oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja vemila
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joulun aikaan aamukahvi ehti jäähtyä, kun olin saanut muutaman hörpyn alas. Nyt on muutama päivä mennyt täysin ilman kahvia, haju kuvottaa eikä edes teetä voi harkita. No, tästä on seurannut tietenkin päänsärkyä ja ummetusta -mitäs muutakaan! ;) No, ne helpottaa.. Myöskään mitään makeaa ei voi kuvitella, ajatuskin suklaasta oksettaa. Mutta salmiakki! SE menis kyllä.. :P Niin ja kaikenlaiset hajut tuntuu voimakkaina ja useimmiten ällöttävinä. Yök yök ja yök.

Täällä on kyllä kans yhtä sun toista oiretta ilmaantunut.. :)
- alavatsan kolotus ja nipistely
- raskaat ja turvonneet rinnat + kipeät nännit
- mielialan heilahtelut ja itkuherkkyys
- närästys ja pientä pahoinvointia
- vilun väristykset ja ympärivuorokautinen väsymys
- jatkuvasti pissahätä
- jatkuva janon tunne ja lisääntynyt ruokahalu
- herkistynyt haju- ja makuaisti
- kumppanin kosketuksen sietämättömyys

jokohan tässä olis kaikki...? :D

Heippa!

Kovin vähän on oireita vielä viikoilla 5+2... edellsiestä muistan kyllä, että jos raskaus etenee niin kahvinjuonti loppuu ku seinään vkolla 7 ja pääravintoa seuraavat kolme viikkoa on klementiinit.

Tähän mennessä:
- pientä jomotusta alavatsassa ja selässä
- röyhtäyttää
- vatsa löysällä
- väsyttää!!!
- nännipihojen "hormoninäpyt" turvonnu. tissit harmikseni ei.
- mies ärsyttää
- olen siivonnut kaikki kaapit ja komerot, _joulun jälkeen_

Täällä viikkoja 5+6 ja oireita ei oikein vielä ole :) Hieman kolottaa alamahaa, aivanku olis menkat alkamassa ja pientä väsyä on ollut sekä pää oli eileen kipiä... Jos käy kuin viime raskaudessa niin muutaman viikon päästä alkaa elämäneliksiiri eli kahvi kuvottamaan ja se raskausväsymys oli jotakin aivan hirveää!!! Viime Raskaus alkoi jo ekasta kierrosta ja tätä oli yritetty nyt 1.4asti joten odotan innolla jokaista kipua ja kolotusta <3

tääl oireina nippailua. väsymyst, etomist mielialan vaihtelui, rintojen herkkyyttä etenki iltaisin (herkimmät on nännit) ja vessas ravaamist. koska joudun vetää mini aspiriinia joka päivä eikä kellonaikaa mulle kerrottu milloi pitäs ottaa ni taktisest muutama tunti ennen nukkumist jotta saan yön nukuttua koska kerran päiväs otetaa ainoastaa.
lisäks on vatsa sekasin suunnillee päivittäin ja mielitekoja löytyy. erilaiset hedelmät, vesi, mehu ja erityisest ikävöin salmiakkia ja lakritsia mitä täällä ei saa. nii joo ja hermot harvinaisen kireel lähes päivittäin. kuulostaako tutulta kellää? ja hirveest muute tekis mieli syödä herkkusienikeittoa tai kastiketta (tääl samoi ruokia päivästä ja viikosta toiseen joka kuukausi joten alkaa hiukka kyllästyttämää). ruuanlaitost tulevat hajut muute aiheuttaa tosi hirveen olon mulle nykyään ja miehen deodorantti jonka osti eilen ni kysyin suihkuttiko joku hyönteismyrkkyä vai oliko se kenties joku hirvee deodorantti.

täällä kans joudutti miestä kehottamaan josko käyttäs hitusen vähemmän hajusteita ;)

mun mies suihkautti alakerras sitä ja mä haistoin yläkerrast sen. lisäks muutenki herkkä hajusteille eli ilman allergialääkettä ei olla tai tulee aivastuskohtauksia, yskä ja ihoreaktio. pääs miehelt unohtuu se ja muutenki on hirveen hajuinen deodorantti.

kuulostaa hömpylä tutulta kunpa saiski salmiakkia mut täl pallonpuoliskol ei ole eikä ole ees xylitol purkkaa mitä ikävöin kovast kans et sais ruuan jälkee jauhaa. sain purkkaa ja ku luin ainesosat ni ekana luki SOKERI

Gatusa tässä vinkki salmiakin ja xylitolin himoon :P http://www.suomikauppa.fi/
Mulla maha sekaisin, väsyttää kokoajan enemmän vähemmän, jos ei tee mitään on tosi huono olo, jos tekee on vähemmän huono olo... Ei etova eikä oksettava vaan jotain muuta.
Sitten arvatkaa miltä tuntuu imettää näiden raskausnännien kanssa! Voi himpskutarallaa sentään. Olis hyvä syy kyllä lopettaa, mutta kun tuo tulee aamulla ihan issekseen ottamaan haluamansa :( On ainakin vähennetty nyt huomattavasti tissittelyä.
Jotenkin alkaa taas demonit tulla mieleen ja kokoajan enemmän ja enemmän mietin sitä ultraan lähtemistä: onko tuolla kaikki hyvin? Onko siellä ketään?

Itellä on mm. seuraavat oireet:

-alavatsan nipistely vähän väliä
-Hirvee jano jatkuvasti
-Voisin oikeestaan nukkua 24/7 
-Yläkertaan kapuaminen tuntuu lähes mahdottomalta,ja kun pääsen yläkertaan,oon todella hengästynyt
-Todella turvonnu olo.
-Valkovuoto on runsaampi kuin koskaan ennen
-Jotkut asiat etoo,pahoinvointia ei kuitenkaan ole.
-Hirveen kylmä jatkuvasti
-Harrastan nykyään yösyöntiä, eli jatkuva nälkä :D
-Tissit turpoo ja kosketus arat.
-Itku tulee pienistä asioista

Siinä oli nyt varmaan ne oleellisimmat, itellä siis rv 7+3 menossa vau laskurin mukaan. :)

Nopis: oon huomannu kans olevani aivan turvoksissa, vaikka masu nyt vielä edes näy.. Turvotus on kerääntyny erityisesti tohon vatsan alueelle. Katoin just eilen ja toissapäivänä, et vatsa pöhöttää oikeen urakalla :D

kiitos linkistä IhaNainen :) kaveri tanskast lähettää mulle paketin ni siin tulee sukkapuikkojen ja pyöröpuikon lisäks purkkaa ja lakritsii tai salmiakkia ja pikku iltatähdille jotai. piti vaa ohjeistaa ettei saa sisältää liivatetta koska en saa syödä sitä.

on mute iha tajuttoman painava tunne alavatsas ja tunnen et ois pallo siel ja iso sellai et kait sitä aikas nopeest taas aletaa muuttua suuntaan pingviini/valas. mies iha hädissää et onks kaikki kunnos ku viimeks kävi huonost juurikin näillä viikoilla. vakiokyssä silt "tuleeko verta?" hamdulillah ei ole tullu unia km:sta joten uskaltaisko sitä vähä relata nuo kivut vaa välil pistää miettii. onks muilla muute tullu huimausta viel oireeks, ei mikää kiva juttu meinaan. itellä normaalist matala verenpaine ni nyt sit laskee entisestää välil et istuminenki hankalaa välil.

Gatusa mulla myös huimausta! Ei tosin hirveen pahaa eikä onneksi jatkuvaa. Mullakin on normaalisti matala verenpaine, viimeks hoitaja kysyi että eikö tosiaan huimaa ja ihmetteli miten pysyn pystyssä. :/ Lukemia en muista.

Nyt en oo onneksi pariin päivään oksentanu, on vaan semmonen ällö olo jatkuvasti. Turvoksissa ollaan! Ei löydy mitään kivaa vaatetta enkä ihan vielä raaskis käydä ostoksilla.

LilMinni kirjoitti:
Nopis: oon huomannu kans olevani aivan turvoksissa, vaikka masu nyt vielä edes näy.. Turvotus on kerääntyny erityisesti tohon vatsan alueelle. Katoin just eilen ja toissapäivänä, et vatsa pöhöttää oikeen urakalla :D

Kyllä, aivan kamalaa tää turvotus :D mulla taas näkyy oikein selvästi vatta ton turvotuksen takia, tai mistä sitä tietää,jos masuasukkeja onkin kaks : ) mutta kyllä siis musta huomaa,että raskausmaha tuo on :) Mutta onnea sulle odotukseen ja hyvää uutta vuotta! :)

Jaahas alkaa tosissaan taas olla olo että onko tämä tottakaan. Toivottavasti kaveri jaksaa tuolla pelastusrenkaan alla hyvin. Kerrottiin jo perheille, niin olis ikävää tuottaa heillekin pettymys. Huomenna olisi 7 rv kasassa, joten sitten ensi viikolla olisi jo ihan varmasti jotakin nähtävillä jos niikseen on :D Ensi vuoteen siis!

Jatkoa tuohon aiempaan: lueskelin tässä omia turinoitani tuolta parin vuoden takaa. Ihan samalta taitaa tuntua, oireet katoaa tässä 7-8 viikon paikkeilla lähes kokonaan ja tissejä täytyy kopeloida jatkuvasti "onko ne nyt varmasti edes vähjän kipeät vielä?". Kyllä kai pitäisi vaan taas jaksaa odotella muutama viikko.

siis voiko tää pahoinvointi olla näin hirveetä. kokoajan pala kurkussa ja tuntuu et tulee ylös just eikä melkei, meet vessaa ja sit ei tulekaa ulos mitää vaan pahoinvointi jatkuu ja jatkuu. jos pitää oksettaa ni sais tulla sit ulos kans eikä aiheuttaa tälläst oloa lisäks vatsa iha sekas.

IhaNainen tuo on niin tuttua mulle et tutkitaa onko ne rinnat arat vai ei mulla ku oireiden voimakkuus tuppaa vaihtelee usein. sillo ku on hirvee olo ni ajattelen tässä sitä taas mennää ja sit jos on iha lievät oireet eli melkei normi olo ni ollaa melkei paniikis eikai pikkuselle ol käyny huonost. 
ainaki hajut käy nenää pahemmin ku ennen, mies toi eilen kalaa ja paljon, en voi sietää hajua raakana enkä valmistettaessa.

rv 8+0 oireita:
-rinnat turvonnu + nännit arat
-parempi hajuaisti
-ihme hikkasuja
-itkuherkkyys
-hellyydenkipeys
-närästys
-alavatsa välillä kosketusarka.

oireita mitä toivoisin olevan:
-pahoinvointi
-mielihalut
-vessassa juokseminen...

välillä mietin että onko kaikki ok kun on niin vähäiset oireet.eka ultra vasta 15pvä.

Ei kaikilla ole mitään oireita! Älkää nyt niitä kaivatko lisää, kun jotain kuitenkin on. Ystävättärellä loppui esikoisesta alkuraskauden pahoinvointi synnytyssaliin, jossa oksensi viimeisen kerran. Joten se pahoin vointi voi todella olla niin pahaa että vie tuputukseen sairaalaan :( Onneksi tuollainen on äärimmäisen harvinasita.
On se vaan niin paha tilanne kun on pahaolo niin on hyvä olo vaikka on pahaolo.

Takaisin