Oireita

Kaikilla vihloo tänään jotaki paikkaa, sitä sympatiaa?! :confused:
Joo, herkkuja kyllä tekee mieli mut jotenki kuitenki ruokahalut vähentyneet, ei tuu enää kerralla syötyä niin paljon.

Halaus kaikille möhömahoille noihin viimeisiin piinaaviin päiviin!

Lohduttelen teitä, et mulla ei ollut mitään kipeitä supistuksia tai erityisiä merkkejä synnytyksestä. Kävin edellisenä päivänä neuvolassa ja terkka sanoi että vauvan pää ei ole kiinnittynyt ja tuntuu olevan ylhäällä. Musta se kyllä tuntui olevan alhaalla, mut tiedä noista!
Sit vaan heräsin siihen ensimmäiseen supistukseen, jonka kyllä erottaa synnytyssupistukseksi. Ei ole pelkkää jomotusta!
Joten se voi alkaa ihan yhtäkkiä ilman merkkejä. Tyttö syntyi laskettuna päivänä.

Kiitos Lyytin! En saa sipsiä ja dippiä mielestä pois, hyvä etten jo lähe hakemaan huoltsikalta :D Eikö ne auttais tähän sormien ja muun kehon turvotukseen?! Ei tarvis yöllä vessassa laukata, kun olis elimistössä jotain, mikä kerää jokaisen nestehipun. Oi nam! Ehkä ootan aamun neuvolan ja sitte meen kauppaan kerään kärryllisen kaikkea mitä mieli tekee, kerta ei tässä synnyttämäänkään olla lähössä :)

Vihloo kyllä, nyt jotenki inhottavasti reikää juilii, ihan ku joku kynsis sitä välissä. Auts! :o

Taas vaivaa koteloitunu pieru ja pissalla rampannu 4-5 kertaa yön aikana. Mahdottoman kuumaksi kämppä eilen pääs, eikä millään saanu viilennettyä yöllä riittävän alas vaikka kaikki ikkunat oli auki. Nyt sitte koko päiväks verhot alas ja ikkunat kiinni. Nyt 22 astetta, mut mä tarttisin viileempää sisälle, tiedän et tulee ahdistava päivä. Ai niin, ei synnytysoireita täällä, se oli tän kirjotuksen pointti...

Toivottavasti te loputkin pian pääsette odotuksen piinasta ja tositoimiin! Jaksamista! Toi on varmaan todella turhauttavaa,kun on epämääräisiä supisteluja. Mulla ei ollut mitään muita oireita ennen vesien menoa kuin pientä menkkamaista kipua edellisenä yönä. Ja todellakin ne synnytyssupparit kyllä sitten tunnista. Mulla oli heti eka kunnon supistus niin kova että pisti irvistämään ja huohottamaan ja siinä oli selvä terävä huippu. Järkyn kipeä kuukautiskipu kertaa 100. Ei siis yhtään mitään ennen sitä.

Usein verrataan että synnytyssupistus on kuin menkkakipu moninkertasena, mutta sekin riippuu millasiin menkkakipuihin on tottunut! Mulla endometrioosi ja oon siis tottunu sellasiin menkkakipuihin mitkä vie pahimmillaan jalat alta ja saa olla ihan sängyssä vaan kippurassa sen päivän tai pari. Päivystykseenki on menty kipupiikkiä saamaan välillä. Että en sit tiiä, tunnistasinko ite synnytyksen alkaneen kun on jotenki vuosien aikana tottunu siihen järkyttävään kipuun.
Yksi tuttu jolla sama tauti niin sanoi ettei synnytyskipu hänellä hirveesti eronnu pahoista endokivuista.

Joo täälläki taas pissalla ravattu yö, ja muuten vaan heräilty, vauva valahtaa kivasti aina puolelta toiselle kun ite kääntää kylkeä ja kyllä sen tuntee kipeenä kun kolme kiloa siirtyy sisuksissa toisen kyljen luota toiselle :)

Mä en sanois että kyllä ne oikeet supistukset sit erottaa. Mulla oli ihan yhtä kovia ja kipeitä supistuksia monena yönä ennen synnytystä. Synnytyssupistukset tuli vaan paljon tiheemmin eikä loppunu. Mulla se pahin kipu oli ennestään paskassa selässä ja kipu oli siis jatkuvaa myös supistusten välissä koska niin pitkään jatkuneet supistukset oli väsyttäny selän ja se joku hermo oli puristuksissa kun vauva painu alaspäin. Mä lähin sairaalaan kun varsinaisia synnytyssupistuksia oli kestäny 3-4 min välein jo melkeen 13h ja edelleen siinä vaiheessa pelkäsin ettei oo tosi kyseessä vaan supistukset loppuu.

Ja niinkö HKI linkitti tänne sen yhen kertomuksen ni ei sitä tosiaan välttämättä erota ;) kaikki kun ollaan yksilöitä ja toisilla on ehkä korkeempi kipukynnys. Ja mitä oon lukenu muitaki synnytyskertomuksia ni kyllähän se hurjalta kuulostaa että ollaan jo 9cm auki ku sairaalaan päästy mut niin niitä vaan sattuu. Vielä eijjoo itellä ollu semmosta tunnetta ja kipua että oisin ollu et jee nyt kohta päästään lähtee mut pari kertaa on ollu lupaavaa ja oon jääny jo oottaa että tuntemukset voimistus mutta eih! Odottavan aika on piiiiiitkä!

ei oireita täälläkään, edelleenkään... laskettu aika perjantaina. ei kai mulla vielä hötky ole? :D

Minnka: ei oireita täälläkään... Laksettu aika meni jo. Olen asennoitunut menemään ensi viikolla yliaikaiskontrolliin :grin

emme siis ole yksin asian kanssa :rolleyes: sinnehän se tie vie sitten yliaikaiskontrolliin jos ei kohta puoliin ala tapahumaan. oon kyllä niin toivonu ettei tarvis käynnistää!

Voi vee, 27 astetta sisällä. Eihän tällasta hiittiä kestä erkkikään. Pakko lähtee ulos "jäähtymään" :blob8

Nyt on onneks sopiva lämpötila. Makoilen sohvalla kalsarisilteen. Väsyttää ja vois ottaa torkut. Kerätä voimia synnytykseen :)

Mää en pysty kohta käveleen, sattuu niin vietävästi alapäähän ja nyt myös häntäluuhunki. Oon ihan tohjona, tää kuumuus lisää väsymystä ei jaksais mitään tehä. Nyt kyllä passaa tämä odotus!! :) Muuten kyllä jaksais, mutta kun ei voi lenkilläkään enää käydä, kun kävely yhtä tuskaa. Sisällä vaan kökitään ja imurin perässä koitan kävellä, haluan ulos, vauvakin vois haluta ulos eikä vaan kynsiä reikää!

Se tunne ku tuntuu että jotaki oikeesti porautuu ulos tuolta reiästä, ai stana!!

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Tuohon edelliseen lisään tyhmän kysymyksen..vauva on tosi alhaalla ja terkkarin mukaan kiinnittyny nii voiko se tipahtaa kuitenki vielä alemmas? Sen jälkeen ku tuli tuo tunne että jotaki siis ihan porautuu tuolta reiästä ulos nii mua on pissattanu ihan taukoomatta ja koko ajan tuntuu et pitää niinkö pijätellä pissaa..miten alas tuo voi tipahtaa?? :eek:

Täällä on sit jo useaan otteeseen huudettu ai stanaa ku tuota alapäätä aina juilasee nii kipeesti! Ja aivan alavatsaa kans. Tekee kipeetä!

^ täällä sit tuliki mielenkiintonen yö! Ei tartti nukkua ei ku kuulostelee nuita juilasuja!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin