Oireita

Höh, onpa inhottavaa Lälly, kun ei tiedä mistä johtuu, mut toivottavasti se selviää! Helpompaa kestää kipua jos tietää mistä johtuu ja ettei se ole vaaraksi vaikka oliskin kipeä.
Eiköhän sulla kuitenki vauvalla ole kaikki hyvin, kun lääkärilläkin jo kävit niin vissiin ultras samalla.

Mulla välillä sama huoli et miten jaksaa loppuraskaudesta ku nyt jo alkaa "paikat hajoomaan" :) Selkä ja mahakipuja aika usein.

Ei kyllä tulis mitään jos ite joutuisin olemaan töissä. Tuossa viikko sitten olin tekemässä yhen 10h työkeikan ja oli siinä ja siinä että pystyin oleen loppuun asti kun selkä meinas pistää hanttiin. Ja seuraavana aamuna en meinannu päästä sängystä ylös. Kummasti tää raskaus vaan "hajottaa paikkoja".

Tässä on kyllä tultu saikulla oltua enemmän ku ikinä! Mä sanon että tää hoito-ala on melkeen mahdoton paikka olla töissä raskaana jos on vähääkään mitään vaivoja, esim pahoinvointi EI sovi hoitohommiin yhtään, ja selkäkipuja ei kyllä sais olla ollenka kun työ on enimmäkseen seisomista/liikkumista ja nostoja.
Ette usko miten oon haaveillu toimistotöistä tän syksyn aikana! :)

Oon ruvennu voimaan pahoin autossa/bussissa. Oltiin pari päivää mun vanhempien luona ja mentiin sinne bussilla. Moottoritiellä kaikki hyvin mutta kaupungissa jouduin nieleskelemään kyyneleet silmissä etten olis oksentanu. Äitin kyydistä sit jouduin jäämään ennen kotiin pääsyä pois kun ei pysyny enää ammupala sisällä. Sama sit takasintulomatkalla.... Muuten en oo oksentanu kertaakaan vaikka pahaa oloa oli kyllä sillon joskus alkuraskaudessa iltasin. Tiiänpä nyt ainakin sitten etten istu bussiin ennen kun vasta keväämmällä. :/

Mun rauta-arvot laskeneet jo 122:sta 117:sta ja sain neuvolasta rautalääkkeet. Onhan mulla aina ollu alhaset arvot. Nyt jos löytyisi vastaus tähän väsymykseen.

Ensi viikolla koitan käydä töissä. Saas nähä kuinka kauan jaksan, koska oireet ei oo hävinny mihinkään: väsymys ja pahoinvointi. Oon ollu kaks viikkoa nyt saikulla, joten pakko välillä käydä kokeilemassa. Tuntuu tosi typerältä maata kotona, mutta saan ainakin syödä heti kun tuntuu siltä ja levättyä aina kun haluan sekä auttaa miestä remontissa vointini mukaan. Ahdistaa työt jo valmiiksi... :(

Ilmotan, että oon turvonnu kun ilmapallo!! Ihottava olo... toisen kolmanneksen piti olla ihanaa ja tuntea olon energiseksi. Tää on jotain ihan muuta mitä luvattiin!

Lucy mä oon kans huomannu samaa. Ei kyllä väsytä enää mutta turvotus ärsyttää eikä siks huvita tehä mitään :/ Olo on myös tosi epäviehättävä! yök.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hirveä kierre... Öisin mulla on jano koko ajan = juon = ravaan pissalla, unet on tosi katkonaisia :(
Mieskin joutuu heräilemään kun takia, vaikka kuin hiljaa yritän liikkua.
Hirveesti ilmaakin mahassa nimenomaan iltasin ja öisin just, ja se pitää myös hereillä. Nää raskausajan ilmavaivat kun aiheuttaa myös mahakipua, eikä "tuu helposti ulos". Plaah.

Mä oon just nyt lyhyellä työmatkalla ja jaan huoneen työkaverin kanssa... Ja se kuorsaa! En oo ennen ollut yhtään herkkäuninen, mutta nyt näemmä oon.

Joo, mie valvoin toissa yönä kanssa, kun koiran maha muris ko sillä oli aika raju mahatauti, et piti olla vrk syömättä... Ja kukapa muu kuin mie herään toisen mahakurnintaan. Ennen tuskin oisin moiseen herännyt. (Koirakin kunnossa nyt!:))

Mulla on alkanut olla harjoitussupistuksia pari kertaa päivässä. Kohtu muuttuu kovaksi ja jännitys tuntuu lähinnä siltä, kuin napaa vedettäisiin kevyesti sisäänpäin. Kestää pari minuuttia eikä tunnu epämiellyttävältä.

15+ tuntuu vaan tosi varhaiselta ajalta aloittaa nämä. Onko teillä muilla? Soitanko päivystykseen vai odotanko seuraavaa neuvolaa, johon on kaksi viikkoa?

No niin, vastaan omaan kysymykseeni kun älysin googlata englanniksi: harjoitussupistukset alkavat jo 6 viikon paikkeilla, mutta eri ihmiset tuntee ne hyvin eri aikaan, yleensä vasta puolivälin jälkeen. Mulla taitaa tosiaan olla kohtu tosi pinnassa. Nyt kun osaisin olla huolestumatta.

Niin, ja supistuksia saa tulla pitkin raskautta, kunhan kesto on n. alle 30 sekuntia kerrallaan ja niitä tulee harvakseltaan ( usein olisi puolen tunnin välein tai useammin).

On muuten itselläkin ollut mielessä että millaisia ne supistuksen oikein ovat, miltä tuntuvat? Onko se vaan tuota vatsan kovettumista tms. Kun mulla joskus tulee sellasia hetken kestäviä alaselän kipuja, vähän kuin menkkakipuna tuntuu, mut ei ne kai sitten voi olla supistuksia, tai jos ovat niin onko se sit huolestuttavaa kun supistusten ei kuuluisi kai sattua.....?

Siis se on vaa sellasta tunnetta, et se kovettuu. Sen kyllä tuntee, ei se oo miulla ainakaa kipua aiheuttanu.

Mulla on aikasemmissa ollu semmosia "kovettumissupistuksia" eli siis maha menee vaan ihan pinkeeks, ei satu tuntuu vaan vähän jännältä. Alkaneet vasta kun maha on jo kunnolla kasvanu, varmaan puolenvälin jälkeen vasta. Joillakin on sitten lähempänä synnytystä harvakseltaan lyhyitä ihan "oikeita" supistuksia, mutta itellä se on kivuliaamman supistuksen tuntuessa ollu sitten menoa ja ihan tositoimintaa :)

Mutta hei hurraa. Alan olla pikkuhiljaa takaisin elävien kirjoissa. Olo ei oo koko aikaa ällö, joskus vaan. Koko aikaa ei siis olojen takia ole mielessä, että on raskaana. Maha alkaa nousemaan esille, mutta vielä ei ole kommentteja sen puoleen tullut. Hassun mallinen "pykälä" siitä on tullut, varsinki iltaisin. Johtuu varmaan ku on jo harjotellu tota muotoa ni nousee silleen esille. Väljempiä paitoja käytän, joten joka kulmasta ei varmaan huomaa ja saattaa näyttää siltä, että on tullu vaan oltua kotona ruoka-aikaan :rolleyes:

Takaisin