Kellitys
Piirimestaruustason postaaja
Minä menen viikoilla 5+, en vielä laske niin tarkkoja viikkoja, kun voi se laskettu aikakin vielä muuttua, kuten edellisessä raskaudessa kävi. On niitä oireita joitakin, mutta onhan se pahoinvointi sellainen niin selkeä, että moni varmaan sitä odottaa, vaikkei se kivaa olekaan. :) Minulla ei ole vielä pahoinvointia ollut, esikoisestakaan ei kovin pahaa ollut, kertaakaan en oksentanut, vaikka aika heikoksi kesähelteillä silloin veti. Nyt eka oire, josta aloin pohtia, voisiko olla tärppi käynyt, oli rintojen herkkä paleltuminen. Ei ollut edes kovin kylmä pakkassää ja kunnon toppavarusteissa ehkä 10 min ulkona, niin sisälle tullessa rupesi ikävästi tuntumaan kirveltävää kipua rinnoissa. Samasta kärsin esikoista odottaessa syksyn ja alkutalven (la oli silloin maaliskuussa). Muita oireita on nyt toki tuo valkovuoto, paineen tunne vatsassa etenkin liikuntaa harrastaessa, vatsan nippailut, herkistynyt hajuaisti, jatkuva vessassa ramppaaminen. Siinäpä ne. Mutta Bonnille sanon lohdutuksen sanaksi sen, ettei se "oireettomuus" tai runsaat oireetkaan mitään varmaa tarkoita. Kaikki voi olla ihan ok, vaikkei oireita olisikaan. Toisaalta runsaatkaan oireet eivät takaa, että kaikki on hyvin. Oireiden perusteella ei voi siis sanoa, mikä tilanne todella on, joten on turha stressata sellaista, jolle ei itse mitään voi. Tärkeintä on, että pidät huolen itsestäsi. :) Niin fyysisestä kuin psyykkisestäkin hyvinvoinnista.
Tsemppiä kaikille erilaisten oireiden kanssa! Ja vaikkei niitä olisikaan! ;)
Tsemppiä kaikille erilaisten oireiden kanssa! Ja vaikkei niitä olisikaan! ;)