkistamaan nenaan. :)

Mä en oo huomannu pissassa enkä valkovuodossakaan mitään poikkeavaa. Tai no, virtsankarkailua on kun on varmaan edellisestäkin synnytyksestä vielä lantionpohjalihakset huonoina ja tää painava maha siihen päälle..

Sit mul on nesteet ruvennu nyt vast kerääntymää. Eilen ja tänään huomasin et sukanvarresta jäi nilkkaan painauma. Normaalisti ei ikinä jää.

Maiden, mulla alkoi tanaan vissiin henkiset menkat: vasyttaa, laiskottaa, tekee mieli roskaruokaa, karkkia ja sipseja. Haluaisin maata sangyssa koko paivan ja katsoa leffoja. Kissalla on varmaan sama fiilis, kun se on liimautunut tuohon kylkeen.

Mutta onneksi on mammalomalla niin voi maata ja nukkua koko paivan, jos silta tuntuu!:)

Libra, samat fiilikset! Teettää kyllä vähän ongelmaa ku makaaminen tuntuu kaikkein vaikeimmalta asennolta ja istuenkaan ei meinaa löytää hyvää asentoa. Mulla vauva varmaan nyt just sen verran iso ja vielä ylhäällä että teettää haastetta.

Mutta noihin henkisiin menkkoihin vielä. Suututtaa vaihteeksi joka asia. Sekin että mies tekee ylitöitä. Perkele.

Onks kellään muulla kohonnut verenpaine?

Minulla pyörii siinä 145/90 140/80 jotain? Elinon selvästi koholla kun eka mittaus neuvolassa 116/? Päähän jotenki jomotellu kokopäivän ja väsyttää ei mitään kovaa päänsärkyä kuitenkaan.
Hämää se raskausmyrkytysoire että pitäskö pissassa olla valkuaista,itellä ei ole.
En oo soitellu mihinkään neuvolaan tai sairaalaan kun eilen kävin synnäriultrssa ja istukkavirtaus oli hyvä niin ei ainankaan eilen vielä mukulalla mitään hätää ollut

Rautatablettien myötä ilmaa on mahassa ihan mukavasti, mutta kuka käski syödä vielä kaalilaatikkoa kaveriksi..?! :D

Takaisin