Oireita

Tähän mennessä oireita ollut yökkäilyä, joka pahenee iltaa kohden. Kertaakaan ei ole oksu tullut, mutta läheltä liipannut. Myöskin vatsan turvotus on aikamoinen ja sekin pahenee aina iltaa kohden (nyt rv 6+1). En tiennyt, että näin aikaisessa vaiheessa vatsa voi turvota näinkin paljon! Itsenäisyyspäivänä vietin hieman ennakkoon synttäreitäni ja sitä varten ostin mekon, joka oli n. 1,5vko sitten erittäin hyvä sovituskopissa, vaan nyt synttäreillä se sitten olikin aika napakka. o_O

Lisäksi oirelistalta löytyy rintojen arkuutta, toisinaan pientä huimausta ja vatsassa nipistelyä ja jopa menkkamaisia kipuja. Toivon mukaan nuo vatsatuntemukset ja kivut ovat normaalia?

-Muru- jooo, ihan normaali oireet ja mun perus arkifarkut oli muutenkin tiukat, pidin ne eilen illanistujaisissa ja voi ei, kun ei voinut hengittää enää- Housut siirtyy nyt pois alahyllylle osottamaan kevättä 2015, jos sitten taas menisivät päälle. Vatsa pömpöttää kun ois viikon syönyt all inclusive hotellissa masunsa täyteen. Ääärg.
Olen jo pari kertaa käynyt oksentaa, ei siis tule olemaan helpompi alkuraskaus kun edellisen kerra, voi piu. Tää on kauhea aikaa kun aamusta iltaa paha olo, ei maistu ruoka mutta ei voi olla syömättäkään olon takia.

Lollo Millä viikoilla sinun raskautesi on nyt? Eilen olin bändiä kuuntelemassa ja vetäisin ihon myötäiset sammarit jalkaani, huhhuh! Kotiin kun pääsin, lähti housut heti eteisessä jalasta. Ne vaan kertakaikkisesti niin paljon painoi vatsaa, vaikka nekin housut on normaalisti sopivat ja hyvin istuvat, vaan eipä ole enää. Joudun varmaan kohta luopumaan niistä... ou nou! Legginssi / verkkari / mekko linjalleko tässä pitää siirtyä? Olen niiiiin farkkkutyyppi, kuin olla ja osaa... ihan aina farkut jalassa. En millään haluaisi vielä ostaa mammahousuja, koska tämähän on vasta turvotusta. Eikö olekin?

Tänään siis 6+2. Muut vähän löysemmät farkut menee varmaan vielä hetken. Mutta lempparit siis ei. En ole kyllä kuukauteen liikkunut perheen flunssakierteen takia ym. Että tuvonut oon muutenkin parilla kilolla :)

Juu, täysin mahdollista, että minäkin olen saattanut kilon pari lihoa, kun en ole minäkään liikaa liikkunut. Mutta on kyllä niiiiin turvonnut olo... ei kovin kiva tunne.
Meillä onkin hauskasti päivä erolla viikot, minä olen nyt 6+1. :)

Esikoisen kohdalla pluassin toukokuussa, niin kesä meni muutenkin ilman farkkuja, etten ainakaan muista että jo tässä vaiheessa oli turvonut olo...

Ite oon ainakin turvonnut jo ihan pelkistä pikkujouluherkuista. Pari kiloa tullu heilahtamalla muutamassa viikossa. Pitäisi hillitä syömistä.

Juilimiset on hiljentyneet, mutta edelleen pääpaino pienissä tuntemuksissa on vasemman nivusen tienoilla. Täytyis huomenna varata neuvola-aika, samalla voi kysästä tuosta. Niin ja soittaa sille tk-lääkärille, joka odottaa mun menkkojen jälkeisiä verikokeita, että nyt niitä ei päästäkään ottamaan.

Täällä myös yks tosi turvonnut, vaikka rv 5+4 vasta. tuntuu ettei kaikki housut enää mene helposti kiinni ja aina jää sellainen ikänä painauma housuista, mitkä pari viikkoa sitten oli ihan sopivat.. :eek:

Mulla ei juuri ole oireita ollut kuhan muistaa syödä tarpeeksi usein :) sama homma oli viime raskaudessa, oli tosi helppo odotusaika, jos nyt ei loppuajan närästystä huomioida. Vähän ennen nt-ultraa oli jonkin verran pahoinvointia, mut sekin paheni aina iltaa kohden..

Uuuuh...töissä ja meinaa olla tukalaa. Sen verran kuvottava olo. Pitää yrittää syödä jotain.

Mun uusimpana "oireena" on ihan jäätävä palelu. Varsinkin iltaisin mua palelee ihan koko ajan. Ärsyttävää!!! Mahaa nippailee ja jomottelee välillä ja tissit on arat.
Mä en oo käynyt varmaan kuukauteen vaakalla, ei mitään hajua paljonko on painoa tällä hetkellä. Laihdutin syksyllä liki 7kg mut mitä luultavammin kilo-kaks on kyllä tullut takaisin. Esikoisesta tuli 16kg lisää ja nyt toivoisin, että jäis vähän vähemmälle tuo painon nousu, kun aloituspainoa on kuitenkin 2-4kg enemmän, kuin silloin.

Maikkie, mua palelee kans tosi paljon, ja välillä taas on ihan hirvee hiki, puskee joka huokosesta! Työpäivästä selvisin tänään käymällä aina välillä haukkaamassa jotain kaapilta... Samoin rinnat on tosi arat, täytyy olla urheiluliivit päällä..

Minulla myös kuvioissa palelu, välillä ihan julmetun kylmä. Lisäksi ei ole nälkä ja koska olen muutenkin huono pitämään yllä ns. normaalia ruokailurytmiä, nyt syöminen meinaa unohtua ihan kokonaan ja sehän ei tietenkään ole hyvä juttu. :oops: Pitää keksiä jokin keino, että muistan syödää säännöllisesti ja riittävän usein... vaan miten sen teen? Toivottavasti pikkuinen ei ole kärsinyt syömättömyydestäni. :sad001

Nyt alkoi tällä viikolla ihan hirvittävä väsy. Onko teillä ollut samanlaista? Kuvottava olo jatkuu miltei kokopäiväisesti, vielä en oo kuitenkaan oksennellut vaikka inhottava olo on.

Mulla nyt 6 + 2 ja viimeisen viikon/kahden aikana oon ollut tosi väsynyt, voisin nukkua vaan koko ajan. Mulla myöskin äklöä oloa mutta ei sentään oksennuta, rinnatkin on turvonneet ja arat kuin mitkä ja voi tää mahan pömpötys, farkuissa jo kiristää. Tarkoitus olis pitää salassa viikoille 12 mut en tiedä miten :/

Tällä viikolla alkoi aivan käsittämätön väsymys, nyt siis 6+4. Aiemmin on kehiin tullut jo aamusta iltaan jatkuva kevyt kuvitus, rintojen turvotus ja arkuus ja mahaa on nippaillut menkkamaisesti. Viimeisin oire eli tuo nippailu on jo aika paljon helpottanut ja kuvotus vähän vaihtelee. Syömiset vaikuttaa ja välillä jopa melko ok olo, välillä kaukana siitä... Massua turvottelee jo kans ja hieman jo olemassaan turhan napakat farkut läksi kaappiin odottamaan tulevaisuutta. Jouduin ostamaan uudet ja ostin samalla hieman isommat kun nyt varsinaisesti tarpeen kun muuten silti vielä istuvat nätisti. Menevät siis mammahousuihin saakka sujuvasti ja niitä ei vielä ole kiirettä ostella. Mä en ole mikään mammahousufani, jotenkin en ymmärrä miks ne tarvii olla kainaloihin asti. Tai ainakin siltä ne näyttää... Ehkä se selviää kun tämä ensimmäinen tulokas tästä kasvaa :D

Zanzibar, se niin riippuu mahasta, ei ne läheskään kainaloon saakka tule jos vähänkin iso maha. Napa saattaa peittyä :) Kyllä ne mukavat on kun eivät paina mihinkään.

Täällä oksennetaan urakalla. Voi tätä ihanaa alkuraskautta

Onhan niitä aika paljon eri vaihtoehtoja :p. Mielikuva vaan on aika kamalaa. Olen reipas ja uskaltaudun kuitenkin kokeilemaan kunhan sen aika tulee :wink.

Tsemppiä Lollo oksentelua kanssa, jotenkin on sellainen olo että saatan vielä liittyä joukkoon. Sen verran lahjakkaasti välillä etoo.

Takaisin