Oireita

Tänään oli tosi heikko olo koko päivän.. Aamulla varsinkin oksetti ihan kunnolla. Pahempi kuin ollut aiemmin. Rinnat on kans tosi kipeät ollu pari päivää.. Alkaa tajuaan että kyllä tuolla vatsassa jotain kummaa tapahtuu. Nyt 5+6 :)
 
Mulla ei pääsääntöisesti oo mitää ollut, mut välil ihan puskista meinaa oksu tulla...kiva ku töissä on ja yhtäkkii meinaa tulla :) Onneksi vessa lähellä ja sekin "oma"
 
Mä oon voinut jotenkin kummallisen hyvin! Heikottaa ja etoo kyllä jos ehtii nälkä tulla, mutta muuten ei oikein ns tunnu missään. Vähän ehkä huolestuttaa, että onko kaikki sittenkään hyvin :confused: perjantai tule nopeasti!! Silloin neuvola ja varhaisultra.. tänään 6+5..
 
Oireita laidasta laitaan, välillä ei tunnu oikeastaan miltään :D Tänään siis 5+6

  • äklöttää (varsinkin nälkäisenä)
  • "menkka"kipuilua, nippailua ja pistelyä
  • rinnat erittäin arat ja kipeät
  • ärtyisyyttä ja itkeskelyä
Mamatobe, oot juurikin samoilla viikoilla kuin minä ;) Kävin tänään varhaisultrassa ja kaikki hyvin :) Kyllä helpotti hieman hermoiluun :)
 
Muokattu viimeksi:
Onnittelut plussanneille! :) Joo yritän pitää hermot kasassa perjantaihin asti.. pudotus on vaan niin kovin korkeelta jos kaikki ei olekaan hyvin kun tätä on niin hartaasti toivottu ja pitkän kaavan mukaan alulle saatu. Noh, sormet ja varpaat ristissä! Onneks täällä on teitä "kohtalon tovereita" :)
 
Vkot 4+3. Oireena varmaan kaikki muu, mutta ei vielä pahoinvointa...rintojen arkuus, alavatsan kipristely, jatkuva pissahätä, jano, ahdistus, mielialan vaihtelut ja outo ihottuma käsitaipeissa joka tullut nyt näinä päivinä ja oli itseasiassa samainen kesällä kun oli tuulimunaraskaus..ja niin juu.. tää VÄSY! aargg.. raskaana oleminen on raskasta siihen vielä lisänä liian stressaava työ :mad:
 
Väsymys. Oooon ihan super väsyny. Poika meni vihdoin päikkäreille ja nyt on ihan vedoton olo. Pitäis tiskata,pestä pyykkii, imuroida...... taitaa jäädä miehen ne harteille tänään :D
 
Moikka taas kaikille ja onnittelut uusille plussaneille! :)

Mulla alkoi hirvittävä palelu ja vilutus maanantaina. Lämpö sahaa ylös ja alas, välillä päälle 37 asteen! Olo on kamala, nyt olen ollut sairaslomalla tämän viikon ja loppu viikon myös kotosalla! Tänään aamulla oli jokseenkin parempi olo mutta sitten menin syömään pitsaa ja nyt taas oksettaa....sain myös närästykseen lääkettä lääkäriltä, koska olen huomannut että rasvaiset ruuat alkaa etoon ja närästään....ei olisi pitänyt syödä pitsaa!

Aiemmat raskaudet menneet tähän alkuun nähden helposti ja oireettomasti! Nyt rv 6+4! Jatkoa odotellessa! Ensi viikolla neuvola! :)
 
Mahaa vihloo kovasti! Näin kovasti ei oo plussan jälkeen vihlonut. Niin ku tosi kovat menkkakivut! Huomenna aamulla on neuvola ja varhaisultra, pelottaa, et onkohan ihan turhia :confused: toisaalta oksettaa myös melkein yhtä kovasti! Apua!! :(
 
Minä olen valvonut kaksi viimeisintä yötä. Googletus kertoi senkin olevan raskausoire. Unta saan helposti, mutta muutaman tunnin jälkeen herään, enkä saa unta. Viime yönä siirryin pois makkarista katselemaan dvd:ltä sarjoja, kun turhautti oma valvominen ja toisen tyytyväinen kuorsaus. Nukahdin sitten aamuseiskalta 5 tunnin valvomisen jälkeen kolmeksi tunniksi. Onneksi oli vapaapäivä.

Päälle vielä pieni voimat vievä flunssa. On tää elämä ihanaa :p
 
Tänään ensimmäistä kertaa todellinen oksetusolo! Oikein kurkkua puristanut aamusta lähtien kun meinaa väkisin nousta suuhun :eek: appelsiinimehun ja hedelmäpommijogurtin syönti vähän helpottaa kun ovat kylmiä ja raikkaita.. onneksi tänään oli vapaapäivä!
 
Tsemppiä Mamatobe, mulla varsinkin ennen lounasta ja iltasin kauhea yökkäys ja oksukierre, kun maha ei ole täynnä ruokaa. Runsaan lounaan jälkeen pärjään 3-4 tuntia ilman että nousee kurkkuun ...
 
Joo vähän helpottaa kun syö tasasin ajoin. Päivä mennyt siis syömiseen :D nukuin taas päikkärit ja yritin käydä vähän joululahjaostoksilla, heikoin tuloksin. Täytyy varmaan alkaa pesemään hampaita kolmesti päivässä ettei hampaat ala reikiintymään kun syön niin usein.. ja edelleen menee alas parhaiten vain luomuappelsiinimehu ja hedelmäpommijogurtti!

tsemppiä sullekin lollo ja kaikille muillekin! :)
 
Tämä väsymys on jotain ihan älytöntä! Voisin töissäkin nukahtaa mopin varteen nojaillen..... Mulla on toistaiseksi olo ollut ihan ok, muutamaa heikkoa hetkeä lukuunottamatta. Pyrin syömään 2-3 tunnin välein ja töissä mulla on suolakeksipaketti turvana, siitä on helppo napsaista yks keksi suuhun ohi kulkiessaan, jos meinaa huono-olo yllättää. Mulle maistuu kans appelsiinimehu, sitä menee varmaan 7 litraa viikossa, vähintään!!!
 
Väsyttää ja rintoihin sattuu normaalia enemmän. Huono olo tulee yllättäen hetkittäin ja poistuu saman tien. Muutenkin matalat paineet seikkailee, töissä mittasin yhden arvon 89/39 O_o Ajattelin jo mittarin hajonneen :D Onneksi korjaantui nopeasti. Joitakin pikku kipuja ala vatsalla, ja kovempia vihlaisuja oik. nivuseen harvakselleen. Muuten kaikki hyvin :D
 
Mua pissattanut jatkuvasti viimeiset kaks viikkoa. Kuvotusta on ollut ihan yhtä kauan. Kuvotus pysyy aisoissa kun syö tarpeeks usein. Mieskin vähän ihmetteli tossa kun syön ihan koko ajan, mut selitin, että on parempi olo kun syö vähän tarpeeks usein. Rinnat on arkana ja alavatsalla on painon tunnetta. Raskausviikkoja takana 4+6.
 
mä plussasin keskiviikkona ja oikeastaan jo ennen sitä oli kova väsymys oireena, meinasin nukahtaa sohvaan iltaisin ja töissäki väsytti ja väsyttää edelleen. tänään tuli paha olo ja tunne et syödyt asiat tulee ylös, mut sit vaan kärvistelin sen kans ja join vettä, sit se meni pois. olin viime alkuraskaudessakin "terveysintoilija": karkit, jätskit, sipsit ja limpparikin ällötti varmaan sen ekan puoli vuotta ja sit pystyin taas syömään niitä, nyt on taas sama tilanne. tänään leffassa join vain vettä ja poika söi vieressä karkkia ja limua, ostin kyl itsellenikin, mutten kyennyt avaamaan karkkipussia. otin mukaan pähkinä/kuivattu hedelmä-pussin, jos ois nälkä tullut, mut se tuliki vasta kotona. mulla on myös jatkuva pissahätä ja selkää ja alamahaa nipistelee, mut menee yleensä ohi. tänään yritin nukkua päikkyjäkin, mutta maha häiritsi (turvotti) ja juoksin pissalla, joten eipä siitäkään tullut mitään. rintoja pistelee ja ne tuntuu muutenki isommilta.
 
Onko teillä ollut mielitekoja? Tänään kun kuvotti alkoi hirveesti tehdä mieli punajuurta ja/tai punajuurisalaattia sekä keitettyjä nakkeja...niin kauppaan oli suunnattava ja söin punajuuriviipaleita suoraan purkista! :P Myös yhtenä iltana teki mieli kamalasti munakasta jo olin sitä jo kovalla tohinalla tekemässä, kunnes tajusin että tärkein raaka-aine puuttuu eli kananmunat! :D

Yleensä olen aika perso kaikelle makealle, mutta nyt ne ällöttää.....mulla ei yleensä karkkipussi säily edes paria tuntiakaan, kun nyt se on tossa kököttänyt jo neljättä päivää! :) on tää vaan taas niin erilainen raskaus kuin edelliset, että ihan ihmetyttää!
 
Mulla oli ensioireena arat ja kasvaneet rinnat ja niiden perusteella jo tiesinki odottavani koska edellinen raskaus alkoi samalla oireella...Ja maitoa on alkanut herua jo heti joulukuun alussa että siitä tiesin 100% varmasi odottavani teinkin hyvin varhaisessa vaiheessa testin joka oli negatiivinen mutta tiesin testin olevan väärässä ja väitin poikaystävälleni kivenkovaan että raskaana mä oon,niinkuin olenkin :happy093 Mulla on rajuja mieliala vaihtelua ja saan välillä (viimeksi aamulla) itkukohtauksia ja suutun.. aika pelottava oire kun tuntuu että suuttumus ottaa vallan :S sääliksi käy miestäni joka tämän kaiken kohteeksi joutuu, yritän kyllä parhaani mukaan hillitä itseni :angel9 ja kiva kuulla että muillakin on tota menkkamaista kipuilua! Viime raskaudessa semmoisia tuntemuksia ei ollut niin pelottaa välillä et alkaako ne menkat sittenkin! :( ja oon nyt ihmeen paljon jo pyöristyny ainaki reisistä ja pepusta esim. pistin työhousut jalkaan ja ennen ne on ollu suht löysät farkut ja nyt ne oli aivan sopivat.. sekin oli muuten ensioire! tätä painonnousua mä pelkäänki ku oon kivenkovaan väittäny tutuille ja tuntemattomille että raskauskilot ovat itseaiheutettuja, ja nyt mä alan paisumaan jo ennen ekaa neuvolaa ja ilman mitään normaalista poikkeavaa syömistä :D!! pahoinvointia odotellessa.... :p
 
mä syön välipaloina skyr-rahkaa, melkei kaikki maut käy :) ja tofua teki myös mieli et oli pakko tehdä tofukeittoa :P esikoisen aikaan himoitsin mansikoita, viilejä ja hedelmiä, mut silloin se oli helppoa, kun alkuraskaus ajoittui kesään :) nyt on hieman haastavampaa, mut koska himoitsen lähinnä terveellisiä asioita, koitan syödä niitä sekä töissä että kotona.
 
Takaisin
Top