Kiitos innostavista kommenteista,
mmmustikka! Minakin innostuin kaivamaan kaapista tuhottoman polyttyneet joogamaton ja aion seuraavaksi tehda sen perussarjan. Komppaan kylla mmmustikkaa myos siina, etta ensin on hyva menna ohjatuille tunneille, etta oppii oikean tekniikan. Joogatyyleissa on myos melkoisia eroja - itse harrastan shivanandajoogaa, joka on hathajoogan meditatiivisempi muoto. Aivan ensimmaisella tunnin alussa ajattelin, etta onko tama joku kidutuksen esiaste, eihan noihin asentoihin vain voi paasta tavallinen kuolevainen... Mutta osaava ohjaaja nayttikin helpompia liikkeita. Ja pikkuhiljaa kurssin edetessa alkoivat paikat venya ja mieli rauhoittua. :) Nykyaan saan joogasta valtavasti virtaa - tai siis ainakin silloin kun paasen matolle.

Sporttisimmille on toki vauhdikkaampia tyyleja, powerjoogaa yms.
Myos pyorailya, kavelya ja uintia suositeltiin sopivina lajeina. Haluaisin niin uimaan, mutta taalla se on kaytannossa mahdotonta, ellei kuulu uintikerhoon tai -klubiin. Altaat ovat myos aina niin taynna, ettei uimisesta voi nauttia. Kaipaan kotiseutujen tyhjia uimahalleja. *huoh* Kayn punttisalilla, jossa minulla on raskaana oleville sopivat liikesarjat. Tuo
mmmustikan suosittelema TRX kuulostaa aika hurjalta nain akkispaata. Siina pitanee olla jo aika hyvassa kunnossa ennen kuin aloittaa, vai suosittelisitko sita myos rapakuntoiselle (=esim. minulle kahden kuukauden sairastelun jalkeen)? :)
Ainoita oireita, joita olen saanut tahan mennessa on vasymys, huuliherpes, kuiva iho ja se, etta elama pyorii oman mahan ymparilla. :) Niin, ja se, etta olen kipeana jatkuvasti.